Asus presenterar Zenfone 6 – batterijätte på 5 000 milliamperetimmar

Permalänk
Melding Plague

Asus presenterar Zenfone 6 – batterijätte på 5 000 milliamperetimmar

Asus nya flaggskeppstelefon Zenfone 6 skryter med en selfie-kamera som kan vändas framåt och bakåt, samt ett massivt batteri på hela 5 000 milliamperetimmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt prisvärd mobil sett till vad man får.
Dessa selfie kameror på 1+7, zenfone6 osv är väl ingen höjdare, men bästa tills under glas kameror kommer.

Använder typ aldrig selfie kameran så för min del ex spelar det noll roll, tar hellre en skärm utan fula notches och hål som stör en betydligt mer.

Jag är en av de få som faktiskt tycker om LCD tror jag :D, tycker inte om vita färgen på OLED, ser så dassig ut.
Är dock mer intresserad utav high rez paneler på mobiler. 120hz LCD eller 90HZ OLED.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Riktigt prisvärd mobil sett till vad man får.
Dessa selfie kameror på 1+7, zenfone6 osv är väl ingen höjdare, men bästa tills under glas kameror kommer.

Använder typ aldrig selfie kameran så för min del ex spelar det noll roll, tar hellre en skärm utan fula notches och hål som stör en betydligt mer.

Håller med dig, kul att det börjar komma flet alternativ utan fula kamerahål i skärmen. Dock trist att denna telefon inte har högre uppdateringsfrekvens likt Oneplus 7 Pro har. Men man kanske inte kan få allt för denna prislapp.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är en intressant modell faktiskt detta, att dom utlovar 2st stora systemuppdateringar till just denna luren är en sak, men ur är Asus annars över lag när det gäller den biten?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Lego Master

Vet vi hur det ser ut med dual-SIM?
Min nuvarande S9 stöder det, men bara om jag offrar SD-kortplatsen för det extra SIM-kortet.

Kommer inte gå tillbaka till att ha två olika telefoner för jobb och privat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Har en Xiaomi Mi Max 3, har 5500. Den är helt otroligt bra för 3000 kr. Xiaomi har ett stockholms lager och kopplade till Klarna, så man kan köpa av dom och få dagen efter :p. Kan starkt rekommendera om man inte har någon krav på hur etiskt företaget är.

https://www.mi-store.se/sv/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Vet vi hur det ser ut med dual-SIM?
Min nuvarande S9 stöder det, men bara om jag offrar SD-kortplatsen för det extra SIM-kortet.

Kommer inte gå tillbaka till att ha två olika telefoner för jobb och privat.

On the other side you'll find the triple card slot - it takes two nanoSIMs and a microSD card all at once -

https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_6_hands_on-review-1933p...

Rätt unikt att kunna ha alla 3 samtidigt.

Permalänk
Avstängd

Nice, bra design också. Kan bli en uppgradering om ett par år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

On the other side you'll find the triple card slot - it takes two nanoSIMs and a microSD card all at once -

https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_6_hands_on-review-1933p...

Rätt unikt att kunna ha alla 3 samtidigt.

Mobilen känns helt rätt, till och med fingeravtrycksläsaren sitter på rätt ställe, MEN den saknar IR blaster och det vet jag inte om jag kan leva utan. :/

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

On the other side you'll find the triple card slot - it takes two nanoSIMs and a microSD card all at once -

https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_6_hands_on-review-1933p...

Rätt unikt att kunna ha alla 3 samtidigt.

LG V20 hade också detta så det var ett tag sedan (Vilket är även telefonen jag uppgraderar från nu)

Nu köper jag förvisso en Oneplus 7 Pro för skärmens skull annars hade jag klart tittat på denna istället. Gillar att dom äntligen förstod att deras Zen UI var en av de sämsta på marknaden.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Har precis köpt ny lur, annars hade denna suttit som handen i handsken.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Inaktiv

Motordriven kamera, säkert häftigt med samtidigt låter riskabelt.

Något som med stor sannolikhet går sönder någon gång, givetvis efter garantin gått ut, och sedan kostar skjortan att laga.

Föredrar kameror på fast plats som man inte behöver fippla med och alltid fungerar.

Däremot låter 5000mA batteri som ett stort plus.

Tyvärr faller allt på LCD skärmen, efter att ha haft OLED är det omöjligt o gå tillbaka till LCD.

Med nya infinity-O OLED skärmen kan jag använda mobilen i fullt solljus helt utan problem, det är oslagbart för mig.

Permalänk
Medlem

Bra med stort batteri. Min senaste mobil har 4000 mAh och det är först nu som batteriet verkligen räcker hela dagen utan att ladda det nån extra gång under dagen. Mina tidigare mobiler var man tvungen att ladda nån extra gång vissa dagar (ofta räckte det hela dagen men inte alltid). 5000 mAh är nog en bra kompromiss. Vissa mobiler har ju 10000 mAh men då börjar det bli lite tungt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

On the other side you'll find the triple card slot - it takes two nanoSIMs and a microSD card all at once -

https://www.gsmarena.com/asus_zenfone_6_hands_on-review-1933p...

Rätt unikt att kunna ha alla 3 samtidigt.

Oj, det var minsann inte illa. Verkar som att ASUS prickar många rätt denna gången. Synd att man själv redan köpt en mobil, annars hade denna kunnat vara riktigt intressant.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

hoppas apple lär sig av detta så man kan gå över till dem igen. skittelefoner med väldigt bra operativsystem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kameran fälls upp och styrs av en... motor. Ja då kan man ju räkna ut med arslet att den kommer gå sönder så småningom. Är det extremt bra hållbarhet så kanske det inte är ett proble i sig men... Smuts kan ju fortfarande fastna i den och då blir det snart problem för många.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt att den här lanseras precis som jag börjar fundera på ny mobil. Den täcker de viktiga punkterna för mig riktigt fint:

-Stark SoC
-Bra batteritid
-Heltäckande skärm
-NFC
-Cleant android
-dubbla SIM

Bara "rätt" återförsäljare tar in den blir det här nog min nästa arbetstelefon

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Största problemet känns som Zen-UI. Bara där blir jag skeptisk till en telefon som ser okej ut annars.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Var inte tidigare Asus Telefoner skräp? Minns inte riktigt vilken modell och vart/när jag läste om det, men är säker på att jag läste om hur flertal hade problem med asus kvalité på mobilen.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 3060ti Asus TUF | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Största problemet känns som Zen-UI. Bara där blir jag skeptisk till en telefon som ser okej ut annars.

Enligt många hands-on med telefoner så säger alla att det är mer eller mindre stock android med små extra funktioner så som dark mode osv. Asus verkar ha skärpt till sig angående bloat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl bli nästa telefon, fantastisk. Eller ja så fantastisk den kan vara utan man hållit i den

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att någon tillverkare kan komma på en annan lösning en den där fula och troligtvis mycket känsliga varianten av motoriserad frontkamera. Nu har jag visserligen endast ägt iPhones, men varit småsugen på Android-baserat ibland, denna funktion får mig att vilja stanna kvar hos iOS. Får hoppas att Apple som är lite mer för designen (imo) inte tänker följa denna trend.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av draanexle:

Var inte tidigare Asus Telefoner skräp? Minns inte riktigt vilken modell och vart/när jag läste om det, men är säker på att jag läste om hur flertal hade problem med asus kvalité på mobilen.

dem hade lite dåligt med mjukvaran ett tag, men det funkar bra just nu. annars så är kvalitet på telefonen lika bra som Motorola.
Asus var tidiga med att göra modeller med stora batterier för längre batteritid. Äger själv en Asus zenfone 3 max. nöjd med telefonen. förutom ett par månader efter att jag hade köpte den så hade den ett par dåliga uppdateringar. men det löste sig efter någon månad.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Köpte en Zenfone 5Z för 4k i julas till min fru. Jon hade en Zenfone 3 innan. Bra pris för en telefon med bästa chipset på marknaden som fanns då. Bättre än Samsungs egna som sitter i Galaxy 9. Hade hellre haft Snapdragon 845 som USA varianten har. Nya 855 är tydligen också bättre än samsungs egna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur Asus står sig mot andra tillverkare när det kommer till att pusha ut uppdateringar i form av säkerhetspatchar och nya versioner av Android.

Är dem långsamma med att skicka ut uppdateringar och överger telefonerna när de är 1 år gamla eller håller de en bra takt likt Nokia?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Fantastiskt att den här lanseras precis som jag börjar fundera på ny mobil. Den täcker de viktiga punkterna för mig riktigt fint:

-Stark SoC
-Bra batteritid
-Heltäckande skärm
-NFC
-Cleant android
-dubbla SIM

Bara "rätt" återförsäljare tar in den blir det här nog min nästa arbetstelefon

Sitter med exakt samma kravlista framför mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Äger en asus m2 pro den gick på 3190 kr
den har också 5000mah batteri.
är väldigt nöjd

säljaren sa att den hade stock Android och man får uppdateringar direkt Google släpper dom.
vet inte om det är sant, men får iallafall uppdateringar hela tiden.

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Lego Master
Skrivet av holmberg:

Sitter med exakt samma kravlista framför mig

IP-klassning då?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jahapp, 48 megapixel. Jag hade nästan glömt av det racet.

Jag är inte spekulant eftersom jag nyss har köpt en Zenfone 5 men hoppas att de har förbättrat vidvinkelkameran från föregångaren eftersom den tar ganska brusiga bilder.

Permalänk
Medlem

@FireFox: Det utlovas uppdateringar i 2 år, månadsvis eller max varannan.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.