Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

@ExcZist: Joo, men om de söker upp ditt gamla nick så hittar dem dig. Eller om du väntar och söker efter ett tag så hittar du kanske dem om de reggat sig. Är ju bara en sökbar databas

Då fattar jag, väntar nog och kollar närmare lansering...
Ingen ifrån guilden kommer spela det då dem gillar WoW som det är medans jag tillhör de som saknar det gamla

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om man ska levla upp en hunter eller inte, de var inte så värst bra i raidsen i vanilla, dock var ju Hunters Mark väldigt populärt när man raida. Å andra sidan så har man ju oerhört mycket mer addons nu för tiden som säkerligen kommer utnyttjas i raidandet i classic vilket kommer påverka själva nostalgikänslan.

Jag är dock inte sugen på att köpa ammunition hela tiden då jag vill minnas att det var ganska besvärligt. Feign Death och dricka vatten när manan var slut var ju ett stort plus då man slipper spendera så oerhört mycket guld på mana potions..

Jag kan inte bestämma mig!

Visa signatur

Intel 9700K @ 5Ghz :: Gigabyte 3080 Vision OC

Permalänk
Medlem

Jag tror nog, mer att ni folk inte kommer ihåg den ohyggliga grind, dötid i ironforge / orgrimmar.. 99% av tiden av spelet.. All resistance gear farming.. Gud, jag minns det som igår när man hade spelat vanilla i 300+ ingame dagar.. MEN vafan! Har jag gjort det en gång kommer man nog klara det en gång till!

JAG ÄR HYPAD!

Permalänk
Skrivet av Ekorrism:

Jag tror nog, mer att ni folk inte kommer ihåg den ohyggliga grind, dötid i ironforge / orgrimmar.. 99% av tiden av spelet.. All resistance gear farming.. Gud, jag minns det som igår när man hade spelat vanilla i 300+ ingame dagar.. MEN vafan! Har jag gjort det en gång kommer man nog klara det en gång till!

JAG ÄR HYPAD!

Vilken server körde du på och vilken progress? Av nyfikenhet med så många dagar i vanilla.

Visa signatur

Case Ghost S1 Limestone || CPU Ryzen 2600x || GPU RTX 2080 FE
SSD Samsung 1TB 860 m.2 || PSU Corsair SF600 v2 || MB Asus X470-I Gaming
RAM G.Skill Trident Z 16GB CL14 3200MHz ||

Permalänk
Medlem

Är det någon som har kommit in i betan förutom streamers eller?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Äntligen. Tur att det blev release i augusti så man slipper sitta inne hela sommaren.
Har dock svårt att bestämma mellan pvp och pve server, hur har ni andra tänkt?

Permalänk
Medlem

Jag är så sjukt kluven på om jag ska spela det eller inte. Det är inte det att jag inte vill, det är snarare så att jag inte har tiden. Vi pratar nån timme i veckan om ens det vissa veckor, att ta maxlvl kommer att ta 1.5 år eller något liknande det kanske går att njuta av långsam progress ändå, vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Jag är så sjukt kluven på om jag ska spela det eller inte. Det är inte det att jag inte vill, det är snarare så att jag inte har tiden. Vi pratar nån timme i veckan om ens det vissa veckor, att ta maxlvl kommer att ta 1.5 år eller något liknande det kanske går att njuta av långsam progress ändå, vad vet jag.

Jag tror att det går bra att ta det lugnt, det kommer alltid att finnas andra att spela med.
Det är också mitt största problem just nu, vill gärna spela "hardcore", men vill/kan inte ägna hela mitt liv åt det.
Spelade ändå upp till Naxx(loatheb) i vanilla, men blev aldrig någon Kel Thuzad kill för min del. Progress i Naxx var verkligen bra tider men sjukt tufft vad gäller livet.

Permalänk
Medlem

Spelade Vanilla en hel del men fastnade på twins i AQ40, nån som kommer ihåg ifall shamans hade bloodlust i vanilla som påverkade hela raiden? Och går det ens o jämföra med paladinbuffsen? Vad jag försöker fråga är om Alliance eller Horde är att föredra för PVE. För mig lär det bli en rogue som kommer vara i blackrock mountain 99% av sin tid.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av hornfalk:

Spelade Vanilla en hel del men fastnade på twins i AQ40, nån som kommer ihåg ifall shamans hade bloodlust i vanilla som påverkade hela raiden? Och går det ens o jämföra med paladinbuffsen? Vad jag försöker fråga är om Alliance eller Horde är att föredra för PVE. För mig lär det bli en rogue som kommer vara i blackrock mountain 99% av sin tid.

Nej, bloodlust är väl en orc-grej i vanilla? Eller minns jag fel.?Palabuffs är bättre overall än shamantotems. Men en riktigt duktig shaman är inte fy skam. Sen att Alliance är så tråkiga jämfört med de lite mer färgstarka i horde, väger över och har alltid gjort det. Tror det blir druid eller rogue för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8600k @5Ghz - 1.23V - NH-D15 - z370 strix gaming-f - 1070ti strix binned@2150Mhz/9250Mhz - Corsair vengeance 16Gb@3200Mhz - Define R5 - PG279Q - Strix flare - Logitech G502 - Logitech G633

Permalänk
Medlem

Såg framot det tills jag hörde att dom inte ska göra några "quality of life changes" utan ha det lika bökigt som classic var, så kanske testar en månad för nostalgins skull max.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Avstängd

@Scirocco: Vilka quality of life vill du ha då? Dem flesta quality of life systemen är vad som dödade retail wow.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hornfalk:

Spelade Vanilla en hel del men fastnade på twins i AQ40, nån som kommer ihåg ifall shamans hade bloodlust i vanilla som påverkade hela raiden? Och går det ens o jämföra med paladinbuffsen? Vad jag försöker fråga är om Alliance eller Horde är att föredra för PVE. För mig lär det bli en rogue som kommer vara i blackrock mountain 99% av sin tid.

Det jag har läst är att BL kom in i TBC och bara påverkar shamanens grupp (5 spelare) i raiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hornfalk:

Spelade Vanilla en hel del men fastnade på twins i AQ40, nån som kommer ihåg ifall shamans hade bloodlust i vanilla som påverkade hela raiden? Och går det ens o jämföra med paladinbuffsen? Vad jag försöker fråga är om Alliance eller Horde är att föredra för PVE. För mig lär det bli en rogue som kommer vara i blackrock mountain 99% av sin tid.

Windfury totem menar du? Och nej paladin buffs var mycket bättre i vanilla.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Coreflake:

Nej, bloodlust är väl en orc-grej i vanilla? Eller minns jag fel.?Palabuffs är bättre overall än shamantotems. Men en riktigt duktig shaman är inte fy skam. Sen att Alliance är så tråkiga jämfört med de lite mer färgstarka i horde, väger över och har alltid gjort det. Tror det blir druid eller rogue för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Orc's racial heter Blood fury och ger dem 25% mer melee attack power men heals blir 50% svagare på dem. Bloodlust kom i TBC.
Håller med om att Alliance känns lite tråkiga, horde all the way

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

Jag tror nog, mer att ni folk inte kommer ihåg den ohyggliga grind, dötid i ironforge / orgrimmar.. 99% av tiden av spelet.. All resistance gear farming.. Gud, jag minns det som igår när man hade spelat vanilla i 300+ ingame dagar.. MEN vafan! Har jag gjort det en gång kommer man nog klara det en gång till!

JAG ÄR HYPAD!

Ja spelet tar enormt mycket tid. Spelade på privatserver för något år sedan och det går ej att jämföra med nyare expansioner. Att nå 60 tar minst 5-6 dagar men ofta uppåt 10 för gemene spelare och efter det väntar ett antal dagars spelande för att få karaktären redo för raid. Den mesta preraid-gearen har droprate på 5-25% i instanser och då klarar man inte ens de svåraste 5-manna innan partyt fått upp gear och varje instans tar ofta mellan 2-3 timmar. Lägg där till farmande för proffessions och guld och vips så är det ytterligare åtskilliga timmar.

Med det sagt så är det ju därför utmanande och väldigt roligt men tar också väldigt mycket tid om man vill göra framsteg och hänga med sin guild. Man förstår därför varför Blizzard valde att "förenkla" kommande expansioner och göra grinds/instanser/raids snabbare då det lockar större skala spelare.

Vanilla är för hardcores som gillar utmaningen och framför allt har tiden att lägga ner på det. Med familj och barn torde det nästan vara ohållbart att inom rimliga tidsramar göra progress och hänga på stressade guildmedlemmar ("tur" man inte har barn ännu).

Visa signatur

Chassi: Define Mini C Mobo: ASUS PRIME B450M-A CPU: Ryzen 5 2600 GPU:MSI GTX 1080 Gaming X RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av okkivas:

Äntligen. Tur att det blev release i augusti så man slipper sitta inne hela sommaren.
Har dock svårt att bestämma mellan pvp och pve server, hur har ni andra tänkt?

Kommer troligtvis att köra PVP. Bara för att kunna campa och ganka i STV när jag är 60 xD

Nej, men kommer nog köra PVP för att jag gillar world PVP, dock i jämna scenarion Hoppas verkligen att folk drar igång Tarren Mill mot Southshore event.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av teanox:

Hoppas att dem väljer ut dem flesta som varit aktiva i flera år, inte typ 6månader gamla konton... Men vi får la se

Eller de som slutade spela för flera år sedan
Streamers lär ju bli prio ett

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Eller de som slutade spela för flera år sedan
Streamers lär ju bli prio ett

Skickades från m.sweclockers.com

Brukar ju vara så, Asmongold och soda spelar ju men jag hoppas på att få spela det men hoppas inte för mycket.
Det ska bli kul att spela vanilla igen 😁

Permalänk
Medlem

Det var ju tänkt att spela shaman, men så såg jag Esfand och Asmongold duolevla i starten av betan. Såg väldigt roligt ut 1-10.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

@Barbaskoen:

Jag körde på EU-Frostmane - Guild: Memento Mori.

100% clear i Vanilla Så var många timmar grind, mera grind och många tårar som föll med 4 Horsemen i Naxx kan jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekorrism:

@Barbaskoen:

Jag körde på EU-Frostmane - Guild: Memento Mori.

100% clear i Vanilla Så var många timmar grind, mera grind och många tårar som föll med 4 Horsemen i Naxx kan jag säga

Trodde Memento Mori körde Shattered Hand? Frostmane var väl ingen retail server, när migrerade ni dit?

Permalänk
Medlem

@Ekorrism:
Jag körde också på EU-Frostmane!
NE hunter som hette Hornfalk och har för mig att ni också spelade alliance så lär ha setts i Ironforge.

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem

Redo? Skojar ni?
https://www.youtube.com/watch?v=YjG4UpuL84M
Signar mousepads på Blizzcon2020

Om ni tänkt spela Classic, så STARKT rekommenderar jag er att titta på HELA videon, jag vet den är lång, men just detta är vad som väntas...

Permalänk
Medlem

Ursäktar om denna fråga redan ställts.
Har de berättat hur de kommer göra med servernamnen?

Vore väldigt trevligt om de t.ex. slog ihop gamla servrar, där de pekar folk som vill komma i kontakt med gamla spelare till samma ställe.
Exempelvis Stormscale + Sunstrider > Kor'gath

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Lego Master

@Tirzah:
Det beror väl på hur man tänkt spela?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Tirzah:
Det beror väl på hur man tänkt spela?

Vad menar du? Videon har både PvP och PvE, Tycker den borde täcka det största intresset folk kan ha i Classic WoW, Men hör gärna din åsikt vad du menar?

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN:
Stämmer korrekt, Shattred hand först -> migrerade mot Frostmane. Men folk känner mer igen Frostmane så la den istället

Mer kanske finns här:
https://wowwiki.fandom.com/wiki/Guild:Memento_Mori_(Frostmane...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hornfalk:

@Ekorrism:
Jag körde också på EU-Frostmane!
NE hunter som hette Hornfalk och har för mig att ni också spelade alliance så lär ha setts i Ironforge.

Det finns stor möjlighet för det ja Hade en gnåm warrior vid namn: Gwelk

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Tirzah:

Vad menar du? Videon har både PvP och PvE, Tycker den borde täcka det största intresset folk kan ha i Classic WoW, Men hör gärna din åsikt vad du menar?

Om jag ska vara ärlig orkade jag inte titta igenom 20 minuter bombastisk hiphop med epilepsiinducerande screengrabs. Jag kan inte säga att jag kände igen det jag scrollade runt till.
Min största behållning av WoW Vanilla (och senare exps) har alltid varit soloquesting i lugn takt där jag LÄSER questerna och inte bara accepterar blint. Nästan alla videos jag ser av WoW verkar vara nån slags tävling i UI- och speed-hysteri. Det speglar inte alls min erfarenhet eller behållning av det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield