Funcom presenterar Seed of Evil – expansion till Mutant Year Zero

Permalänk
Melding Plague

Funcom presenterar Seed of Evil – expansion till Mutant Year Zero

Fjolårets svenskutvecklade Mutant Year Zero får den nya expansionen Seed of Evil. Det nya innehållet innefattar utöver ny handling även en ny karaktär.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Härligt, blir att skaffa. Så det blev en älg ... som snackar amerikanska.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Har funderat på att skaffa originalspelet men på grund av att de klagas på replayability har jag håller mig borta. Nu när det kommer ännu mer innehåll så blir dock väldigt lockande. Älskar ju Mutant.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Så synd med detta spel, de hade kunnat bli så mycket djupare och bättre, men de hade väl inte budget/tid...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

@Dinoman: Skaffa det, spelet är bra nog för att det ska vara värt det. Jo, inte så mycket omspelar värde eftersom spelet är story-drivet och det finns väldigt lite förutom storyn att göra, men bra spel och intressant story så helt klart värt det.

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Har funderat på att skaffa originalspelet men på grund av att de klagas på replayability har jag håller mig borta. Nu när det kommer ännu mer innehåll så blir dock väldigt lockande. Älskar ju Mutant.

Omspelbarheten är inte jättehög. Jag spelade igenom det när det kom ut, men skulle nog kunna tänka mig att spela om det så småning om igen. Trots det och att det är ganska kort så tycker jag att det var väldigt bra, kräver verkligen taktiskt tänkande och användande av rätt skills, när man fått kläm på det så är det riktigt kul! Skulle inte förvåna mig om det sjunker i pris i samband med släppet av expansionen.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Wolfkin:

@Dinoman: Skaffa det, spelet är bra nog för att det ska vara värt det. Jo, inte så mycket omspelar värde eftersom spelet är story-drivet och det finns väldigt lite förutom storyn att göra, men bra spel och intressant story så helt klart värt det.

Skrivet av radioactiv:

Omspelbarheten är inte jättehög. Jag spelade igenom det när det kom ut, men skulle nog kunna tänka mig att spela om det så småning om igen. Trots det och att det är ganska kort så tycker jag att det var väldigt bra, kräver verkligen taktiskt tänkande och användande av rätt skills, när man fått kläm på det så är det riktigt kul! Skulle inte förvåna mig om det sjunker i pris i samband med släppet av expansionen.

Nu blev jag ännu mer sugen. Ska lura lite tills det kommer på REA nästa gång. Tack för uppmuntran, jag behöver verkligen spicea upp mitt spelbibliotek.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Har funderat på att skaffa originalspelet men på grund av att de klagas på replayability har jag håller mig borta. Nu när det kommer ännu mer innehåll så blir dock väldigt lockande. Älskar ju Mutant.

Haha jag har lite det problemet, såg en bra play-through men pga det var jag inte jätte sugen på att köpa spelet, det som saknades var ju mod möjlighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Expertgissare

Har varit sugen på det har spelet innan det lanseradrs, men har avvaktat och velat, sedan packades datorn ner inför visningar och flytt så då blev det helt enkelt inte av.
Men nu, när det kommer en expansion, och att det faktiskt ska släppas till Nintendo switch kommer det till 98% bli ett köp Bara det blir bra med kontrollerna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Snart kommer ju Steam-rean så med lite tur kanske det blir en bra sommar present för er.

Permalänk
Medlem

Helt klart grymt kul spel och värt att spela, unikt och med skön stämning.

Permalänk
Medlem

För övrigt ingår vanilla-versionen i Origin Premium access.

Permalänk
Medlem

Var väl ganska väntat med tanke på att spelet tog slut när storyn började.

Kul idé och även om det var lite väl simplistiskt så är huvudproblemet hur kort det var. Inväntar de första recensionerna om den nya storyn och en ordentlig rea innan det blir ett köp.

Permalänk
Medlem

Coolt blir nog att köra igenom vanilla version på Xbox gamepass i sommar och sen köp av denna expansion.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite sen på bollen men jag ser verkligen fram emot expansionen. Road to Eden var som alla konstaterat lite väl kort men jag tycker ändå att det är ett riktigt härligt spel.

Road to Eden känns (på gott och ont) i utvecklartermer lite som en "minimal viable product" dvs de har skalat ner och begränsat utvecklingen och släppt spelet när det var något att släppa istället för att spendera ett år till på att finslipa och lägga till en massa detaljer, side quests etc. Det kostade ju dessutom hälften av vad det spel brukar kosta när det släpptes så jag tyckte att det var en bra deal ändå. Hoppas redan att de har fler expansioner i skarp planering.

Skickades från m.sweclockers.com