Rösta fram formkurvan för Fallout-serien!

Permalänk
Skrivet av kaput:

Spydde på att man mer eller mindre tvingades in i det där koloniseringstjossanet, det hade de kunnat skita i.

tja går ju att ignorera det.

min senaste genomspelning jag började i helgen har jag valt att helt ignorera Preston de står fortfarande och hänger i museumet i concord inte äns pratat med Preston sprang bara rakt igenom direkt upp på taket typ, questkedjan för att klara spelet är inte beroende på om man gjort Prestons uppdrag eller inte.

visst sen har jag valt att göra en liten egen hemmabas i redrocket man kommer till i början av spelet men inte installerat någon recruitment beacon så kommer aldrig dyka upp några settlers utan är mitt privata krypin där jag kan förvara stuff.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

även om 76 hade stora probem i början så börjar det bli ett roligt spel i mina ögon och det som med de andra tyvärr känns som det skulle funnits mer att göra. dock lägger de till nya saker till 76 så än finns lite nya saker var månad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

tänk vad man kan tycka olika.

personligen tyckte jag story var supervek och skitrörig i new vegas föredrar både FO3 o 4 framför det...

annars säger jaf FO1 o 2 är helt ok om än lite föråldrat

76 o shelter räknar jag inte äns som FO spel, rent skräp.

Bra det att du kan välja arbeta för en faction fram till slutet gör att det känns mycket mer komplext än 3an.
Senaste playthrough så valde jag att åka i stort sett direkt och träffa kejsaren med lite kulor i pannan. Svinigt svårt men det går..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

76 fick en enormt dålig start men det är fortfarande ett stundvis väldigt roligt spel, ni som kastar en massa strunt på spelet, har ni ens provat det själv eller följer ni bara bash-tåget?
För all-in-all så är F76 likt F4 i många aspekter, det som förstås saknas är dialog och NPC miljön som fanns i tidigare Fallout spel.

Eh, vad är det som är kvar då? Hink och spade?

Permalänk
Medlem

@Pyoko: Lootandet, craftandet, det finns en story även om den är utan en mängd röstdialog eller npc bemötande. Sen är det faktiskt kul att skjuta boss med vänner, och svårt stundvis. Det är inget fallout 1 eller 2, samtidigt, det var aldrig tänkt att vara heller.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av kaput:

4:an var väl egentligen ganska fördummad, men gillade faktiskt att bara turista runt i det. Gillade storykonceptet med The Institute, det där kunde ha blivit så förbannat bra om de gjort det helt rätt. Spydde på att man mer eller mindre tvingades in i det där koloniseringstjossanet, det hade de kunnat skita i.

Precis mina tankar om 4:an. Basbyggarsimulatorn/koloniseringen hade de fan kunnat skita i helt - de skulle ha lagt mer tid på att byggt upp fler intressanta städer/byar som funnits från början.

Instututet hade verkligen chansen att bli något riktigt bra storymässigt, men fick liksom aldrig chansen på något vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

... ni som kastar en massa strunt på spelet, har ni ens provat det själv eller följer ni bara bash-tåget?

Man måste inte själv sticka näsan i svinstian för att veta att det stinker.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roffe:

Man måste inte själv sticka näsan i svinstian för att veta att det stinker.

Eh jo, det måste man faktiskt, innan dess kan du bara fortsätta leva i tron Eller bara fortsätta kopiera andras åsikter, såklart...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

*Fallout 1: mycket bra
'
*Fallourt 2: underbart, bättre än 1:an då det gör allt som 1:an gjorde men bättre

*Fallout Tactics Brotherhood of steel: samma universum men helt annat typ av spel, vart personligen besviken men det är ändå ett ok spel

*Fallout: Brotherhood of Steel: var inte så bra, svårt att säga mycket mer
Fallout 3: Mycket bra, om man klarade av det nya spelsättet vilket jag personligen gladligen gjorde

Fallout New Vegas: Bästa i serien, och med alla modar som nu finns ojojoj!

*Fallout shelter: klassikst mobilspel kul ett tag

*Fallout 4: mycket bra om än ned dummat för massorna som man säger, men med modar så närmar är det nog bättre än 3:an

*det finns ett till spel som vi inte pratar om

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roffe:

Det är okej att inte veta

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är okej att inte veta

Precis. Allt som sagts och skrivits om F76 är tillräckligt för att övertyga mig om att inte heller denna gödselstack luktar hallon direkt. Dessutom är långt ifrån allt rena åsikter.

Men visst, man kan ha kul i en hög skit också om man bara lyckas intala sig själv att man har det.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roffe:

Precis. Allt som sagts och skrivits om F76 är tillräckligt för att övertyga mig om att inte heller denna gödselstack luktar hallon direkt. Dessutom är långt ifrån allt rena åsikter.

Men visst, man kan ha kul i en hög skit också om man bara lyckas intala sig själv att man har det.

Alternativ två då. Lättare att bara följa strömmen än att bilda sig en egen uppfattning, antar jag

Vet inte vad som inte skulle vara åsikter, då i princip allt är helt subjektivt. Spelets PvP kan jag hålla med om att det är riktigt sunkigt, men PvE-delen har en hel del guldkorn om man gillar Fallout.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Alternativ två då. Lättare att bara följa strömmen än att bilda sig en egen uppfattning, antar jag

Vet inte vad som inte skulle vara åsikter, då i princip allt är helt subjektivt. Spelets PvP kan jag hålla med om att det är riktigt sunkigt, men PvE-delen har en hel del guldkorn om man gillar Fallout.

Jag har bildat mig en egen uppfattning utifrån vad jag sett och läst. Jag behöver inte spela spelet själv för att inse att det är en buggig soppa byggd på föråldrad teknologi som är direkt olämplig för ett multiplayer-spel. Buggar är inte subjektiva. Antingen finns dom där eller inte. Däremot är det subjektivt om dom förstör spelglädjen för dig eller ej.

Alltför många vittnar om att spelet är ett hafsverk fyllt med både tekniska och designmässiga problem. Det betyder inte nödvändigtvis att det inte är roligt att springa omkring och skjutas på saker, men eftersom spelet är byggt på samma motor som F4 har jag inga höga förhoppningar om det heller, så jag litar på känslan och avstår från detta spel.

Om du vill kalla det för att "följa strömmen" så varsågod. Det finns tillfällen, om än få, då den stora massan faktiskt har rätt.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roffe:

Jag har bildat mig en egen uppfattning utifrån vad jag sett och läst. Jag behöver inte spela spelet själv för att inse att det är en buggig soppa byggd på föråldrad teknologi som är direkt olämplig för ett multiplayer-spel. Buggar är inte subjektiva. Antingen finns dom där eller inte. Däremot är det subjektivt om dom förstör spelglädjen för dig eller ej.

Alltför många vittnar om att spelet är ett hafsverk fyllt med både tekniska och designmässiga problem. Det betyder inte nödvändigtvis att det inte är roligt att springa omkring och skjutas på saker, men eftersom spelet är byggt på samma motor som F4 har jag inga höga förhoppningar om det heller, så jag litar på känslan och avstår från detta spel.

Om du vill kalla det för att "följa strömmen" så varsågod. Det finns tillfällen, om än få, då den stora massan faktiskt har rätt.

Nja, det har inte särskilt många fler buggar än andra spel har idag, och motorn funkar ändå ganska bra trots allt. Folk är väldigt snabba med att skylla på motorn, i tron att allt är motorns fel. Det finns gott om problem med spelet, men de allra flesta beror på projektledningen, snarare än motorn eller något annat.

Det är okej att följa strömmen, men det är ganska kul att peka ut alla bristerna i ens resonemang som också kommer fram då.

Agree to disagree, helt enkelt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Haha. Helt underbart.
Mycket som togs upp i denna "dokumentär" visste jag om, men långt ifrån allt.
Det var med andra ord ännu sämre än jag trodde.

Skrivet av ThomasLidstrom:

Håller med dig!
F2 var/är ett av de bästa RPGerna som gjorts.
Du har väl provat spela med "Killap's Fallout 2 Restoration Project"-modden?
Den rättar en hel drös fel och plockar fram saker som utvecklarna tog bort.
Spelet blir ungefär dubbelt så stort.
Minns inte om det var här jag laddade ner modden för några år sedan:
https://falloutmods.fandom.com/wiki/Killap%27s_Fallout_2_Rest...

Tack.
Jag har spelat en modd som restaurerade lite - men tveksamt till om det var denna?
Kanske värt att köra om spelet en runda när jag får lite tid över.
Funderade annars på Wasteland 2 (för jag är lite sugen på Wasteland 3 som släpps senare i år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nja, det har inte särskilt många fler buggar än andra spel har idag, och motorn funkar ändå ganska bra trots allt. Folk är väldigt snabba med att skylla på motorn, i tron att allt är motorns fel. Det finns gott om problem med spelet, men de allra flesta beror på projektledningen, snarare än motorn eller något annat.

Det är okej att följa strömmen, men det är ganska kul att peka ut alla bristerna i ens resonemang som också kommer fram då.

Agree to disagree, helt enkelt.

Motorn var ok en gång i tiden men den har inte utvecklats som den borde. Det, som det mesta andra, är naturligtvis projektledningens fel men till sist och slut är det fullständigt irrelevant för konsumenten hos vem felet ligger om en produkt är undermålig.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Jag vill slå ett slag för Fallout 4. Jag började spela 3an ett tag och sedan kom 4an och jag var fast, och det är jag fortfarande. Spelade senast idag faktiskt. 76an har jag inte provat än men har försökt bilda mig en uppfattning av det via tuben och här på SweClockers. Kan inte påstå att jag blivit särskilt impad av 76.

För mig är Fallout 4 ett höjdarspel i min lilla värld. Gillar denna typ av spel där man bygger och skapar och skjuter monster och andra antagonister då och då - de eviga skjut-spelen är inte min grej helt enkelt. Det blir oftast så att jag dras till spel som har verklighetskarraktär. Om det dessutom finns historiska inslag där människan gjort avtryck gör inte saken sämre. Det finns en charm med spelet som attraherar mig och jag är nog tämligen petig när jag tänker efter. Av de enorma mängder spel som finns att tillgå idag är det bara en handfull spel som verkligen lockar mig. Man börjar nästan känna sig som hemma när man påbörjar spelandet av 4an igen.

Jag kommer nog att kuta runt i "Commonwealth" ett bra tag till.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Haha. Helt underbart.
Mycket som togs upp i denna "dokumentär" visste jag om, men långt ifrån allt.
Det var med andra ord ännu sämre än jag trodde.

Hehe. Ja, kan man titta på det där och fortfarande försvara spelet och Bethesda så förtjänar man något slags pris.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roffe:

Motorn var ok en gång i tiden men den har inte utvecklats som den borde. Det, som det mesta andra, är naturligtvis projektledningens fel men till sist och slut är det fullständigt irrelevant för konsumenten hos vem felet ligger om en produkt är undermålig.

Motorn är fortfarande helt okej, det är trots allt inte hos den som spelets brister ligger.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Tomika:

76 fick en enormt dålig start men det är fortfarande ett stundvis väldigt roligt spel, ni som kastar en massa strunt på spelet, har ni ens provat det själv eller följer ni bara bash-tåget?
För all-in-all så är F76 likt F4 i många aspekter, det som förstås saknas är dialog och NPC miljön som fanns i tidigare Fallout spel.

Håller med, Fallout 76 hade en riktigt dålig start, men som spelet är nu så spelar jag hellre det än The Division 2 som annars senare varit den stora tidsslukaren.
Har än så länge lagt ner dryga 300 timmar på Fallout 76 och kommer inte sluta än på ett bra tag!

Av hela serien så har jag aldrig kört Tactics, New Vegas och Shelter, 1 & 2 körde jag en gång i tiden men minns tyvärr väldigt lite av.
3:an körde jag ett tag men fastnade aldrig riktigt i det, och blev aldrig att fortsätta, detsamma med 4:an.
76:an har jag ju som jag skrev ovan spelat nu i över 300 timmar, och för mig var det absolut GOTY för 2018 (hade iofs inte spelat många spel det året, men hade enormt kul med det tillsammans med dom polare jag spelade/spelar med).

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero CPU: Ryzen 7 5800X3D Kylning: Cooler Master Hyper 212 Black
RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB / Ryzen / 3600MHz / DDR4 Lagring: 1x Crucial M.2 NVMe P1 1TB 1x Kingston A2000 M.2 NVMe 1TB Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 RGB White
Grafikkort: XFX RX 7900 XTX MERC 310 Nätaggregat: Corsair RM850x v2
Monitor: Samsung Odyssey G9 OLED 49" Tangentbord: Logitech G915 Wireless Mus: Logitech MX Master

Permalänk
Medlem

Har egentligen bara spelat FO4, men tycker den är bra. Dock kan jag tycka att pipboy kontrollerna är något aviga men premissen med ett nukleärt Postapokalyptiskt landskap och faror är riktigt bra

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Fallout 1:
Spelade efter tvåan, riktigt bra spel.

Fallout 2:
Extremt bra

BOS/Tactics:
Spelade jag tyvärr aldrig så kan inte väga in här

Fallout 3:
Skräp, bra musik, men Bethesda's historiaberättande är sämre än sämst.

Fallout 3 NV:
Gänget bakom Fallout 2 och det syns, det här är det bästa spelet i serien, helt klart.

Fallout 4:
Fallout 3 fast sämre, hur är det möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Motorn är fortfarande helt okej, det är trots allt inte hos den som spelets brister ligger.

En motor som är så föråldrad att fysiken ballar ur om bildfrekvensen inte låses till 60 fps har inget på 2000-talet att göra. Det uppenbart att utvecklarna försökt pressa den att göra saker den inte orkar, inte utan radikala förändringar/förbättringar som Bethesda antagligen inte var intresserade av att betala för. Redan Fallout 4 var på gränsen till vad den tålde. Buggar som moddare hade fixat i F4 kom tillbaka i F76 därför att Bethesda var för lata/inkompetenta för att göra det själva, eller ens kopiera moddarnas arbete.

Sen vore det skoj att för veta var du anser att spelets brister ligger, om inte i mjukvaran som driver spelet.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roffe:

En motor som är så föråldrad att fysiken ballar ur om bildfrekvensen inte låses till 60 fps har inget på 2000-talet att göra. Det uppenbart att utvecklarna försökt pressa den att göra saker den inte orkar, inte utan radikala förändringar/förbättringar som Bethesda antagligen inte var intresserade av att betala för. Redan Fallout 4 var på gränsen till vad den tålde. Buggar som moddare hade fixat i F4 kom tillbaka i F76 därför att Bethesda var för lata/inkompetenta för att göra det själva, eller ens kopiera moddarnas arbete.

Sen vore det skoj att för veta var du anser att spelets brister ligger, om inte i mjukvaran som driver spelet.

Den buggen har varit fixad sen länge.

Spelets brister just nu ligger i fruktansvärt obalanserade vapen (ett överlag ganska dåligt vapensystem), poänglöst basbyggande och brist på innehåll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Den buggen har varit fixad sen länge.

Spelets brister just nu ligger i fruktansvärt obalanserade vapen (ett överlag ganska dåligt vapensystem), poänglöst basbyggande och brist på innehåll.

Låter som ett riktigt skitspel faktiskt. Lite förvånad över att du är så pigg på att försvara det.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Roffe:

Låter som ett riktigt skitspel faktiskt. Lite förvånad över att du är så pigg på att försvara det.

Jag försvarar ingenting, jag har själv tröttnat på att vänta på att Bethesda ska laga spelet. Däremot ifrågasätter jag som sagt gärna felaktigheter och folk som klagar bara för att andra klagar.

Att påstå att folk försvarar något bara för att de inte håller med dig blir också ganska fjantigt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag försvarar ingenting,

Haha ok då

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomika:

76 fick en enormt dålig start men det är fortfarande ett stundvis väldigt roligt spel, ni som kastar en massa strunt på spelet, har ni ens provat det själv eller följer ni bara bash-tåget?
För all-in-all så är F76 likt F4 i många aspekter, det som förstås saknas är dialog och NPC miljön som fanns i tidigare Fallout spel.

Du kan börja med att kika på den här.
#17904303

Så kommer du nog ändra dig och förstå varför folk avskyr spelet. (om inte så har du nog väldigt låga krav)
Ett dussintals punkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Den buggen har varit fixad sen länge.

Spelets brister just nu ligger i fruktansvärt obalanserade vapen (ett överlag ganska dåligt vapensystem), poänglöst basbyggande och brist på innehåll.

Skrivet av Dunder:

Jag försvarar ingenting, jag har själv tröttnat på att vänta på att Bethesda ska laga spelet. Däremot ifrågasätter jag som sagt gärna felaktigheter och folk som klagar bara för att andra klagar.

Att påstå att folk försvarar något bara för att de inte håller med dig blir också ganska fjantigt.

> > #17904303

Internet Historians video, baserad på fakta. Dussintals punkter.

Och nej, "buggen" med >60 fps har aldrig blivit fixad. (Om vi inte räknar med SKSE havok fix för Skyrim SE, som moddare gjorde)
De låste väl din FPS i F76 för att motverka det?