Permalänk
Medlem

Röstar du i EU-valet 2019?

Tänkte köra till Ica idag och kanske passa på att rösta när jag ändå är där. Fler som ska rösta idag?

Info:
https://eu.riksdagen.se/eu-valet/eu-valet-2019/

PS Glöm inte att ta en extra titt på Sweclockers regler kring politik: https://www.sweclockers.com/artikel/26130-sweclockers-install...

Permalänk

Absolut, redan förtidsröstat, klart det skall röstas, annars har jag ingen rätt att sedan klaga, o gnälla och det gillar ju jag att göra, .. ibland

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Tänkte köra till Ica idag och kanske passa på att rösta när jag ändå är där. Fler som ska rösta idag?

Info:
https://eu.riksdagen.se/eu-valet/eu-valet-2019/
https://www.youtube.com/watch?v=h4Uu5eyN6VU

på svenska:

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Ja, men jag orkar inte kolla på din video.

Röstade på SD då tomtarna i Bryssel inte behöver mera att bestämma över.

Dold text
Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Nej, jag röstar inte idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Förtidsröstat för länge sedan. Gnälla kan man göra i graven. Livet skall man leva och njuta.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Absolut. Tillsammans är enda vägen framåt.

Permalänk
Medlem

Ja, det viktigaste valet på över hundra år. Artikel 11 och 13 måste brinna i helvetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Piratpartiet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Röstade på SD då tomtarna i Bryssel inte behöver mera att bestämma över.

Skönt då att partiet har knapparna under kontroll

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd

Jag röstade inte men hoppas EU dör ut av sig självt.

Permalänk
Medlem

Vi i Svedala kommun fick ju rösta om 2 saker idag , om vi ska ha ett fängelse i kommunen och EU valet.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Klart man röstat. Ett starkare EU behövs som motkraft mot Kina och vad som händer i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Skönt då att partiet har knapparna under kontroll

Ja shit happens, en gång är ingen gång.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

jag vill också ha kvar min rätt att gnälla när saker och ting inte är som jag vill så jag bidrog med min hundradels miljondel inflytande.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Nej. Kanske senare ikväll. Kan inte bestämma mig för vilket parti jag ska lägga min röst på.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ser ingen som helst anledning till varför man inte skulle rösta, så ja, jag ska gå och rösta nu.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Självklart röstade man

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Nej. Kanske senare ikväll. Kan inte bestämma mig för vilket parti jag ska lägga min röst på.

Gör en valkompass eller två (SVT, SR) för att få en aning om vad som känns viktigt för dig och kanske smala ner urvalet till 2-3 partier. Kolla sedan på partiernas hemsidor och valprogram efter det du tycker är viktigast. (Debatter har man ingen nytta av). Jag har velat mellan 2 partier men nu har jag tillslut en kvart innan jag röstar äntligen bestämt mig.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filbunke:

Klart man röstat. Ett starkare EU behövs som motkraft mot Kina och vad som händer i USA.

EU har låtit Kina ta över stora delar av Europa om du nu skulle ha missat det.

så ja..

Permalänk
Medlem

Klart man röstat!

Skrivet av gabriel15:

EU har låtit Kina ta över stora delar av Europa om du nu skulle ha missat det.

så ja..

Vilka delar av Europa har Kina tagit över? Och hur motverkar du det genom att inte rösta i EU-valet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iskra:

Klart man röstat!

Vilka delar av Europa har Kina tagit över? Och hur motverkar du det genom att inte rösta i EU-valet?

Kina har tagit över Grekland tex.
Jag röstade SD. Ja, jag är blatte. Någon måste rädda detta fina landet om ni svenskar nu inte vill det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Självklart !!

Permalänk
Medlem

Har jag röstat? Nej. Varför? Jo.. för att jag inte haft tid att läsa på och då är det liksom ingen idé att rösta.

Skrivet av gabriel15:

EU har låtit Kina ta över stora delar av Europa om du nu skulle ha missat det.

så ja..

Är det därför EU är förbannade på Italien för att de skrivit ett säravtal med Kina? Förstår att du är arg på EU och nog finns det orsaker till det men att komma med påhittade argument är ju inte direkt givande.

Skrivet av Zargoz:

Kina har tagit över Grekland tex.
Jag röstade SD. Ja, jag är blatte. Någon måste rädda detta fina landet om ni svenskar nu inte vill det...

