Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av XHI:

Kunde inte hålla mig.

Köpte återigen en mc som ägs helt och hållet av mig! En CB1000R med ABS! Och yes, den står inne i lägenheten 😂

https://i.ibb.co/xSqZ3vb/83-E394-EC-A7-B7-4-E5-A-9754-B6746423-AD66.jpg

Det där är bara så rätt! Hade min i sovrummet på speglar till sambons förtjusning. Glömmer aldrig hennes min när hon kom hem från jobbet och jag höll på att ta strypningarna på den. Monterade av förgasarbryggan i sovrummet och plockade ur alla trottlarna som skulle limmas. Då var hon inte så imponerad kan jag säga, det stank bensin i hela lägenheten

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ilstallione:

Det där är bara så rätt! Hade min i sovrummet på speglar till sambons förtjusning. Glömmer aldrig hennes min när hon kom hem från jobbet och jag höll på att ta strypningarna på den. Monterade av förgasarbryggan i sovrummet och plockade ur alla trottlarna som skulle limmas. Då var hon inte så imponerad kan jag säga, det stank bensin i hela lägenheten

HAHA!

Moderna cyklar luktar ju inte lika mycket, men när cykeln var varm och jag tog in den... alltså.. helvete.

Ska bli kul att komma hem efter att ha varit iväg hela helgen med att känna hur allt luktar då jag vädrat lägenheten under tiden samt att den är ju uppenbarligen kall... Om inte katterna har startat den och kört runt...

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Övergav customhoj idag

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

Hej Tråden!

Lägger upp en bild på min springare!

En 2017 XSR900 som jag kör lite touring på ibland.

Visa signatur

Main: Chassi: Corsair Obsidian 350D|Mb: Asus ROG Maximus VI GENE |Cpu: i7 4770k|Kylning: Corsair H60 V2 |Gpu: EVGA GTX 780Ti KINGPIN edition|RAM: Kingston HyperX Predator Beast 16gb|Psu: Corsair HX850|SSD:Samsung EVO 840 512Gb, Samsung EVO 850 512Gb, Samsung EVO 850 120Gb |

Permalänk
Medlem

Håller på och övningskör med en kollega som är väldigt aktiv inom SMC.
Han äger två hojar så har kunnat övningsköra på hans ena när det funnits möjlighet men suget efter något som är bara mitt tog över! Så igår köpte jag min allra första hoj! Fantastisk MC i överlag, bra på allt men inte bäst på något kanske man skulle säga!
Jag är personligen jävligt nöjd, sitter bra på hojen och den går som en jävla raket!

Och hojen i fråga är en CBR600F 2012 med ABS.

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Jejk0b:

Håller på och övningskör med en kollega som är väldigt aktiv inom SMC.
Han äger två hojar så har kunnat övningsköra på hans ena när det funnits möjlighet men suget efter något som är bara mitt tog över! Så igår köpte jag min allra första hoj! Fantastisk MC i överlag, bra på allt men inte bäst på något kanske man skulle säga!
Jag är personligen jävligt nöjd, sitter bra på hojen och den går som en jävla raket!

Och hojen i fråga är en CBR600F 2012 med ABS.

https://i.imgur.com/9RkjfaI.jpg

Läckert. Jag hade ju också samma hoj, fast utan kåpor, Hornet från just 2012. Sålde av men köpte tre år senare min CB1000R. Liknande karaktär men bättre bottendrag, tyvärr lite tyngre, horneten var lättare mellan bilar i stadstrafik. Grattis till ett otroligt gött köp!!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@XHI:
Ja precis! Det är ju en hornet med kåpor egentligen!
Nakenhoj är dock inte min grej men försäkringsbolagen vill inte heller att jag ska ha en 600RR!
Hade kanske inte varit en optimal första hoj heller för den delen! Jag är så jäkla nöjd med denna! Känns som en hoj som är bra att lära sig köra på samtidigt som den inte har 65 hk som typ er6f som man förmodligen kommer vilja sälja fortare!

Tack!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Jejk0b:

@XHI:
Ja precis! Det är ju en hornet med kåpor egentligen!
Nakenhoj är dock inte min grej men försäkringsbolagen vill inte heller att jag ska ha en 600RR!
Hade kanske inte varit en optimal första hoj heller för den delen! Jag är så jäkla nöjd med denna! Känns som en hoj som är bra att lära sig köra på samtidigt som den inte har 65 hk som typ er6f som man förmodligen kommer vilja sälja fortare!

Tack!

Precis därför jag köpte CB600RA som första hoj, 102hk Medan försäkringen är riktigt trevlig. Bra att du valde ABS <3

Ser att du bor i Stlm, vi borde ta och åka lite någon gång.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
SpelClockers

Ojdå, har helt missat denna tråd!

Köpte mig en MC på sensommaren förra året efter lång tids berarbetning av ett par kollegor som kör. En ER-6F 2008 ABS blev det. Den har visserligen ett par år på nacken men är trevlig att åka på för att lära sig tycker jag. Har uppkörning inom en månad så förhoppningsvis så kan man snart åka utan handledare. Har redan ett par idéer om roadtrips som jag vill göra i sommar!

Permalänk
Medlem

Jag kör väl också då

Plockade ut en helt ny Kawa Z900 i slutet av mars. Hunnit med 110 mil och servicen sedan dess. Satt på tankpads, bytt backspeglar och nu senast som ni ser på sista bilden satte jag på ett slip-on från Leo Vince. Riktigt nöjd med hur den ser ut nu, nästa grej att byta blir nytt broms och kopplingshandtag i svart, men får lugna mig lite, blivit en del kostnader redan...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

@XHI:

Jajamen! Bor i Nacka, strax söder om city!
Övningskör ju bara just nu men lär va ute en hel del med min kollega som också är min handledare!
Har du haft kortet i 5 år får du gärna också va en handledare åt mig!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av isbjoern:

Jag kör väl också då

Plockade ut en helt ny Kawa Z900 i slutet av mars. Hunnit med 110 mil och servicen sedan dess. Satt på tankpads, bytt backspeglar och nu senast som ni ser på sista bilden satte jag på ett slip-on från Leo Vince. Riktigt nöjd med hur den ser ut nu, nästa grej att byta blir nytt broms och kopplingshandtag i svart, men får lugna mig lite, blivit en del kostnader redan...

https://i.imgur.com/y9ggWe8.jpg
https://i.imgur.com/eEk5jbr.jpg
https://i.imgur.com/SIqXALB.jpg

Precis det som är jobbigt, man vill så mycket på en gång! Kostar där efter... Nästa grej för mig är DeCat och PC samt map. De lär väl landa på 8-12k... Men ack vad najs ljud <3

Just ditt Slipon, den har drenering någonstans för vatten va?

Skrivet av Jejk0b:

@XHI:

Jajamen! Bor i Nacka, strax söder om city!
Övningskör ju bara just nu men lär va ute en hel del med min kollega som också är min handledare!
Har du haft kortet i 5 år får du gärna också va en handledare åt mig!

Haft mitt sen 2012 så lär väl gå Måste man ha någon speciell utbildning, som när man ska ta vanligt körkort..?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

@XHI:
Nä! Man ansöker bara med sitt och elevs personnr på transportstyrelsen! Så får man hem pappret sen! Så har man bara handledarpappret plus mitt körkortstillstånd med sig ut
Så man slipper alla jobbiga handledarkurser som är för bil

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Håller på och övningskör med en kollega som är väldigt aktiv inom SMC.
Han äger två hojar så har kunnat övningsköra på hans ena när det funnits möjlighet men suget efter något som är bara mitt tog över! Så igår köpte jag min allra första hoj! Fantastisk MC i överlag, bra på allt men inte bäst på något kanske man skulle säga!
Jag är personligen jävligt nöjd, sitter bra på hojen och den går som en jävla raket!

Och hojen i fråga är en CBR600F 2012 med ABS.

https://i.imgur.com/9RkjfaI.jpg

Riktigt bra val av hoj, hade själv en sådan som första hoj. Körde 2 000 mil över 4 år med den tills jag bytte ut den.
Nu är det bara att ta ett par bandagar med din SMC kollega på storbana så du lär dig att utnyttja hojen bättre

Permalänk
Medlem

Brukar posta bilder en gång om året här i tråden så nu är det dags igen. Bytte precis hjullager fram och installerar snart en rejsig koppling från EBC. Har hittills bytt däck, kylare, bromsskivor fram, bromsklossar och bromsolja, motorolja, oljefilter, luftfilter, tändstift, packboxar och olja i framgaffeln, synkat förgasare och bytt framlampa till en ljusstarkare. Nästa månad blir det kedja, drev och ventiljustering Styrlager och hjullager bak finns i planerna, kommer att pendla med hojen hela sommaren så vill göra så mycket underhåll i förväg som möjligt.

Dold text
Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av eas@tetris:

Brukar posta bilder en gång om året här i tråden så nu är det dags igen. Bytte precis hjullager fram och installerar snart en rejsig koppling från EBC. Har hittills bytt däck, kylare, bromsskivor fram, bromsklossar och bromsolja, motorolja, oljefilter, luftfilter, tändstift, packboxar och olja i framgaffeln, synkat förgasare och bytt framlampa till en ljusstarkare. Nästa månad blir det kedja, drev och ventiljustering Styrlager och hjullager bak finns i planerna, kommer att pendla med hojen hela sommaren så vill göra så mycket underhåll i förväg som möjligt.

https://i.imgur.com/N3en7vG.jpg

https://i.imgur.com/YFGs8pA.jpg

En hederlig Hornet! Lite synd med att dynan har spruckit... Dock är det ett härligt ljud i dessa mysiga 600cc.. samma som sitter i pappas CBF600 04. Morr <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Hade egentligen inte tänkt att ha motorcykel på en stund av lite olika anledningar främst en massa renovering, jobb och bröllop. Men jag slog till i höstas på ett vrakpris på en KTM som nu blev min 7e i raden av KTM jag haft. En riktigt rolig hoj som jag ger 3300kr/helförsäkring/år för vilket ger mig lite värde på pengarna. Klarar inte av att ha en dyr motorcykel i garaget som bara tickar massa pengar och samlar damm. När det lugnat sig lite om något år så blir det en KTM 1290 superduke istället

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

En hederlig Hornet! Lite synd med att dynan har spruckit... Dock är det ett härligt ljud i dessa mysiga 600cc.. samma som sitter i pappas CBF600 04. Morr <3

Omg, du har ett öga för detaljer. Skrev först ..."samt byta sadeltyg" i inlägget men suddade det, tänkte det var för detaljerat skrivet och skulle bara trötta ut läsaren. For your eyes/ears only bifogar jag ett klipp från vårpremiären, det dröjde en bra stund innan motorn gick rent

@Hybenos schysst hoj, en vacker dag ska jag också ha en stark ktm. Riktiga monster de där.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem

Var precis och hämtade denna idag, sprojlans ny! Kawasaki Z1000SX -18 med Touring-paket

Nu gäller det bara att köra in den och få den servad. Usch vilken glädje man känner när man öppnar garaget och ser den där.

Permalänk
Medlem

Var och hämtade denna i helgen. En Husqvarna 701 -2019

Har kört sport i många år och tänkte att det är dags för lite variation.

Tar sig fram ganska så bra på de mindre stigarna och blir bra träning till sommaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Multithread:

Var och hämtade denna i helgen. En Husqvarna 701 -2019

Har kört sport i många år och tänkte att det är dags för lite variation.

Tar sig fram ganska så bra på de mindre stigarna och blir bra träning till sommaren

https://i.ibb.co/svtwSm0/1.jpg

https://i.ibb.co/HpnP5Yk/4.jpg

Najs!
Grattis till ett bra köp!
Haft en SMC-R och provkört Supermoto-varianten av din, grymt roliga hojar!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Najs!
Grattis till ett bra köp!
Haft en SMC-R och provkört Supermoto-varianten av din, grymt roliga hojar!

Ja det håller jag med om

Har bara kört 5 mil med min men det kommer bli måååånga fler mil i sommar

Permalänk

@Shimonu: Hade en sån förra året, en svart 2018, min absoluta favorithoj! Så otroligt allsidig i år blev det en z900 då jag bara hinner köra korta turer och till/från jobbet vilket är ca 4km...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PatrikNordstrm:

@Shimonu: Hade en sån förra året, en svart 2018, min absoluta favorithoj! Så otroligt allsidig i år blev det en z900 då jag bara hinner köra korta turer och till/från jobbet vilket är ca 4km...

Vad är det som du känner gör Z900 då? Lättare och roligare?

Permalänk

Bytte upp mig till en Aprilia Shiver 900! Jävlar vad kul det är!

Permalänk
Medlem

Känns som att jag kör lite annan typ av båge än de flesta här, det mest tekniska på min är mina självavstängande blinkers 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

@Shimonu: Ja exakt, lite billigare att försäkra och busigare dom korta svängarna jag kör

Permalänk
Medlem

Högsäsong och tråden finns knappt... Här kommer en bild på min nya

Permalänk
Hedersmedlem

Alla är väl ute och åker!?

Permalänk
Medlem

Grym, hoppas det blir många roliga mil i år