Huawei: "Förstår att våra partner är pressade av politiskt motiverade beslut"

Permalänk
Melding Plague

Huawei: "Förstår att våra partner är pressade av politiskt motiverade beslut"

I ett skriftligt uttalande skriver Huawei att de förstår sina samarbetspartner som brutit med bolaget till följd av "politiskt motiverade beslut".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hårt slag för Huawei..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

"Efter att ha förlorat Android-licensen och fått sin leveranskedja slagen i spillror stod det klart att även brittiska ARM slutade arbeta med Huawei."

I artikeln som länkas så ser det inte så "klart" ut, är det officiellt och bekräftat från ARM?

Hade det inte vart rimligare att bara sätta ett importförbud på Huawei-produkter i USA?

Permalänk
Medlem

Lite ironiskt uttalande då Huawei är ju kopplat till kommunist partiet vilket är så politiskt det kan bli.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Lite ironiskt uttalande då Huawei är ju kopplat till kommunist partiet vilket är så politiskt det kan bli.

Hur menar du, det är inte Huawei som ligger bakom allt som hänt.
Rätt dåligt att politiker ska hålla på att förstöra så här, vilka drabbas Jo människor som måste betala mer.
Dom rika och eliten blir inte påverkade

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd

Good guy Huawei. 💖

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Lite ironiskt uttalande då Huawei är ju kopplat till kommunist partiet vilket är så politiskt det kan bli.

Alla företag i Kina måste enligt lag lyda under kinesiska regimen ifall krävd. Nu är ju Huawei bland de största företagen i hela Kina och därmed skulle jag gissa att de finns en stor påverkan av staten, vågar påstå att det är rätt naivt att tro annat. Men denna påverkan är ju inte isolerat till Huawei, utan finns i alla kinesiska företag, Huawei råkar bara vara störst och även väldigt internationellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur menar du, det är inte Huawei som ligger bakom allt som hänt.
Rätt dåligt att politiker ska hålla på att förstöra så här, vilka drabbas Jo människor som måste betala mer.
Dom rika och eliten blir inte påverkade

Skickades från m.sweclockers.com

För att göra det kort, Huawei är kopplat till kinesiska kommunistiska partiet, det är rätt uppenbart. Nästan alla stora kinesiska företag är, samt subventionerar kinesiska staten företagen. Därav är detta uttalandet från Huawei rätt ironiskt.

Anledningen det slutade med Huawei ban ligger till stor del i handelskriget mellan USA / Kina. Eftersom Xi Jinping eller några i topp av regimen i mitt av förhandlingen sa "lol nope" till Trumpen när dom skulle nå en ny deal efter tre månader av snack när Trump hade pausat höja tullarna till 25% från 10% som han skulle gjort i Mars blev han självklart förbannad.

Till stor del spekuleras det att Kina hoppas på att Trump förlorar 2020, framförallt till Joe Biden som har talat sig positivt för Kina, å andra sidan så röstar nästan 100% av Amerikanska kongressen (både demokrater och republikaner) att utöka handelskriget tills en ny deal nås. Det ironiska är att republikaner är partiet som står mest för fri handel och emot tullar, men efter Trump tog över partiet så blev republikanska kongressen pro-tullar och de republikaner som inte hoppade på Trump tåget fick inte stöd från Trump under 2018 valet och förlorade republikanska röster.

Det hela handlar om politik, men att se Kina och Huawei som ett barn som mobbas av alla är löjligt.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Storföretagen är ju kollektivt staten i USA, och det är ju staten som tvingat på samhället att stoppa konkurrenten Huawei. Om Huawei lyder under Kinas regering och är ansvarigt inför folkkongressen är det ju jättebra, men jag tvivlar på det. Det ju precis som det påstås i artikeln att besluten är politiskt motiverade.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

För att göra det kort, Huawei är kopplat till kinesiska kommunistiska partiet, det är rätt uppenbart. Nästan alla stora kinesiska företag är, samt subventionerar kinesiska staten företagen. Därav är detta uttalandet från Huawei rätt ironiskt.

Anledningen det slutade med Huawei ban ligger till stor del i handelskriget mellan USA / Kina. Eftersom Xi Jinping eller några i topp av regimen i mitt av förhandlingen sa "lol nope" till Trumpen när dom skulle nå en ny deal efter tre månader av snack när Trump hade pausat höja tullarna till 25% från 10% som han skulle gjort i Mars blev han självklart förbannad.

Till stor del spekuleras det att Kina hoppas på att Trump förlorar 2020, framförallt till Joe Biden som har talat sig positivt för Kina, å andra sidan så röstar nästan 100% av Amerikanska kongressen (både demokrater och republikaner) att utöka handelskriget tills en ny deal nås.

Det hela handlar om politik, men att se Kina och Huawei som ett barn som mobbas av alla är löjligt.

Om nu staten Kina är största ägaren i Huawei, so what?
Finns många företag där stater är största ägare, här i Sverige är det bla så
Det blir inget gott för den "lilla människan" utav såna här konflikter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det blir inget gott för den "lilla människan" utav såna här konflikter.

Jodå, nu börjar gemene man se hur mycket av vår vardagliga teknik som beror på samarbete med USA. Allt från operativsystem till processorarkitekturer.

Har varit kritisk mot hur stor monopol USA har haft i många år nu men ingen lyssnade tidigare.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Jodå, nu börjar gemene man se hur mycket av vår vardagliga teknik som beror på samarbete med USA. Allt från operativsystem till processorarkitekturer.

Har varit kritisk mot hur stor monopol USA har haft i många år nu men ingen lyssnade tidigare.

Varför kritisk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Hade jag suttit i den Kinesiska regeringen hade jag svarat med att.
1. Inte längre tillverkat Iphones eller Macs
2. Slutat att tillverka något som har amerikanskt ägande
3. Stängt ner alla företag som producerar åt amerika och tagit över deras fabriker.
Är helt emot kommunism , men det USA ägnar sig åt är värre!
Men leker man man elden bränner man sig för eller senare!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte särkilt mycket regeringen i Kina och hur folket lider men USA är ändå lite roligt här.
Alla fick veta att USA spionerar på alla, inklusive sina vänner och egna medborgare tack vare Wikileaks. Och nu vill de straffa de andra länderna som gör samma sak. Det finns säkert en del Amerikanska privata företag som hade kunnat straffas ekonomiskt av många länder.

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djhg2000:

Jodå, nu börjar gemene man se hur mycket av vår vardagliga teknik som beror på samarbete med USA. Allt från operativsystem till processorarkitekturer.

Har varit kritisk mot hur stor monopol USA har haft i många år nu men ingen lyssnade tidigare.

Ska vi inte vara lite tacksamma emot USA som tack vare deras företagsvänliga klimat har gjort att vi idag har den teknik vi har? Nej nu klagar svennebanan när hans favvo mobilmärke är hotat pga ohumanitära-kommunist Kina inte längre får fritt fram att spionera med amerikansk teknik.

Men visst man kan också vara självisk och köpa billig teknik som bidrar till en stat som inte värderar mänskliga rättigheter.
Individens val.

Permalänk

Är faktiskt lite nyfiken vad som kommer hända när USA hamnar efter Kina och Indien. Kommer bli spännande de närmsta åren. CRISPR, AI och omkullkastande av världsekonomin. Undrar vilka|vad som vinner och vilka som ger upp först?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför kritisk?

Skickades från m.sweclockers.com

För att USA effektivt sitter med kontrollen över dem. Om till exempel Axis ETRAX hade slagit igenom på en bredare marknad hade det kanske varit på kartan att Huawei hade fått licenstillverka dem istället för ARM, till stor vinst för oss i lilla Sverige. Plötsligt hade vi kunnat bli det kanske fjärde största landet med avseende på intäkter från processorlicenser.

Samma sak om vi på något sätt skulle stöta oss med USA (vilket med tanke på den allmänna inställningen mot USAs ledning här numera inte vore så osannolik längre). Då hade vi haft en fungerande reservlösning på hemmaplan att satsa på.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ska vi inte vara lite tacksamma emot USA som tack vare deras företagsvänliga klimat har gjort att vi idag har den teknik vi har? Nej nu klagar svennebanan när hans favvo mobilmärke är hotat pga ohumanitära-kommunist Kina inte längre får fritt fram att spionera med amerikansk teknik.

Men visst man kan också vara självisk och köpa billig teknik som bidrar till en stat som inte värderar mänskliga rättigheter.
Individens val.

Varifrån får du att jag skulle gilla Huawei? Världen är inte så svartvit att jag måste gilla antingen den ena eller den andra sidan.

I detta fall tycker jag i det närmaste att båda länderna hade kunnat hantera det lite snyggare, men mig påverkar det inte annat än genom sekundära effekter eftersom jag inte gillar Huawei och deras telefoner.

Typo
Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

@Naxos: Ska vi vara tacksamma för att man driver företag och tjänar pengar eller hur menar du?

Permalänk
Skrivet av Naxos:

Ska vi inte vara lite tacksamma emot USA som tack vare deras företagsvänliga klimat har gjort att vi idag har den teknik vi har? Nej nu klagar svennebanan när hans favvo mobilmärke är hotat pga ohumanitära-kommunist Kina inte längre får fritt fram att spionera med amerikansk teknik.

Men visst man kan också vara självisk och köpa billig teknik som bidrar till en stat som inte värderar mänskliga rättigheter.
Individens val.

Det mesta man köper är ju tillverkat i Kina, oavsett vad man köper så bidrar vi till skiten ändå. Fast du kanske bara köper sånt som är svensktillverkat? Na för då hade du inte ens kunnat surfa in på SweClockers.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4590 | Palit GTX 1660 StormX 6GB | 16GB G.SKILL RipjawsX | Samsung SSD 860 EVO 250GB | Phanteks TC12LS | Fractal Design Core 1100

Permalänk
Medlem

Huawei och andra statligt styrda (och ägda) företag i Kina har byggt upp en stor del av sin verksamhet på stöld från västerländska företag och framförallt från Amerikanska företag. Det är ytterst tillfredsställande att USA äntligen har fått ryggrad att slå tillbaka.

Det är dags att USA och Europa vaknar upp och inser att Kina inte är ett nytt efterkrigs Japan (eller Korea), där de kan förlägga sin produktion till låga kostnader utan konsekvenser. Kina har betydligt större geopolitiska ambitioner än dessa länder tyvärr.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av andor.lundgren:

Är faktiskt lite nyfiken vad som kommer hända när USA hamnar efter Kina och Indien. Kommer bli spännande de närmsta åren. CRISPR, AI och omkullkastande av världsekonomin. Undrar vilka|vad som vinner och vilka som ger upp först?

Skickades från m.sweclockers.com

De skarpaste hjärnorna från Kina och Indien (och övriga världen) verkar sugas upp av Amerikanska universitet och forskningsinstitutioner, det är bara att se till Nobelprisen eller publicerade forskningsresultat. USA har helt enkelt ett annat klimat som intresserar dessa förmågor.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Huawei och andra statligt styrda (och ägda) företag i Kina har byggt upp en stor del av sin verksamhet på stöld från västerländska företag och framförallt från Amerikanska företag. Det är ytterst tillfredsställande att USA äntligen har fått ryggrad att slå tillbaka.

Det är dags att USA och Europa vaknar upp och inser att Kina inte är ett nytt efterkrigs Japan (eller Korea), där de kan förlägga sin produktion till låga kostnader utan konsekvenser. Kina har betydligt större geopolitiska ambitioner än dessa länder tyvärr.

Stöld!! Du låter som Trump. Men jag hoppas du har lite mer i huvudet än honom. USA vill få till stånd ett handelsavtal som gynnar dem på Kinas bekostnad men Kina vill av förklarliga skäl inte skriva på detta. Det är därför han startade blockaden. Trump driver USA som ett profithungrigt företag utan samvete. Om han mot förmodan lyckas få Kina att krypa till korset står säkert Europa på tur. Han har uttalat sig på liknande sätt mot Europa som mot Kina. Att vi lurar USA med vår handel och att de förlorar massor på detta medans vi skrattar åt dem. Varför skulle han inte göra samma sak mot oss om han får möjligheten? Nä, jag tycker inte Kina ska vända andra kinden till och gå med på för dem ofördelaktiga handelsavtal
Sen kan man som jag tycka att Kinas regering och deras kommunistiska politik är helt åt helvete, men det är inte det detta handlar om.
Kina borde blockera Apple på samma sätt som USA blockerar Huawei. Förbjud fabrikerna att tillverka åt Apple och inför en jättehög import tariff på deras produkter. Då kanske tomten Trump märker att det de tappar rejält och att USA inte är den enda stormakten som kan ta till fula knep.
Jag tror också att gemene man i Kina i och med Trumps utspel kommer att undvika amerikanska produkter och då kommer det att svida rejält för många företag. De är en STOR marknad.

Permalänk
Musikälskare

Vet inte hur jag ska ställa till mig till hela denna soppan, alla involverade känns lika korrupta imo

Kanske kommer något bra ur det hela, toppen av isberget etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceji:

Stöld!! Du låter som Trump. Men jag hoppas du har lite mer i huvudet än honom. USA vill få till stånd ett handelsavtal som gynnar dem på Kinas bekostnad men Kina vill av förklarliga skäl inte skriva på detta. Det är därför han startade blockaden. Trump driver USA som ett profithungrigt företag utan samvete. Om han mot förmodan lyckas få Kina att krypa till korset står säkert Europa på tur. Han har uttalat sig på liknande sätt mot Europa som mot Kina. Att vi lurar USA med vår handel och att de förlorar massor på detta medans vi skrattar åt dem. Varför skulle han inte göra samma sak mot oss om han får möjligheten? Nä, jag tycker inte Kina ska vända andra kinden till och gå med på för dem ofördelaktiga handelsavtal
Sen kan man som jag tycka att Kinas regering och deras kommunistiska politik är helt åt helvete, men det är inte det detta handlar om.
Kina borde blockera Apple på samma sätt som USA blockerar Huawei. Förbjud fabrikerna att tillverka åt Apple och inför en jättehög import tariff på deras produkter. Då kanske tomten Trump märker att det de tappar rejält och att USA inte är den enda stormakten som kan ta till fula knep.
Jag tror också att gemene man i Kina i och med Trumps utspel kommer att undvika amerikanska produkter och då kommer det att svida rejält för många företag. De är en STOR marknad.

Ofördelaktiga handelsavtal, ja det var då "the understatement of the year" om man ser det med västerländska ögon gentemot Kina.

Här gäller det att försöka begränsa Kinas inflytande på övriga världen, vilket USA äntligen verkar begripa. Trump står inte ensam i detta, han har en överväldigande majoritet av USAs befolkning bakom sig.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Skrivet av cyprus:

De skarpaste hjärnorna från Kina och Indien (och övriga världen) verkar sugas upp av Amerikanska universitet och forskningsinstitutioner, det är bara att se till Nobelprisen eller publicerade forskningsresultat. USA har helt enkelt ett annat klimat som intresserar dessa förmågor.

Tror många sugs upp, men att Trump gör det svårare för uppsugning. Sen tror jag att länderna producerar fler än USA kan ta hand om.

Nobelpriset delas ut i efterhand och där tror jag Kina och Indien snart kommer gå om. Har inte länkar men där jag tidigare jobbade fick jag indikationer på att Kina investerade väldigt mycket mer an vad övriga länder har gjort. Idag är det många som pratar mycket om AI och där ligger Kina i framkant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ska vi inte vara lite tacksamma emot USA som tack vare deras företagsvänliga klimat har gjort att vi idag har den teknik vi har? Nej nu klagar svennebanan när hans favvo mobilmärke är hotat pga ohumanitära-kommunist Kina inte längre får fritt fram att spionera med amerikansk teknik.

Men visst man kan också vara självisk och köpa billig teknik som bidrar till en stat som inte värderar mänskliga rättigheter.
Individens val.

Och hur värderar usa mänskliga rättigheter?
Livstids skuldsättning om du blir sjuk, katastrofal välfärd, de har satt stora delar av världen i kaos efter sina propagandakrig osv osv.
Jag skulle vilja påstå att USA har ett värre track-record än Kina. USA är bara bättre på propaganda än vad Kina är. Oavsett är båda två riktiga skithål.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mangee75:

Hade jag suttit i den Kinesiska regeringen hade jag svarat med att.
1. Inte längre tillverkat Iphones eller Macs
2. Slutat att tillverka något som har amerikanskt ägande
3. Stängt ner alla företag som producerar åt amerika och tagit över deras fabriker.
Är helt emot kommunism , men det USA ägnar sig åt är värre!
Men leker man man elden bränner man sig för eller senare!

Svensken fattar inte hur bra man har det i väst. I USA försvinner du inte spårlöst för att du är emot Donald Trump.

Under en kommunistisk regim gör du det. Det USA gör är inte alls "mycket värre".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"Visst, till Kinas stora förlust. Nu tillverkas apples produkter i Taiwan, men jag tror jag förstår ditt resonemang; att Kina har hundratals geniala drag som krossar väst i smulor, men de tillverkar hellre toasitsar för 1 dollar per dag för att de är snälla och vill tillverka vår skit "

Kina styr Taiwan! "Taiwan har i praktiken varit självständigt sedan 1949 men har inte folkrättsligt status som ett eget land "

USA:s president Donald Trump har ju uppmanat Apple att tillverka sina produkter i USA i stället för i Kina, för att företaget inte ska drabbas av konsekvenser av Washingtons handelskrig med Peking.

Hat? Har inget hat mot detta land. Men däremot tycker jag inte om sättet dom ska styra alla andra länder för att sätta sina egna intresse och sina egna företag på första plats.
Sen är det patetiskt att alla andra länder låter detta hända!
Är väl bara en tidsfråga innan vapenföretagen i USA har mutat färdigt Trump så han kan starta krig mot Iran.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av andor.lundgren:

Tror många sugs upp, men att Trump gör det svårare för uppsugning. Sen tror jag att länderna producerar fler än USA kan ta hand om.

Nobelpriset delas ut i efterhand och där tror jag Kina och Indien snart kommer gå om. Har inte länkar men där jag tidigare jobbade fick jag indikationer på att Kina investerade väldigt mycket mer an vad övriga länder har gjort. Idag är det många som pratar mycket om AI och där ligger Kina i framkant.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror du överskattar Trumps inflytande. Varför skulle de intelligentaste kinesiska forskarna låta sig begränsas av Kina? Intelligentian dras till USA där ett helt annat tänkande råder. Man behöver ju bara se i backspegel ca 80 år tillbaka för att se vart de skarpaste hjärnorna sökte sig.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU