Vad ser du fram emot på Computex 2019?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Vad ser du fram emot på Computex 2019?

Om ganska exakt en vecka sitter jag, @Jacob och @Davidthedoom på ett flyg till Taiwan för att besöka och täcka världens största datorkomponentmässa – Computex! Från redaktionens håll finns det ganska höga förväntningar på årets mässa, där bland annat AMD kommer att hålla en officiell öppningskeynote för första gången. Detta bådar givetvis för massa smaskig information om Ryzen 3000 men förhoppningsvis även den kommande grafikarkitekturen Navi.

Förutom det är fältet rätt öppet, och det ska bli kul att se vad det blir för genomgående trend detta år. Vi har tidigare upplevt både VR- och RGB-revolutionen, men detta år är det lite oklart vad som kommer att vara hetast. Kanske är det moderkort med nya styrkretsar för Zen 2?

Vad ser ni där hemma fram emot att se från årets Computex-mässa?

Permalänk
Medlem

Hisense ULED XD 4k TV med dubbla paneler där den ena är "backlight" för att emulera en fantastisk massa backlight-zoner. Ser ni en sån så titta gärna närmare!

Kompletterade produktnamnet
Permalänk
Geeks Gaming

Filmer på @davidthedoom där han skämmer bort sig!!! <3

Permalänk
Inaktiv

Navi är det enda som intresserar mig för tillfället, 24/7.

Permalänk
Medlem

Ser personligen mest fram emot Ryzen 3000. Hypen är nog lite för stor just nu. Så hoppas verkligen AMD leverar. Det snackas om klockfrekvenser hit och klockfrekvenser dit. Jag skiter fullständigt i vilken klockfrekvens cpuerna har bara dom presterar.

Självklart har klockfrekvenserna stor betydelse där men om AMD skulle slå intel men att deras cpu bara var klockad på säg 4GHz så spelar det ingen roil. Klockfrekvens är bara en siffra.

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt inte fram emot något just nu.
Om något, MLED produkter. OLED's död.

Permalänk
Medlem

Zen 2 och X570 moderkort i massor med lansering datum och förköp.

Navi känns som Augusti-September och intresserar mig inte av 2060 prestanda men lär ändå bli en storsäljare.

B550 lär också bli samma tidslinje som Navi kan jag tänka mig.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

En ryzen CPU med minst 4.6Ghz all cores

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Det mest intressanta för egen del är vad AMD bjuder på, är på g med nytt datorbygge så just nu har jag bara is i magen och hoppas på något riktigt trevligt till rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

En ryzen CPU med minst 4.6Ghz all cores

Samma här 6700 klarar allt fortfarande men ganska sugen på nytt

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Som de flesta andra ser jag fram emot Zen 2 och Navi. Men skulle gärna vilja se en ny NUC, M-ITX eller några system liknande Asrock A300. Nya skärmar är också intressant.
Sedan vill jag att det ska komma nya tangentbord som är ergonomiska (böjda), känns som det är dött på den fronten

Att se helt nya idéer är alltid roligt, sådant man inte väntar sig.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Zen2 och Navi.
Jag tror inte vi kommer att få se Navi på Computex (utom möjligtvis något litet test, fokus ligger på Zen2). Därefter lämnar de Navi till E3 genom att först ha Microsoft som visar speltest och sedan så får AMD snacka om Navi och konsolerna dagen efter.

Permalänk
Medlem

Kommer bygg nytt system i slutet av Augusti för att vara redo för Borderlands 3, så det som intresserar mig är Zen2. Hoppas ju att Navi levererar också, men blir säkert ett RTX-kort i till slut iaf, om inte AMD drar ur en riktigt stor Navi-kanin ur hatten!

Permalänk
Avstängd

Jag ser inte framemot något!
Intels x86 processorer är som schweizisk ost — ful av hål!
All ny teknik, grafikkort, processorer, solid-state diskar är marginellt bättre än sina föregångare. Oj ny processor som är 2% snabbare i benchmarks, vem bryr sig!

Jag kommer att sitta kvar på min gamla Intel 4770K i många år framöver. Tänker inte "uppgradera" någonting.

Permalänk
Medlem

Ryzen 3000 och tillhörande moderkort, helst något riktigt bra i mATX form då jag har siktet inställt på att byta till ett mindre datorchassi men vill helst inte gå så långt som till mini-ITX då det medför en del begränsningar.

Vill verkligen börja byta ut min Haswell-Xeon E3 och långsamma DDR3 minnen så jag har stora förhoppningar på Zen 2, 4133Mhz DDR4 minnen är redan inhandlade

Annat som intresserar är också datorchassin och då speciellt mindre sådana. Mera valmöjligheter bland minimalistiska mATX/små ATX lådor utan en massa RGB och glas tjafs skulle sitta perfekt.

Nyheter om Navi vore ju också kul fast mera på en akademisk nivå då jag rätt nyligen köpte ett Vega 56 som jag inte har nåt behov att byta ut just nu.

Permalänk
Proffsmobbare

In Win och Raijintek är nog det som lockar mest, kanske Bitspower har hittat på något intressant också.

Permalänk
Medlem

Zen2 och nya innovationer inom RGB

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Föredetting

Kanske inte svaret som eftersöks, men jag ser fram emot att inte vara där.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

En Ryzen 3xxx med 16c/32t som åtminstone nosar Intels toppmodeller i arslet när det gäller heltal enkeltrådat.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ryzen 3700X samt X570 moderkort men framförallt datum på dessa som gärna får vara väldigt snart!! Navi är dock för mig helt ointressant.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Toppklass moderkort utan P12-design.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

För min del så är det amd som för många andra, dock i hopp om att dom släpper en cpu med 16 kärnor samt att man får tillräckligt pci-e linor för att kunna smeta i tre grafikkort i en dator så vi här hemma kan göra oss av med dom tre vi har idag och köra tre vm's på en dator istället (likt LTT 7 gamers 1 cpu)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Allt som har med AMD att göra.

Monitorer/TV jag vill gärna se en skärm med 12+HDR, Väldigt bra färger och svärta, 1440P och 144hz samt Free sync 2 som är optimalt implementerad, 27-32 tum. om den är större fungerar det också.

Jag vill gärna vet om det är några nya Typer av SSDer eller HDD på gång.

Ljudkort i 500-1000kr ish som är okej/bättre än det som finns i moderkort.

Skrivet av Tempel:

Toppklass moderkort utan P12-design.

håller med det lyser för mycket om dagens moderkort, man skulle kunna tro att det är Melodifestivalen i burken.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Zen 2, X570, B550, Navi, mATX moderkort.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

ZEN 2!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Lansering av Asus PG35VQ och Acer X35 är det enda jag väntar på.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Att AMD förvånar & gör bra moderkort krets med massa nya funktioner (förutom stöd för pci-e4)
Största anledningen till att man haft intel sen 90 talet är nog kretsarna på moderkort funktionalitet som inte varit så spännande på amd fronten sen via & Nvidia fick sluta med mk kretsar Så förhoppningsvis nåt kul där hoppas jag på (AMD ) Ersättare till Epyc 3000 med mer lagring & 10 gb nätverk förhoppningsvis.(AMD) Ny version av Intel xeon -d

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

SSDer med stöd för PCIe 4, en uppdatering om när DDR5 kan förväntas dyka upp (minnestillverkare och IP leverantörer har visat att de kan leverera, nu väntar vi bara på Intel/AMD), Thunderbolt nu när det (äntligen) blir licensfritt.
Vad blev det av DisplayPort 2.0, som verkade komma av sig när HDMI 2.1 spikades?

Övrigt - kan vi få stöd för trådat nätvärk (switchar/routers) med över 1Gbit/s? Snorbilligt 2,5 eller 5Gbit ethernet har länge utlovats men aldrig hänt, och trådlösa uppkopplingar, NASar och till och med internetuppkopplingar slår i taket på den 1Gb/s standard vi har haft sedan förra seklet.

Permalänk
Medlem

Jag såg fram emot Navi, men en kombination av osäkra rykten, att det alltid kommer något nytt och sänkt pris, gjorde att jag slog till på ett Vega istället... nu ser jag fram emot Ryzen 3000!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hoppas på några fler roliga VR nyheter. Inget specifikt, men ett wifi-kort med bandbredd för strömning av 5000x2500 pixlars upplösning vid 90 Hz, en ny Tegra med tillräcklig GPU för all-in-one-HMDs eller nya RGB-matrix OLED skärmar med bra upplösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB