Terminator: Dark Fate - säg hej till Arnold och Linda Hamilton

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Terminator: Dark Fate - säg hej till Arnold och Linda Hamilton

Igår släpptes trailern till Terminator: Dark Fate, filmen där Cameron återvänder till serien efter ett antal usla inlägg (Salvation var ok ändå). Cameron har dock bara producerat, regissör blir Tim Miller, känd för bland annat första Deadpool-filmen. De båda herrarna bådar ändå ganska gott, och trailern ger ett ganska förtroendeingivande intryck.

Utöver de nya skådespelarna gör Arnold Schwarzenegger och Linda Hamilton också emotsedde återkomst till serien, som ursprungliga T-800 respektive Sarah Connor. Här ser vi också en ny hybrid-terminator som skickats tillbaks i tiden för att skydda protagonisten Daniella Ramos och en ny variant av terminator med flytande metall, kallas tydligen Rev-9.

Här är en intervju med James Cameron om filmen.

Vad säger ni, är ni pepp eller har ni helt tappat förtroendet för serien? Terminator: Dark Fate har premiär 25 oktober.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Älskar T1 och T2, ser fram mot denna

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut, men i trailern är det väldigt lite Arnold.
Hoppas Arnold har en stor roll

Permalänk
Medlem

Ser ut som dynga.

Förhoppningsvis är Arnold lika skön som han var i Genisys, då har vi åtminstone det. POPS!

Permalänk
Medlem

Älskar T1 och T2, jag har nog aldrig sett en film lika många gånger som T2. När T3 kom var lyckan total (fram till att jag såg den). Efter den filmen har det inte varit samma sak. Jag kommer dock fortsatt se alla filmer det står Terminator på men mina förväntningar är inte detsamma som de en gång varit.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haha undrar om det är den "onda" terminatorn som pratsjunger med robotröst i trailern.
I'm going huntiiiing

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Även om T2 var spektakulär när den kom, föredrar jag den mörka och mer allvarliga tonen hos ettan. Jag trodde att de skulle gå tillbaka mera till rötterna med denna nya, men det ser ut att bli ytterligare en standard, "formulär 1A" actionfilm.
Men, men, det kan ju också vara bra underhållning. Time will tell.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Tim miller och Cameron är väl det enda som håller hoppet uppe för mig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Relik 📜

Jag är inte direkt superhype..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag vet inte, säkert ingen dålig film men många nya filmer har liknande "recept/känsla" på något sätt och att allt ska vara uppskruvat till "max coolhet på alla sätt det går att trycka in" vilket förstör inlevelsen för mig.

Personligen tycker jag less is more, det ska kännas som det händer i en verklig värld och inte en datorgenererad CGI värld så att säga men det är kanske bara jag som känner så

En så enkel sak som att fysikens lagar bryts för för uppenbart blir det mer som tecknad film.
Kanske jag som är gammaldags och tråkig haha.

Permalänk
Inaktiv

Jag har aldrig gillat terminators med flytande metall och jag kommer aldrig att göra det. Orsaken är att jag tycker det förstör det roliga, då kunde de likaväl köra med biologisk vapen.
Dessutom känns inte flytande metall terminator som något som ligger närheten av den tidsepok de andra terminators fanns. Införande av flytande metall i T2 ser jag mer som att de då hade tillgång till kraftig CGI-grafik och ville imponera med denna.

Nå jag kommer väl se filmen ändå.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Terminator 2 är en av mina absoluta favoritfilmer, och medan jag tycker det är kul att se Linda Hamilton återvända så gav mig inte trailern någon direkt mersmak eller längtan efter en ny film.

Permalänk
Medlem

Lär vara en film man ser och glömmer lika fort, precis som de andra terminator filmer (förutom 2an och till viss del 1an)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Shit vad kass CGI i trailern ärligt talat, ta en titt på Godzilla King of the monsters å jämför, LOL!

Permalänk
Medlem

Saknar när Terminators kändes som ett hot, de senare är ju mest bara "rolig action" utan story eller karaktärer. T1 och T2 är ju sjukt bra filmer! T2:ans specialeffekter håller jäkligt bra än idag.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

blek "protagonist", maken till blek terminator... kunde de inte castat kinnaman

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Jag har inte kunnat ta mig iväg för att se Terminator: Dark Fate på bio, och med ett sprängfyllt november kommer jag inte hinna göra det heller. Så jag valde att titta på recensioner för att se om mina onda aningar om Dark Fate var berättigade, och tyvärr verkar så vara fallet.

OBS: SPOILERS OBS OBS OBS!

RedLetterMedias genomgång av Dark Fate är i vanlig ordning väldigt rolig, och då de brukar lyfta fram brister och kvaliteter jag också upplever med filmer misstänker jag att mitt intryck av Dark Fate skulle stämma väl överens med deras. Jag ska inte gå in på bristerna eller kvaliteterna de nämner i videon, och som sagt ska ni inte titta på den om ni inte vill ha filmen spoilad, men jag kan väl konstatera att Dark Fate inte ser ut att vara den vitamininjektion serien behövde. Känns tyvärr ganska kört för Terminator som serie efter det här.

Något positivt med filmen verkar vara skådespelaren Mackenzie Davis som spelar Grace, den förstärkta människan som slåss mot Rev9-terminatorn i trailern. Synd att hon inte fick göra en insats i en bättre Terminator-film än detta verkar vara.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Jag har inte kunnat ta mig iväg för att se Terminator: Dark Fate på bio, och med ett sprängfyllt november kommer jag inte hinna göra det heller. Så jag valde att titta på recensioner för att se om mina onda aningar om Dark Fate var berättigade, och tyvärr verkar så vara fallet.

OBS: SPOILERS OBS OBS OBS!

https://youtu.be/Hugsy-pQ61U

RedLetterMedias genomgång av Dark Fate är i vanlig ordning väldigt rolig, och då de brukar lyfta fram brister och kvaliteter jag också upplever med filmer misstänker jag att mitt intryck av Dark Fate skulle stämma väl överens med deras. Jag ska inte gå in på bristerna eller kvaliteterna de nämner i videon, och som sagt ska ni inte titta på den om ni inte vill ha filmen spoilad, men jag kan väl konstatera att Dark Fate inte ser ut att vara den vitamininjektion serien behövde. Känns tyvärr ganska kört för Terminator som serie efter det här.

Något positivt med filmen verkar vara skådespelaren Mackenzie Davis som spelar Grace, den förstärkta människan som slåss mot Rev9-terminatorn i trailern. Synd att hon inte fick göra en insats i en bättre Terminator-film än detta verkar vara.

Jag har inte kollat igenom videon som du har länkat, jag har däremot sett Terminator: Dark Fate på bio. Och jag hade rätt låga förväntningar när jag såg filmen vilket var bra. Men filmen var faktiskt bra. Inte i klass som ettan och tvåan men bättre än filmerna som följde efter tvåan.
Så för de som är nyfikna på att se filmen så kan jag rekommendera den, men förvänta er inte terminator 2 klass utan ta det för vad det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Elektron: jag kommer också se den framgent, förmodligen när den kommer till streaming-tjänster, men det blir med lågt ställda förväntningar. Men det är synd, när både James Cameron och Tim Miller var inblandade hade den goda chanser att bli en riktigt bra Terminator-film igen.

Att vara den bästa filmen sedan T2 säger ju tyvärr inte särskilt mycket. Salvation är inte suverän på något sätt, men den gör åtminstone något eget och saboterar inte handlingen med femtielva tidsrese-paradoxer. Men jag hoppas så klart att hag upplever Dark Fate som bättre än Salvation!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas