Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Någon här som testat VR Labo än och kan ge en recension? Köpte ett av de äldre Labo-kitten och det var ju rätt kul till en början, tills man insåg hur fort både jag och barnen tröttnade. Pappkonstruktionerna samlar damm i bokhyllan och varje gång vi tar fram dem (på begäran) så tröttnar barnen igen efter en kvart.

Men VR kanske är roligare? Om man inte blir illamående eller trött i armarna efter en kort stund?

Permalänk
Inaktiv

Känns som många av de intressantare Castlevania-spelen saknas. Symphony of the Night och alla spelen som kom till GBA bör ha varit med. I övrigt prickade de in NES och SNES-klassikerna iallafall.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Känns som många av de intressantare Castlevania-spelen saknas. Symphony of the Night och alla spelen som kom till GBA bör ha varit med. I övrigt prickade de in NES och SNES-klassikerna iallafall.

Håller helt med, Symphony of the Night och Circle of the Moon hade varit magi på Switchen.

Permalänk
Medlem

Såg nåt om att det ska finnas ett Online Demo på Mario Tennis nu som ska finnas ute i 7 dagar med start idag, eller gäller detta bara USA:at?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Såg nåt om att det ska finnas ett Online Demo på Mario Tennis nu som ska finnas ute i 7 dagar med start idag, eller gäller detta bara USA:at?

Såg reklam för detta i mina ”nyheter” så det verkar ju gälla här med.

Någon som köpt Steamworld quest? Av det jag kört hittills så verkar det riktigt lovande!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tuffodum:

Såg nåt om att det ska finnas ett Online Demo på Mario Tennis nu som ska finnas ute i 7 dagar med start idag, eller gäller detta bara USA:at?

Gäller Europa med: https://twitter.com/NintendoUKVS/status/1121706890357026816

Time, May 3rd, 2019. You can download it from Nintendo eShop on your Nintendo Switch, or via this page – just sign in and press the “Download demo” button to get started!

When you download the Special Online Demo, a code for a free 7-day trial†† of Nintendo Switch Online will be sent to the email address associated with your Nintendo Account. Head on over to the "Redeem code" tab on Nintendo eShop and enter the code to activate it!

https://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch/Mario-Tennis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Transcend 128GB U3 finns för 240kr på CDON. Gratis frakt idag över 200kr.
https://cdon.se/hemelektronik/transcend-microsdxc-128gb-u3-r9...

Funkar denna till Switchen? Eller blir det långa loading tider?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@mani13: Hej har raderat ditt inlägg då det strider mot våra regler. Även om det är otydligt vad du ska använda den till.

§7 Piratkopiering.

Mvh

Tiamat/Moderator

Permalänk
Medlem

Vilka är dom bästa rpg spelen till switch förutom Zelda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tycker ni att det är värt att köpa ett Switch i dagsläget eller böt man invänta den nya versionen som det har ryktats om?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Lovelysocks: Ingen vet vad som kommer eller när, så det är svårt att svara på. Ett alternativ kan vara att köpa en begagnad switch, så sparar du lite pengar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kuncan:

Vilka är dom bästa rpg spelen till switch förutom Zelda?

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ganska mycket faktiskt, länkar av ren smidighet Metacritics lista över RPGs på Switch: https://www.metacritic.com/browse/games/genre/date/role-playi...

Jag spelar för tillfället igenom Final Fantasy VII på Switch. Har även Tales of Vesperia igång. En del räknar även in Stardew Valley som ett RPG och då jag tokälskar det spelet så kan jag rekommendera det med.

Just (J)RPGs i handhållet format är något jag uppskattar mycket. Speciellt mer grindiga titlar som man lätt kan plocka med sig och låta spelet gå ner i viloläge om man blir upptagen med något annat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lovelysocks:

Tycker ni att det är värt att köpa ett Switch i dagsläget eller böt man invänta den nya versionen som det har ryktats om?

Skickades från m.sweclockers.com

Som @twk skriver är inget officiellt ännu. Ryktas om två nya modeller, en billigare och en dyrare/mer påkostad. E3 drar igång i juni och vid det laget vet vi förhoppningsvis mer. Stora frågan är om du har råd att köpa nu och hur du känner för att det eventuellt kommer en dyrare men bättre Switch-modell senare i höst samt, förstås, om du kan vänta tills E3.

Samtidigt kan det också bli lång väntan på ingenting, ifall Switch inte uppdateras i närtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuncan:

Vilka är dom bästa rpg spelen till switch förutom Zelda?

Förutom de som redan nämnts så finns Xenoblade Chronicles 2, ett riktigt bra JRPG som är exklusivt för Switch.

Skrivet av anon5930:

Som @twk skriver är inget officiellt ännu. Ryktas om två nya modeller, en billigare och en dyrare/mer påkostad. E3 drar igång i juni och vid det laget vet vi förhoppningsvis mer. Stora frågan är om du har råd att köpa nu och hur du känner för att det eventuellt kommer en dyrare men bättre Switch-modell senare i höst samt, förstås, om du kan vänta tills E3.

Samtidigt kan det också bli lång väntan på ingenting, ifall Switch inte uppdateras i närtid.

Nintendo har ju dock sagt att de inte har några planer på att släppa en ny Switch under E3, så man ska kanske inte ha några större förhoppningar på det.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

Förutom de som redan nämnts så finns Xenoblade Chronicles 2, ett riktigt bra JRPG som är exklusivt för Switch.

Nintendo har ju dock sagt att de inte har några planer på att släppa en ny Switch under E3, så man ska kanske inte ha några större förhoppningar på det.

Precis, det som nämnts innan har varit rykten om nya modeller. Standardförfarandet brukar vara att företag dementerar rykten, sanna såsom falska, då de själva vill presentera vad det nu handlar om.

Vad jag kan minnas så har det inte funnits några starka rykten heller, en del ny switch-ryktena har blandat ihop med handkontroller för Nvidias Shield. Det som talar emot en eller två nya switchar redan nu är att det saknas direkta konkurrenter. Den närmaste var PS Vita som inte varit med i matchen på flera år. En billigare Switch för att få en billigare instegsmodell är dock rimligt. Sedan som en del rykten gör gällande, och jag hoppas på, är en mer påkostad Switch.

Kan man vänta lite till så kommer det förhoppningsvis klarna vid E3. Det som talar emot E3 för eventuell presentation är om Microsoft och Sony vill prata/avslöja mer om deras kommande konsoler. De brukar inte vilja presentera samtidigt (svagare mediafokus med flera stora nyheter samtidigt). Men att de presenterar med någon dags mellanrum är möjligt.

Men ja, i slutändan så har vi bara svaga rykten att gå på. Switch är en underbar spelplatform, den jag lätt gillar bäst i dagsläget, och dagens modell är värd sitt pris i mitt tycke. Eventuell mer påkostad modell lär nog bara bli dyrare och tycker man dagens switch är för dyr är nog inte den för någon sådan. Är ju möjligen om man vill ha en billigare Switch, men då kan man egentligen leta begagnade lika väl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@solemn: Köpte VR set med blaster och expansion med kamera+elephant.

Bygga ihop det var riktigt kul, och spelen speciellt med blastern och kamera är riktigt kul men väldigt begränsade. T.ex. men kamera är du undervatten men kan endast röra dig ner och uppåt.

Just nu sitter det på hyllan och samlar dam, spelen är roliga i korta stunder men inte något man kan sitta någon timme och lira. Och ja man blir lite trött i armarna efter ett tag. Om jag skulle ha köpt det nu hade jag endast köpt VR + Blaster.
Roligast är när man är flera personer och skickar runt sakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hehe, rejält beroendeframkallande. Fast det kan nog ta en spelvecka in eller två innan man verkligen inser det. Första dagarna är ju relativt lugna, vilket är bra för att hinna göra en grundlig utforskning av omgivande områden och speciellt byborna.

Finns nog en hyffsad chans att du når 1kr/timme i speltid med hehe. Jag ligger själv troligen över 400 timmar sett till de olika Stardew Valley utgåvor jag själv köpt vid det här laget. Alla plattformar visar inte spelad tid så inte helt lätträknat.

Uppe i 70 timmar speltid på Stardew Valley nu (hade varit betydligt mer om jag inte hade haft småbarn också).
Eftersom jag har satt upp mål - köp en häst/stall, bygg ett "nursery", uppvakta en dam och gift dig, skaffa barn, bygg eventuellt en lada till också och vad f-n är de där statyerna som står här och där får nåt egentligen - så lär jag garanterat komma upp i 140 timmar eller mer så småningom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribblz:

@solemn: Köpte VR set med blaster och expansion med kamera+elephant.

Bygga ihop det var riktigt kul, och spelen speciellt med blastern och kamera är riktigt kul men väldigt begränsade. T.ex. men kamera är du undervatten men kan endast röra dig ner och uppåt.

Just nu sitter det på hyllan och samlar dam, spelen är roliga i korta stunder men inte något man kan sitta någon timme och lira. Och ja man blir lite trött i armarna efter ett tag. Om jag skulle ha köpt det nu hade jag endast köpt VR + Blaster.
Roligast är när man är flera personer och skickar runt sakerna.

