Start meny placerad till höger efter Windows 10 May Update

Permalänk
Medlem

Start meny placerad till höger efter Windows 10 May Update

Hejsan alla, uppdaterade precis till Windows 10 May Update och min start meny har blivit placerad mer till höger med en kolumn av fri yta till vänster som ni kan se på länken här: https://i.imgur.com/8evENjF.jpg.

Kan inte tänka mig att det är den ska vara där så undrar om det är någon annan som också fått detta problem?

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara startmenyn utan den nya söksidan du har öppen. Framstår som att den ska vara så.

Permalänk
Hjälpsam

Startmenyn (flaggan/fönstret) är där den alltid varit, däremot är det sök/Cortana som du har där. Med nya uppdateringen är Cortana och startmenyn separerade.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tanken verkar vara att sökrutan ska hamna ovanför sökknappen (den med ett förstoringsglas). Men har man dolt sökknappen och börjar skriva något från startmenyn öppnas ändå sökrutan en bit in, där sökknappen skulle ha varit om den fanns. Så rutan hamnar typ mitt emellan start-knappen och nästa ikon på aktivitetsfältet, och man upplever att den "hoppar in" ett antal pixlar när man skriver något.

Ganska inkonsekvent och ful UI design från Microsoft, men de är å andra sidan inte direkt kända för att göra bra och konsekventa användargränssnitt. Finns väl fortfarande dialogrutor från Windows 95 och t.o.m. 3.1 i Windows 10 som de kanske borde prioritera att uppdatera...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Ser irriterande ut, kanske dags att gå tillbaka till StartIsBack igen med nya uppdateringen
Tycker sök är sjukt bloatat nu för tiden också.

Permalänk

Förbannat irriterande för mitt estetiska sinne.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kliar lite i kroppen när jag ser det

Urgh

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@Nivity: Kört med startisback sen Windows 10 släpptes, tål inte menyeländet som Windows 10 har som standard..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

@Nivity: Kört med startisback sen Windows 10 släpptes, tål inte menyeländet som Windows 10 har som standard..

Jo jag började också med det, sen vande jag mig lite vid W10 standard. Men sen har den bara blivit större och större när man söker så blir nog att gå tillbaka nu. Speciellt om de flyttat den ifrån kanten (hatar sådana estetiska ändringar framförallt )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ser irriterande ut, kanske dags att gå tillbaka till StartIsBack igen med nya uppdateringen
Tycker sök är sjukt bloatat nu för tiden också.

Hur slutade man med SIS till att börja med?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Hur slutade man med SIS till att börja med?

Ja du, anledningen var nog för jag vande mig vid en omformatering och sen gjorde man Tile ikoner av genvägarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ja du, anledningen var nog för jag vande mig vid en omformatering och sen gjorde man Tile ikoner av genvägarna
https://i.imgur.com/zCSeuuR.png

*Rycker i ögonen*

Hur man vänjer sig vid tiles kommer jag inte förstå även om jag respekterar att en del gör det. Jag föredrar helt klart gamla start. Det är nog för att det är så pass invant

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

*Rycker i ögonen*

Hur man vänjer sig vid tiles kommer jag inte förstå även om jag respekterar att en del gör det. Jag föredrar helt klart gamla start. Det är nog för att det är så pass invant

https://imgur.com/g8qQIIx

Jo jag märkte att jag typ inte ens använde tilesen lol, så gamla klassiska systemet (startisback) blir det igen vid 1903 omformateringen.

På tal om det, härlig windows wallpaper, har du länk till den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jo jag märkte att jag typ inte ens använde tilesen lol, så gamla klassiska systemet (startisback) blir det igen vid 1903 omformateringen.

På tal om det, härlig windows wallpaper, har du länk till den?

Den är på 2560x1440

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom:
Prova lägg IMG taggen inom [*spoiler]HERE[/Spoiler] och ta bort *

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Den är på 2560x1440

https://imgur.com/pn5XJdH

Edit; Jag lade in det med img taggar. Vet inte varför det inte visas i tråden. Oh well

I imgur så fungerar det bra om man kopierar BBCode och klistrar in den i forum inlägg

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Den är på 2560x1440

https://imgur.com/pn5XJdH

Edit; Jag lade in det med img taggar. Vet inte varför det inte visas i tråden. Oh well

Tackar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av HoboCop:

Den är på 2560x1440

https://imgur.com/pn5XJdH

Edit; Jag lade in det med img taggar. Vet inte varför det inte visas i tråden. Oh well

Du har inte lagt in bildens adress utan adressen till den sida som innehåller bilden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

När man laddar upp på imgur så kan man få färdig kod för att klistra in på forum med BBcode stöd, vilket är det jag använde. Fungerade tydligen inte, så redigerade tidigare inlägg

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Dra aktivitetsfältet till höger, så blir det mer "rätt".

Jag har visserligen alltid haft aktivitetsfältet till höger, käns mer naturligt på något vis. Kanske är det sedan widescreen standarden. Ger bättre översikt och lättare åtkomst än att behöva ner och rota i botten av skärmen. I min mening iaf.

Skickades från m.sweclockers.com