Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem

Inte helt lätt att få tag i en AC denna vår. Den Electrolux jag väntade på blev i veckan restnoterad till Augusti.

Så jag kollade runt och hittade en på Clas Ohlson, beställde den för 2 dagar sedan och fick hem den idag. Jag vågade inte vänta längre
och slog till på denna som osedd och otestad

Har precis provkört den och den är helt okej.

Jag har haft en portabel model i flera år så jag något att jämföra med.

Lite kort om den nya jag fick hem idag:

Ganska så bra kylning med 3500W kyleffekt (12000 BTU).
Var större än jag trodde och väger en hel del
Låter en del men ändå lite tystare än min förra.
Stabil konstruktion och verkar vara av bra kvalitet.

Kan jag rekommendera andra att köpa denna?
Ja helt klart

https://www.clasohlson.com/se/Luftkonditionering-Wilfa-Cool-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Så "utloppsadapter" är luftslangen?

Jäss box!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Är du nöjd med den? Tänkte mest på ljudnivån samt typen av ljud. Har en hace Milan nu så börjar bli några år. När kompressorn sätter igång så vibrerar den och låter för mycket för att vara i samma rum. Hur är det med din? Går det att vara i rummet och kolla tv samtidigt som den är igång?

Skickades från m.sweclockers.com

Nog högst subjektivt. Nu är ju inte DB mätare i telefonen superexakt men bedöm du
Ingen superplacering tyvärr så svårt att veta exakt hur bra det fungerar. Fönsterkit är rätt svårt på mina fönster. Kanske får skaffa en sån där Airblock 360 eller ngt...

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

Nog högst subjektivt. Nu är ju inte DB mätare i telefonen superexakt men bedöm du
Ingen superplacering tyvärr så svårt att veta exakt hur bra det fungerar. Fönsterkit är rätt svårt på mina fönster. Kanske får skaffa en sån där Airblock 360 eller ngt...

https://www.youtube.com/watch?v=jsXZAM7xh2E

Bra video, tack ! Låter som det är fläkten och luftflödet som gör det mesta ljudet? Stor skillnad från min gamla där det låter lika mycket oavsett vilket läge fläkten går på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem

Beställde en Arc 3.1 från Netonnet men de skjöt upp leveransdatumet och så lär det ju bli fler gånger och till slut sitter man i september med en ac man inte har nytta av. Funderar på om man ska åka till Elgiganten och köpa en Nedis ACMB1WT12 istället. Någon som har en sådan eller sett tester på den så man kan få en uppfattning om hur den är? https://www.elgiganten.se/product/hem-och-hushall/flakt-och-l...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Det blev lite konstigt, så jag sitter nu med tre stycken nya portabla AC och jag tänkte behålla en eller kanske två (bor i hus med två våningar).

Jag skulle behöva ha lite assistans i beslutet om vilken eller vilka maskiner jag ska behålla.
Har klurat fram och tillbaka men kan inte bestämma mig då jag inte riktigt vet hur jag ska resonera/värdera.

Tre stycken, hur gick det till tänker ni säkert.

Lång historia väldigt kort.
Beställde en i början av april som skulle levereras inom några veckor, fick sen besked om att leveransen skulle dröja.
Då beställdes en annan från samma företag som skulle kunna levereras inom kort.
Besked kom att även den skulle komma in mycket senare, beställde då en tredje maskin från ett annat företag.
Den senast beställda fick jag hem ungefär samtidigt som det visade sig att de två jag först beställt tydligen var på väg hem till mig.

De tre jag har och som här kommer i den ordning jag beställde är:

Electrolux EXP26U558HW
https://www.whiteaway.se/hem-tradgard/klimat-och-ventilation/...
Edit: Blev fel länk ovan, maskinen jag har är borttagen från Whiteaway, cachad länk till rätt maskin nedan.
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:9scKn1u...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4675354

Electrolux EXP35U538CW
https://www.whiteaway.se/hem-tradgard/klimat-och-ventilation/...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4675345

Qlima PH534
https://cdon.se/hem-tradgard/qlima-ph534-luftkonditionering-w...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4595086

Electrolux EXP26U558HW ska vara tystat av dom och kan även ge värme.
Electrolux EXP35U538CW är väl den som borde ge bäst kyla.
Qlima PH534 borde ge kyla någonstans i mellan de två tidigare, har Wi-Fi och kan ge värme.

Jag skulle vilja veta vilken ni hade valt om ni skulle behålla en av dom, men också vilka ni hade valt om ni fick välja två av dom.
(Alla tre har jag gett ungefär samma pris för, efter lite rabatter/förhandling, så det skiljer endast några hundralappar)

Ni får gärna berätta varför ni skulle välja en viss maskin, eller två. Om ni orkar och vill.

Permalänk
Medlem

@seal33: Jag är ingen expert men har haft 3 portabla och även fast installerade. Utifrån min erfarenhet så är kyleffekten det viktiga och jag räknar generellt 1kW per 10 kvadratmeter, då har jag varit nöjd.
Qlima har jag aldrig hört, jag skulle gå på 3,5kW och Electrolux alla dagar i veckan. Att snacka om tysthet är inget som blir aktuellt med en portabel AC, det har jag lärt mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Bra video, tack ! Låter som det är fläkten och luftflödet som gör det mesta ljudet? Stor skillnad från min gamla där det låter lika mycket oavsett vilket läge fläkten går på.

Skickades från m.sweclockers.com

Aa mest fläkt/luftflödet som låter

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Jag provade koppla in min Electrolux EXP35U538CW nu, ljudnivån är rimlig på fläkten. Kompressorn brummar ju men det var väntat. får se hur den kyler!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Valonen: Tack för svar och efter att ha läst igenom denna tråd och kikat runt lite så verkar det stå klart att hög kylkapacitet är att föredra över andra egenskaper.
Det är trots allt det den är till för.

Så Electrolux EXP35U538CW placerar vi på första plats och det blir väl den jag först och främst behåller av de tre maskiner jag har hemma.

Men om jag skulle vilja ha en andra maskin, så att vi kan ha en per våningsplan här hemma i stugan.
Vilken skulle ni då välja av de andra två jag har hemma, Electrolux EXP26U558HW och Qlima PH534?
Qlima PH534 ska vara lite kraftigare än Electrolux EXP26U558HW men kanske Electrolux känns som det säkrare kortet?

Permalänk
Skrivet av seal33:

@Valonen: Tack för svar och efter att ha läst igenom denna tråd och kikat runt lite så verkar det stå klart att hög kylkapacitet är att föredra över andra egenskaper.
Det är trots allt det den är till för.

Så Electrolux EXP35U538CW placerar vi på första plats och det blir väl den jag först och främst behåller av de tre maskiner jag har hemma.

Men om jag skulle vilja ha en andra maskin, så att vi kan ha en per våningsplan här hemma i stugan.
Vilken skulle ni då välja av de andra två jag har hemma, Electrolux EXP26U558HW och Qlima PH534?
Qlima PH534 ska vara lite kraftigare än Electrolux EXP26U558HW men kanske Electrolux känns som det säkrare kortet?

Jag skulle kört på qlima som din andra ac. Kylkapaciteten är ju som sagt det viktigaste och denna var högre. Oavsett märke så har du alltid 3 års reklamationsrätt så på den biten spelar det ingen roll. Skulle vilja påstå att de flesta modeller har en lång livslängd oavsett märke, här i Sverige iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag provade koppla in min Electrolux EXP35U538CW nu, ljudnivån är rimlig på fläkten. Kompressorn brummar ju men det var väntat. får se hur den kyler!

Jag provade den innan ikväll. gick ifrån 25 grader vid datorn till 19 på ca 10 minuter. Fick sedan stänga av. (då satte jag AC på mål 16C).
Jag har ännu inte satt på mitt fönsterkit så jag väntar mig att det kommer fungera ännu bättre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@seal33: Ja, skall du ha 2 apparater så hade jag faktiskt tagit Qliman som nr 2.. Just för att effekten är bättre och det är intressant att testa olika märken. Vet att jag skrev Electrolux alla dagar i veckan, som @Borgen1998 skrev så har man ju reklamationsrätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Jag skulle kört på qlima som din andra ac. Kylkapaciteten är ju som sagt det viktigaste och denna var högre. Oavsett märke så har du alltid 3 års reklamationsrätt så på den biten spelar det ingen roll. Skulle vilja påstå att de flesta modeller har en lång livslängd oavsett märke, här i Sverige iallafall.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Valonen:

@seal33: Ja, skall du ha 2 apparater så hade jag faktiskt tagit Qliman som nr 2.. Just för att effekten är bättre och det är intressant att testa olika märken. Vet att jag skrev Electrolux alla dagar i veckan, som @Borgen1998 skrev så har man ju reklamationsrätt.

Tack för kloka ord.
En sista fråga, om jag skulle ha den andra maskinen till att få ner värmen i bara ett rum, sovrummet som är på 15-20 kvm.
Kan det då vara en god tanke att välja Electroluxen som är på 2,6kW, 9000 BTU och 61dB istället för Qliman som är på 3,2kW, 11000 BTU och 65 dB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Tack för kloka ord.
En sista fråga, om jag skulle ha den andra maskinen till att få ner värmen i bara ett rum, sovrummet som är på 15-20 kvm.
Kan det då vara en god tanke att välja Electroluxen som är på 2,6kW, 9000 BTU och 61dB istället för Qliman som är på 3,2kW, 11000 BTU och 65 dB?

Ja det skulle absolut funka tycker jag. Enda jag kan tänka angående Qlima är att den också kan ge värme, ibland vill man kanske värma något på vintern etc, förutom att testa märket. Men kör på båda Electroluxen om det känns bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Ja det skulle absolut funka tycker jag. Enda jag kan tänka angående Qlima är att den också kan ge värme, ibland vill man kanske värma något på vintern etc, förutom att testa märket. Men kör på båda Electroluxen om det känns bra.

Det fiffiga är att Electrolux EXP26U558HW har värme också.
4dB i skillnad kanske kan vara najs om den ska vara i sovrummet tänkte jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seal33:

Det fiffiga är att Electrolux EXP26U558HW har värme också.
4dB i skillnad kanske kan vara najs om den ska vara i sovrummet tänkte jag.

Japp, då du har HW varianten skulle jag köra på den. Annars Qlima.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@seal33: Tycker du resonerar helt rätt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag provade den innan ikväll. gick ifrån 25 grader vid datorn till 19 på ca 10 minuter. Fick sedan stänga av. (då satte jag AC på mål 16C).
Jag har ännu inte satt på mitt fönsterkit så jag väntar mig att det kommer fungera ännu bättre.

Kul

Jag är lite inne på att köpa mig plexiglas och sedan såga det till rätt storlek. Ska bara hitta någon bra site som säljer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Kul

Jag är lite inne på att köpa mig plexiglas och sedan såga det till rätt storlek. Ska bara hitta någon bra site som säljer det.

Jag satte dit fönsterkittet idag, det gör skillnad. Det håller ju ute värmen bättre än utan det. Nu har jag visserligen inte provat i fullfjädrad värme så vi får se. Men jag kan lätt få ned temperaturen i rummet med 2-3 grader på 10 minuter som det ser ut nu.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

@Sh4d0wfi3nd:

Hur ser din fönsterkit ut?

Eller är det en sån här som det har länkas innan här https://luftmiljobutiken.se/produkt/airblock-360-fonstertatni...

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@Sh4d0wfi3nd:

Hur ser din fönsterkit ut?

Eller är det en sån här som det har länkas innan här https://luftmiljobutiken.se/produkt/airblock-360-fonstertatni...

https://se.trotec.com/produkter-och-tjaenster/maskiner-homeco...

