Permalänk
Medlem

Svala öron

Ja nu börjar det bli varmt igen och jag har fortfarande inte byggt en bunker 10 meter under jorden eller fått igång en luftkonditionering i mitt kontor. Det som irriterar mest är hörlurar och hur öronen blir varma. Jag förmodar att ett bra par in-ear lurar have varit ett alternativ så kan ni rekommendera några bra sådana. Just nu har jag ett par Kingston HyperX Cloud 2 som funkar bar hittills.

Eller kort och gott, hur gör ni för att hålla öronen svala?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Homdax: hörlurar som inte har sluten kåpa.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

duh

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Jag tar av mig mössan... Jag lyssnar mest via högtalare när jag är hemma och när jag cyklar har jag i örat lurar, kör just nu med Philips Fidelio S2 och de låter riktigt bra om de passar och de var billiga då jag köpte dem på nån kampanj, verkar också vara ganska tåliga med tanke på hur mycket de fått vara med om.

Skrivet av warh0g:

@Homdax: hörlurar som inte har sluten kåpa.

Jag har AKG K1000 som finlur, de är helt öppna i sån mening att de inte ens är en runt örat modell utan panelerna hänger på huvudet utan att röra eller kapsla in örat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på, har ju inte bluetooth på desktopen, förmodligen många som inte har. Om man nu väljer något in-ear så har ju det viss betydelse, man får kanske kolla om det medföljer en Blåtands dongel, köpa en extra sån, eller ansluta på annat sätt.

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Homdax:

Kom att tänka på, har ju inte bluetooth på desktopen, förmodligen många som inte har. Om man nu väljer något in-ear så har ju det viss betydelse, man får kanske kolla om det medföljer en Blåtands dongel, köpa en extra sån, eller ansluta på annat sätt.

Att ansluta via kabel är det bästa när det inte måste vara mobilt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

"Philips Fidelio S2" och de låter riktigt bra om de passar och de var billiga då jag köpte dem på nån kampanj, verkar också vara ganska tåliga med tanke på hur mycket de fått vara med om.

Fidelio S2 gav jag som tips till två polare som skulle ha nya hörlurar, hade bara läst gott om dem, ingen av dom var nöjda. basen för platt (Ja , då dålig källa som iphone och spotify) så de vart totalt missnöjda.
De är för ärliga i ljudbild att njutas av, om du ej kan tweaka EQ alls.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Se om du kan hitta några kåpor som inte har kuddar av läder.
Mina Beyerdynamic DT770 har läder o även det blir svettigt, så har funderat på att byta till kuddar som inte är av läder, typ de här https://www.thomann.de/gb/beyerdynamic_dt770_ohrpolster.htm?s...

Innan dessa hörlurar körde jag Logitech G533, https://www.prisjakt.nu/produkt.php?q=g533&p=4094310, och de var väldigt luftiga och öppna, dock som en konsekvens av det så isolerade de inte särskilt bra, vilket kan vara önskvärt på sommaren pga lekande barn, gräsklippare, fläktar o AC, m.m.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

@lambdan: Filt kan man ju klistra på men det blir väl oxå varmt?

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Niivpzi:

Fidelio S2 gav jag som tips till två polare som skulle ha nya hörlurar, hade bara läst gott om dem, ingen av dom var nöjda. basen för platt (Ja , då dålig källa som iphone och spotify) så de vart totalt missnöjda.
De är för ärliga i ljudbild att njutas av, om du ej kan tweaka EQ alls.

De låtar som sagt väldigt bra utan överdriven bas som måste dämpas...
Det är viktigt att de passar och tätar för gör de inte det så blir de ljusa i klangen men tätar de så är de neutrala, alla gillar ju inte att höra vad inspelningen innehåller men är man ute efter färgade lurar så bör man vara tydlig med det, det finns ju också en del kinalurar med flera drivers som ändå inte är så dyra som ska vara bra, vet dock inte så mycket om dem men har funderat på att prova nån tex 1more.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Fidelio S2 gav jag som tips till två polare som skulle ha nya hörlurar, hade bara läst gott om dem, ingen av dom var nöjda. basen för platt (Ja , då dålig källa som iphone och spotify) så de vart totalt missnöjda.
De är för ärliga i ljudbild att njutas av, om du ej kan tweaka EQ alls.

Skrivet av mrqaffe:

De låtar som sagt väldigt bra utan överdriven bas som måste dämpas...
Det är viktigt att de passar och tätar för gör de inte det så blir de ljusa i klangen men tätar de så är de neutrala, alla gillar ju inte att höra vad inspelningen innehåller men är man ute efter färgade lurar så bör man vara tydlig med det, det finns ju också en del kinalurar med flera drivers som ändå inte är så dyra som ska vara bra, vet dock inte så mycket om dem men har funderat på att prova nån tex 1more.

Jag skall definitivt inte påstå att jag är en audiofil, det är mest för spel och film, inte klassisk musik på högsta kvalitet, fast bra om det återger bas i film någorlunda hyfsat, utan 5.1 eller surround krav.

Visa signatur