Paypal - Money back garanti

Permalänk
Medlem

Paypal - Money back garanti

Tjenare

Var lite sugen på att veta hur money back garantin fungerar, har hört att om man skulle sätta in pengar på någon annans paypal konto och sedan inte få sin produkt kan man få pengarna tillbaka? Men hur skulle detta funka, jag menar, man kan ju alltid ha fått produkten och sedan bara säga att man inte har fått den och få pengarna tillbaka? Jag verkar ha missat något?

Mvh
Karim

Permalänk
Medlem

Ja, man kan säga att man inte fått varan och sen få pengarna tillbaka, därför är väldigt många säljare skeptiska mot paypal.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriik
Ja, man kan säga att man inte fått varan och sen få pengarna tillbaka, därför är väldigt många säljare skeptiska mot paypal.

Det är sjukt, hur är det då om man har fått betalt, inte för en vara utan bara som insättning?

Permalänk

Hm jag som trodde att det funkade som så att båda parterna var tvugna att godkänna på nåt vis o då överfördes pengarna.

Men med de här problemet verjar de ju värdelöst

Permalänk
Medlem

Jag la en complaint till en försäljare för några år sen.

Paypal försökte då kontakta honom och fråga vad som hänt, när han inte hade svarat på 2 veckor så drog dom så stor summa dom kunde från hans konto för att fylla upp till det belopp han var "skyldig" mig. Han hade bara $12 eller så på sitt konto och han var skyldig mig $39. Resterande del av pengarna såg jag tyvärr aldrig.

Men som sagt, man får inte pengarna bara för att man gör ett complaint, paypal kontaktar först säljaren och frågar vad som hänt.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Ja och angående att man ska säga att man inte fått varan så borde väl Paypal endast acceptera spårningsbara försändelser så att de kan bekräfta om varan har ankommit och hämtats ut eller inte så att inte köparen ljuger?

Permalänk
Medlem

@zelgit: 12 år gammal tråd?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Har aldrig förlorat en tvist som säljare. Det är inte så enkelt som att köparen säger att han inte har fått något. Ju mer bevis du har på att han har fått paketet destå större chans att du vinner tvisten.

Paypal är väl medvetna om denna typ av scam. Dessutom ber du köparen skicka pengarna via "friends and family" så kan dem inte chargebacka.

edit
baitad... 12år gammal tråd -.-

Permalänk
Medlem

@Zippeer: Haha vilket öga för detalj du har! Såg inte det, men det spelar väl ingen roll? Jag hamnade här via en Google sökning om PayPal för att jag är faktiskt ute efter en tredje part som kan hålla i pengarna under en affär, så att både köpare och säljare kan känna sig säkra.