Hög volym vs låg volym på youtube

Permalänk
Medlem

Hög volym vs låg volym på youtube

Något jag ständigt irriterar mig på är när man sitter och kollar runt på youtube videos och musikvolymen i filmklippen är väldigt höga men när personen i klippet skall börja prata så är det skitlåg volym.
Man får sitta och ratta fram och tillbaka.

Finns det något program eller google chrome plugin som gör att ljudet autojusteras till samma volym hela tiden?

Permalänk
Rekordmedlem

Du har normaliseringsfunktionen i win men det påverkar alla ljud i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

EarSoft Level är kanske det du är ute efter:
https://chrome.google.com/webstore/detail/earsoft-level/honjl...

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Har du Realtek så finns ljudstyrke-equalization under ljudeffekt. Det påverkar dock allt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Tackar!
Fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rumpnisse:

Nice, visste inte det fanns chrome tillägg för detta måste testa senare då jag kommer hem. Kan man själv påverkar ljudnivån eller är det nånting som försöker anpassa allt automatiskt. Själv irriterar jag mig fortfarande väldigt mycket på YouTubes built-in limiter som speciellt begränsar musik uppladdningarna väldigt mycket. Som hörlursanvändare som vill köra med samma ljudnivå hela tiden men eftersom t.ex. spel, Twitch streams osv och YouTube nu har väldigt olika nivåer så blir det störande att behöva justera hela tiden och kanske man glömmer justera ner nivån när man gör något annat än lyssnar till YouTube och så blir man jump-scared av nån intro i spel typ. Förut körde jag med ett YouTube plugin som tog hand om detta och disablade YouTube limiter men det funkar inte mera och tillverkaren uppdaterar inte tillägget mera.

Egentligen vill jag ju inte ha en kompression men om det inte finns någon annan lösning får man väl ta det som erbjuds.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional