Rösta fram formkurvan för Fallout-serien!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AdoringFan:

> > #17904303

Internet Historians video, baserad på fakta. Dussintals punkter.

Och nej, "buggen" med >60 fps har aldrig blivit fixad. (Om vi inte räknar med SKSE havok fix för Skyrim SE, som moddare gjorde)
De låste väl din FPS i F76 för att motverka det?

Jo, den är fixad, har inga problem med att spela i 144Hz.

Behöver inte lägga nästan en halvtimme på en youtubevideo när jag själv har ett par hundra timmar i spelet. Du får allt försöka lite bättre än så.

Edit: Åsikter kommer inte vara fakta, hur högt du än skriker.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@Dunder och @AdoringFan
Jag tycker att ni båda ska lugna er lite. Om ett spel är "bra" eller inte är extremt subjektivt. Inse att smaken är som baken. Två olika personer kan faktiskt tycka olika om samma spel!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Xyborg:

@Dunder och @AdoringFan
Jag tycker att ni båda ska lugna er lite. Om ett spel är "bra" eller inte är extremt subjektivt. Inse att smaken är som baken. Två olika personer kan faktiskt tycka olika om samma spel!

Vet inte varför du riktar det mot mig? Vart har jag inte varit lugn?`

Att det är väldigt subjektivt har varit ledmotivet i allt jag skrivit här hittills:

Skrivet av Dunder:

[...]Vet inte vad som inte skulle vara åsikter, då i princip allt är helt subjektivt. [...]

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Jag grundar uppfattningen av min erfarenhet av spelet, jag struntar i vad en person på YouTube säger och vad du har för åsikter kring spelet, varför skulle eran uppfattning vara mer korrekt än min? Så, nej, jag tänker inte ändra uppfattning bara för att du tycker och säger det.

ps. Har inte särskilt låga krav, däremot lågt med energi för personer av din sort.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jo, den är fixad, har inga problem med att spela i 144Hz.

Behöver inte lägga nästan en halvtimme på en youtubevideo när jag själv har ett par hundra timmar i spelet. Du får allt försöka lite bättre än så.

Edit: Åsikter kommer inte vara fakta, hur högt du än skriker.

"har inga problem att spela i 144hz"
Titta ned i marken och spring. Fast du når väl inte ens över 60fps.

Det är inte åsikter. Det är fakta. Kika på videon så ser du hur inkompetenta Bethesda är och hur de grundlurat sina kunder om och om igen. Samt bannat legitima spelare för att de hade bra gear lmao.

Skrivet av Xyborg:

@Dunder och @AdoringFan
Jag tycker att ni båda ska lugna er lite. Om ett spel är "bra" eller inte är extremt subjektivt. Inse att smaken är som baken. Två olika personer kan faktiskt tycka olika om samma spel!

Ja vissa har ju lägre förväntningar och känsla när det gäller kvalitet och hur ett spelföretag hanterar sitt spel och sina kunder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomika:

@AdoringFan: Jag grundar uppfattningen av min erfarenhet av spelet, jag struntar i vad en person på YouTube säger och vad du har för åsikter kring spelet, varför skulle eran uppfattning vara mer korrekt än min? Så, nej, jag tänker inte ändra uppfattning bara för att du tycker och säger det.

ps. Har inte särskilt låga krav, däremot lågt med energi för personer av din sort.

Jag ÄLSKAR folk som inte har en ANING om vad som pågår, men anser sig veta just allting om det.

Kika på videon. Du kommer se på bethesda på ett helt annat sätt.

Allt är baserat på FAKTA.

\s Fast visst. Det är ju bara en troll video gjord av ett fan som är lite upprörd. /s

Men visst, stöd ett spelföretag som lurar sina kunder medvetet.

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Hörrö, sluta tala ner på andra bara för att andra tycker annat.
Edit: Jag gillar 76 för vad det är. Vad du har problem med kring 76 är högst irrelevant, vad är det du inte förstår?
Och försök inte med några härskartekniker här och förminskanden. Vart har jag påstått jag vet allt? Ljug mindre och sluta skapa dramacirkus.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AdoringFan:

"har inga problem att spela i 144hz"
Titta ned i marken och spring. Fast du når väl inte ens över 60fps.

Det är inte åsikter. Det är fakta. Kika på videon så ser du hur inkompetenta Bethesda är och hur de grundlurat sina kunder om och om igen. Samt bannat legitima spelare för att de hade bra gear lmao.

Ja vissa har ju lägre förväntningar och känsla när det gäller kvalitet och hur ett spelföretag hanterar sitt spel och sina kunder.

Nu börjar du nästan bli komisk... Skulle ett 1080TI inte nå över 60FPS? Du som tjatar om fakta måste väl inse bristen där?

Som sagt, problemen med spelets framerate är löst. Tror du inte mig kan du ju läsa om det på pcgamer istället:
https://www.pcgamer.com/the-114-fallout-76-patch-allows-unloc...

Det var snart ett halvår sedan. Dags att uppdatera dina "fakta"?

EDIT: Angående lägre förväntningar på hur spelföretag hanterar spel så verkar du inte riktigt hänga med i diskussionen. Jag har redan påpekat att det mesta som är fel med spelet beror på bristfällig projektledning. Bethesda har visat sig vara ganska kassa på spelutveckling, helt enkelt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

Nummer ett är i mitt tycke självklart Fallout 2 tätt följt av Fallout 1. Minns att jag upplät fredagar under gymnasiet till att bli "lediga dagar" för att kunna sitta hemma, i smyg, tillsammans med en vän för att spela Fallout. Det var tider det

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Nu börjar du nästan bli komisk... Skulle ett 1080TI inte nå över 60FPS? Du som tjatar om fakta måste väl inse bristen där?

Som sagt, problemen med spelets framerate är löst. Tror du inte mig kan du ju läsa om det på pcgamer istället:
https://www.pcgamer.com/the-114-fallout-76-patch-allows-unloc...

Det var snart ett halvår sedan. Dags att uppdatera dina "fakta"?

EDIT: Angående lägre förväntningar på hur spelföretag hanterar spel så verkar du inte riktigt hänga med i diskussionen. Jag har redan påpekat att det mesta som är fel med spelet beror på bristfällig projektledning. Bethesda har visat sig vara ganska kassa på spelutveckling, helt enkelt.

Det jag skrev ang fps har ingenting med videon och dess fakta att göra

"bristfällig projektledning"
Todd Howard är inkompetent och ljuger för sina fans, ja. Rätt bristfällig.

Så allt de gjort är att ändra fMaxTime och tror sig fixat det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomika:

@AdoringFan: Hörrö, sluta tala ner på andra bara för att andra tycker annat.
Edit: Jag gillar 76 för vad det är. Vad du har problem med kring 76 är högst irrelevant, vad är det du inte förstår?
Och försök inte med några härskartekniker här och förminskanden. Vart har jag påstått jag vet allt? Ljug mindre och sluta skapa dramacirkus.

Du vet ju redan vad som sägs i videon, eller?

Du skrev: Jag grundar uppfattningen av min erfarenhet av spelet, jag struntar i vad en person på YouTube säger och vad du har för åsikter kring spelet, varför skulle eran uppfattning vara mer korrekt än min?

Videon är något helt annat än [spelet är dåligt *inserts åsikt här*]

Permalänk

Det jag stör mig mest på i fo76 är dels det eviga grindandet för att lvla upp och contentet känns halvt stendött när man försöker komma uppåt.

Nästa sak jag stör mig på är blurrväggen de valt att ha i spelet även på högsta inställningarna så att de känns som att du har typ nå synfel för efter ~20m ä bara som en blurrig vägg.

Samt att alla texturer känns så fruktansvärt lågupplösta, de snackas om att 76 ska vara snyggare än f4 men personligen tycker jag texturer på iaf terrängen är vedervärdiga på gränsen till fulare än f3 t.om.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@AdoringFan
Seriöst, någon annan har roligt i ett spel du inte vill köpa. That's it. Klarar du inte av att hantera det? Släpp det, ta några djupa andetag och gå vidare med livet. Du börjar likna en fysisk manifestation av ett aftonbladet-drev.

Jag tycket också F76 verkar helt värdelöst enligt mina premiser, men inte fasen startar jag korståg på internetforum för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AdoringFan:

Det jag skrev ang fps har ingenting med videon och dess fakta att göra

"bristfällig projektledning"
Todd Howard är inkompetent och ljuger för sina fans, ja. Rätt bristfällig.

Så allt de gjort är att ändra fMaxTime och tror sig fixat det.

Nej, det du skrev om FPS var helt enkelt fel

Nej, det var inte Todd Howard jag syftade på, tror inte han tar så många beslut på den nivån.

Ja, de har fixat problemet med hög FPS.

Nu verkar du gripa efter halmstrån...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@AdoringFan: Nej. Har ej tittat videon. Behöver inte. Jag gillar 76 för vad 76 är och inte är. Vad är felet på dig människa? Måste andra tycka som dig? Jösses.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Smaken är som baken... Vänligen höj nivån och sluta tjafsa.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Relik 📜

Jag tänker att vi låter omröstningen rulla dagen ut, så ska jag sammanställa och avslöja resultatet sedan!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Min gissning blir 2 3 1 Vegas 4 76 Brotherhood!

Permalänk
Medlem

ettan var helt fantastiskt men det var ett jävla tag sedan (högstadiet). i tvåan fastnade jag på nån bugg... men det var ju ändå fallout. av nån anledning hade jag en helt magisk stund i trean (mest som tentaflykt när det begav sig)

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Min gissning blir 2 3 1 Vegas 4 76 Brotherhood!

Något sånt, men jag tror det finns en chans att New Vegas kan hamna högre och 3 lägre. Fallout-fans kan i stort delas upp i två grupper: folk som älskar att lattja runt i Bethesda-spel och som började spela Fallout från 3:an, och folk mer inriktade på RPG och story som föredrar 1/2/New Vegas. Intrycket jag har fått är att många i den första gruppen aldrig gav sig på New Vegas av någon anledning, och bör därför inte dra ner dess medelbetyg (om de nu inte är av typen som röstar 1 trots att de inte spelat) medan de flesta i den andra gruppen spelade 3 och 4 och förmodligen drar ner dessa lite.

Permalänk
Medlem

Bästa Falloutspel(en)... 1:an och 2:an är utan tvekan de råaste upplevelserna, ta bara saken som reputation titlen "Childkiller" -De nyare spelen är ju mysfaktor i jämförelse.
Ledsen att göra yngre spelare besvikna men tiden då Fallout kom ut (1997) var det smått revolutionerande.

Finns även gedigna mods och fixar till de två första spelen med.
https://www.nexusmods.com/fallout2/mods/13

Varken Fallout 3 eller New Vegas når riktigt upp till nivån av de äldre spelen storymässigt, enl. mitt tycke.
Även om båda är roliga och grymma spel.
-Det var väldigt häftigt att uppleva Fallout-världen i 3D (Fallout 3 trailern är inget annat än mästerlig!)
Naturligtvis är grafiken mycket bättre, vi snackar ju ett decennium av utveckling mellan releaserna.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

Har bara FO3 och FO4 på datorn. Spelade en bit in i FO1 när jag var alldeles för ung för att förstå varken mekaniken eller humorn.

Kommer nog hoppa tillbaka in i FO3 en regnig dag. Skulle gjort detsamma med FO4 om det inte var för alla buggar och tekniska problem det spelet har. Fick installera en mod bara för att ändra FOV och då var jag ändå tvungen att gå in i console för att justera vapenvy med separata värden varje gång jag startade spelet. Fick installera en mod för att fixa loadtimes som gick upp åt 10 min om inte mer. FPS kunde plötsligt göra ett frifall ner till ensiffriga värden. Sista spiken i kistan var en quest bug som gjorde att Paladin Danse fastnade i en dialogloop så jag inte kunde fortsätta. Kan säkert fixa det med ett kommando men just då var jag trött på allt meck.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Fallout 2 var höjdpunkten i hela Fallout-serien. Tycker väl man kunnat återskapa mycket av det som gjorde 2:an bra i nytappningarna nu men av någon anledning lyckas man aldrig fånga in känslan oavsett hur virtuellt snyggt det kan bli.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av loevet:

Hur många timmar är @laxpudding uppe i med Fallout 4 nu, har du nått 1000 timmar än?

Off med nästan 50 procent!

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av toboraton:

Sista spiken i kistan var en quest bug som gjorde att Paladin Danse fastnade i en dialogloop så jag inte kunde fortsätta. Kan säkert fixa det med ett kommando men just då var jag trött på allt meck.

Fallout 4 är ju egentligen hopplöst. Man måste köra med consolen och moddar för att det ska bli njutbart. Det buggar sönder hela tiden.

Men så trevligt jag har!

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

DÄÄÄÄÄMN!! ja som tyckte mina 573h var imponerande...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag köpte 76 för strax under hundralappen, det är det definitivt värt. Men inte mer än 150 spänn iaf.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag tänker att vi låter omröstningen rulla dagen ut, så ska jag sammanställa och avslöja resultatet sedan!

Perkele, naturligtvis kom jag först nu ihåg att jag skulle fylla i det här...

Men så här hade det blivit:

Vilket betyg ger du Fallout (1997)?

3

Vilket betyg ger du Fallout 2 (1998)?

5

Vilket betyg ger du Fallout Tactics: Brotherhood of Steel (2001)?

2

Vilket betyg ger du Fallout 3 (2008)?

3

Vilket betyg ger du Fallout: New Vegas (2010)?

4

Vilket betyg ger du Fallout 4 (2015)?

4

Fallout 2 var den första jag spelade, och har fortfarande fina minnen av det. Har spelat Fallout 4 absolut mest dock; över 1400 timmar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

ingen av omröstnings knapparna fungerar överhuvudtaget för mig. Inloggad som jag är nu.

så jag lämnar mina svar här:

Fallout(1997) 5

Fallout 2 (1998) 4

Fallout Tactics: Brotherhood of steel (2001) 3

Fallout 3 (2008) 3

Fallout: New Vegas (2010) 5

Fallout 4 (2015) 2

Permalänk

Samma för mig så saxar "lonewolfshade" lista men med min åsikt förståss

Fallout(1997) 4

Fallout 2 (1998)5

Fallout Tactics: Brotherhood of steel (2001) 2

Fallout 3 (2008) 3

Fallout: New Vegas (2010) 5

Fallout 4 (2015) 3

Sedan Shelter provade jag på Android och det får 1 för det sög bara på riktigt.

Fallout 76 kommer jag ev prova när det är gratis, eller så står jag stolt över det konceptet ( fallout Co-op eller Single player )

Co-op hade vart ett klokare steg än Online.