Prisjakt är helt förstörd?!

Skrivet av Shakermaker:

Det finns ju en särskilt app (som fungerar kanon) för mobiler, så varför behöver man förstöra hemsidan för att anpassa den för just mobiler?

Skickades från m.sweclockers.com

Nya ägare och/eller chefer som måste pinka in reviret?

Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag vill börja med att säga att jag tidigare spenderade ganska mycket tid på att jaga deals och kolla priser, men nu har de byggt om sidan helt och dessutom tagit bort det "klassiska filtret" som var det första jag alltid klickade i när jag besökte sidan. Det nya filtret man nu är bunden till, är avskalad men samtidigt oöverskådlig. Allt visas som en lång lista på vänster sida om du väljer den datora passade sidan. Förut när jag surfade in med mobilen så valde jag alltid det datoranpassade varianten då jag hatar mobilanpassade webbsidor. De har alltid sämre funtionalitet och är inzoomade för att passa halvblinda pensionärer. Nu ser deras datoranpassade sida (som för övrigt nu måste nås som en inställning i webbläsaren), inte bättre ut än den mobilanpassade sidan. Har feedbackat prisjakt om att rulla tillbaka bandet. Om ni känner likadant får ni jättegärna skicka era synpunkter till dom också. Det finns en feedback-knapp längst nere på sidan. Vill inte behöva börja hänga på pricerunner. :S

Hur upplever ni den nya sidan?

Håller med fullständigt. Märkte idag att det inte ens går att använda det gamla tricket 'go to desktop site'.

Fattar inte vad de håller på med. De hade ett sånt oerhört övertag över Pricerunner, och så kastar de bara bort det.

Som gammal UX-designer är jag nästan gråtfärdig.

@pj_vikingsson: Har i mycket vant mig vid nya sidan, men en sak har jag svårt att komma över. Nämnde det ett par sidor bak – markören i sökfältet vid besök!

Alltså, att på gamla sidan ligger sökfältet aktivt med textmarkör när jag kommer in. Det är bara att börja skriva, så startar sökningen. På nya sidan måste jag aktivt klicka i sökfältet, sedan börja skriva. Det är en detalj, men beteendet att "bara börja skriva" är så ryggmärgsfast hos mig att jag håller på att bli tokig. Tänker jag inte kan vara ensam där!

Kudos till dig att du är aktiv i tråden och svarar på frågor med! Vet att det inte alltid är lätt att få till såpass direkt kommunikation.

Skrivet av emilakered:

@pj_vikingsson: Har i mycket vant mig vid nya sidan, men en sak har jag svårt att komma över. Nämnde det ett par sidor bak – markören i sökfältet vid besök!

Alltså, att på gamla sidan ligger sökfältet aktivt med textmarkör när jag kommer in. Det är bara att börja skriva, så startar sökningen. På nya sidan måste jag aktivt klicka i sökfältet, sedan börja skriva. Det är en detalj, men beteendet att "bara börja skriva" är så ryggmärgsfast hos mig att jag håller på att bli tokig. Tänker jag inte kan vara ensam där!

Kudos till dig att du är aktiv i tråden och svarar på frågor med! Vet att det inte alltid är lätt att få till såpass direkt kommunikation.

Det där verkar vara ett rätt allmänt problem numera. Hemskt konstigt att det inte uppmärksammas som usel design i ett tidigt skede (ärligt talat inte förvånad alls med tanke på allt annat som fungerar sämre än tidigare i andra sammanhang).

Händer mig dagligen iaf, senast igår på Sverige största auktionssida. Lägger du ett bud poppar ett fönster upp och inte heller där går det att fylla i direkt utan att klicka först, trots att det ofta är bråttom när man lägger bud.

Skrivet av emilakered:

Du är inte ensam! Många tyngre användare har bett om det.

Vi kommer fixa till en lösning på fokus i sökfältet inom kort, för de som vill ha det. Den främsta anledningen till att vi inte har gjort det innan är att det krockar med bland annat screen readers för användare med sämre syn. Men vi kan nog få till något som fungerar för alla.

Försvann filter alternativet lagring/krona på classic nyligen? Spårlöst försvunnen nu när jag försöker jämföra lagring vilket gör sidan snudd på oanvändbar.

Skrivet av anders190:

Försvann filter alternativet lagring/krona på classic nyligen? Spårlöst försvunnen nu när jag försöker jämföra lagring vilket gör sidan snudd på oanvändbar.

Vi har inte medvetet tagit bort något från Classic. Det kan vara att information saknas eller en bugg i vår backend, den är samma för båda sidorna.

Menar du pris/GB?

Skrivet av pj_vikingsson:

Vi har inte medvetet tagit bort något från Classic. Det kan vara att information saknas eller en bugg i vår backend, den är samma för båda sidorna.

Menar du pris/GB?

Precis, Pris/GB. Var lite osäker på exakt vad den hette.

Märkte det nu när jag kollade mina sparade sökningar som sorterats precis så (interna 3,5" hårddiskar i detta fallet) och då fick resultatet defaultat till populäritet.

Skrivet av anders190:

Precis, Pris/GB. Var lite osäker på exakt vad den hette.

Märkte det nu när jag kollade mina sparade sökningar som sorterats precis så (interna 3,5" hårddiskar i detta fallet) och då fick resultatet defaultat till populäritet.

Det har varit lite småproblem där, men nu tror jag att det ska fungera. Säg gärna till om det händer igen så får vi titta på det.

Nya prisjakt är totalt kass, om classic försvinner blir det tillbaka till pricerunner. Allt som vart bra med classic tar man bort i den nya, hål i huvudet enligt mig och uppenbarligen många fler.

Skrivet av pj_vikingsson:

Menar du pris/GB?

Det samma gäller väl garantitid då också antar jag, för det går inte heller att välja som filter längre, varken i nya eller classic?