Intel avtäcker Core i9-9900KS – turbofrekvens på 5,0 GHz över alla åtta kärnor

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

Detta är Intels direkta svar till AMDs Computex Keynote.
Intel vill spoila festen, precis som när de försökte (och misslyckades) med 2000-serien av Threadripper, genom att visa upp en OC:ad 28-kärnig CPU med specialkylning.

Intel är lika desperata nu som de var då.

Om Intel inte vore rädda, så hade de inte tagit till dessa desperata medel för att försöka spoila festen.

Att resonera som att företag har känslor eller ondska/godhet är en futil verksamhet som enbart fanboys ägnar sig åt. Skit i dina personliga åsikter och titta på produkten, den skiljer sig marginellt från deras befintliga produkt och har troligen ingen motsvarighet i AMDs kommande Ryzen familj lika lite som den har det i den nuvarande.

Mao den riktar sig enbart till de som redan funderade på att köpa en 9900K. Kanske de som tyckte att 9700K blev betydligt vettigare om ändå intel rekommenderar att man stänger av HT får ett lite tydligare prestandahopp för den ökade kostnaden.

Permalänk
Medlem

Ska inte -S stå för lägre TDP? Inte lika låg som -T, men nånstans därmellan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Ska inte -S stå för lägre TDP? Inte lika låg som -T, men nånstans därmellan?

Jo, men "KS" är den ensam om. Dom hade väl kanske kunnat köra på 9950 eller så..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordekai:

Att resonera som att företag har känslor eller ondska/godhet är en futil verksamhet som enbart fanboys ägnar sig åt. Skit i dina personliga åsikter och titta på produkten, den skiljer sig marginellt från deras befintliga produkt och har troligen ingen motsvarighet i AMDs kommande Ryzen familj lika lite som den har det i den nuvarande.

Mao den riktar sig enbart till de som redan funderade på att köpa en 9900K. Kanske de som tyckte att 9700K blev betydligt vettigare om ändå intel rekommenderar att man stänger av HT får ett lite tydligare prestandahopp för den ökade kostnaden.

Men du tänker alltså att släppet inte har någonting att göra med 3000-hypen? Även om företag inte tänker som en fanboy, så kan de nog ändå tänka strategiskt.

Permalänk
Inaktiv

Trodde jag skulle se en kör av glada gamers. Ständigt tjat om att kärnor är skit och högre frekvenser.

Här har ni er processor!

En 32core ryzen 7nm till mig tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Men du tänker alltså att släppet inte har någonting att göra med 3000-hypen? Även om företag inte tänker som en fanboy, så kan de nog ändå tänka strategiskt.

Det är en stor datormässa, de flesta företag tänker strategiskt att de vill synas och med hjälp av ett produktsläpp får man några spaltmeter gratis press. Tror inte att det produktsläppet är riktat "mot" AMD. Hade de velat göra något specifikt mot AMD hade de sänkt priserna eller något annat mer spektakulärt.

Permalänk
Medlem

Mycket märkligt att man på ett forum för datorintresserade kan fylla en tråd med så mycket gnäll istället för å prata om att vi faktiskt får en processor som levererar 5ghz på 8 kärnor med HT. Jag väljer å se det från entusiasten i mig och tycker man inte de är lite coolt äns vad gör man här?
För mycket märkes fokus både på gpu och cpu fronten.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Mycket märkligt att man på ett forum för datorintresserade kan fylla en tråd med så mycket gnäll istället för å prata om att vi faktiskt får en processor som levererar 5ghz på 8 kärnor med HT. Jag väljer å se det från entusiasten i mig och tycker man inte de är lite coolt äns vad gör man här?
För mycket märkes fokus både på gpu och cpu fronten.

Du har rätt.

Själv köpte jag en Macbook tidigare i år.
Så för mig blir det inga fler nya datorer i år om jag inte vinner pengar eller dyl.
Men visst är det lite coolt. Även om jag själv inte kommer att köpa en.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon56869:

Trodde jag skulle se en kör av glada gamers. Ständigt tjat om att kärnor är skit och högre frekvenser.

Här har ni er processor!

En 32core ryzen 7nm till mig tack.

Skickades från m.sweclockers.com

@anon56869

Visst är det härligt med nya hårdvaror.
Denna cpu kommer nog va riktigt grym länge i speltester.

Och snart kommer Intels 10 kärniga ochså

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Att resonera som att företag har känslor eller ondska/godhet är en futil verksamhet som enbart fanboys ägnar sig åt. Skit i dina personliga åsikter och titta på produkten, den skiljer sig marginellt från deras befintliga produkt och har troligen ingen motsvarighet i AMDs kommande Ryzen familj lika lite som den har det i den nuvarande.

Mao den riktar sig enbart till de som redan funderade på att köpa en 9900K. Kanske de som tyckte att 9700K blev betydligt vettigare om ändå intel rekommenderar att man stänger av HT får ett lite tydligare prestandahopp för den ökade kostnaden.

Tro det eller ej men Intel styrs av människor.

Ledning fruktar att de inte har ett bra svar mot AMDs Zen 2-3 och vill göra allt för att minska AMDs momentum i marknaden.
Detta är inget fanboy bullshit, utan fakta.

Intel tänker göra allt i deras makt för att förstöra för deras konkurrenter och makt (pengar) har de gott om.
Intel har redan kontrat med prissänkningar men det är inte tillräckligt.
De kan inte erbjuda 16C till samma pris som AMD.
Det är inte ekonomiskt hållbart för de.

Detta leder till rädsla inom ledningen vilket leder till desperata handlingar som detta.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Inaktiv

Nice! Krig krig krig Köpte själv en Ryzen 2700 förra året så får klara mig nåt år till 👍

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av birdman:

Tro det eller ej men Intel styrs av människor.

Ledning fruktar att de inte har ett bra svar mot AMDs Zen 2-3 och vill göra allt för att minska AMDs momentum i marknaden.
Detta är inget fanboy bullshit, utan fakta.

Intel tänker göra allt i deras makt för att förstöra för deras konkurrenter och makt (pengar) har de gott om.
Intel har redan kontrat med prissänkningar men det är inte tillräckligt.
De kan inte erbjuda 16C till samma pris som AMD.
Det är inte ekonomiskt hållbart för de.

Detta leder till rädsla inom ledningen vilket leder till desperata handlingar som detta.

Detta är desperata move släppa binnad 9900k?

....
Som kommer kosta satan och väldigt lite % köper generellt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ser bra ut detta. Köper aldrig processor som har lägre frekvens än min nuvarande hur många fler kärnor den än har.
Har sagt det innan och säger det igen. Snart kan man veva igång lite äldre spel som var tänkta att dra nytta av 4,5-5GHz CPUer.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Detta är desperata move släppa binnad 9900k?

....
Som kommer kosta satan och väldigt lite % köper generellt

Gäller att synnas på en stor mässa så nått måste dom göra. Definitivt en pr produkt inget mer.
Sen om det är just mot amd är en annan femma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Aka_The_Barf:

Gäller att synnas på en stor mässa så nått måste dom göra. Definitivt en pr produkt inget mer.
Sen om det är just mot amd är en annan femma.

Skickades från m.sweclockers.com

Lite de jag menar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Vill se en tempkurva med luftkylning på den prollen i load!

Kör min på luft

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Med tanke på att effekten nuvarande 9900K drar är närmare det en TR 1950X drar än det en 2700X drar så kommer den där nog vara rätt hungrig. I Sweclockers tester så var det 220W inklusive system.
Ska vi tro att en 9900KS går om TR 1950X i effekt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Lite de jag menar.

