European Hardware Association utser årets produkter på Computex 2019

Permalänk
Melding Plague

European Hardware Association utser årets produkter på Computex 2019

Efter att ha lagt våren på nomineringar och omröstningar utser de nio sajterna i European Hardware Awards årets produkter. Detta sker i händelsernas centrum, dagen innan Computex!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som någon i den förra tråden skrev som jag fastnade på. Var är motiveringen?

Samt, en xDSL produkt som bästa router från ett märke som är i princip okänt? Googlar jag på AVM får jag detta..
An arteriovenous malformation (AVM) is an abnormal tangle of blood vessels connecting arteries and veins, which disrupts normal blood flow ...
Best Router AVM Fritzbox 7590

Men spännande nontheless.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Som någon i den förra tråden skrev som jag fastnade på. Var är motiveringen?

Jo, det finns flera fall av "öh... va?" i listan, där motivering inte hade skadat.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Samt, en xDSL produkt som bästa router från ett märke som är i princip okänt? Googlar jag på AVM får jag detta..
An arteriovenous malformation (AVM) is an abnormal tangle of blood vessels connecting arteries and veins, which disrupts normal blood flow ...
Best Router AVM Fritzbox 7590

Men spännande nontheless.

Tydligen jättepoppis i Tyskland av någon anledning (som att AVM Gmbh är tyskt, kanske).

https://en.wikipedia.org/wiki/Fritz!Box

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hjälpsam

Kul att se Cloud II som bästa gamingheadset, otroligt bra för sin prisklass men knappast nytt. Jag gillar det i alla fall.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Sh4d0wfi3nd: Det är en diger lista med utmärkelser och skulle det inkluderas motiveringar för samtliga skulle det bli en synnerligen massiv artikel. Kandidaterna har utsetts av EHA-gruppen och röstats fram i olika omgångar, där den här listan blivit de slutgiltiga vinnarna i sina respektive kategorier.

Angående okända varumärken: EHA består av nio olika sajter där över 100 olika redaktörer har tyckt till om kandidaterna (och vinnarna i slutändan). Det är dessutom sajter från olika länder, där kända varumärken kan variera. Majoriteten av produkterna som vunnit utmärkelser är kända på samtliga marknader, men med så många länder, communities och redaktörer inblandade går det av förklarliga skäl inte att få ihop en lista som till 100 procent känns klockren för just vår community.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Sh4d0wfi3nd: Det är en diger lista med utmärkelser och skulle det inkluderas motiveringar för samtliga skulle det bli en synnerligen massiv artikel. Kandidaterna har utsetts av EHA-gruppen och röstats fram i olika omgångar, där den här listan blivit de slutgiltiga vinnarna i sina respektive kategorier.

Tråkigt, bättre att dela upp det i 5-10 delar och få ut motiveringar isåfall. Mer trafik åt sidan också eventuellt.

Skrivet av loevet:

Angående okända varumärken: EHA består av nio olika sajter där över 100 olika redaktörer har tyckt till om kandidaterna (och vinnarna i slutändan). Det är dessutom sajter från olika länder, där kända varumärken kan variera. Majoriteten av produkterna som vunnit utmärkelser är kända på samtliga marknader, men med så många länder, communities och redaktörer inblandade går det av förklarliga skäl inte att få ihop en lista som till 100 procent känns klockren för just vår community.

Det är förståeligt, sen att det är väldigt udda vinnare i vissa kategorier är en annan sak. Men det går ju som du säger inte att säga något annat. Tex Inteno som troligen är okänt i många länder är ju relativt populär i norden för nätverk (på ISP-nivå).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Trevligt att dem utser årets produkter 2019 innan halva 2019 ens har passerat.....

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen kontentan av 9900k och säkerhetsuppdateringarna som äter x antal procent i prestanda? *gubbgrinig*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@candybag: avslöjandet om MDS-sårbarheterna och deras påverkan på SMT-prestanda är tämligen färskt, och alldeles för färskt för att det skulle kunna räknas med när EHA-utmärkelserna bestämdes

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet
Med tanke på hur mycket kritik ni fick i förra artikeln känns det inte så seriöst att säga "vi utser vinnare, men det blir för mycket med motiveringar". Varken kriterier eller motiveringar.
Sedan så tycker jag iallafall att med tanke på allt ståhej kring Intel just nu (HT's vara eller icke vara) så får ni väl helt enkelt bara dra i nödbromsen på den och eventuellt utdela priset retroaktivt om det visar sig möjligt.
Jag tänker inte upprepa all kritik jag tog upp i förra artikeln, men mer ansträngning får ni göra om det ska gå att ta er seriöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bäst CPU, vilket skämt!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Avstängd

Även om jag kan föreställa mig allt bakomliggande arbete med samverkan och sammanställning för listan så känns den "meh" på grund av avsaknaden av motiveringar på de mest intressanta delarna (typ varje datordel som CPU, GPU, PSU, minnen, chassi, moderkort, kylning och lagring) och att den publicerades den 27:e maj 2019 och skall alltså representera "Best Hardware of 2019" medan grabbarna grus just nu är på Computex 2019 där ny hårdvara presenteras för närvarande?! XD

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Vilket skämt

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Dumbullen: frågan om motiveringar har vi stött och blött redan en gång så där kommer vi nog inte komma så mycket längre. Och att dela upp EHA-utmärkelserna på flera artiklar hade inte heller blivit optimalt under Computex när det publiceras en strid ström av intressant innehåll för SweC-medlemmarna. Men visst, vi förstår att avsaknaden av motiveringar inte är uppskattade.

Angående Intel och HT-debaklet: EHA-utmärkelserna sätts som sagt samman av flera olika sajter, över en period på flera månader som innefattar omröstningar i flera steg. De utmärkelser gruppen sedan landar i presenteras under EHA Awards nu under Computex. En händelse som Intels MDS-sårbarheter, som inträffar blott veckor innan utmärkelserna ska presenteras, är tyvärr för nära inpå för att kunna räknas med i EHA Awards. Listan är vad den är, SweClockers har ingen egen lista vi kan presentera, och den enda alternativa lösningen är att helt ignorera den kategorin när vi presenterar EHA-utmärkelserna. Då skulle utmärkelsen för Core i9-9900K inte listas här, men den skulle fortfarande vara en del av utmärkelserna som delas ut under EHA Awards.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Den här utmärkelsen ter sig lika meningslös varje år.

Inte sett något företag i Sverige som faktiskt stoltserar med sin utmärkelse heller, men det kanske finns. Den har ju minst sagt inte riktigt tyngden av en EISA-utmärkelse. Skulle EISA börja testa mer än ljud och bild skulle den här utmärkelsen inte betyda ett dugg.

Permalänk
Inaktiv

Produkterna känns lite som en tonårig persons dröm där pappa betalar.
Alltså det mesta där känns som det dyrbaraste hårdvarorna som vanligt folk känner till och som självklart presterar bra. Men de flesta av oss har begränsad budget. Som Samsung 970 Pro, visst en grym ssd, som dock knappt någon på hela forumet har privat bortsett från pyttestolekar. (1TB och mindre)

Nå det finns poäng med denna typ av röstning, det jag mest stör mig på är att jag visste de flesta resultat redan innan. Och det är väl ett tecken på att jag läser artiklar från datorsidor som denna och vet vad som har lanseras.