Epic Games Store drar igång rea

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Epic Games Store drar igång rea

Datumet för Steams stora sommar-rea avslöjades nyligen (25 juni, lagom till att länsa löningen), men rivalen Epic Games Store vill bli först på bollen och har dragit igång sin rea redan. Den hittas på länken nedan:

https://www.epicgames.com/store/en-US/

Det finns ett gäng bra spel till nedsatta priser redan (Satisfactory, Subnautica, Close to the sun, mfl), och fler ska tillkomma. Relaterat till detta är också att spelet Untold Stories blir tillgängligt som gratisspel från och med i kväll (kl 19 verkar det som)!

Tänker ni länsa plånboken i den här rean eller håller ni i era surt förvärvade stålar till Steam-rean?

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Avstängd

EGS känns tämligen iskallt... Väntar tills rean på steam, om det nu kommer finnas några fler spel man vill ha...

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Var faktiskt inne och kollade efter Satisfactory igår på Steam, men såg att det blivit flyttat till Epic.
Vilken tur dom körde rea på den idag då.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte köpa något från någon rea. Sparar mina pengar för nytt grafikkort och framtida Cyberpunk köp, när det nu blir.

Permalänk
Medlem

Inget fan av Egs men "något" spel kan det ändå bli.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Steam brukar väl ha en vårrea också som borde komma senare denna månaden?

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk
Medlem

Desperation från EGS.
Tror inte de lyckas sälja deras garanterade minimum av kopior i deras exklusivitetskontrakt med utgivare. Så de säljer med rabatt för att annars kommer de bli tvungna att betala motsvarande kopior fullpris.

Permalänk
Medlem

Haffade Stories Untold då den var gratis. Är för fattig för fler spel den här månaden.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Sommarerror?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

okej nu är det generelt inte okej med häxjakter på på swec... men jag undra fortfarande vem röstade på epic :I

"Definitivt hos Epic 2 % 1"

är rätt intresserad faktiskt på vad som lockar med det, själv väntar jag ut exklusiva titlarna alternativt struntar i dem totalt om det är helt låst, avskyr exclusives

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Skrivet av N4kame0:

Desperation från EGS.
Tror inte de lyckas sälja deras garanterade minimum av kopior i deras exklusivitetskontrakt med utgivare. Så de säljer med rabatt för att annars kommer de bli tvungna att betala motsvarande kopior fullpris.

Ren spekulation. Själv tror jag deal:sen bara inkludera en fet summa pengar från EGS till utvecklarna och sen inga mera krav etc. förutom exklusivitet i ett tag/förevigt. Sen fattar väl EGS precis som alla andra att reor får folk att spendera mera pengar mera spontant = mera klirr i kassan

Permalänk
Avstängd

Har redan 6 gratis spel från Epic games,
Sen jag fick veta att dom fanns,för några månader sen.
Nice price på Metro Exodus,så blir det mitt första köp där.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Plockade Stories Untold eftersom det var gratis och det får ligga bland de tidigare 11 som jag plockat utan att installera. Kan inte sätta fingret på det men deras sortiment ger mig lite indie-vibbar och det är något med grafiken på många spel som gör allt allt känns "samma". Inget i deras butik tilltalar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Desperation från EGS.
Tror inte de lyckas sälja deras garanterade minimum av kopior i deras exklusivitetskontrakt med utgivare. Så de säljer med rabatt för att annars kommer de bli tvungna att betala motsvarande kopior fullpris.

Desperation? Eh? Det är ju uppenbart att de fullkomligt öser in med pengar för att få fler användare till sin plattform. Epic tror jag knappast räknar med att gå plus på deras store de närmsta ett-två åren.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av N4kame0:

Desperation från EGS.
Tror inte de lyckas sälja deras garanterade minimum av kopior i deras exklusivitetskontrakt med utgivare. Så de säljer med rabatt för att annars kommer de bli tvungna att betala motsvarande kopior fullpris.

Har läst någonstans att det ska gå bra för dem. Men såklart att de vill ha ännu fler användare och framförallt att de som redan använder plattformen ska bli mer lojala.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laggzor:

okej nu är det generelt inte okej med häxjakter på på swec... men jag undra fortfarande vem röstade på epic :I

"Definitivt hos Epic 2 % 1"

är rätt intresserad faktiskt på vad som lockar med det, själv väntar jag ut exklusiva titlarna alternativt struntar i dem totalt om det är helt låst, avskyr exclusives

Jag föredrar att handla hos Epic framför Steam. Men i slutändan så låter jag plånboken avgöra, så det blev tredje alternativet. Jag kan tänka mig att betala lite extra bara för att stödja Epic men blir skillnaden för stor så blir det från en annan butik.
Själv så undrar jag hur personer som exklusivt väljer Steam är funtade, det mest anmärkningsvärda svaret i denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Själv så undrar jag hur personer som exklusivt väljer Steam är funtade, det mest anmärkningsvärda svaret i denna tråd.

Jag valde det alternativet eftersom omröstningen stod mellan de två, men handlar hos andra också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Kommer nog inte köpa något från någon rea. Sparar mina pengar för nytt grafikkort och framtida Cyberpunk köp, när det nu blir.

Jag borde nog göra som dig, men kanske faller dit och köper något ändå...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför tar Swec ens upp EGS? Ge dem inte mer reklam!
Det är anti-konsument-skräp och borde ignoreras fullständigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jag föredrar att handla hos Epic framför Steam. Men i slutändan så låter jag plånboken avgöra, så det blev tredje alternativet. Jag kan tänka mig att betala lite extra bara för att stödja Epic men blir skillnaden för stor så blir det från en annan butik.
Själv så undrar jag hur personer som exklusivt väljer Steam är funtade, det mest anmärkningsvärda svaret i denna tråd.

Du undrar alltså hur folk som ogillar exklusivitet och anti-consumerism är funtade? Är det en seriös fundering eller trollar du?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@kabex: Vill passa på att påpeka att det finns ett tredje alternativ för den som föredrar att välja och vraka från båda butikerna.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Väntar på bättre väder och lägre priser.

The Outer Worlds är det enda jag kommer sakna. Men Tim Svinig är värd att motarbeta. Finns gott om spel i listan man kan kan dra igenom i väntan på att exklusiviteten släpper. Finns inga fördelar med att gynna företag som vill boxa ut konkurrens med mutor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Själv så undrar jag hur personer som exklusivt väljer Steam är funtade, det mest anmärkningsvärda svaret i denna tråd.

Säga vad man vill om Steam och deras metoder gentemot utvecklarna men de är betydligt vänligare mot kunderna än Epic, både i användarvänlighet och utbud m.m.

Epic däremot... De betalar miljonbelopp för att spel ska bli exklusiva, lägg därtill att vissa spel dessutom är regionsblockerade vilket betyder att om man har oturen att bo i "fel" land så kan vissa spel därmed bli omöjliga att spela.

Missförstå mig inte, konkurrens är bra men jag tror inte att målen helgar medlen i det här fallet.

Angående om jag kommer köpa något på rean så blir svaret troligtvis nej. Även om mitt bibliotek bleknar i jämförelse med många andras så har jag fortfarande ≈20 spel jag aldrig ens installerat. Har lovat mig själv att inte köpa ett nytt spel om jag inte garanterat kommer spela det eller om det har ≈90 % rabatt och ligger i min önskelista. (Jag köpte visserligen ett år av Humble Monthly vilket i efterhand var en miss med tanke på att alla spelen hittills är orörda...).

Går dock långsamt att spela genom de gamla spelen med tanke på att jag återigen fastnat för Age of Empires II och Rimworld

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Jag föredrar att handla hos Epic framför Steam. Men i slutändan så låter jag plånboken avgöra, så det blev tredje alternativet. Jag kan tänka mig att betala lite extra bara för att stödja Epic men blir skillnaden för stor så blir det från en annan butik.
Själv så undrar jag hur personer som exklusivt väljer Steam är funtade, det mest anmärkningsvärda svaret i denna tråd.

jag använder absolut inte bara steam när jag köper spel, däremot undviker jag epic som pesten, kass launcher och i princip tvingar folk att använda den genom att köpa exclusives

Visa signatur

3900x | 2080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@kabex: Vill passa på att påpeka att det finns ett tredje alternativ för den som föredrar att välja och vraka från båda butikerna.

Lite falsk dikotomi över det hela dock. Röstade själv på Steam eftersom jag inte använder Epic men samtidigt är väl bara en handfull av mina omkring 100 "Steam-spel" verkligen köpta på Steam. Resten är köpta i andra butiker såsom Voidu och Fanatical för att sedan aktiveras där. Sedan finns ju alla andra launchers och GOG.

Permalänk
Avstängd

Köptarmen sög!!
Det blev Metro Exodus för 377 kr.
Älskar Metro spelen.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Inaktiv

Satisfactory rekommenderas varmt! Lätt det spel jag fått mest underhållning med hitills i år.

Permalänk
Medlem

Den där EGS storefronten är ju ödslig på riktigt. Får en att undra om de har en rea eller har bara inga spel.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ducedo:

Lite falsk dikotomi över det hela dock. Röstade själv på Steam eftersom jag inte använder Epic men samtidigt är väl bara en handfull av mina omkring 100 "Steam-spel" verkligen köpta på Steam. Resten är köpta i andra butiker såsom Voidu och Fanatical för att sedan aktiveras där. Sedan finns ju alla andra launchers och GOG.

Det där kan jag hålla med om, hade gärna sett speciellt GOG bland alternativen.

Permalänk
Medlem

Va f*n??

Jag köpte Satisfactory igår för 29.99!
Nu idag kostar det 19.99.. Någon som vet om man kan få dem återbetalade på något sätt?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB