Huawei: "Redan sålda telefoner får fortsatt säkerhetsuppdateringar"

Permalänk
Melding Plague

Huawei: "Redan sålda telefoner får fortsatt säkerhetsuppdateringar"

I ett försök att lugna kunder meddelar Huawei att de kommer hålla befintliga telefoner uppdaterade. Frågetecken kvarstår dock om dessa kan uppdateras med nästa stora Android-version.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

För min del blir det då troligen att jag ej får Android Q på min mobil. Inte hela världen, jag överlever väl detta.
Det jag riktigt är sur över är att Huwaie Mate X nu lär bli en flopp, det kanske den hade blivit ändå. Men inte trodde jag att orsaken skulle vara Trump.

Permalänk
Medlem

Vädigt trist, mycket nöjd med min mobil.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Bör ju kunna reklamera telefonen kan jag tycka om man inte får utlovade uppdateringar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Lite lustigt att det blir ett jävla liv när kineserna spionerar på global nivå men att google har gjort det och forstätter att göra det verkar ingen bry sig om

Permalänk
Medlem

Uppdateringar brukar ju endå bara bli sämre så...

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Lite lustigt att det blir ett jävla liv när kineserna spionerar på global nivå men att google har gjort det och forstätter att göra det verkar ingen bry sig om

Men dööh, Google är ju på den goda sidan!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Jag finner det lite intressant att Trump måste utlysa ett nationellt nödläge varje gång han ska göra något... ser framför mig hur han har en stor röd panikknapp sittandes på skrivbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Så detta är bara symbolpolitik då med andra ord. Miljontals telefoner kommer ju alltså finnas kvar för "spionera" på jänkarna

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Så detta är bara symbolpolitik då med andra ord. Miljontals telefoner kommer ju alltså finnas kvar för "spionera" på jänkarna

Skickades från m.sweclockers.com

Fast riktigt så blir det inte. Politik handlar inte om att "vända på en femöring" utan om långsiktiga lösningar. Ge det två år och ett antal Samsung S-versioner och Apple iPhones så har Huaweis marknadsandel minskat ordentligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vinolik:

Så detta är bara symbolpolitik då med andra ord. Miljontals telefoner kommer ju alltså finnas kvar för "spionera" på jänkarna

Skickades från m.sweclockers.com

Bara jänkarna som har patent på att spionera på andra..

Helvetet bryter löst om nån spionerar på örnen..

Hyckleri.

Men men..det stora handlar om handelskriget, får se om Kina viker sig..tror inte USA gör det med nuvarande president. Rygg av titanium har den mannen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MsSmith:

Fast riktigt så blir det inte. Politik handlar inte om att "vända på en femöring" utan om långsiktiga lösningar. Ge det två år och ett antal Samsung S-versioner och Apple iPhones så har Huaweis marknadsandel minskat ordentligt.

Men det är fortfarande okej att Huawei fortsätter att spionera på alla som redan har en Huawei-telefon?

Jag tror att det hen menar är att om det faktiskt var så att Huawei spionerade antingen med sina basstationer eller med mobilerna, så skulle dessa stoppas direkt.

Det är klart det här handlar om att Huawei hotar Apple på positionen som världens 2a mobiltelefon-leverantör, och att Huawei helt håller på att ta över som leverantör av infrastruktur för 5g.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Lite lustigt att det blir ett jävla liv när kineserna spionerar på global nivå men att google har gjort det och forstätter att göra det verkar ingen bry sig om

Google är Amerikanskt, Trump älskar USA! USA!. Så länge man spionerar på andra Amerikaner spelar det ingen roll, det är Kineserna trump har en vendetta mot, inte USA

Får väl se om Trumps god seat fortsätter i 6 år till

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För min del blir det då troligen att jag ej får Android Q på min mobil. Inte hela världen, jag överlever väl detta.
Det jag riktigt är sur över är att Huwaie Mate X nu lär bli en flopp, det kanske den hade blivit ändå. Men inte trodde jag att orsaken skulle vara Trump.

Istället för en flopp blev det en Trump.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Att USAs bokstavsorganisationer avlyssnar all trafik till/från Amerika är allmänt känt. Även att de mer eller mindre har fri tillgång till all data som ligger på datorer från Microsoft, Goggle och andra Amerikanska företag.
Detta anses (antagligen) vara ok för de är "the good guys"

Nu när Huawei/Kinas regering kanske försöker göra samma sak...

PS
Ni vet väl också att både Englands-. och Australiens regering vill tvinga inså kallade "säkra bakdörrar" i kommunikationsutrustning. Ni vet, den typen av bakdörrar som the good guys kan använda men inte the bad guys.

-"Det går bra nu"
DS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Istället för en flopp blev det en Trump.

Får hoppas att Ericsson nu tar tillfälligt i akt och börjar sälja lite mer nu när Huawei är lite ur leken nu.

Detta gynnar de mindre icke Kinesiska företagen

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Rygg av titanium har den mannen.

Du skämtar va ?

Vi snackar om en lat gubbe som gjorde allt för att undvika mönstring, och tvärvägrade att besöka sina trupper tills han fick med sig flertalet seal team.
Varav han sedan avslöjade identiteten på seal team 5.

Mer ryggradslös och lättmanipulerad än Trump kan man nog inte bli.

Skall iallafall bli skoj at se vad kineserna kontrar med.

Även om den som samhälle är precis lika skrämmande men i andra riktningen mot USA.

Trump är senil/galen, medans kineserna siktar på att få 1984 att verka tam.

Permalänk
Medlem

Lite alternativ till amerikanska operativsystem vore fint, så man kunde bojkotta dom istället.
Jädrigt trist när man kan sänka konkurrenter på detta vis och jädrigt synd att det inte finns mycket till alternativ i dagens läge.

Och ja, jag har en Huawei själv, jag tycker att de tillverkar många bra prylar. Synd att vi i Sverige ska styras så av vad de bestämmer i USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xermalk:

Du skämtar va ?

Vi snackar om en lat gubbe som gjorde allt för att undvika mönstring, och tvärvägrade att besöka sina trupper tills han fick med sig flertalet seal team.
Varav han sedan avslöjade identiteten på seal team 5.

Mer ryggradslös och lättmanipulerad än Trump kan man nog inte bli.

Skall iallafall bli skoj at se vad kineserna kontrar med.

Även om den som samhälle är precis lika skrämmande men i andra riktningen mot USA.

Trump är senil/galen, medans kineserna siktar på att få 1984 att verka tam.

Ska inte jämföra vad andra politiker har gjort..pajkastning är så barnsligt..

Ingen är perfekt.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

Funktionalitet av Google play och säkerhet kommer fortsätta. Men hur blir det med Google pay and alla Android uppdateringar. Är inte så insatt i det här med telefoner :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Hm USA och Trump han hinner nog ställa till mer elände
var inte för länge sen han viftade not EU och hota med straff tull..
Kina klarar sig nog men hur kommer det att gå för USA om Kina tar över andra handelspartner från dom.
Vi har fem stora Kinesiska mobil tillverkare en har USA gett sig på snar ska dom ta dom andra hur mycket kommer USA företag att förlora på denna dumhet....
Kina är ett starkt land nu och har många underleverantörer vad händer ok Kina drar i spaken för dom mot USA...

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Men dööh, Google är ju på den goda sidan!

Skickades från m.sweclockers.com

Skillnaden är väl hur informationen används, Google använder information på ett kapitalistiskt sätt (tjäna mer pengar) medans kina använder informationen för att stärka sin makt i världen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Jag finner det lite intressant att Trump måste utlysa ett nationellt nödläge varje gång han ska göra något... ser framför mig hur han har en stor röd panikknapp sittandes på skrivbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Skillnaden är väl hur informationen används, Google använder information på ett kapitalistiskt sätt (tjäna mer pengar) medans kina använder informationen för att stärka sin makt i världen.

Källor på det tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Lite lustigt att det blir ett jävla liv när kineserna spionerar på global nivå men att google har gjort det och forstätter att göra det verkar ingen bry sig om

Google är Amerikanskt. Det är en jäkla skillnad om ens egna land spionerar på en eller ett land som Kina gör det.

De måste du väl begripa?

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Huawei spionerar på oss: Spekulation

NSA spionerar på oss: Fakta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dakke:

Lite lustigt att det blir ett jävla liv när kineserna spionerar på global nivå men att google har gjort det och forstätter att göra det verkar ingen bry sig om

Även när länder bevisligen inte är inblandade som t.ex Ryssland i valet 2016 är det ändå värre än när USA gör något.

Har själv en Huawei p20, dock bryr jag mig inte speciellt mycket utan tycker bara detta är intressant att följa.
Antingen är folk avundsjuka på Huawei eller så har trump på något sätt fått google på sin sida i detta "ekonomiska krig" vilket känns lite märkligt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Källor på det tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Behövs det? pengar styr allt i västvärlden.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Behövs det? pengar styr allt i västvärlden.

Makt är egentligen ett annat ord för pengar bara.