Permalänk
Medlem

Jag trodde det var fixat, men fått tre bsods idag...vet inte vad jag ska göra nu. Får inga dumpfiler för den fastnar på 0% när den ska samla data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

Jag trodde det var fixat, men fått tre bsods idag...vet inte vad jag ska göra nu. Får inga dumpfiler för den fastnar på 0% när den ska samla data.

och du provade med drivrutinerna för nätverkskortet och ljudkortet? (även om de "fungerar")

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

och du provade med drivrutinerna för nätverkskortet och ljudkortet? (även om de "fungerar")

Jag har de senaste, vet inte hur jag ska "prova" om de fungerar?

Permalänk
Medlem

Vet inte om du redan gör det, men jag hade börjat med att koppla ur allt utom systemdisk, skärm och mus/tangentbord.

När det gäller drivrutiner, testa äldre också. Dom du körde när det funkade senast, typ.

Har du många program installerade, som rgb, Asus AI suite (vet inte vad gigabytes motsvarighet kallas) etc hade jag avinstallerat dom också.

För felsökningens skull alltså.

P.S. Dum fråga, men du har koll på cpu/gpu temps?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även om memtest osv visar OK så kan det ändå vara dåliga minnen.
Har du två så plocka ut ett och kör ett tag, sen byter du.

Ett annat alternativ kan vara att ställa ner hastigheten på minnet och se om det gör någon skillnad. Även om det inte är en permanent lösning så får du iallafall reda på om det är minnesrelaterat.

Dubbelkolla även så att rätt hastighet är satt på minnet (innan du testar att ställa ner fart), du hittar all sån info hos minnestillverkaren.

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa igenom alla tips när jag såg folk tips om att installera om och memtest etc istället för att försöka hitta det riktiga felet.

Låt oss börja med att kunna få fram rätt info,
Att du inte får någon dump kan bero på flera saker som också kan ge ledtrådar om vad som orsakar felet. När en dump sker, så försöker windows skriva ned allt aktivt minne (RAM) i pagefil och om den hänger sig där (du bör ge den upp emot 30 min att se om den börjar skriva) så kan det bero på att den faktiskt inte kan skriva till disken pga det är en drivis till disken/sata controllern som strular ELLER vilket också är vanligt, en filterdriver så som antivirus (dvs något som ligger mellan disk systemet och OS'et).

Så börja med att avinstallera tredjeparts Antivirus och kör endast med Windows inbyggda.
Kolla sedan om det finns nyare drivers till Storage controllern.
Kolla om det finns ny firmware och drivers till diskarna, SSD, HDD, NVMe etc

Därefter, verifiera att du har rätt dumpinställningar satta; "Kernel Memory dump" ger den info som behövs och passa även på att veifiera att du har gott om ledig plats på disken för att skapa en minnesdump och för att ha plats för en ny pagefile. Har du 16GB i RAM skulle jag rekommendera att du ser till att ha minst 48GB ledigt på C disken.
Och du kan även prova att manuellt hantera pagefilen, sätt att den ska vara endast på C disken och vara 24GB (16GBx1.5 = 24) just nu. Och då vill du ha 48GB ledigt på C för att även få platsa med en minnesdump.

Boota om när du gjort alla inställningar.

Kika i C:\Windows\Minidump om du har några filer där.
Och när du ändå är där, kolla även i C:\Windows\LiveKernelReports

Zippa ihop de två katalogerna och dela en länk på Dropbox/Onedrive

CPU överklockning och Minnesöverklockning bör du också stänga av innan du letar vidare. Sätt allt på standard/default utan någon OC alls, annars kommer du få en massa false possitives och svårt att hitta vad som är fel.
Samt givetvis kolla värmen, slå på loggning av värmen så du kan se hur högt det går.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

För att få bättre träffsäkerhet på vilken driver som orsakar felet (om det nu inte är överklockningen) så kan du följa instruktionerna här;
http://www.isolation.se/enable-driver-verifier-for-all-driver...

Kör powershell scriptet som LocalAdmin så slår den på extra verifiering och loggning. Värt att notera är att Logitechs drivisar är rent ut sagt SKIT och kommer att trigga på detta konstant, och då får man excludera dem i så fall.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Orkade inte läsa igenom alla tips när jag såg folk tips om att installera om och memtest etc istället för att försöka hitta det riktiga felet.

Låt oss börja med att kunna få fram rätt info,
Att du inte får någon dump kan bero på flera saker som också kan ge ledtrådar om vad som orsakar felet. När en dump sker, så försöker windows skriva ned allt aktivt minne (RAM) i pagefil och om den hänger sig där (du bör ge den upp emot 30 min att se om den börjar skriva) så kan det bero på att den faktiskt inte kan skriva till disken pga det är en drivis till disken/sata controllern som strular ELLER vilket också är vanligt, en filterdriver så som antivirus (dvs något som ligger mellan disk systemet och OS'et).

Så börja med att avinstallera tredjeparts Antivirus och kör endast med Windows inbyggda.
Kolla sedan om det finns nyare drivers till Storage controllern.
Kolla om det finns ny firmware och drivers till diskarna, SSD, HDD, NVMe etc

Därefter, verifiera att du har rätt dumpinställningar satta; "Kernel Memory dump" ger den info som behövs och passa även på att veifiera att du har gott om ledig plats på disken för att skapa en minnesdump och för att ha plats för en ny pagefile. Har du 16GB i RAM skulle jag rekommendera att du ser till att ha minst 48GB ledigt på C disken.
Och du kan även prova att manuellt hantera pagefilen, sätt att den ska vara endast på C disken och vara 24GB (16GBx1.5 = 24) just nu. Och då vill du ha 48GB ledigt på C för att även få platsa med en minnesdump.

Boota om när du gjort alla inställningar.

Kika i C:\Windows\Minidump om du har några filer där.
Och när du ändå är där, kolla även i C:\Windows\LiveKernelReports

Zippa ihop de två katalogerna och dela en länk på Dropbox/Onedrive

CPU överklockning och Minnesöverklockning bör du också stänga av innan du letar vidare. Sätt allt på standard/default utan någon OC alls, annars kommer du få en massa false possitives och svårt att hitta vad som är fel.
Samt givetvis kolla värmen, slå på loggning av värmen så du kan se hur högt det går.

Kör med windows defender, inge annat.

Har kollat alla drivrutiner, har de senaste.

Ändrade till Kernel system dump från Automatic dump.

Har en pagefile på 32GB på C disken. Men sänker den till 24GB

Minidump var tom, LiveKernelReports hade en till mapp som heter "WATCHDOG" Men den är tom.

All överklockning är av. Temps är riktigt bra. Kör "riktig" vattenkylning, med bra luftcirkulation i chassit.

Permalänk
Medlem

Som sagt, testat att ställa ner hastigheten på minne, kör med bara en minnessticka ett tag, växla till det andra minnet.
Kolla specifikationer på minnet så att din moderkort identifierat det korrekt.

Sen kan eventloggen kanske ge en fingervisning om saker, kolla så den ser ok ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

För att få bättre träffsäkerhet på vilken driver som orsakar felet (om det nu inte är överklockningen) så kan du följa instruktionerna här;
http://www.isolation.se/enable-driver-verifier-for-all-driver...

Kör powershell scriptet som LocalAdmin så slår den på extra verifiering och loggning. Värt att notera är att Logitechs drivisar är rent ut sagt SKIT och kommer att trigga på detta konstant, och då får man excludera dem i så fall.

Kopierade in det som stod i powershell som admin och startade om datorn, vet inte vad det riktigt gör men jag antar att det är igång och letar fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

Kör med windows defender, inge annat.

Har kollat alla drivrutiner, har de senaste.

Ändrade till Kernel system dump från Automatic dump.

Har en pagefile på 32GB på C disken. Men sänker den till 24GB

Minidump var tom, LiveKernelReports hade en till mapp som heter "WATCHDOG" Men den är tom.

All överklockning är av. Temps är riktigt bra. Kör "riktig" vattenkylning, med bra luftcirkulation i chassit.

Okej, toppen. Då väntar vi på nästa crash.
Alternativt om du ska slå på extra verifiering av drivisarna redan nu. Your call.

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Okej, toppen. Då väntar vi på nästa crash.
Alternativt om du ska slå på extra verifiering av drivisarna redan nu. Your call.

Fick bsod med driver verifiering på, stått på 0% ett bra tag, stop code: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE

Ska låta den stå och tugga i minst 30mim till så får vi se ifall det händer något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Här är info om just den felkoden;
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/deb...

Lite beroende på vilka parameterar som finns i dumpen så får man sedan titta där för mer info.
Flera av dem hänvisar till verifier som du körde, så får vi bara en dump bör vi snart ha en lösning på problemet.

Jag tror scriptet du körde satte om inställningarna till att skapa en komplett dump, det är också okej men tar mer plats och innehåller onödigt mycket info.

Hoppas du fått en dump nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Här är info om just den felkoden;
https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/drivers/deb...

Lite beroende på vilka parameterar som finns i dumpen så får man sedan titta där för mer info.
Flera av dem hänvisar till verifier som du körde, så får vi bara en dump bör vi snart ha en lösning på problemet.

Jag tror scriptet du körde satte om inställningarna till att skapa en komplett dump, det är också okej men tar mer plats och innehåller onödigt mycket info.

Hoppas du fått en dump nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen dump ännu, fast på 0%.

Ska jag starta om datorn eller fortsätta att vänta?

Permalänk
Medlem

Starta om, kolla eventloggen (system) om det finns info där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Starta om, kolla eventloggen (system) om det finns info där.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte riktigt vart jag ska kolla i eventloggen, har en massa erorr och warnings, bland annat " Dump file creation failed due to error during dump creation."

Permalänk
Medlem

Kolla så detta är korrekt;
https://support.microsoft.com/en-au/help/130536/windows-does-...

Tvinga sedan fram en crash med denna och se om det blir en dump, då vet vi att den biten faktiskt fungerar
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/

Blir det en dump då. Då är jag 99% säker att det är relaterat till SSD/Nvme disken du har ditt OS på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem

@Laiq: Hej. Det kan vara så enkelt som att du har uppdateringar från Microsoft som bråkar.

Jag fick hindra uppdateringen kb4023057 från att installera för att förhindra BSOD. Jag är inte ensam om detta.
Kolla om du har den och om det hjälper att avinstallera den. Det finns några till som kan ställa till besvär.
Du hittar den på samma ställe som du avinstallerar program i kontrollpanelen.

Jag gör så här för att förhindra att den installeras igen.
How To Block Specific Updates in Windows 10

"I have been getting BSODs and crashes after the latest cumulative updates for 1703 (KB4023057, KB4033631, KB4074592, KB4073543). This was the only change that happened to my PC since the crashes started, so I figured they were the culprit.

I uninstalled all of those updates and the problem seemed to go away. I was able to play without crashes or BSODs for multiple days. As expected, W10 forced the updates back on a day or two ago. Once again, I started BSODing again. "

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spawnstah:

Kolla så detta är korrekt;
https://support.microsoft.com/en-au/help/130536/windows-does-...

Tvinga sedan fram en crash med denna och se om det blir en dump, då vet vi att den biten faktiskt fungerar
https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/

Blir det en dump då. Då är jag 99% säker att det är relaterat till SSD/Nvme disken du har ditt OS på

Skickades från m.sweclockers.com

Crashade systemet med "notmyfault64" och fastnade på 0%.

Antar att det är något fel på min Nvme?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

@Laiq: Hej. Det kan vara så enkelt som att du har uppdateringar från Microsoft som bråkar.

Jag fick hindra uppdateringen kb4023057 från att installera för att förhindra BSOD. Jag är inte ensam om detta.
Kolla om du har den och om det hjälper att avinstallera den. Det finns några till som kan ställa till besvär.
Du hittar den på samma ställe som du avinstallerar program i kontrollpanelen.

Jag gör så här för att förhindra att den installeras igen.
How To Block Specific Updates in Windows 10

"I have been getting BSODs and crashes after the latest cumulative updates for 1703 (KB4023057, KB4033631, KB4074592, KB4073543). This was the only change that happened to my PC since the crashes started, so I figured they were the culprit.

I uninstalled all of those updates and the problem seemed to go away. I was able to play without crashes or BSODs for multiple days. As expected, W10 forced the updates back on a day or two ago. Once again, I started BSODing again. "

Jag tog bort KB4023057, det var den enda jag kunde hitta.

Men när jag försöker använda verktyget du länkar så hittar den inte just den.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Laiq:

Fick bsod med driver verifiering på, stått på 0% ett bra tag, stop code: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE

Ska låta den stå och tugga i minst 30mim till så får vi se ifall det händer något.

Skickades från m.sweclockers.com

Misstänker disken eller Sata-kabeln.
Logga även späningarna, för att se om någon dyker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hejsan Laiq,

Kan vara något som glappar/expanderar när det blir varmt.
Prova ta loss/sätta tillbaka all kablar, PCI-/minnesmoduler

Kan du inaktivera saker på moderkortet för att utesluta dem?
Tänker på ljudkort, NIC

Prova använda andra SATA-anslutningar, helst sådana som ligger på andra kretsar de har ofta andra färger

PS
Jag har ett äldre moderkort där det antagligen har hänt något.
Det går att installera Windows, den startar upp som den skall.
Hittar inget skumt i Eventloggarna
Men aktiveringen av Windows säger att något inte stämde så jag får svart bakgrund.
När jag uppdaterar grafikdrivrutinerna misslyckas det konsekvent, oavsett om jag provar med 390X, 6950.
DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

Jag tog bort KB4023057, det var den enda jag kunde hitta.

Men när jag försöker använda verktyget du länkar så hittar den inte just den.

Kolla efter var uppstart om den uppdateringen är installerad igen.
Fått BSOD efter du tog bort den?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Kolla efter var uppstart om den uppdateringen är installerad igen.
Fått BSOD efter du tog bort den?

Den är fortfarande borta, inge BSOD än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

Den är fortfarande borta, inge BSOD än.

Bra bra. Glöm inte att kolla efter var uppstart om den eller annan uppdatering är installerad.
Det kan vara så vi hittat ditt problem nu.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@Laiq: Fortfarande inga BSOD?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

@SCORPIUS: De är helt borta nu, så otroligt underbart! Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laiq:

@SCORPIUS: De är helt borta nu, så otroligt underbart! Tack för hjälpen!

Wohoo. Vad roligt att det hjälpte och varsågod

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hoppas att det löste problemet. Använder du/ni VPN som får dessa BSODs?

Permalänk
Medlem

@okkivas: Använder inte nån VPN eller dylikt