Hör mig själv vid mobilsamtal, men bara med en enda person

Permalänk
Medlem

Hör mig själv vid mobilsamtal, men bara med en enda person

Jag pratade nyss med min ena bror, och varje gång vi pratar i mobil med varandra så tar det en halvminut eller så, sen börjar jag höra mig själv med en runt halv sekunds fördröjning, och med mycket sämre ljud. Det blir aldrig så med nån annan jag ringer till, men varje gång i samtal med brorsan. Han har testat med och utan "handsfree" (dvs snöre i örat med mikrofon på), med och utan mobilens högtalarfunktion, och oavsett om jag ringer upp eller han ringer upp. Det blir alltid, oavsett. Han har inte hört nån annan säga att det händer när han pratar med andra.

Varför blir det så, och är det mer sannolikt att felet ligger i hans mobil eller i min?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Har du provat att ringa honom med en annan mobil - både med ditt SIM-kort och med annat?

Permalänk
Medlem

Nej. Men det var inte så förra året, och jag hade samma mobil då. Har faktiskt inte koll på om han har bytt sen förra året.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Man brukar hörs sig själv när personen i andra änden har ett kasst(billigt)handsfree, testa ring han med en annan mobil, om det fortfarande är samma är det definitivt hans ände det är fel på.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Man brukar hörs sig själv när personen i andra änden har ett kasst(billigt)handsfree, testa ring han med en annan mobil, om det fortfarande är samma är det definitivt hans ände det är fel på.

Som jag skrev så har han testat med och utan sånt där öronsnöre, och det är (enligt honom) bara jag som klagar på att det blir "eko". Men än en gång, det blir bara när jag pratar med honom, aldrig när jag ringer andra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cyklonen:

Som jag skrev så har han testat med och utan sånt där öronsnöre, och det är (enligt honom) bara jag som klagar på att det blir "eko". Men än en gång, det blir bara när jag pratar med honom, aldrig när jag ringer andra.

Blir det inte när du ringer andra så ligger inte felet hos dig.