Apex Legends intäkter har sjunkit med 74 procent sedan lansering

Permalänk
Medlem

@star-affinity: Vilket vapen handlar inte bara om att hålla in mouse 1 med minimal rekyl? Alla recoil patterns är praktiskt taget likadana.

Permalänk

@Gainsgoblin: Kanske så. Menar mest att det är bra känsla att panga med puffrorna i spelet.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Realistiskt, PUBG? Vart då någonstans?
Är ärlig, vapnena är otroligt dåliga. Lättare pricka en springande människa i verkligheten än i PUBG... Speciellt när det blir mer än 10 meter avstånd.

Påstår inte att jag avlossat alla varianter av vapen i verkligheten, däremot har jag skjutit med ett SCAR bland annat vid ett besök på Lock and Load i Miami.

Rekommenderar att du prövar ett sådant innan du påstår att det är overkligt "svårt" att träffa med. Mycket stabilt vapen vid singel och burst, men satan vad det högg i axeln och började rycka vid full auto.

Inte en simulator, men rekylen är definitivt mer verklig än tvärtom. Kommer du från linjära COD eller APEX förstår jag frustrationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@star-affinity: Vilken känsla då? Du håller in mouse 1 och alla vapen beter sig likadant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det vaar då fasiken vad folk ska gnälla då! Jag spelar fortfarande och tycker det är kul. Ska det bara vara nytt nytt nytt hela tiden så blir det bara rörigt och inte kul längre. Vad begär folk? Det är gratis.

Fortnite är också gratis. Och får nytt innehåll varannan vecka och var tionde vecka en helt ny säsong med ett event som förändrar hela kartan med nya teman och områden.

Apex har inte gjort någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Fortnite är också gratis. Och får nytt innehåll varannan vecka och var tionde vecka en helt ny säsong med ett event som förändrar hela kartan med nya teman och områden.

Apex har inte gjort någonting.

Och på Epic games har du folk som känner sig pressade till att jobba 100 timmars veckor för att hinna uppdatera spelet.

https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/gam...

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Folk har så skeva förväntningar idag, kommer det inget nytt varje månad är spelet dött, allting hypas alla hoppar på tåget för att alla andra gör det, sen spelar alla slut sig själva och säger "MEN MER CONTENT DÅ".

Vafan, jag spelar fortfarande dust 2 @ Csgo, spelade dust innan dust 2 fanns och cs var en mod till halflife..

Sen är det väl annorlunda på flera vis iof, någon har någon streamer på twitch som spelar spelet, sen börjar alla som följer den på twitch spela spelet, sen märker andra streamers att det är populärt då börjar dom spela skiten sen börjar deras följare spela skiten sen spelar alla jäklar ett spel för att alla andra spelar det, men alla gillar det definitivt inte. Sån grupp-runks hype bland spel idag att jag känner mig gammal och/eller onormal.

Hoppas det går bra för dom lirarna som gör Apex, jag däremot kommer inte bidra med att köpa färgglada vapnen..

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Folk har så skeva förväntningar idag, kommer det inget nytt varje månad är spelet dött, allting hypas alla hoppar på tåget för att alla andra gör det, sen spelar alla slut sig själva och säger "MEN MER CONTENT DÅ".

Vafan, jag spelar fortfarande dust 2 @ Csgo, spelade dust innan dust 2 fanns och cs var en mod till halflife..

Sen är det väl annorlunda på flera vis iof, någon har någon streamer på twitch som spelar spelet, sen börjar alla som följer den på twitch spela spelet, sen märker andra streamers att det är populärt då börjar dom spela skiten sen börjar deras följare spela skiten sen spelar alla jäklar ett spel för att alla andra spelar det, men alla gillar det definitivt inte. Sån grupp-runks hype bland spel idag att jag känner mig gammal och/eller onormal.

Hoppas det går bra för dom lirarna som gör Apex, jag däremot kommer inte bidra med att köpa färgglada vapnen..

Ligger säkert något i det, sen är det rätt många nytillkomna PC gamers som säkert är på äventyr och passar på att utforska nya spel. Fantastisk tid att vara spel och teknikintresserad!

Under min uppväxt nöta jag Metal Gear Solid, PES och Fifa, Gran Turismo och Battlefield. Thats it. Gick miste om alla fantastiska spel där ute, framförallt indie titlar.

Uppmuntra andra och tipsa om bra spel istället, tillslut väljer vi alla om vi ska gnälla eller vara tacksamma för valmöjligheten.

Förstår att CS (Dust II) är beroendeframkallande, fantastiskt genomtänkt tävlingsspel med extremt bra flyt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Påstår inte att jag avlossat alla varianter av vapen i verkligheten, däremot har jag skjutit med ett SCAR bland annat vid ett besök på Lock and Load i Miami.

Rekommenderar att du prövar ett sådant innan du påstår att det är overkligt "svårt" att träffa med. Mycket stabilt vapen vid singel och burst, men satan vad det högg i axeln och började rycka vid full auto.

Inte en simulator, men rekylen är definitivt mer verklig än tvärtom. Kommer du från linjära COD eller APEX förstår jag frustrationen.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha nej jag har inte skjutit nästan alls med riktiga vapen.
Det kan fungera mid-range med single-shot dock stor chans att den andre vänder sig om 180 och slår en i huvudet DIRR, som de oftast sker, sen så att spelet ändrar skjut-läge såfort man droppar vattnet är också hål-i-huvudet dumt.
Har lirat alla möjliga FPS/3rd person spel sen 97 när jag började spela, ytterst få spel som slinkit undan genom åren och PUBG känns rakt av wiert trots att jag föredrar FPS över annat. Och inte lirat COD sen MW1 i princip likväl APEX där är jag rå-nybörjare.
Rekylen är mer realistisk men långt ifrån bra eller skön på ett fördelaktigt sätt - Då tänker jag jämfört med ARMA, Operation Flashpoint, Stalker, Sniper som redan känns dåliga i sikte-väg.

(Medan jag skriver detta så kom jag på att rörelserna känns helt fel i pubg, rekyl eller inte men vapnet skakar runt för mycket och återhämtar inte sig, vilket betyder att man kan skjuta innan vapnet "är stabilt" och ändå gå rakt bara för att animationen ej hängt med.)

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

sen så att spelet ändrar skjut-läge såfort man droppar vattnet är också hål-i-huvudet dumt.

Antar att du menar vapnet och inte vattnet?

Men så är inte fallet ändå då dem har lagt till en iställning för ett bra tag sedan att du kan välja vilken "fire mode" vapnet ska vara på när du plockar upp det.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Antar att du menar vapnet och inte vattnet?

Men så är inte fallet ändå då dem har lagt till en iställning för ett bra tag sedan att du kan välja vilken "fire mode" vapnet ska vara på när du plockar upp det.

Det hade jag ingen aning om, blir tokig på att råka byta ut ett vapen och ta upp de igen, sen visar sig enemy och jag håller in musknapp för att skjuta ett skott, när jag nyss dödat något med full auto.
Tack för info.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleepyoh:

Folk har så skeva förväntningar idag, kommer det inget nytt varje månad är spelet dött, allting hypas alla hoppar på tåget för att alla andra gör det, sen spelar alla slut sig själva och säger "MEN MER CONTENT DÅ".

Vafan, jag spelar fortfarande dust 2 @ Csgo, spelade dust innan dust 2 fanns och cs var en mod till halflife..

Sen är det väl annorlunda på flera vis iof, någon har någon streamer på twitch som spelar spelet, sen börjar alla som följer den på twitch spela spelet, sen märker andra streamers att det är populärt då börjar dom spela skiten sen börjar deras följare spela skiten sen spelar alla jäklar ett spel för att alla andra spelar det, men alla gillar det definitivt inte. Sån grupp-runks hype bland spel idag att jag känner mig gammal och/eller onormal.

Hoppas det går bra för dom lirarna som gör Apex, jag däremot kommer inte bidra med att köpa färgglada vapnen..

Kanske för att CSGO är ett bra spel till skillnad från Apex som lider av snuskigt mycket obalans, spelet är generellt tråkigt.

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar spelet men ogillar att man tvingas spela med randoms, det fungerar sällan bra. Hade gärna sett att dom släppt ett Solo-mode också (Nej jag har inga kompisar)

Permalänk

Tyckte spelet var helt OK men det höll bara i en månad för min del, tröttnade snabbt och insåg ganska snabbt att PUBG var mycket bättre och gick tillbaka, vill tro att många gjorde detsamma fortnite osv osv.
Alla spel tappade i spelare när apex kom men efter ett tag så har de flesta gått tillbaka till spelen de alltid spelat och efter ett tag så ökade spelarantalet i dessa spel igen.
Så helt ok att testa i en månad men inte mer för min del.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk

Det största problemet med apex i mitt tycke är alla fuskare, först fanns det inget sätt att reprta dem, sen införde de att man kan reporta folk men det är ju 3 fel med det,
1. Det finns ingen replay på hur du blev dödad så man kan inte se om du blivit dödad på konstigt vis.
2. man måste spectata den som dödat dig och vänta på att personen ska börja döda någon annan
3. det är inte alltid man får spectata den som dödar dig med cheat, tex om cheatern knockar dig och hans polare avslutar dig när du kryper runt så kan man inte spectata han man tror fuskar.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

@star-affinity: Vilken känsla då? Du håller in mouse 1 och alla vapen beter sig likadant.

Så lika är de väl ändå inte?
Diskussionen påminner mig lite om två recensioner för ett och samma spel på Steam som jag läste:

Tumme ner:
”Boring combat, a major step down from the original.”

Tumme upp:
”The combat is much improved from the first game. The story also holds up ass well.”

Hur olika går det att se på ett och samma spel egentligen?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Så lika är de väl ändå inte?
Diskussionen påminner mig lite om två recensioner för ett och samma spel på Steam som jag läste:

Tumme ner:
”Boring combat, a major step down from the original.”

Tumme upp:
”The combat is much improved from the first game. The story also holds up ass well.”

Hur olika går det att se på ett och samma spel egentligen?

Jag förväntar mig väldigt sällan att ett spel ska hålla upp min röv 😏

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Skrivet av markiiie:

Jag förväntar mig väldigt sällan att ett spel ska hålla upp min röv 😏

Haha, var på jobbet så skrev fel i all hast. Skrev...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma