RiME är gratis i Epic Games Store

Permalänk
Lyxfällan 🎮

RiME är gratis i Epic Games Store

Det fenomenalt trevliga äventyrsspelet RiME kan nu laddas ner kostnadsfritt i Epic Games Store. Det är ett otroligt härligt äventyrsspel med fokus på pussellösande. Äger redan spelet på PS4 och Steam och kan inget annat än helhjärtat rekommendera spelet till alla som tilltalas av estetiken och uppskattar pussellösande i makligt utforskande tempo.

RiME är gratis fram till 30 maj, då spelet City of Brass tar över som gratistitel.

Systemkraven är som följer:

Minimum:
OS: Windows 7 64-bit
Processor: Intel Core i5 2310 2.9 GHz / AMD FX-6300
Minne: 4 GB RAM
Grafik: GTX 550 Ti 1GB/ Radeon 6950 1GB eller bättre
Lagring: 7,7GB tillgängligt utrymme

Rekommenderade:
OS: Windows 10 64-bit
Processor: Intel i5 3570k / AMD FX-8350
Minne: 8 GB RAM
Grafik: GTX 770 2GB / Radeon R9 280X 3GB eller bättre
Lagring: 7,7GB tillgängligt utrymme

Länk: Hämta RiME kostnadsfritt här

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Grafiken ser trevlig ut

Permalänk
Hjälpsam

Lagt den i biblioteket, kanske blir att kika på den till helgen

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@JeanC: Resten av upplevelsen matchar faktiskt det fina yttre Spelade igenom Steam-versionen när den släpptes på min dator kopplad till 4K-tv:n, det ser mäkta fint ut kan jag säga. Den versionen flöt också på riktigt bra, skulle tippa på att Epic Store-versionen fungerar mer eller mindre likadant.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, gratis är gott!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Tycker också det var trevligt. Dock like tråkigt efter ett tag då det helt saknar utmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hmm Går det få högre fps än 60, eller är det maxlåset.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Grafiken gillar jag starkt faktiskt!
Skall nog testa detta spelet och speciellt då det är gratis

Permalänk
Medlem

Finemang, gratis bilblioteket växer på Epic Store, tackar

Permalänk
Medlem

Kanon, kikat på det ett tag! Gratis med, perfekt.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset. Fick starka Ico vibbar av det här, blir att testa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Darkie:

hmm Går det få högre fps än 60, eller är det maxlåset.

Står här att det finns en cap på 240FPS.

https://pcgamingwiki.com/wiki/Rime

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv

Gillade inte alls, det är inte min typ av spel och att det var låst på 60fps gör det ospelbart för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Gillade inte alls, det är inte min typ av spel och att det var låst på 60fps gör det ospelbart för min del.

Är du allvarlig? Alla konsolspel är således ospelbara för dig?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Inaktiv

@Dave1080: Ja så är det nog tyvärr. Sålde min Xbox One X efter att jag blev van med min speldator och skärm på 144hz, kunde inte gå tillbaka hur jag än ville och försökte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Gillade inte alls, det är inte min typ av spel och att det var låst på 60fps gör det ospelbart för min del.

Såg nu att sätter man den på auto så går den upp i vad systemet klarar, max 240fps.
Så det är inte låst till 60 fps som jag trodde också.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Har köpt och spelat igenom det för ett halvår sedan. Kan tipsa alla som inte spelat det att göra det. Otroligt vackert och välgjort spel

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Inaktiv

@Darkie: aha jaa det va ju bra i så fall jag trodde auto gick automatiskt till 60 eftersom det var maxvärdet i menyn. Nåja, it wasn't my cup of tee anyway. Har redan avinstallerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

@Dave1080: Ja så är det nog tyvärr. Sålde min Xbox One X efter att jag blev van med min speldator och skärm på 144hz, kunde inte gå tillbaka hur jag än ville och försökte.

De flesta spelen på PS4/Xbone är ju dock tyvärr på ca 30 fps, så det där är mycket förståeligt. Däremot att påstå att 60 fps är ospelbart var i mina ögon ganska extremt. Men nu vet jag att det finns folk ännu mer kräsna än vad jag är!

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dave1080:

De flesta spelen på PS4/Xbone är ju dock tyvärr på ca 30 fps, så det där är mycket förståeligt. Däremot att påstå att 60 fps är ospelbart var i mina ögon ganska extremt. Men nu vet jag att det finns folk ännu mer kräsna än vad jag är!

Jag spelade endast Battlefield, Cod och Forza på Xbox och de körs alla 3 på 60 fps, testade även Far cry 5 tror jag det hette som följde med Xboxen men det gick inte alls (Det var garanterat 30fps). Fastän jag inte hade var van vid något bättre före.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Gillade inte alls, det är inte min typ av spel och att det var låst på 60fps gör det ospelbart för min del.

Var går gränsen mellan helt ospelbart och hanterbart för dig?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Är Sweclockers också uppköpta av Epic eller vad är grejen med all onödig reklam för skiten?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

När introt spelades så fick jag väldiga Zelda Wind Waker vibbar, och speciellt med sandstranden och måsarna som kom vid den uppspolade killen..

väldigt fin grafik, men det blev lite långtråkigt efter ett tag för att jag skulle fastna vid det, men det var nog för att jag satt och tänkte mer på att jag nog skulle spela om Zelda efter att ha blivit påmind

Sedan gillar jag att Epic Games ger bort spel, så för mig är det helt okej att göra reklam för Epic games.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Lego Master

Grafiska stilen är åt The Witness-hållet, eller? Me like. Får skaffa när jag kommer hem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Ness: Vi tar inte ställning för någon digital butik. Här handlar det om att informera om att det finns kostnadsfria spel att ladda ner, vilket är trevligt att upptäcka för den som missat det. Vi har informerat om när Uplay erbjuder gratistitlar, och vi skulle även uppmärksamma om Steam erbjuder gratistitlar. Om man av princip inte vill använda en viss butik är det bara att inte utnyttja erbjudandet.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@M-atri-X: Vi tar inte ställning för någon digital butik. Här handlar det om att informera om att det finns kostnadsfria spel att ladda ner, vilket är trevligt att upptäcka för den som missat det. Vi har informerat om när Uplay erbjuder gratistitlar, och vi skulle även uppmärksamma om Steam erbjuder gratistitlar. Om man av princip inte vill använda en viss butik är det bara att inte utnyttja erbjudandet.

Okej, för jag tycker inte jag har sett så mycket spelreklam här tidigare. Och det är ju inte direkt en sida för spel heller? Tycker det är olustigt att en sida som Sweclockers som normalt ser till konsumentens bästa göra reklam för en butik som är så negativ för konsumenter. Jag kommer absolut inte använda EGS, men kan väl fortfarande få tycka att artikeln är onödig? Speciellt när det i förlängningen påverkar mig och resten av PC communityn negativt.

Om ett spel är så pass bra att det förtjänar en egen artikel här på Sweclockers så hade jag hellre sett artikeln tidigare. Jag tror de flesta här har jobb och kan betala för sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Ness: Det är inte reklam för en spelbutik, det är inte reklam till att börja med, det är en tipsande tråd (inte en artikel) skapad av undertecknad för att göra medlemmar uppmärksammade på att det finns ett bra spel tillgängligt för gratis nedladdning. Vi hade som sagt tipsat om RiME fanns gratis hos Steam, Uplay, GOG, etc.

Nej det här är inte en spelsida, men vi kan lyfta saker på framsidan om det är något som kan vara intressant för en större del av medlemmarna, som de kanske har missat. Vi kan lyfta intressanta forumtrådar som diskuterar annat än teknik/datorkomponenter/etc, och där är spel ett av områdena som kan lyftas om det kan vara intressant för SweC:are.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

@loevet:

Jag tyckte då iaf att det var bra att du skrev om det. Annars hade jag nog aldrig kollat helt ärligt. Tack så mkt

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@riqqi: Det var så lite så, kul att höra!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@M-atri-X: Det är inte reklam för en spelbutik, det är inte reklam till att börja med, det är en tipsande tråd (inte en artikel) skapad av undertecknad för att göra medlemmar uppmärksammade på att det finns ett bra spel tillgängligt för gratis nedladdning. Vi hade som sagt tipsat om RiME fanns gratis hos Steam, Uplay, GOG, etc.

Nej det här är inte en spelsida, men vi kan lyfta saker på framsidan om det är något som kan vara intressant för en större del av medlemmarna, som de kanske har missat. Vi kan lyfta intressanta forumtrådar som diskuterar annat än teknik/datorkomponenter/etc, och där är spel ett av områdena som kan lyftas om det kan vara intressant för SweC:are.

Jo det är en tråd, men att lyfta tråden till framsidan på Sweclockers ger den samma exponering som en artikel. Jag tror nog du förstod vad jag menade. Det blir en tråkig diskussion om du ska bortse från alla mina argument och fokusera på detaljer som "om det är en artikel eller en forumtråd".

Som jag skrev tidigare, oavsett anledning till tråden så gör du reklam för en tjänst som är negativ för oss alla. Men vi behöver inte argumentera detta mer ifall du bestämt dig för att det här var en bra idé. Jag håller inte med dig helt enkelt och tycker alla som skriver för Sweclockers ska tänka en eller två gånger innan man börjar förespråka skit som EGS.
Ha en fortsatt trevlig helg.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX