Permalänk
Medlem

Svenskt Top Gear

https://feber.se/film/art/397607/kanal_5_ska_gra_svensk_versi...

Ja.. va tror ni? Kan det här ens bli bra?
Vilka tror ni det blir som presenterar det?
Ja tänkte direkt Peter sundfeldt från motorjournalen, men han känns för seriös haha

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Åh fy f*n, kalkonvarning deluxe!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Janne Blomqvist, Adam Alsing och Mikael Persbrandt känns som kandidater till att vara programledare. Skulle inte förvåna mig att se en av dem iaf.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Inaktiv

Ser typ bara att det kan bli bra om Filip och Fredrik gör det.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Tyvärr tror jag presentatörerna blir typ Adam Alsing, Titti schults etc. Antagligen personer som har noll bilintresse och är "kända för att vara kända" från något skräpprogram på tablå-TV eller gammel-radio.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Tror det kommer kännas väldigt cringe på svenska, även om de hittar programledare som kan vara så utmärkt sarkastiska så att det känns seriöst.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Lite spännande att artikeln "toppas" av Jeremy, Hamstern och Captain Slow. 🤔
Och texten nämner även den bara dem, skäms dom för nya uppsättningen. 🤔🤔

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

Robert Collin, Petra Mede, och Timbuktu är mina gissningar

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

För att det skall bli bra måste man hitta en svensk motsvarighet till Jeremy Clarkson.

Skulle vara litet kul med Dolph Lundgren som medverkande i och för sig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ehsnils:

För att det skall bli bra måste man hitta en svensk motsvarighet till Jeremy Clarkson.

Skulle vara litet kul med Dolph Lundgren som medverkande i och för sig.

Bert Karlsson kanske?

Sen vet jag inte om de är så lika...

Men jag vill nog påstå att svenska folket hade haft väldigt svårt att hantera någon så politiskt inkorrekt som Jeremy.

Permalänk
Medlem

Känns som ett skitprogram, då passar ju Alsing bra. Att den personen får radio- och tvtid är ett lika stort under som att folk tittar på "Wahlgrens".

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommer bli bra, undra hur stor del av tittarna som försvann från brittiska Top Gear när Clarkson, May och Hammond slutade

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Åh fy f*n, kalkonvarning deluxe!

+1

Alla andra varianter av originalet, Top Gear US o Top Gear Australia, har ju bara varit bleka och pinsamma kopior av den äkta varan och detta blir väl ännu en i raden.
Det som gör Top Gear så bra är ju gruppdynamiken programledarna emellan!

(sedan hjälper det ju till att budgeten per avsnitt är väl typ Kanal 5s omsättning per decenium.....)

*rolleyes*

Permalänk
Medlem

Fy fan.

Det enda Top Gear / Grand Tour har är programledarna, utan dem är det ingenting.

Skrivet av frong:

Känns som ett skitprogram, då passar ju Alsing bra. Att den personen får radio- och tvtid är ett lika stort under som att folk tittar på "Wahlgrens".

Japp, jag fattar inte heller hur folk orkar se på sådant skit hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fy fan.

Det enda Top Gear / Grand Tour har är programledarna, utan dem är det ingenting.

Man ska nog inte glömma bort Andy Wilman, även om han inte syns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Fy fan.

Det enda Top Gear / Grand Tour har är programledarna, utan dem är det ingenting.

Japp, jag fattar inte heller hur folk orkar se på sådant skit hela tiden.

Jag kan möjligtvis förstå någon tjusning i att kolla på ett program som "Kardashians" då man får följa folk som verkligen har pengar och gör extravaganta saker (tror jag?). Jag har sett ett avsnitt utav Wahlgrens, då fick man se bland annat när Pernilla skulle äta glass och träna typ. Vad i helv... Någon som kollar på Wahlgrens kan gärna upplysa mig om var nöjesvärdet finns

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Robert Gustavsson och Tony rickardsson som programledare tillsammans med en brud som har koll på bilar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Burks: Blir detta Bosse Bildoktorns comeback. 🤔 Hmmmm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm försöker fundera ut vilka som skulle vara kul och se de jag kommer på är typ Erik och Mackan. De behöver vara några med lite energi och som inte är allt för PK-lagda (inte riktigt PK jag söker som ord), de gillar iaf att spränga saker i bitar och släppa loss.

De behöver finnas någon nivå av galenskap. Typ testa hållbarhet på bil genom att putta ned dom från ett stup/sluttning och se vilken som startar.
Eller 20 000krs budget på bilköp och sen sen bila till Afrika.

Om de behöver en tredje så släng in Ola Conny i mixen
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För att maximera genomslagkraften hos medelsvensson så tror jag de väljer en, eller alla av följande:
Sean Banan, Markoolio och Måns Zelmerlöw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

@Burks: Blir detta Bosse Bildoktorns comeback. 🤔 Hmmmm

Jag tyckte mina kandidater var gamla redan, men Bosse, hur gammal har han hunnit att bli?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Om de nu ska ha "några av de största svenska underhållningsprofilerna" som programledare så är risken att det blir ganska kasst. Sundfält och Joppe tillsammans med någon lite roligare person så hade det kunnat bli ganska bra.

Styrkan med (gamla brittiska) Top Gear var ju att de var tre puckon som liksom hade helt olika synsätt på sakerna. May som lite mesig, gubbig, körde långsamt och hade en Fiat Panda privat, mot Clarksons burdusa sätt och lite brittisk nationalism mot Hammonds amerikanska förtjusning och pojkaktighet. Jag har svårt att se några svenska "profiler" som skulle uppnå liknande dynamik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Hm försöker fundera ut vilka som skulle vara kul och se de jag kommer på är typ Erik och Mackan. De behöver vara några med lite energi och som inte är allt för PK-lagda (inte riktigt PK jag söker som ord), de gillar iaf att spränga saker i bitar och släppa loss.

De behöver finnas någon nivå av galenskap. Typ testa hållbarhet på bil genom att putta ned dom från ett stup/sluttning och se vilken som startar.
Eller 20 000krs budget på bilköp och sen sen bila till Afrika.

Om de behöver en tredje så släng in Ola Conny i mixen
Skickades från m.sweclockers.com

CTRL F "mackan".

Erik och mackan hade varit kul tror jag, men lägg till en tredje som kan något om bilar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Detta förde mina tankar tillbaka till den svenska versionen av "Wheeler Dealers" med Kenneth Tonef som programledare. Vilken flopp alltså.. Hoppas detta går bättre

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Martin Timell, Soran Ismail och Fredrik Virtanen.
Släng med Özz Nujen och hans svåger som gästförare.
Iofs, kanske behöva balansera upp det hela med det andra "könet" också, Kakan Hermansson, Zara Larsson och Victoria Kawesa.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Adam Allsing kan nog fungera bra, kolla hans miniserie "världens bästa" särskilt köttfärssås-avsnittet med Markoolio och mormor Irma. Behövs dock två andra bilintresserade programledare som både är roliga och har mycket kunskap.
anledningen till att den top gear lyckades är just för det, trion, att de jävlas med varandra, får bestämma mycket själva och har passande personlighet. det är nog svårt att hitta den kombon i Sverige, särskilt när de pratar om "svenska topgear" då kommer man ha för höga förhoppningar.

Och i Sverige kommer det väl som allt annat vara inkvoterat, dvs. de väljs inte ut pga. deras kunskaper och vem som är bäst lämpad, utan kön och härkomst spelar stor vikt in. säger inte att det är fel att blanda, men lämplighet ska komma först!

som någon ovan sa, Erik och Mackan är roliga, lyssna på "storfräsarpodden "Erik och Mackan pratar ut!" de har fortfarande gnabbet som behövs.
Släng in Markoolio så kan det bli en trevlig kombo

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det enda Top Gear / Grand Tour har är programledarna, utan dem är det ingenting.

Det är väl samma med alla liknande program - om det är bilar eller symaskiner spelar ingen roll om inte programledaren ger det lilla extra som får folk intresserade.

Det stora problemet som många ordinarie kanaler har är konkurrensen från många kanaler på YouTube. Stavros969, Alec Steele, EEVblog och många andra.

Permalänk
Avstängd

Fan då kommer dom köra sönder Svenska bilar.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666