Tom Clancy's The Division 2

Jag är faktiskt rätt imponerad av Division 2. Det var länge sen jag spelade ett spel som var så här roligt. Division 1 spelade jag i en dag eller två sen tröttnade jag, Destiny 1 och 2 var precis samma sak. Ska bli roligt att se vad som kommer framöver

@Fulci: Jag håller på och lvlar upp en "Survivalist". Tänkte satsa på shotgun
Såg några roliga Dubbelpipiga builds

Skrivet av martak:

@Fulci: Jag håller på och lvlar upp en "Survivalist". Tänkte satsa på shotgun
Såg några roliga Dubbelpipiga builds

Du kan ha alla specializations på en karaktär har låst upp alla fullt på min

Skrivet av Phil88:

Någon som provat raiden? Jag loggade in i fredags glad och förväntansfull för att prova och upptäckte att det inte fanns matchmaking (som skulle finnas till all content enligt tidigare info) så jag loggade ut direkt igen.

Jag provade med en klanpolare och 6 randoms (Xbox), vi tog oss till första bossen sen tog det stopp. Det krävs kommunikation och samarbete mellan spelarna för att man ska kunna klara raiden. Trist bara den endast är tillgänglig till en väldigt liten den av spelarbasen.

Hoppas verkligen att Underground gör comeback fast med slumpmässiga kartor och uppdrag, det hade vart skitkul

Skrivet av maniac:

Jag provade med en klanpolare och 6 randoms (Xbox), vi tog oss till första bossen sen tog det stopp. Det krävs kommunikation och samarbete mellan spelarna för att man ska kunna klara raiden. Trist bara den endast är tillgänglig till en väldigt liten den av spelarbasen.

Hoppas verkligen att Underground gör comeback fast med slumpmässiga kartor och uppdrag, det hade vart skitkul

Roligt att det är svårt men kanske en nedbantad enklare version för casuals hade varit kul och +1 på underground!

En raid ska vara svår, det är inte meningen att alla ska kunna klara av det. Måste finnas något att jaga för folk som vill, med tanke på att allt annat i spelet är simpelt.

Någon grupp som behöver ytterligare en spelare till raiden? Har Discord

Skrivet av Phil88:

Roligt att det är svårt men kanske en nedbantad enklare version för casuals hade varit kul och +1 på underground!

Skrivet av walkiii:

En raid ska vara svår, det är inte meningen att alla ska kunna klara av det. Måste finnas något att jaga för folk som vill, med tanke på att allt annat i spelet är simpelt.

Jag köper helt och hållet att raiden ska vara svår. Det ska vara svårt. Det jag däremot inte köper är att de lanserar något nu som bara en liten del av spelarbasen har möjlighet att göra. Hade mycket hellre sett innehåll som majoriteten kan göra, typ UG och något man kan sträva efter och släppa raiden lite senare i spelets livscykel. Men det är ju bara min åsikt såklart

Förutom raiden finns det inte mycket att göra, att hitta bättre gear är en nästintill omöjlig uppgift. Har till exempel inte sett en bättre ryggsäck (GS497) eller en P416 (GS496) på två veckor.

När min klan testade raiden första dagen, så kom vi inte förbi boomer innan vi va tvungna att sluta. Men efter några dagar tog vi oss till sista bossen. Men jag klarade aldrig den, men några tog sig igenom, med randoms från deras discord. Så omöjligt är det inte om folk vet vad dom gör.

Igår hoppade vi in igen. Inom en timme typ, så va vi på sista bossen. Visst några av oss har något bättre gear nu jämfört med förra veckan. Men det handlar om att kunna spela ihop och utföra jobbet på korrekt vis.

Om man kollar antal procent som klarar av raider i spel, så är den siffran alltid låg. Men vill man spela raiden och klara av den, så kan man göra det. Kanske inte direkt, men med lite tid. Har man inga att spela med, så kan man alltid hitta folk som vill lira. Discord,forum,facebook osv... Det är upp till var och en.

Men ja, UG hade varit grymt om det kom ihop med raiden. För som du säger hitta ny bättre gear är fan inte lätt. Min build är långt ifrån optimerad. Men jag gjorde en "egen" build utan att titta på en massa videos om 5-7-7 builds. Jag har en 3-11-4 290k armor, 90% dte och 2m dps ungefär.