Permalänk

Mått till I/O-panel samt PCI-cutouts

Tjena!
Har ritat på ett chassi ganska länga nu och har fastnat i att jag inte vet måtten till moderkortets I/O samt måtten för PCI-bracket utskärningar. Jag har kollat på protocase, denna sida och bilder på google men allt verkar skilja sig en aning från varandra. Kändes också som att de två förstnämnda hade med mycket som jag inte har användning för och som bara krånglar till det, eftersom att jag bara vill ha mått på utskärningar och var de ska placeras i förhållande till moderkortet. Ungefär såhär:

Fast med mått jag vet stämmer och mått för kanten där man skruvar fast "PCI-brackets". Jag undrade därför om någon har något sådant, hade varit till stor hjälp i så fall.

Permalänk
Proffsmobbare

Tjo! Såg att ingen svarade så ritade upp denna till dig. Ritningen kan må bra av en rejäl omgång rödpenna, men det bör fungera som en grund iallafall. Området runt PCI-portarna kan du dimensionera lite som du själv känner för och det varierar enormt mellan chassin även i butik. Jag lämnade några mått öppna där.

Rekommenderar verkligen att du skriver ut en mall i skala 1:1 oavsett hur du ritar för att kunna dubbelkolla mot verkligheten.

Bockningsmån och mått för kanten (om den nu ska bockas) vågar jag inte ge mig på, det varierar helt beroende på material och tjocklek. Rekommenderar en rejälare kvadratstång istället.

Permalänk

@Laine: Tack så jättemycket för svaret. Tog faktiskt och mätte på en kompis chassi eftersom jag inte fick något svar men eftersom skjutmåttet inte fick plats fick det mesta bli med tumstock istället. Bra att ha något man vet stämmer. Superschysst!