Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bascule666:

Solen är kul för vissa men inte andra. Mina två korthåriga kissar, Zelda och Spock älskar att ligga och grilla sig i solskenet medans semilånghåriga (semi känns inte helt korrekt men det är vad Sverak säger) Kara undviker solskenet som pesten. Faktum är när jag öppnar frysen är han där och gnider sig mot de kalla prylarna. Om jag öppnade en låda där han fick plats skulle han lätt hoppa i och så småningom frysa ihjäl.

Han håller sig konstant till de skuggigare sidorna av lägenheten, på kvällen är det i denna ändan han håller till:

https://i.imgur.com/43YcAxB.jpg

Tycker den ser väldigt typisk semilånghårig ut, kanske lite åt det långa hållet

Permalänk
Medlem

Ni som har följt tråden sedan början, kanske kommer ihåg att jag i ett inlägg nämnde djur psykologi och "Vem tränar vem".

På detta tema, så har Baylies lärt sig något nytt, när hon är hungrig på morgonen och ser att jag har börjat vakna, hoppar hon upp i sängen vid huvud änden, och börjar peta på mitt huvud med tassen, vilket är väldigt enerverande så naturligtvis går man upp och ger henne mat.

Vilket ger henne "belöning" för detta betende, så naturligtvis fortsätter hon att göra så varje morgon när hon tycker att jag ska ge henne mat

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Ni som har följt tråden sedan början, kanske kommer ihåg att jag i ett inlägg nämnde djur psykologi och "Vem tränar vem".

På detta tema, så har Baylies lärt sig något nytt, när hon är hungrig på morgonen och ser att jag har börjat vakna, hoppar hon upp i sängen vid huvud änden, och börjar peta på mitt huvud med tassen, vilket är väldigt enerverande så naturligtvis går man upp och ger henne mat.

Vilket ger henne "belöning" för detta betende, så naturligtvis fortsätter hon att göra så varje morgon när hon tycker att jag ska ge henne mat

Mina katter är precis likadana. De vet exakt vilka saker man ska göra för att få sin vilja fram. Det där med tassen i ansiktet tidigt på morgonen känner jag väl igen. Trots att jag har fri tillgång på torrfoder så ska jag väckas för att katterna vill ha sällskap eller av annan outgrundlig anledning...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Tycker den ser väldigt typisk semilånghårig ut, kanske lite åt det långa hållet

Semi är ett flexibelt ord helt klart. Vad som också är helt klart är att Kara fäller så djävla mycket hår så han borde vara nakenkatt nu. Min Dyson dammsugare håller på att bryta samman.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Kul i skogen idag.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Jag var på väg till Kyoto från Osaka på cykel när jag såg några kråkor flyga lite suspekt en bit från vägen. När jag kom närmre såg jag en av dessa bli bråkad med av en kråka som röck den i benet. Inget som skadade den, mest för att "testa vattnet" misstänker jag. När jag plockade upp den kunde den inte ens skrika längre, den bara hyperventilerade med vid öppen mun tills jag kunde ge den lite vatten.

Först försökte jag fråga folk som passerade vad man kan göra med den, men ingen ville ha med oss att göra. En gubbe stannade till sisst, men hade inte mycket råd att ge. Dock såg han en till en bit bort i gräset, som jag visst hade missat. Jag gav den med lite vatten och packade in dem båda i min hjälm. En tanke var att ta dem till polisen, men jag bestämde mig för att ta dem med mig till Kyoto istället. Så jag lyckades göra rum för dem i min ryggsäck och vi bar oss iväg.

30km senare nådde jag vandrarhemmet jag tänkt stanna hos, och bad dem med om råd. Efter lite turbulent mottagande av den första receptionisten fick vi uppmärksamhet av en lite äldre och mer självsäker/erfaren medarbetare. Han jobbade väldigt hårt med att ringa omkring till olika organisationer och vänner etc, men alternativen var inte särskilt lockande. Jag kunde i stort sett; A) Lämna dem ute igen. De är för små för att klara sig, de skulle dö snabbt. B) Lämna dem till någon statlig organisation som skulle ta död på dem med. C) Punga ut upp mot 20000 yen för vaccinering etc + gå igenom besväret att ta dem till veterinären sen katt-cafét i staden över, som var de enda som var villiga att ta emot dem. Och även då kunde de bara lova att hålla dem en månad i hopp om att någon skulle komma och adoptera dem inom den tiden.

Medan jag övervägde alternativen togs de väl hand om av vandrarhemmets personal som ordnade en låda med filtar etc och utrymme för dem över natten. Till sist kom jag fram till D) som egentligen inte ett alternativ i början, men när jag försökte överväga A-C så bestämmde jag mig för D) Ta dem hem till Tokyo. Jag får egentligen inte ha husdjur i min lägenhet, men jag tänkte att dessa små skulle jag enkelt kunna smyga med i några veckor tills jag möjligen hittar något hem till dem. I värsta fall skulle de åtminstone växa stora nog att kanske kunna ta hand om sig själva..

Nästa dag hann jag inte ens komma hem innan jag hade hittat ett par som ville ha dem. Personalen på vandrarhemmet ordnade en rese-låda åt oss, och sen konkade jag iväg med 10 dagars packning på ryggen, en cykel på ena axeln, och två katter i andra armen.. Inte det smidigaste men det gick ann.

De stannade hos mig en natt, och idag lämnade jag över dem till dess nya föräldrar. Gott slut för min del, och god början för deras. Möjligen gick jag lite mer än "up and beyond" där men när jag först plockade upp dem trodde jag verkligen inte det skulle vara så dålig infrastuktur för en sån här situation i Japan. Vilket som så kostade det mig inget mer än lite möda i två dagar. Jag hade egentligen inte ens planerat att vara i Osaka/Kyoto-regionen dessa dagar så de kom inte ens ivägen för några andra planer jag hade.

De har redan varit till veterinären en gång nu och planeras vaccineras om ca två veckor.

Lite mer bilder.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av gibbon_:

http://buddies.mths.se/IMG_0993.jpg

Jag var på väg till Kyoto från Osaka på cykel när jag såg några kråkor flyga lite suspekt en bit från vägen. När jag kom närmre såg jag en av dessa bli bråkad med av en kråka som röck den i benet. Inget som skadade den, mest för att "testa vattnet" misstänker jag. När jag plockade upp den kunde den inte ens skrika längre, den bara hyperventilerade med vid öppen mun tills jag kunde ge den lite vatten.

Först försökte jag fråga folk som passerade vad man kan göra med den, men ingen ville ha med oss att göra. En gubbe stannade till sisst, men hade inte mycket råd att ge. Dock såg han en till en bit bort i gräset, som jag visst hade missat. Jag gav den med lite vatten och packade in dem båda i min hjälm. En tanke var att ta dem till polisen, men jag bestämde mig för att ta dem med mig till Kyoto istället. Så jag lyckades göra rum för dem i min ryggsäck och vi bar oss iväg.

30km senare nådde jag vandrarhemmet jag tänkt stanna hos, och bad dem med om råd. Efter lite turbulent mottagande av den första receptionisten fick vi uppmärksamhet av en lite äldre och mer självsäker/erfaren medarbetare. Han jobbade väldigt hårt med att ringa omkring till olika organisationer och vänner etc, men alternativen var inte särskilt lockande. Jag kunde i stort sett; A) Lämna dem ute igen. De är för små för att klara sig, de skulle dö snabbt. B) Lämna dem till någon statlig organisation som skulle ta död på dem med. C) Punga ut upp mot 20000 yen för vaccinering etc + gå igenom besväret att ta dem till veterinären sen katt-cafét i staden över, som var de enda som var villiga att ta emot dem. Och även då kunde de bara lova att hålla dem en månad i hopp om att någon skulle komma och adoptera dem inom den tiden.

Medan jag övervägde alternativen togs de väl hand om av vandrarhemmets personal som ordnade en låda med filtar etc och utrymme för dem över natten. Till sist kom jag fram till D) som egentligen inte ett alternativ i början, men när jag försökte överväga A-C så bestämmde jag mig för D) Ta dem hem till Tokyo. Jag får egentligen inte ha husdjur i min lägenhet, men jag tänkte att dessa små skulle jag enkelt kunna smyga med i några veckor tills jag möjligen hittar något hem till dem. I värsta fall skulle de åtminstone växa stora nog att kanske kunna ta hand om sig själva..

Nästa dag hann jag inte ens komma hem innan jag hade hittat ett par som ville ha dem. Personalen på vandrarhemmet ordnade en rese-låda åt oss, och sen konkade jag iväg med 10 dagars packning på ryggen, en cykel på ena axeln, och två katter i andra armen.. Inte det smidigaste men det gick ann.

De stannade hos mig en natt, och idag lämnade jag över dem till dess nya föräldrar. Gott slut för min del, och god början för deras. Möjligen gick jag lite mer än "up and beyond" där men när jag först plockade upp dem trodde jag verkligen inte det skulle vara så dålig infrastuktur för en sån här situation i Japan. Vilket som så kostade det mig inget mer än lite möda i två dagar. Jag hade egentligen inte ens planerat att vara i Osaka/Kyoto-regionen dessa dagar så de kom inte ens ivägen för några andra planer jag hade.

De har redan varit till veterinären en gång nu och planeras vaccineras om ca två veckor.

Lite mer bilder.

Påminner mig om denna jag såg på youtuben

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Gud va mysigt. Katter som får vara katter och dessutom ha tillgång till trygghet.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

På uppmaning av @mrqaffe
Kommer här två bilder på min ny vän.

Bilbo fick han heta.
Ragdoll hane
Född 2019-02-17 om jag inte missminner mig.
Bott hos mig nu exakt en vecka.

Foto från den 14 april.
Då vart han 8 veckor .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Universum är fan orättvist

Detta är en lång historia som jag ska försöka korta ner så även oinvigda orkar läsa det hela.

2014 så fick mina gamla föräldrar (nu i 80-års åldern) sporadiska besök av grannens Norska Skogkatt Emil. Han trivdes inte helt hemma då Husse var ganska ointresserad av kissen och mina föräldrar var generösare med kel och mat. Emils besök eskalerade och till slut när grannarna skiljde sig så föll det sig så att kissen blev mina föräldrars katt.

Emil var långt ifrån purung när han flyttade från ena villan till den andra, runt 11 år, men inte alls påverkad av sin ålder. Detta var 2015 och allt såg ljust ut för Emil och mina föräldrar. Med åren blev Emil trots problem med tänder (fick dra 10st) och annat så fungerade det väldigt bra. Mina föräldrar blev med tiden vansinnigt förälskade i Emil och han kom att bli mittpunkten i deras liv. Varje kommunikation med min mor handlade om katter och Emil (jag skaffade Zelda 2015, se första inlägget i tråden pga. Emil) var alltid i fokus. Han var liksom det som höll mina gamla föräldrar på gott humör trots motgångar med hälsan och annat.

Jag personligen bondade aldrig riktigt med Emil men föräldrarna älskade honom. Jag var lite orolig vad som skulle hända när han dog av hög ålder och vad i hela friden jag skulle kunna göra i så fall.

Så i söndags så var sagan över. Emil jagade grannens katt som så många gånger förut och hamnade under ett elakt bildäck och dog direkt. Detta på en liten väg i ett villakvarter. Krossad i hela överkroppen, inget lidande inblandat som tur var. Min mor 80+ var tvungen att bära upp Emils kropp från olycksplatsen och blodet flödade, min far pallade inte att göra det. Mina föräldrar var i totalt upplösningstillstånd. Jag är tacksam att det överlevde för de var fasen nästan hysteriska.

De som körde på Emil kan knappast skuldbeläggas, de hade noll chans att väja då två katter flyger ut från en häck precis framför bilen. De var dessutom kvar på platsen och pratade med mina föräldrar.

Nu är Emil begravd på tomten men sorgen är enorm hos mina gamla föräldrar. Jag och min syster har beslutat oss för att en ny katt är en absolut nödvändighet för våra föräldrars mentala hälsa. Jag kommer att "låna ut" Kara till dem tills vi hittar en ersättare till Emil.

Jag slänger därför ut frågan till alla medlemmar om ni har själva eller känner någon (uppfödare?) som har en lugn katt runt två/tre år som skulle vilja spendera sitt liv på lyxhotell. Mina föräldrar fixar inte jobbet med en kattunge men är fantastiska när det gäller att skämma bort äldre kissar, de är helt enkelt överdjävligt bra kattägare.

Emil RIP

Kara adoptivkisse

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Absinthe66:

På uppmaning av @mrqaffe
Kommer här två bilder på min ny vän.

https://i.postimg.cc/G49jhK50/IMG-20190524-114148.jpg

https://i.postimg.cc/8J1zpJX3/IMG-20190524-112709.jpg

Bilbo fick han heta.
Ragdoll hane
Född 2019-02-17 om jag inte missminner mig.
Bott hos mig nu exakt en vecka.

Foto från den 14 april.
Då vart han 8 veckor .
https://i.postimg.cc/5Q3Z1gkY/IMG-20190524-114812.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Så söt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag slänger därför ut frågan till alla medlemmar om ni har själva eller känner någon (uppfödare?) som har en lugn katt runt två/tre år som skulle vilja spendera sitt liv på lyxhotell. Mina föräldrar fixar inte jobbet med en kattunge men är fantastiska när det gäller att skämma bort äldre kissar, de är helt enkelt överdjävligt bra kattägare.

Emil RIP
https://i.imgur.com/Xf05taP.jpg

Kara adoptivkisse
https://i.imgur.com/RpQXyto.jpg

Lider med alla inblandade så klart och tänkte komma med tips. När det gäller att hitta lite äldre katter (än kattungar) så hör med katthem som t.ex. Kattstallet. De är ofta i stort behov av personer som vill ha lite äldre katter. Många katter där som haft det tufft i livet och bara vill ha lugn och ro resten av livet.

Har själv 2 katter från ett katthem och sedan de kom med hit hem (3 år sedan) har inget varit sig likt, varken för mig eller dem. Kan ta lite tid innan de vänjer sig vid en eftersom de kan ha varit med om jobbiga saker i livet. Men det går snabbt över när de märker att man inte vill dem något ont. Tog väl en dag eller två innan ena katten vågade sig upp i soffan och någon dag till innan båda katterna låg i sängen och sov tillsammans. De var vid hämtningstillfället ca 1 år gamla och det var så otroligt skönt att inte behöva ta hand om en (två) kattunge och direkt få katter som kunde gå på låda själva och var klara med vaccinationer och allt.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gavelinus:

Lider med alla inblandade så klart och tänkte komma med tips. När det gäller att hitta lite äldre katter (än kattungar) så hör med katthem som t.ex. Kattstallet. De är ofta i stort behov av personer som vill ha lite äldre katter. Många katter där som haft det tufft i livet och bara vill ha lugn och ro resten av livet.

Har själv 2 katter från ett katthem och sedan de kom med hit hem (3 år sedan) har inget varit sig likt, varken för mig eller dem. Kan ta lite tid innan de vänjer sig vid en eftersom de kan ha varit med om jobbiga saker i livet. Men det går snabbt över när de märker att man inte vill dem något ont. Tog väl en dag eller två innan ena katten vågade sig upp i soffan och någon dag till innan båda katterna låg i sängen och sov tillsammans. De var vid hämtningstillfället ca 1 år gamla och det var så otroligt skönt att inte behöva ta hand om en (två) kattunge och direkt få katter som kunde gå på låda själva och var klara med vaccinationer och allt.

Du har en jättebra vinkel på det hela och du har helt rätt. Men mina föräldrar är 80+ och har inte orken/tålamodet att ta sig an en kanske traumatiserad kisse.

Nu har det hela förhoppningsvis löst sig då min syster fått tag på en 5-årig Birmahona från en uppfödare som hon känner sedan tidigare som vi i nästa vecka kommer att transportera från Stockholm till Göteborg. Uppfödaren har blivit tvungen att avveckla sin verksamhet pga. dotterns allergier (vilket låter som en dålig ursäkt men syrran känner dem sedan tidigare).

Vi söker just nu ingen katt till mina föräldrar då min syster verkar ha löst det hela.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Så i söndags så var sagan över. Emil jagade grannens katt som så många gånger förut och hamnade under ett elakt bildäck och dog direkt. Detta på en liten väg i ett villakvarter. Krossad i hela överkroppen, inget lidande inblandat som tur var. Min mor 80+ var tvungen att bära upp Emils kropp från olycksplatsen och blodet flödade, min far pallade inte att göra det. Mina föräldrar var i totalt upplösningstillstånd. Jag är tacksam att det överlevde för de var fasen nästan hysteriska.

De som körde på Emil kan knappast skuldbeläggas, de hade noll chans att väja då två katter flyger ut från en häck precis framför bilen. De var dessutom kvar på platsen och pratade med mina föräldrar.

Nu är Emil begravd på tomten men sorgen är enorm hos mina gamla föräldrar. Jag och min syster har beslutat oss för att en ny katt är en absolut nödvändighet för våra föräldrars mentala hälsa. Jag kommer att "låna ut" Kara till dem tills vi hittar en ersättare till Emil.

Här är en av orsakerna till att mina katter INTE är utekatter. De har sin kattgård men inte fasen släpper jag ut dem mitt i ett samhälle eller stad. Tänk på denna situation men en hund? En kanin eller hamster? Nej... ett husdjur ska man ha översikt över om man inte bor på landet och där har du vilda djur och grannars hundar (!) som kan vara en fara. Jag förstår inte riktigt varför man anser att katter kan löpa lösa utan problem? Vill man ha ett husdjur ska man ta hand om det.

Okej okej... det är min åsikt...

Men fasen, det gjorde ont i hjärtat att läsa om Emil.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av N3P:

Här är en av orsakerna till att mina katter INTE är utekatter. De har sin kattgård men inte fasen släpper jag ut dem mitt i ett samhälle eller stad. Tänk på denna situation men en hund? En kanin eller hamster? Nej... ett husdjur ska man ha översikt över om man inte bor på landet och där har du vilda djur och grannars hundar (!) som kan vara en fara. Jag förstår inte riktigt varför man anser att katter kan löpa lösa utan problem? Vill man ha ett husdjur ska man ta hand om det.

Okej okej... det är min åsikt...

Men fasen, det gjorde ont i hjärtat att läsa om Emil.

Jag gick med ena katten i koppel utan problem. En del katter är ok att ha i koppel/sele andra blir inte så glada och försöker slita sig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Kara är lätt uttråkad när jag sitter och lyssnar på "The Chernobyl Podcast". En podcast som alla som följer serien på HBO Nordic borde lyssna på, väldigt bra (finns bla. på Spotify).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du har en jättebra vinkel på det hela och du har helt rätt. Men mina föräldrar är 80+ och har inte orken/tålamodet att ta sig an en kanske traumatiserad kisse.

Vill bara tillägga att många katter på katthem inte är traumatiserade. De flesta katthem är nog väldigt ärliga så om man frågar efter en "enkel" katt utan problem kommer de inte ge dig en traumatiserad problemkatt.

Däremot är de flesta katterna bondkatter, om man nu bryr sig om sånt.

Vi har två adopterade katter, en från Göteborgs katthem och en från Rumänien av alla ställen. Båda välfungerande och trevliga. Så välfungerande katter nu kan vara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Vill bara tillägga att många katter på katthem inte är traumatiserade. De flesta katthem är nog väldigt ärliga så om man frågar efter en "enkel" katt utan problem kommer de inte ge dig en traumatiserad problemkatt.

Däremot är de flesta katterna bondkatter, om man nu bryr sig om sånt.

Vi har två adopterade katter, en från Göteborgs katthem och en från Rumänien av alla ställen. Båda välfungerande och trevliga. Så välfungerande katter nu kan vara...

Du har inte fel men när det gäller mina gamla föräldrar så kan man inte chansa alls. Min syster har spårat upp en fem år gammal Birmahona från en uppfödare som hon känner sedan tidigare som lägger ner sin verksamhet. Vi vet att denna kisse kommer att funka ihop med mina urgamla och sköra föräldrar så vi kör på det. Det handlar om riskminimering i detta fallet.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nya vårbilder på Ripley. Har skaffat kläder som ska skydda mot solen. Ingen wolfing out ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Um...skydda mot solen? 🤔

Spock för några veckor sedan.

Sally undrar vad han håller på med.

Spock ligger och solar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Baxtex:

Japp Lykoi-katter har inget innerhår så de kan inte vare ute i solen for mycket. Fördelen är att jag kan klappa katten mothårs utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

He, he, får vibbar från kändisar som äger chihuahua... Annars fin kisse!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du har inte fel men när det gäller mina gamla föräldrar så kan man inte chansa alls. Min syster har spårat upp en fem år gammal Birmahona från en uppfödare som hon känner sedan tidigare som lägger ner sin verksamhet. Vi vet att denna kisse kommer att funka ihop med mina urgamla och sköra föräldrar så vi kör på det. Det handlar om riskminimering i detta fallet.

Jag förstår Ville bara få det sagt så ingen får uppfattningen att alla katt på hem är katter där ägarna klippt sönder öron och hällt syra i ansiktet. (En bekants mor hade hand om sådana katter, det är tydligen vanligare än vad man kan tro.)

Skrivet av Tiamat:

Elementary, my dear Watson.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Japp Lykoi-katter har inget innerhår så de kan inte vare ute i solen for mycket. Fördelen är att jag kan klappa katten mothårs utan problem.

Glöm inte öronen , en av våra katter bränner dom nästan varje sommar , det lyser rosa genom den tunna vita pälsen.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Jaså, varje dag lär man sig något nytt! Har alltid bara haft bonnkatter som får gå ut och in som de vill.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mr_sQuinty:

Glöm inte öronen , en av våra katter bränner dom nästan varje sommar , det lyser rosa genom den tunna vita pälsen.

Ja vi är inte ute mycket med henne alls. När hon är ute ligger hon i skuggan. Ett meck med allt eftersom öronen har inte mycket hår alls.

Permalänk
Medlem

Mina gamla föräldrar fick idag träffa sin nya kisse helt utan att veta ett dugg. Syrran och jag konspirerade för att skaffa föräldrarna en ny katt när stackars Emil blev överkörd. Systern tog bilen från Stockholm till Göteborg med nya kissen och vi sammanstrålade innan och dök upp tillsammans med katten. Föräldrarna (som är i 80-års åldern) hade först svårt att fatta att det var deras nya katt men det gick snabbt över.

Krissy (hemskt namn, låter som en hjärndöd bloggerska, måste döpas om) är en ovanligt liten (3.1Kg) 5-år gammal Birma som är så jäkla modig, kärvänlig och social att jag knappt tror mina ögon. Ingen av mina katter är ens i närheten av hennes sociala förmåga. Hon var direkt kompis med alla i villan trots att hon aldrig satt sin tass där och bara träffat min syster förut.

PS! Bilderna är rätt kassa och jag skyller det rakt av på min systerns uråldriga iPhone...

PPS! Fick nu på förmiddagen veta att det absolut hemska namnet Krissy är skrotat och ersatt av det betydligt bättre Smulan.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Extra gosiga gosigkissar idag...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Din kisse är bara för djäkla fräck alltså... Hur överhuvudtaget lyckas du med att få "kläderna" att stanna kvar? Mina kissar skulle omgående strippa av sig av allt som liknar tyg på några sekunder. Hoppas din varulv inte drabbas av totalt håravfall, den är ju helt fantastisk som den är nu.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO