Throwback Thursday – populära Mini ITX-chassit Bitfenix Prodigy fyller sju år

Permalänk
Melding Plague

Throwback Thursday – populära Mini ITX-chassit Bitfenix Prodigy fyller sju år

För sju år sedan lanserades det populära Mini ITX-chassit Bitfenix Prodigy – en modell som bjöd på imponerande expansionmöjligheter för storleken och satte standarden för sin tid.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

I de nya revisionerna så har de snålat in som fan vad gäller materialval har jag för mig. Så de första revisionerna som gick ut till recensenter är inte alls representativa.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Moderator
Testpilot

En ung och oförstörd Jonas.

Själv har jag aldrig gett mig in i Mini-ITX-träsket men nog har man varit lockad många gånger.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg hur många som byggde LAN-burkar av dessa, goda minnen!

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Vi köpte ett sådant till grabben när vi byggde hans speldator för 3 år sedan. Det gick in ett GTX970 ihop med vattenkylning i taket, en SSD och en HDD. Den spelar han fortfarande på idag även om han kanske ångrar valet av orange färg.. Om han uppgraderar grafikkortet är nog ett turbo-kort som blåser ut ur chassiet ett måste.
Däremot är handtagen på alla sidor om lådan väldigt bra, även om det känns som de ska gå sönder när man bär i dem.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Snusfri

Blir så sugen på att bygga mITX.
Haft ATX länge men sedan man flyttade ut nästan all lagring till en NAS så är inte behovet av ett Miditower på skrivbordet lika stort längre.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

hatar det fula chassit, tanken med itx är att man vill ha en så smidig dator som möjligt, dom där fula "handtagen/benen" gör att chassit blir lika klumpigt som ett matx chassi

Permalänk
Entusiast

Har mediadator för sovrummet i en sån där gammal klassiker

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

I dagsläget är det tydligt vart trenden har gått. Är verkligen inte lika mycket volymsvinn i modernare ITX-lådor.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Körde det chassit så jag lätt kunde flytta datorn mellan föräldrarna, lyckades trycka in en D14 kylare innan jag gick över till vatten på både CPU och GPU, var sådär lagomt trångt!

Visa signatur

CITERA SÅ JAG HITTAR TILLBAKA!
Fraktfritt på Inet

Permalänk

Usch,Jag hade Prodigy M som va för mATX och kvaliteten på chassit va verklig skit om inget annat. Båda handtagen gick av, vissa paneler lossna och designen på knapparna va det billigaste skit jag varit med om. jag vet inte om det bara är jag men jag har haft 3 chassin från Bitfenix och alla 3 har varit skit... Shinobi, prodigy M och Pandora M

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem

Vi sitter fortfarande på den vita versionen. Sålde tyvärr av den svarta för några år sen :/ Den vita är inget vidare med insuget fram men bra chassi annars. Riktigt tåligt barnchassi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Usch, detta fruktansvärda chassi igen. Stort som ett microATX men tar bara mITX. Förstår fortfarande varken poängen med det eller vad folk gillar med den. Sämsta av två världar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Lego Master
Skrivet av NodCommander:

Usch, detta fruktansvärda chassi igen. Stort som ett microATX men tar bara mITX. Förstår fortfarande varken poängen med det eller vad folk gillar med den. Sämsta av två världar...

Skickades från m.sweclockers.com

Tur att smaken är som baken. Mig passar det utmärkt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield