Huawei: "Förstår att våra partner är pressade av politiskt motiverade beslut"

Permalänk
Medlem

Huawei - Den vuxne i rummet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Svensken fattar inte hur bra man har det i väst. I USA försvinner du inte spårlöst för att du är emot Donald Trump.

Under en kommunistisk regim gör du det. Det USA gör är inte alls "mycket värre".

Skickades från m.sweclockers.com

Visst håller jag med att vi har det bra i väst " Sverige , Norge Danmark osv.... , men inte i USA!. Känner du någon från USA? Jag gör och det han har berättat om sitt land så fungerar USA väldigt bra om du är rik.
Finns många bra dokumentärer om hur det fungerar i USA.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av cyprus:

Jag tror du överskattar Trumps inflytande. Varför skulle de intelligentaste kinesiska forskarna låta sig begränsas av Kina? Intelligentian dras till USA där en helt annat tänkande råder. Man behöver ju bara se i backspegel ca 80 år tillbaka för att se vart de skarpaste hjärnorna sökte sig.

Du har säkert rätt. I mina ögon så växer Kina mycket snabbt men det betyder inte att landet som sådant har eller kommer förändras.
Om Kina går om USA ekonomiskt eller teknologiskt kan önskan för många att vara kvar bli större men som sagt, lite svårt att se vad som kommer hända.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Visst håller jag med att vi har det bra i väst " Sverige , Norge Danmark osv.... , men inte i USA!. Känner du någon från USA? Jag gör och det han har berättat om sitt land så fungerar USA väldigt bra om du är rik.
Finns många bra dokumentärer om hur det fungerar i USA.

USA är ju inte direkt himmelriket på jorden, men i jämförelse med Kina är det det. Fråga några som bott i Kina hur de ser på landet nu jämfört med 10 år sedan.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Svensken fattar inte hur bra man har det i väst. I USA försvinner du inte spårlöst för att du är emot Donald Trump.

Under en kommunistisk regim gör du det. Det USA gör är inte alls "mycket värre".

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen försvinner. Det är snarare jämförbart med att vara ateist eller emot kapitalismen i USA, framförallt i vissa delstater. Protester förekommer också i Kina, folk försvinner inte för det. Såg en demonstrant med högtalare på ett universitet där. Vet inte vad det gällde, men det som hände var att säkerhetsvakter kom och snackade. Det finns en förhärskande ideologiskt driven karikatyr om Gulag och så vidare.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andor.lundgren:

Du har säkert rätt. I mina ögon så växer Kina mycket snabbt men det betyder inte att landet som sådant har eller kommer förändras.
Om Kina går om USA ekonomiskt eller teknologiskt kan önskan för många att vara kvar bli större men som sagt, lite svårt att se vad som kommer hända.

Skickades från m.sweclockers.com

Det tråkiga för Kina verkar vara att de intelligentaste och rikaste söker sig utomlands. Kina idag är ett helt annat land än Kina för 10-15 år sedan och till det sämre, det har vi kamrat Xi Jinping att tacka för och vi får hoppas han inte blir lika långvarig som Mao.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Huawei - Den vuxne i rummet.

Du ser inga problem med Kina?

Sociala krediter
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-funkar-kinas-sociala-kr...

Google blockas mm..
https://en.wikipedia.org/wiki/Google_China

Att Huawei klagar på ”politiskt motiverade beslut” känns rätt konstigt när dessa ord kommer från ett företag med säte i ett land med censur på Putin-nivå.. Jag lider med alla som äger Huawei-produkter, men jäklar vad fint att Kina och deras storföretag får smaka på sin egen medicin..

Skickades från m.sweclockers.com

Stavfel
Permalänk
Avstängd

Nä, nu får ni sluta publicera sådana här nyheter. Börjar bli Flashclockers istället Sweclockers...

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Sen när Trump gör likadant emot Europa också blir det intressant att läsa vad alla Usa älskare skriver.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlieWharlie:

Du ser inga problem med Kina?

Sociala krediter
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/sa-funkar-kinas-sociala-kr...

Google blockas mm..
https://en.wikipedia.org/wiki/Google_China

Att Huawei klagar på ”politiskt motiverade beslut” känns rätt konstigt när dessa ord kommer från ett företag med säte i ett land med censur på Putin-nivå.. Jag lider med alla som äger Huawei-produkter, men jäklar vad fint att Kina och deras storföretag får smaka på sin egen medicin..

Skickades från m.sweclockers.com

Halmgubbe så det smäller i väggarna. Jag tycker att Huawei i det här fallet beter sig vuxet, alltså ifrågasätter du om jag inte ser några problem med Kina?

"Jag tycker inte barn ska få springa mitt på en traffikerad väg."

"Nähä?? Så du tycker de ska sitta inne och ruttna hela dagarna??"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Halmgubbe så det smäller i väggarna. Jag tycker att Huawei i det här fallet beter sig vuxet, alltså ifrågasätter du om jag inte ser några problem med Kina?

"Jag tycker inte barn ska få springa mitt på en traffikerad väg."

"Nähä?? Så du tycker de ska sitta inne och ruttna hela dagarna??"

Halmgubbe? Du förstår inte varför denna situation uppkom från första början? Men visst, Huawei gör det bästa av en taskig situation, där är jag med dig..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlieWharlie:

Halmgubbe? Du förstår inte varför denna situation uppkom från första början? Men visst, Huawei gör det bästa av en taskig situation, där är jag med dig..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är det jag menar. Jag skrev ju inte "Kina - Den vuxne i rummet".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ska vi inte vara lite tacksamma emot USA som tack vare deras företagsvänliga klimat har gjort att vi idag har den teknik vi har? Nej nu klagar svennebanan när hans favvo mobilmärke är hotat pga ohumanitära-kommunist Kina inte längre får fritt fram att spionera med amerikansk teknik.

Men visst man kan också vara självisk och köpa billig teknik som bidrar till en stat som inte värderar mänskliga rättigheter.
Individens val.

Hur menar du med att vara "tacksamma"? Har du någon aning om hur mycket teknik som USA rakt av stulit? Sedan verkar du också tro att USA är en demokrati. Måste i så fall vara den första demokratin i världshistorien där minoriteten bestämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Hur menar du med att vara "tacksamma"? Har du någon aning om hur mycket teknik som USA rakt av stulit? Sedan verkar du också tro att USA är en demokrati. Måste i så fall vara den första demokratin i världshistorien där minoriteten bestämmer.

Min fru är från USA. Har själv sätt hur det är i Ohio när det vankas val. I vita rika områden med trafitionellt republikanska väljare så finns det gott om vallokaler och många röstningsmaskiner i varje vallokal, men i fattiga svarta områden där folk mest är demokrater så är det få röstningslokaler, ont om röstningsmaskiner i lokalerna och köerna ringlar långa. Många ger upp och går hem eller hinner inte rösta innan de stänger, så nej, en demokrati är det inte. Bara det att du måste registrera dig och uppfylla ett antal kriterier för att få rösta även om du är medborgare är helt sjukt. Har du begått en felony (grövre brott) så förlorar du din rösträtt. Man kan väl tycka att brottslingar inte ska få rösta men då skall man heller inte låtsas att det är allmän och lika rösträtt. Det är ett skämt, så att de hackar på Kina blir rätt patetiskt. Vore ju bra om de sopade framför egen dörr först kan man tycka. Säger inte på något sätt att Kina är bättre, men ur demokratisynpunkt är USA inte särskillt bra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Ja det är det jag menar. Jag skrev ju inte "Kina - Den vuxne i rummet".

Att citera dig var fel och jag tog debatten ur sitt sammanhang, är lite ny på diskussionsforum i allmänhet😬

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Visst håller jag med att vi har det bra i väst " Sverige , Norge Danmark osv.... , men inte i USA!. Känner du någon från USA? Jag gör och det han har berättat om sitt land så fungerar USA väldigt bra om du är rik.
Finns många bra dokumentärer om hur det fungerar i USA.

Jag känner många från USA. Både folk som är födda där och Svenskar som flyttat dit. Jag har också kört igenom 19 delstater.
USA har sina problem, precis som andra länder, men det är också ett land som är byggt på driv och framåtanda. Det suger att vara fattig men inget annat land tillåter dig att göra ”klassresor” som USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KarlieWharlie:

Att citera dig var fel och jag tog debatten ur sitt sammanhang, är lite ny på diskussionsforum i allmänhet😬

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lugnt Det är lätt att gå bort sig när man känner starkt inför något.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Min fru är från USA. Har själv sätt hur det är i Ohio när det vankas val. I vita rika områden med trafitionellt republikanska väljare så finns det gott om vallokaler och många röstningsmaskiner i varje vallokal, men i fattiga svarta områden där folk mest är demokrater så är det få röstningslokaler, ont om röstningsmaskiner i lokalerna och köerna ringlar långa. Många ger upp och går hem eller hinner inte rösta innan de stänger, så nej, en demokrati är det inte. Bara det att du måste registrera dig och uppfylla ett antal kriterier för att få rösta även om du är medborgare är helt sjukt. Har du begått en felony (grövre brott) så förlorar du din rösträtt. Man kan väl tycka att brottslingar inte ska få rösta men då skall man heller inte låtsas att det är allmän och lika rösträtt. Det är ett skämt, så att de hackar på Kina blir rätt patetiskt. Vore ju bra om de sopade framför egen dörr först kan man tycka. Säger inte på något sätt att Kina är bättre, men ur demokratisynpunkt är USA inte särskillt bra.

USA låtsas inte som att det är allmän och lika rösträtt. Hela systemet med electoral college bygger på att det inte är det. Ett system vars grundtanke är att en majoritet inte ska kunna köra över minoriteter hur som helst.

Jag finner det även fullt rimligt att grova brottslingar förlorar rösträtten och att man måste registrera sig för att rösta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det suger att vara fattig men inget annat land tillåter dig att göra ”klassresor” som USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det är helt enkelt inte sant. Det finns flertalet studier som visar på att det inte alls är lätt att göra en klassresa i USA, det är snarare en felaktighet som upprepas så ofta att folk tror den är sann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Fast det är helt enkelt inte sant. Det finns flertalet studier som visar på att det inte alls är lätt att göra en klassresa i USA, det är snarare en felaktighet som upprepas så ofta att folk tror den är sann.

Och vilka är dessa studier utförda på? Folk som skaffar barn när de är 15 och lever på småkriminalitet? För de som inte skaffar ungar för tidigt och skaffar sig motsvarande gymnasieutbildning går det i regel bra. Till skillnad från Sverige kan du dessutom knega dig till att bli miljonär (i dollar).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Fast det är helt enkelt inte sant. Det finns flertalet studier som visar på att det inte alls är lätt att göra en klassresa i USA, det är snarare en felaktighet som upprepas så ofta att folk tror den är sann.

Japp. Har flera polare som har två heltidsjobb och knappt får det att gå ihop. Inte mycket utrymme till karriärmöjligheter när du knappt har mat för dagen. Men det är så det blir när man har försäkringsbolag som våldför sig på uppgifter som borde vara statliga. Sen är det även ett problem att det kostar med tuition. Skaffar man sig en utbildning som leder till jobb med bra lön så har man det ändå inte så fett pga stora studieskulder med sjuka räntor som måste betalas.

Sen har du "minimum wage" som är lagstadgat istället för som här att det är en förhandling mellan parterna, så många företag betalar inte mer än så och det är svårt att få påökt. Fritid? Glöm det. Många har bara två veckors semester och ett visst antal bestämda (obetalda) sjukdagar de får ta ut per åt. Känner en som har 3 veckors betald semester per år men det har han "tjänat ihop" efter att ha varit på samma ställe i 15 år.

"Den Amerikanska drömmen" levde och frodades i allra högsta grad för generationen som kallas "Baby Boomers", men de har förstört den för framtida generationer genom att sänka skatten för sig själva (spelar ju ingen roll när man har det fett) på bekostnad av samhället i stort.

Så att man kan födas fattig och bygga sig ett slott med tomma händer är skitsnack av rang.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det finns fördelar och nackdelar med allt.
USA kan bli bättre, Kina kan bli bättre, Sverige kan bli bättre.
Men såna här konflikter gör inget bättre.
Folk är rädda för kommunism eller extrem kapitalism men på detta sätt blir det bara värre.
Låt marknaden styra säger ja, om Kina blir stora, vad är farligt?
Ska kineserna invadera och ha ihjäl oss alla?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns fördelar och nackdelar med allt.
USA kan bli bättre, Kina kan bli bättre, Sverige kan bli bättre.
Men såna här konflikter gör inget bättre.
Folk är rädda för kommunism eller extrem kapitalism men på detta sätt blir det bara värre.
Låt marknaden styra säger ja, om Kina blir stora, vad är farligt?
Ska kineserna invadera och ha ihjäl oss alla?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte marknaden som styr när Kina tillåts sätta reglerna, vilket liksom är själva problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Och vilka är dessa studier utförda på? Folk som skaffar barn när de är 15 och lever på småkriminalitet? För de som inte skaffar ungar för tidigt och skaffar sig motsvarande gymnasieutbildning går det i regel bra. Till skillnad från Sverige kan du dessutom knega dig till att bli miljonär (i dollar).

Skickades från m.sweclockers.com

Med studielånen du måste först ta och sen betala för att kunna plugga på vettig högskola? Hah.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IlyaZ:

Ingen försvinner. Det är snarare jämförbart med att vara ateist eller emot kapitalismen i USA, framförallt i vissa delstater. Protester förekommer också i Kina, folk försvinner inte för det. Såg en demonstrant med högtalare på ett universitet där. Vet inte vad det gällde, men det som hände var att säkerhetsvakter kom och snackade. Det finns en förhärskande ideologiskt driven karikatyr om Gulag och så vidare.

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-45806904

Finns massor av andra exempel och då snackar jag inte om konspirstionssidor eller YouTube.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är inte marknaden som styr när Kina tillåts sätta reglerna, vilket liksom är själva problemet.

Vad är det för regler dom sätter som är fel?
Vad är det som är så "fel" med Kina.
Det var inte igår "hela världen" flyttat sin produktion bla till Kina.
Jag har läst branchtidningar för flera år sen som såg expansion mot Kina som guld och gröna skogar.
Man har tom blivit uppmuntrad att lära sig det kinesiska språket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Japp. Har flera polare som har två heltidsjobb och knappt får det att gå ihop. Inte mycket utrymme till karriärmöjligheter när du knappt har mat för dagen. Men det är så det blir när man har försäkringsbolag som våldför sig på uppgifter som borde vara statliga. Sen är det även ett problem att det kostar med tuition. Skaffar man sig en utbildning som leder till jobb med bra lön så har man det ändå inte så fett pga stora studieskulder med sjuka räntor som måste betalas.

Och jag har polare som bland annat börjat som rörmokare i West Virginia, en av de fattigaste delstaterna, och kan leva gott på arbete och slit (egen firma med ett par anställda).
Ska man studera är det en god idé att tänka igenom vad det kostar och när man kan hämta hem vinsten. Genusvetenskap på Södertörns folkhögskola kanske inte är bästa valet.
Sjuka räntor var det då inte när jag kollade på det några år sedan. Kanske i förhållande till CSN som har sjukt låga räntor.

Citat:

Sen har du "minimum wage" som är lagstadgat istället för som här att det är en förhandling mellan parterna, så många företag betalar inte mer än så och det är svårt att få påökt. Fritid? Glöm det. Många har bara två veckors semester och ett visst antal bestämda (obetalda) sjukdagar de får ta ut per åt. Känner en som har 3 veckors betald semester per år men det har han "tjänat ihop" efter att ha varit på samma ställe i 15 år.

Minimum wage borde avskaffas, men inte på bekostnad att facken kan leka maffia.

Ja, det är mindre semester men så är också pensionsåldern betydligt lägre. Särskilt nu när vår pensionsålder höjs. Inom militären och polisen är pensionsvillkoren riktigt fördelaktiga.

Citat:

"Den Amerikanska drömmen" levde och frodades i allra högsta grad för generationen som kallas "Baby Boomers", men de har förstört den för framtida generationer genom att sänka skatten för sig själva (spelar ju ingen roll när man har det fett) på bekostnad av samhället i stort.

Jomenvisst, för höga skatter är ju känt för att skapa välstånd. Fördela bara medlem från de som producerar till de som inte gör det, så får vi minsann ett paradis.

Citat:

Så att man kan födas fattig och bygga sig ett slott med tomma händer är skitsnack av rang.

Nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Dumbullen:

Och hur värderar usa mänskliga rättigheter?
Livstids skuldsättning om du blir sjuk, katastrofal välfärd, de har satt stora delar av världen i kaos efter sina propagandakrig osv osv.
Jag skulle vilja påstå att USA har ett värre track-record än Kina. USA är bara bättre på propaganda än vad Kina är. Oavsett är båda två riktiga skithål.

Skickades från m.sweclockers.com

Wow... Du grabben (för jag hoppas innerligt att du är ung), ta och läs på lite. Hur fan du än vrider och vänder på det kan du aldrig på fullt allvar påstå att USA ens spelar i samma division som det kinesiska kommunistpartiet. Sök på "The great leap forward" eller Kulturrevolution till att börja med, sen tar du till grundskolematte och gör en snabb jämförelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad är det för regler dom sätter som är fel?
Vad är det som är så "fel" med Kina.
Det var inte igår "hela världen" flyttat sin produktion bla till Kina.
Jag har läst branchtidningar för flera år sen som såg expansion mot Kina som guld och gröna skogar.
Man har tom blivit uppmuntrad att lära sig det kinesiska språket

Skickades från m.sweclockers.com

Ska vi ta det hela igen?

Kinesiska företag lyder under regimen. Importtullarna har varit väldigt orättvisa gentemot, framförallt, USA. Utländska företag har varit strikt kontrollerade och tvingats ge upp företagshemligheter för att etablera sig i Kina. De stjäl IP. De manipulerar sin valuta till en artificiellt låg nivå för att hjälpa sin export, och göra det svårare för andra länder att exportera till Kina,