Skickades från m.sweclockers.com

Snacka om halmgubbe. Sedan är du väl medvetet om att detta är ett EU val va? Inte riksdagsvalet. Och nej. Kina har inte tagit över Grekland.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Har jag röstat? Nej. Varför? Jo.. för att jag inte haft tid att läsa på och då är det liksom ingen idé att rösta.

Är det därför EU är förbannade på Italien för att de skrivit ett säravtal med Kina? Förstår att du är arg på EU och nog finns det orsaker till det men att komma med påhittade argument är ju inte direkt givande.

Snacka om halmgubbe. Sedan är du väl medvetet om att detta är ett EU val va? Inte riksdagsvalet. Och nej. Kina har inte tagit över Grekland.

Jag har inte heller läst på så mycket, men gör en valkompass och se vad för resultat du får. Det var lite det jag gick på

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Har jag röstat? Nej. Varför? Jo.. för att jag inte haft tid att läsa på och då är det liksom ingen idé att rösta.

Är det därför EU är förbannade på Italien för att de skrivit ett säravtal med Kina? Förstår att du är arg på EU och nog finns det orsaker till det men att komma med påhittade argument är ju inte direkt givande.

Snacka om halmgubbe. Sedan är du väl medvetet om att detta är ett EU val va? Inte riksdagsvalet. Och nej. Kina har inte tagit över Grekland.

Piratpartiet behöver man inte läsa på så mycket om, är man dessutom teknikintresserad borde det vara en enkel röst om man ändå inte tänkt rösta alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Snacka om halmgubbe. Sedan är du väl medvetet om att detta är ett EU val va? Inte riksdagsvalet. Och nej. Kina har inte tagit över Grekland.

Om du kunde lite om politik så skulle du ha vetat att gruppen där SD ingår vill stänga EU:s gränser. Det absolut påverkar oss.
Sen är Grekland visst köpt. Kolla hur de röstade när man inom EU skulle fördomma Kina. Läs lite om belt and road. Win win. For china only.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Har såklart röstat, tycker det är viktigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Ser ingen som helst anledning till varför man inte skulle rösta, så ja, jag ska gå och rösta nu.

Samma här, har precis varit och röstat.

För mig är EU något mycket negativt och en massiv byråkrati. Svenska politiker (via svenska medborgare) ska bestämma över Sverige och inga andra. Att jag tex. får inverkan över Frankrike är något helt snedvridet. Jag har aldrig varit där och ännu mindre betalt skatt i Frankrike.

Fransmännen ska bestämma över Frankrike och inga andra! (det låter väl som sunt förnuft?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Om du kunde lite om politik så skulle du ha vetat att gruppen där SD ingår vill stänga EU:s gränser. Det absolut påverkar oss.
Sen är Grekland visst köpt. Kolla hur de röstade när man inom EU skulle fördomma Kina. Läs lite om belt and road. Win win. For china only.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi säger så. SD vill inte stänga EUs gränser. De vill bara skapa en yttre gräns. Något du hade vetat om ifall du faktiskt läst på. Och med yttre gräns menas att mottagningen av t.ex. asylsökare sker i närmsta EU land och därifrån så görs asylärendet. Så inte direkt rätt där. Att Grekland är köpt får du ge belägg för. Att de röstat för något som kan uppfattas som positivt för Kina har absolut noll värde som belägg. För då är ju SD ryssvänliga så det smäller om det efter samma kriterium. Och det är inte direkt bättre.

Skrivet av Multithread:

Samma här, har precis varit och röstat.

För mig är EU något mycket negativt och en massiv byråkrati. Svenska politiker (via svenska medborgare) ska bestämma över Sverige och inga andra. Att jag tex. får inverkan över Frankrike är något helt snedvridet. Jag har aldrig varit där och ännu mindre betalt skatt i Frankrike.

Fransmännen ska bestämma över Frankrike och inga andra! (det låter väl som sunt förnuft?)

Nu är det där en väldigt förenklad och ganska felaktig syn på EU. Frankrike som stat kan inte bestämma över Sverige. EU kan införa vissa former av lagar som kan tvingas på Sverige men detta sker genom omröstning. Inte att Frankrike kan ställa sig och kräva saker. Sedan är det fortfarande så att det är upp till svenska politiker att införliva lagar efter redan existerande lagar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |