Tävling: Baka din egen SSD och vinn högpresterande lagring från Samsung

Permalänk
Medlem

Snygga bidrag! Imponerande!

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk

Är godis tillåtet att ”baka”? 😅

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS XI FORMULA Z390 // Intel Core i9-9900K (Hydro Series™ H150i PRO RGB 360mm) // ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC // Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3200Mhz // Samsung 950 Pro M.2 512GB // Samsung 860 Evo 500GB // PSU Corsair HX1000i

ASUS ROG Strix XG32VQR, 32”, 144hz// ASUS ROG Strix Scope Deluxe // ASUS ROG Chakram // ASUS ROG Delta

Permalänk

här är mitt bidrag till tävlingen

Permalänk
Medlem

Kul tävling! Här kommer mitt bidrag.
Jag gjorde en brownie, färgade smeten med svart karamellfärg och dekorerade med färgad kristyr. Den blev godare än den ser ut.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk

Baktävling

Mitt bidrag till Samsung SSD-tävlingen.

Det är en stor chokladsnitt som själva grunden till disken. För att toppa och göra detaljer har pärlsocker och risgryn använts för att återskapa kretsarna i största möjlig mån. Efter gräddning i ugnen har glasyr använts till texten.

Svårare (och roligare) än man tror att baka så exakt, betydligt mer pillerarbete än att bygga en riktig dator.
Som ett plus i kanten godkändes smaken av familjen!

Förstod inte hur man fick bilder direkt i inlägget (?). Här är en länk till imgur

https://imgur.com/a/pbTEosb

Försökte få bilder utan länk i inlägget
Permalänk

Här kommer mitt bidrag.

Kladdkaka i botten, ett lager choklad-ganache över, ett chokladflarn med ätbar topping/dekoration på. Blev riktigt god med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tänker inte åka runt hela Sverige och smaka på era äckliga, eh ... menar garanterat jättegoda bakverk. Baka med trolldeg om du vill!

nu när du ser bidrag som kommit, kanske du ändå vill åka runt sverige och testa

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Birdperson:

Här kommer mitt bidrag.

Kladdkaka i botten, ett lager choklad-ganache över, ett chokladflarn med ätbar topping/dekoration på. Blev riktigt god med

https://i.imgur.com/1r90DYJ.jpg
https://i.imgur.com/zNAzaii.jpg

OMG kladdkaka!!!! <3

Skrivet av agitax:

nu när du ser bidrag som kommit, kanske du ändå vill åka runt sverige och testa

Annars kommer alla med sina bidrag till mig under en Meet & Geek!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

@Tenchi: Önskar att de fanns i det formatet (2242)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

@sweisdapro: Jo det hade varit något. Eller att det fanns kakformar i rätt format

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Avstängd

Läckra kopieringsmaskiner ni gör där

Permalänk
Medlem

Sånt här både va olagligt att lägga upp på Internet

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Jeppssoor:

Förstod inte hur man fick bilder direkt i inlägget (?). Här är en länk till imgur

https://imgur.com/a/pbTEosb

Du behöver [img] och bildens URL.

[img]https://i.imgur.com/puCFK6Q_d.jpg?maxwidth=1280[/img]

Klicka för mer information

(Jeppssoors bidrag.)

Visa mer

(Tydligen behöver man speca en maxwidth om bilden ska bestå av fler än ett dussin pixlar. Tänk på att jättestora bilder gör tråden tung att ladda och käkar mycket data för mobilanvändare.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

För några år sedan så var det ju mycket snack om att baka sitt grafikkort. Ser att tekniken har gått framåt och expanderat till lagring nu.

Men jag har ju en bra kopparbunke till maräng så det skall nog gå att få till kylningen iallafall. Förresten, om marängen blir tillräckligt luftig, räknas det som molnlagring?

8800 gts 640mb var det senaste jag "bakade". Det krävde en "bakning" ungefär en gång om året för att lodet skulle krypa ihop igen!

Visa signatur

|Laptop| : | ASUS UX330C | Arch | KDE Plasma
|Riggen| : | Corsair 750D | Asus GTX 780 DCII | i7 4770 | GA-Z87X UDH5 | H100i | 16gb LP | AX860i | Samsung EVO 512 | Dell 2713h | Windows 10

Permalänk

Här kommer mitt bidrag. Önskar alla andra lycka till!

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit så pass "sugen" på en 970 som nu...

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag till tävlingen, en läcker variant av hårddisk som gick åt väldigt snabbt passande nog.
Jag bakade tårtan till min födelsedag, en lite annorlunda tårta till utseendet men som gick hem hos alla som hann få sig en bit.

Ett tvärsnitt på 'hårddisken' där allt det viktiga syns som till exempel den viktiga vita röken som måste finnas på insidan av all elektronik för att den ska fungera.

En länk till fler bilder från tillverkningsprocessen för den som är nyfiken.
https://imgur.com/gallery/l0JiKto

Permalänk

Mitt bidrag!

Permalänk
Medlem

Åh jag har en super pr0nig kaka.
Sockerkaksbotten med krossad choklad dränkt i Bailies Irish Cream. Fudge med jordnötssmör... nu är det bara att få den att se ut som en M.2a.
Marsipan som man målar?

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lengab:

Åh jag har en super pr0nig kaka.
Sockerkaksbotten med krossad choklad dränkt i Bailies Irish Cream. Fudge med jordnötssmör... nu är det bara att få den att se ut som en M.2a.
Marsipan som man målar?

Sugarpaste / Sockerpasta är vad du letar efter.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

@Snorlena:
Tack

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Skall inte vara en skrytmåns men...

https://i.imgur.com/HnVg1Jo.jpg

Det där är ju dock äldre, vanliga 970 Evo. Har ett par själv. Tävlingen gäller ju nya Evo Plus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

NutellaBanankaka

Här kommer mitt bidrag

Specifikationer:
1Ägg
1,5 dl socker
2 bananer/s
50g smör
2dl vetemjöl
1tsk bakpulver
1tsk vaniljsocer
250g sockerpasta
100g NUTELLA

Toppas med mer NUTELLA!

ny länk
Permalänk
Medlem

Då har vi skapat en bakelse i skala 4:1. Dvs 4ggr större än förlagan. Har med andra lagringsmedia som storleksreferens. Och självklart ESD skydd

Tillverkningen:

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk
Medlem

Kul tävling och många fina bidrag!

Kladdkaka/brownie verkar vara poppis att göra, jag bestämde mig dock för att gå en lite annan väg med en lite mer klassisk tårta. En tårtbotten, hallongrädde och en till tårtbotten överdragen med lakritsmarsipan. Allas favorit sho... godiskombination, funkade superbra som SSD-tårta också

Etiketten är utskriven på ett sockerark och 100% ätbar.

Bilder:

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag:
Hårddisken gjord av sockerpasta samt spritsade detaljer("Samsung electronic" skrivet med ätbar tusch).
Runtom ligger lite modermodem(Hjärtat i hårddisken...You know....).
I tvärsnittet ser vi ett rutmönster som är de olika minnescellerna i disken(om det nu heter så eller finns sådana ).
Smakmässigt så är det sockerkaka samt sockerkaka med chokladsmak. "Kletet" mellan sockerkakorna är nedsmält banana skids samt grädde. Under det blåa "täcket"(marsipan) så är det lite smörkräm.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Här mitt bidrag, rolig grej det här! Jag bakar aldrig och det syns kanske också.

Inser att mitt bidrag blev lite annorlunda i form av en pacman variant.
Men hoppas det går bra ändå. Lycka till allesammans.

Fler bilder:

Dold text
Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Frida 🥐

Är så imponerad av alla bidrag! Lååångt över förväntan Blir svårt att välja vinnare

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avslut av tävlingen

Det står att tävlingen pågår till och med den 24 maj. Innebär det att den avslutas vid midnatt idag eller vid midnatt imorgon. Är väl lite trög som aldrig lyckas förstå den formuleringen...

Permalänk

Här kommer mitt bidrag

Måste också säga att den blev riktigt god!