2018:
Rykten säger att AMD ska utannonsera en 32C TR på ett event.
Intel annonserar en Xeon OC 28C med specialkylning dagen innan eventet.

2019:
Rykten att AMD ska utannonsera Zen 2 som kan klocka upp till 5Ghz, om än på bara 1C.
Intel annonserar en "Special Edition" av deras flaggskepp som klockar på 5Ghz på alla kärnor.

Nej, det är såklart bara av rent slump att detta hände. /s

Intel kunde ha annonserat detta i förrgår, igår, imorgon eller dagen efter det, men nej, de väljer att släppa detta dagen innan AMDs Keynote, för att minska betydelsen av AMDs nyhet.

Strategiskt vald datum och nyhet.
Knappast den enda nyheten Intel kommer att komma med under Computex, men det var såklart en ren slump att de valde att lägga extra fokus på något som är direkt svar till vad AMD ska prata om under eventet.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aleshi:

Med tanke på att effekten nuvarande 9900K drar är närmare det en TR 1950X drar än det en 2700X drar så kommer den där nog vara rätt hungrig. I Sweclockers tester så var det 220W inklusive system.
Ska vi tro att en 9900KS går om TR 1950X i effekt?

Det är väl ett litet pris att betala för den bästa spelprestanda som går att få

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av birdman:

2018:
Rykten säger att AMD ska utannonsera en 32C TR på ett event.
Intel annonserar en Xeon OC 28C med specialkylning dagen innan eventet.

2019:
Rykten att AMD ska utannonsera Zen 2 som kan klocka upp till 5Ghz, om än på bara 1C.
Intel annonserar en "Special Edition" av deras flaggskepp som klockar på 5Ghz på alla kärnor.

Nej, det är såklart bara av rent slump att detta hände. /s

Intel kunde ha annonserat detta i förrgår, igår, imorgon eller dagen efter det, men nej, de väljer att släppa detta dagen innan AMDs Keynote, för att minska betydelsen av AMDs nyhet.

Strategiskt vald datum och nyhet.
Knappast den enda nyheten Intel kommer att komma med under Computex, men det var såklart en ren slump att de valde att lägga extra fokus på något som är direkt svar till vad AMD ska prata om under eventet.

Ja och folk som går "på" denna typ av PR / bryr sig kommer gå på allt oavsett när det presenteras.

Hade jag varit Intel såklart man presenterar det samtidigt som dom andra om man får mest PR effekt allt annat är ju eknomiskt sämre eller pratar vi fortfarande om företag som uppgift är dra in vinst till ägarna?

Sluta bry sig när saker släpps och varför och skit att kolla på / bry sig om någon annan gör dagen innan, börja köp produkter efter behov med din plånbok och inte varför hur/ var/ när/ någon/ gör något.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av birdman:

2018:
Rykten säger att AMD ska utannonsera en 32C TR på ett event.
Intel annonserar en Xeon OC 28C med specialkylning dagen innan eventet.

2019:
Rykten att AMD ska utannonsera Zen 2 som kan klocka upp till 5Ghz, om än på bara 1C.
Intel annonserar en "Special Edition" av deras flaggskepp som klockar på 5Ghz på alla kärnor.

Nej, det är såklart bara av rent slump att detta hände. /s

Intel kunde ha annonserat detta i förrgår, igår, imorgon eller dagen efter det, men nej, de väljer att släppa detta dagen innan AMDs Keynote, för att minska betydelsen av AMDs nyhet.

Strategiskt vald datum och nyhet.
Knappast den enda nyheten Intel kommer att komma med under Computex, men det var såklart en ren slump att de valde att lägga extra fokus på något som är direkt svar till vad AMD ska prata om under eventet.