Så same fast "100".

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

ah, sitter den fast bra? Där jag bor blåser det nästan hela tiden.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Hur tycker ni att era fönsterkit fungerar? Jag testade ett par stycken genom tiderna men beslöt mig till slut att borra ett 120 mm hål i väggen, då de fönsterkit jag testade inte höll i längden. Tekniken går såklart framåt, därav min fråga.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

ah, sitter den fast bra? Där jag bor blåser det nästan hela tiden.

Skrivet av Valonen:

Hur tycker ni att era fönsterkit fungerar? Jag testade ett par stycken genom tiderna men beslöt mig till slut att borra ett 120 mm hål i väggen, då de fönsterkit jag testade inte höll i längden. Tekniken går såklart framåt, därav min fråga.

Tänk något fastare tältduk med dragkedja. Får se hur den håller, kostade ca 350kr ink frakt. Den gör sitt jobb, mer eller mindre. går säkerligen att få bättre om man gör själv.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Sh4d0wfi3nd: Tack för svar, det låter som att det ändå är rätt okej saker numera.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tänk något fastare tältduk med dragkedja. Får se hur den håller, kostade ca 350kr ink frakt. Den gör sitt jobb, mer eller mindre. går säkerligen att få bättre om man gör själv.

Är sugen på att testa.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

@Sh4d0wfi3nd: Tack för svar, det låter som att det ändå är rätt okej saker numera.

Skrivet av superegg:

Är sugen på att testa.

Jag har ett "svenskt" fönster ca 1x1 meter som går utåt med egen arm (går att vända på). Det går inte att sätta dit airlock 100 perfekt på mitt fönster pga utformning samt persienner i vägen. Kan vara bra att veta.

Liknande
https://villalivet.se/wp-content/uploads/2015/02/f%C3%B6nster...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Inte helt lätt att få tag i en AC denna vår. Den Electrolux jag väntade på blev i veckan restnoterad till Augusti.

Så jag kollade runt och hittade en på Clas Ohlson, beställde den för 2 dagar sedan och fick hem den idag. Jag vågade inte vänta längre
och slog till på denna som osedd och otestad

Har precis provkört den och den är helt okej.

Jag har haft en portabel model i flera år så jag något att jämföra med.

Lite kort om den nya jag fick hem idag:

Ganska så bra kylning med 3500W kyleffekt (12000 BTU).
Var större än jag trodde och väger en hel del
Låter en del men ändå lite tystare än min förra.
Stabil konstruktion och verkar vara av bra kvalitet.

Kan jag rekommendera andra att köpa denna?
Ja helt klart

https://www.clasohlson.com/se/Luftkonditionering-Wilfa-Cool-1...

https://images.clasohlson.com/medias/sys_master/9647209381918.jpg

https://www.clasohlson.com/medias/sys_master/9647213051934.jpg

Yes, samma. Electrolux EXP35U538 orderbekräftad och klar från MediaMarkt så fick jag inte den ändå. Kul...

Hur gör du med kondensslangen? Hur lång är den?
Funderar på att köpa denna men bökigt om den ska spotta ur sig en massa vatten hela tiden.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Yes, samma. Electrolux EXP35U538 orderbekräftad och klar från MediaMarkt så fick jag inte den ändå. Kul...

Hur gör du med kondensslangen? Hur lång är den?
Funderar på att köpa denna men bökigt om den ska spotta ur sig en massa vatten hela tiden.

Man fick med en kondensslang på ca 2dm. Jag har inga planer på att använda den.

Jag har haft en portabel AC i flera år hemma och har aldrig behövt tömma tanken i den förra. Jag har inte räknat med
att behöva göra det på denna heller.

Dock så finns det en funktion i denna modell som jag precis köpt som varnar om det blir för mycket vatten i tanken.

Vi får se hur det fungerar när det blir lite varmare och jag måste använda ACn i flera timmar