Okej, tack Jag är fortfarande tveksam. Har hört att Zelda är väldigt svårt att spela i VR p.g.a den låga upplösningen och alla detaljer..

Permalänk
Medlem

Köpte min Switch på Clas Ohlson för lite mer än ett år sedan. Nu har min vänstra joy-con börjat spåra ur och tyvärr hittar jag inte kvittot för tillfället.
Om man har dem ihopkopplade med Switch:en och lägger ifrån sig den kan man tydligt se hur spelkaraktärer springer och markören i menyer rör sig upp åt vänster utan att man rör den.
Ska försöka kalibrera om den. Är det något mer man kan göra eller är det skaffa en ny joy-con som gäller? Såg att de verkar säljas en och en eller i par. Är det bättre att byta båda samtidigt, även om det bara är en som har problem?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

@Naki: Jättekänt problem, oftast lätt fixat:

Tack. Hade ett vagt minne av att det var något. Får prova det om inte kalibreringen ger något.
Går sprejen att hitta i Sverige?

Permalänk
Medlem

@Naki: Det funkar nog med vanlig elektronikrengöring från t.ex Biltema

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Uppe i 70 timmar speltid på Stardew Valley nu (hade varit betydligt mer om jag inte hade haft småbarn också).
Eftersom jag har satt upp mål - köp en häst/stall, bygg ett "nursery", uppvakta en dam och gift dig, skaffa barn, bygg eventuellt en lada till också och vad f-n är de där statyerna som står här och där får nåt egentligen - så lär jag garanterat komma upp i 140 timmar eller mer så småningom

Härligt!
Hoppas bara att Switchutgåvan håller igång med uppdateringarna. PC får snart en ny uppdatering som bland annat delar på ekonomin när man spelar multiplayer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjo! Finns det något nytt spel jag borde köpa till Switchen? Har spelat igenom (typ) dessa:

-Zelda
-Mario Odessy
-Mariokart
-Pokemon lets go
-Donkey kong
-Nine parchments
-Kirby

Jag gillar egentligen spel som Mario Odessy bäst, inte så openworld. Zelda var OK men egentligen för stort och för mycket att göra för min smak. Det jag menar är att jag gillar spel men springer igenom en story, som Pokemon lets go och Odessy och kan släppa spelet sen. Donkeykong var OK med men gillar egentligen spel i 3d mer.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Tjo! Finns det något nytt spel jag borde köpa till Switchen? Har spelat igenom (typ) dessa:

-Zelda
-Mario Odessy
-Mariokart
-Pokemon lets go
-Donkey kong
-Nine parchments
-Kirby

Jag gillar egentligen spel som Mario Odessy bäst, inte så openworld. Zelda var OK men egentligen för stort och för mycket att göra för min smak. Det jag menar är att jag gillar spel men springer igenom en story, som Pokemon lets go och Odessy och kan släppa spelet sen. Donkeykong var OK med men gillar egentligen spel i 3d mer.

Jag gillar Golf Story och Stardew Valley, kan rekommendera dem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat Final Fantasy men sugne på att testa, vilket kör jag först av? Av dem som nu finns i e-shopen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twk:

Jag gillar Golf Story och Stardew Valley, kan rekommendera dem!

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med! Golf Story borde jag ta tag i igen, riktigt kul vill jag minnas. Och Stardew Valley går också alltid att rekommendera så instämmer helt här.

Skrivet av gulejan:

Aldrig spelat Final Fantasy men sugne på att testa, vilket kör jag först av? Av dem som nu finns i e-shopen.

Alla numrerade Final Fantasy-spel är fristående, förutom X och X-2 samt XIII, XIII-2 och Lightning Returns som hör ihop inom samma nummer. XIII finns inte på Switch och är ändå inte speciellt bra, samma med X-2. X är rätt bra dock.

Fritt fram att spela vilken del som helst i serien med andra ord. Nu räknar jag FF VI som mitt favoritspel i serien, men den finns inte på Switch i dagsläget så jag föreslår nummer två på min lista, VII istället.
VII, IX, X och XII (som har ett annat gameplay och svagare story än övriga titlar) är alla värda en titt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gulejan:

Aldrig spelat Final Fantasy men sugne på att testa, vilket kör jag först av? Av dem som nu finns i e-shopen.

De är som sagt fristående och alla är bra, så du kan välja vilket du vill. Men om jag skulle rekommendera någon av dem att börja med så skulle det nog vara IX, det är det mest "klassiska" FF-spelet av dem.

Permalänk
Medlem

Tack för svar Tror jag börjar med VII.

Permalänk