Du kan ju tro på det här hur mycket du vill men jag råder dig att köpa produkter efter produkternas egenskaper, inte dina teorier om PR. Argumentera gärna för eller emot produkter men skippa allt som inte är rena fakta tack. Du har gått in i en känslomässigt laddad relation till gigantiska företag som drivs av vinstintressen, det är inte sunt.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mordekai:

Du kan ju tro på det här hur mycket du vill men jag råder dig att köpa produkter efter produkternas egenskaper, inte dina teorier om PR. Argumentera gärna för eller emot produkter men skippa allt som inte är rena fakta tack. Du har gått in i en känslomässigt laddad relation till gigantiska företag som drivs av vinstintressen, det är inte sunt.

Tror Intel skiter fullständigt om folk slutar köpa konsument CPUs dom kan överleva bara på server sidan rakt av.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tror Intel skiter fullständigt om folk slutar köpa konsument CPUs dom kan överleva bara på server sidan rakt av.

Jag har ingen aning om uppdelningen men ibland får man ju intrycket av att AMD och Intel är lika stora. Så att Intel blir rädda och nervösa. De är över tio ggr större än AMD och har dessutom en hel del affärer ihop. Jag antar att Intels chipsets kan vara en lika stor business som hela AMD. Intel är helt beroende av AMDs överlevnad, utan AMD riskerar man helt klart rättsliga ingrepp som styckning av bolaget pga monopolställning.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mordekai:

Jag har ingen aning om uppdelningen men ibland får man ju intrycket av att AMD och Intel är lika stora. Så att Intel blir rädda och nervösa. De är över tio ggr större än AMD och har dessutom en hel del affärer ihop. Jag antar att Intels chipsets kan vara en lika stor business som hela AMD. Intel är helt beroende av AMDs överlevnad, utan AMD riskerar man helt klart rättsliga ingrepp som styckning av bolaget pga monopolställning.

Mm exakt Intel kommer aldrig tillåta AMD gå ner i botten.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hm, nja inte direkt.

Eller kanske? Intels beteende de senaste två åren pekar mot att de iallafall är lite obekväma med AMD för tillfället.

Skrivet av Mordekai:

Att resonera som att företag har känslor eller ondska/godhet är en futil verksamhet som enbart fanboys ägnar sig åt. Skit i dina personliga åsikter och titta på produkten, den skiljer sig marginellt från deras befintliga produkt och har troligen ingen motsvarighet i AMDs kommande Ryzen familj lika lite som den har det i den nuvarande.

Mao den riktar sig enbart till de som redan funderade på att köpa en 9900K. Kanske de som tyckte att 9700K blev betydligt vettigare om ändå intel rekommenderar att man stänger av HT får ett lite tydligare prestandahopp för den ökade kostnaden.

Sa personen som företag inte bokstavligen består av personer med känslor.

Ska man titta på produkten? Det är inget direkt upphetsande. Det är kraftigt binnande 9900K som säljs till snarlikt pris. Med andra ord.. deras "nya produkt" är exakt samma produkt som sålts sedan 9900K släpptes.. skillnaden är bara att de garanterar att alla kärnor klockar 0,3 GHz högre än vanligt. Att AMD inte har något motsvarande är ju inte direkt heller sant.

Skrivet av Mordekai:

Det är en stor datormässa, de flesta företag tänker strategiskt att de vill synas och med hjälp av ett produktsläpp får man några spaltmeter gratis press. Tror inte att det produktsläppet är riktat "mot" AMD. Hade de velat göra något specifikt mot AMD hade de sänkt priserna eller något annat mer spektakulärt.

Att de släpper denna processor verkar inte folk ifrågasätta utan det är tidpunkten som är lite mysko. Att sänka priser vill ju inte Intel eftersom de har enorma problem med leverans av sina CPU:er.

Skrivet av anon298854:

@H_Bozz

Visst är det härligt med nya hårdvaror.
Denna cpu kommer nog va riktigt grym länge i speltester.

Och snart kommer Intels 10 kärniga ochså

Mvh

Problemet är att denna processor är inget nytt alls. Det är bara en binnad 9900K.

Skrivet av tvelander:

Detta är desperata move släppa binnad 9900k?

....
Som kommer kosta satan och väldigt lite % köper generellt

Man kan ju argumentera att de återlanserar samma produkt igen eftersom de eventuellt är rädda att ses som att vara efter på riktigt. Samma beteende såg man ju hos AMD med Bulldozer och deras APU:er där det rebrandades friskt.

Skrivet av anon201296:

Det är väl ett litet pris att betala för den bästa spelprestanda som går att få

Det är diskuterbart.. Om en processor throttlar för att den går för het så kan man ju undra om priset är värt prestandan. Framförallt när flaskhalsen i majoritet ligger i GPUn och inte CPUn.

Skrivet av Mordekai:

Du kan ju tro på det här hur mycket du vill men jag råder dig att köpa produkter efter produkternas egenskaper, inte dina teorier om PR. Argumentera gärna för eller emot produkter men skippa allt som inte är rena fakta tack. Du har gått in i en känslomässigt laddad relation till gigantiska företag som drivs av vinstintressen, det är inte sunt.

Var exakt påstår personen ifråga att han köper produkten efter teorier om Intels PR? Man kan faktiskt diskutera underliggande meningar med saker och ting utan att någon ska gå i tvärförsvar..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mordekai:

Du kan ju tro på det här hur mycket du vill men jag råder dig att köpa produkter efter produkternas egenskaper, inte dina teorier om PR. Argumentera gärna för eller emot produkter men skippa allt som inte är rena fakta tack. Du har gått in i en känslomässigt laddad relation till gigantiska företag som drivs av vinstintressen, det är inte sunt.

Jag tycker att det är ganska uppenbart hur Intel har lagt upp det hela, man behöver inte sitta med känslor inblandade för att kunna se saker som är ganska självklara. Varför försvarar du Intel så hårt på denna punkt? Du vill verkligen beskriva hur de inte gör på detta vis, men lägger verkligen inte fram några bra argument för att bevisa motsatsen.

Sedan förstår jag inte varför du tror att personen nämnd ovan köper produkter efter teorier om PR. Vad jag ser har personen inte nämnt någonstans vilka produkter som personen köper eller inte, eller om personen aldrig skulle köpa Intel, utan beskriver bara strategin från Intels sida.

”Men vänta Mordekai, bara en gissning, du kör Intel va?”

Permalänk
Medlem

Detta är ändå lite intressant.
AMD har gjort just detta med bla VEGA64 & Radeon VII. Super binade kretsar som drar extremt med ström för att få ut absolut max ur kislet och med kassa kylare.
Nu gör Intel samma sak och markerar med ett extra suffix att det rör sig om handplockat kisel. Resultatet? ramaskri hos vissa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Detta är ändå lite intressant.
AMD har gjort just detta med bla VEGA64 & Radeon VII. Super binade kretsar som drar extremt med ström för att få ut absolut max ur kislet och med kassa kylare.
Nu gör Intel samma sak och markerar med ett extra suffix att det rör sig om handplockat kisel. Resultatet? ramaskri hos vissa.

Ramaskri? Njae. Snarare löje blandat med frågetecken. Ungefär som när Radeon VII släpptes med andra ord.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Xinpei:

Ramaskri? Njae. Snarare löje blandat med frågetecken. Ungefär som när Radeon VII släpptes med andra ord.

Fattar dock inte hur folk blir förvånade dom släpper binnade CPUs?

Nu har man val köpa garanterad 5GHz förstår inte hur det kan vara något negativt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Fattar dock inte hur folk blir förvånade dom släpper binnade CPUs?

Nu har man val köpa garanterad 5GHz förstår inte hur det kan vara något negativt.

Det är mycket bra att de släpper binnade tycker jag.

Jag ska ev köpa en till mig och en till grabben beroende på hur ryzen 3000 presterar i spel.
Det blir den som presterar bäst i spel.