SweClockers på plats för Computex 2019

Permalänk
Melding Plague

SweClockers på plats för Computex 2019

Nästa vecka rivstartar Computex 2019 – världens största mässa för datorkomponenter. Det kommer att bli en kavalkad av hårdvarunyheter, så se till att hänga med täckningen här på SweClockers!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så taggad!

Permalänk
Medlem

@JonasT Gillar tröjan, från Uniqlo?

Permalänk
Avstängd

Spännande

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk

Ersättare till min 2600x❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gief infoz om Zen 2!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrissoid:

Ersättare till min 2600x❤️

Skickades från m.sweclockers.com

Ersättare till min 2600K. 😖

Permalänk
Medlem

Har inte använt RSS på år, snabb fråga. Kan jag på något sätt fixa en RSS-feed som bara visar nyheter som har computex taggen?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Ersättare till min 2600K. 😖

Samma här. Ska också uppgradera från min 2600k😃. Har så smått börjat köpa på mig delar när det varit bra pris. Blir spännande att se vad en ryzen med 12 kärnor kommer kosta (och prestera 😬).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Praktiskt att dra iväg när det är flytt av kontoret

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Samma här. Ska också uppgradera från min 2600k😃. Har så smått börjat köpa på mig delar när det varit bra pris. Blir spännande att se vad en ryzen med 12 kärnor kommer kosta (och prestera 😬).

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar om det kanske inte kommer bli dags att ersätta 3770k, prestandamässigt. Och dels för att komma bort ifrån Intel...

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför Jonas viftar med armarna i videon, är han kissnödig eller är han i spänd förväntan på vad som kommer att hända under Computex 2019?

Jag är i spänd förväntan på nyheter om Ryzen och Navi, dessutom vill jag gärna veta om alla X570 moderkort har fläkt.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Tippar på 12c @ 4,7 GHz boost och launch i juli, men hoppas på bättre så klart. Blir förmodligen uppgradering efter sommaren. Bye bye 4690k.

Permalänk
Medlem

Kom igen Acer släpp ConceptD OJO! HP har redan tappat bollen med reverb...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Inaktiv

Amd Ryzen såklart, men jag hade varit lika förväntansfull på Huawei Mate X om den inte hade varit för blockaden.
Mer snabba ssd, lite information om usb 4 är annars intressant.

Permalänk
Medlem

Ryzen 3000-instegsmodellen som påstås kommer kosta 99USD, ska enligt senaste läckan slå Ryzen 7 2700X i geekbench. Bara en liten spoiler.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Det där priset låter helt orimligt. Och från vad jag sett från andra forum(reddit bl.a) så verkar folk minst sagt skeptiska till den källan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ftb534:

@Chris_Kadaver: Det där priset låter helt orimligt. Och från vad jag sett från andra forum(reddit bl.a) så verkar folk minst sagt skeptiska till den källan.

Eller så kommer vi blicka tillbaka på zen och zen+ på samma sätt vi blickar tillbaka på bulldozer? Vi får kanske svar på allt imorrn?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Jo det blir minst sagt spännande att se vad man vaknar upp till imorgon.

Och apropå läckor och rykten så verkar r5 modellerna stanna kvar på 6c12t enligt https://twitter.com/TUM_APISAK/

Känns mer och mer troligt att vi kommer få se r9 presenteras för processorer med fler än 8 kärnor.

Permalänk
Medlem

Gissar också på att de med många kärnor hamnar under en ny SKU, R9, för att på sätt lättare motivera en betydligt högre prislapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Jag förstår inte varför Jonas viftar med armarna i videon, är han kissnödig eller är han i spänd förväntan på vad som kommer att hända under Computex 2019?

Jag är i spänd förväntan på nyheter om Ryzen och Navi, dessutom vill jag gärna veta om alla X570 moderkort har fläkt.

Bättre än Jakob som fortfarande inte vet var kameran är

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av janee:

Jag förstår inte varför Jonas viftar med armarna i videon, är han kissnödig eller är han i spänd förväntan på vad som kommer att hända under Computex 2019?

Skrivet av AMD-FX:

Bättre än Jakob som fortfarande inte vet var kameran är

Hörrni, lite roligare än såhär kan vi väl ändå vara? Givetvis viftar Jonas för att han inte kan tygla sin entusiasm över all smaskig hårdvara, och Jacob tittar på när David gör konster utanför bild. Det är ju uppenbart!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av obadja:

@JonasT Gillar tröjan, från Uniqlo?

Tack! Det är en gammal Quiksilver-tischa.

Permalänk
Medlem

Är riktigt taggad

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

när börjar streming av computex??:)

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

när börjar streming av computex??:)

Undrar jag också, och var man kan se det?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Hoppas på mycket konkret info om egentligen hela AMDs plattorm. Det var ett antal år sedan förra uppdateringen så det börjar helt klart bli dags snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Hörrni, lite roligare än såhär kan vi väl ändå vara? Givetvis viftar Jonas för att han inte kan tygla sin entusiasm över all smaskig hårdvara, och Jacob tittar på när David gör konster utanför bild. Det är ju uppenbart!

Jag gillar fredagspanelen och alla andra videos som Jonas medverkar i så detta är ingen kritik emot honom och jag har inte något emot att folk viftar med armarna när dom pratar men det jag reagerade på var när han hade båda armarna rak ner och sedan förde armarna fram och tillbaka.

Visa signatur

janee

Permalänk
Moderator
Testpilot

Väntar med spänd förväntan på release av Ryzen 3000. Tyvärr så verkar ju ryktessnurran för Navi vara lite mer med fötterna på jorden och det ser ut som att vara ytterliggare en generation av meh.

Som sagt, spänningen är oooolidlig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt