Permalänk

Installerar windows men startar inte

Hej jag har en ny/gammal dator med en Sata SSD disk, jag försöker göra en nyinstalltion av windows.
Jag har formaterat disken och startar datorn med en usb sticka med Windows install på.
Windows installtionen drar igång, dvs Kopierar windows filer, Förbereder filer för installation-Installerar funktoner-installerar uppdateringar. Sen säger den att dator nbehöver startas om för att fortsätta vilket den gör.
Men nu kommer jag tillbaka till samma skärm som jag böärjade installationen med och jag kan inte komma förbi detta. Den skapar flera partitioner på disken efter första försöket, med återställningspunkt osv. Vilket jag kan se när jag försöker göra en installation på nytt efter första försöket. Fattar inte vad sjutton som är fel...

problem löst
Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Dra ur usb minnet vid första omstarten.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Låt inte minnet sitta i eftersom den kommer boota på det igen, dra ut den och sedan starta. När minnet inte längre finns där så bootar den på enheten som är näst i boot ordern.