Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

@Lillan2k: kör! är han inte nöjd, dumpa direkt! ;>

Then it’s decided! Tack alla för er hjälp Uppskattas verkligen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Medlem

Jag hade iaf valt ett Vega 64 framför ett 2070. Vega är mycket mer prisvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Köp han ett rtx 2080, Han prossesor kommer inte flaska grafikortet och han kommer vara nöjd med dom extra fps han får över ett 2070 kort, Jag kör med en betydligt sämre cpu och den flaskar inte heller mitt system, Hade köpt det över ett 2070 om jag vore du iaf.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Många olika åsikter här, men personligen skulle jag rekommendera ett RTX 2060. RTX 2070 är ca 15% bättre, men kostar ca 40% mer. Bang for the buck är 2060 helt klart bättre, och kommer att duga riktigt fint i flera år framåt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av Sando:

Många olika åsikter här, men personligen skulle jag rekommendera ett RTX 2060. RTX 2070 är ca 15% bättre, men kostar ca 40% mer. Bang for the buck är 2060 helt klart bättre, och kommer att duga riktigt fint i flera år framåt.

Håller med dig. Om han ska ha kvar nuvarande skärm (som är 1080p) ett tag så borde ett RTX 2060 räcka fint. Lägg de 2k som "blir över" på något annat kul? Men är han på gång att byta upp till ex. 1440p-skärm och att det ska vara framtidssäkert är RTX 2070 såklart bättre, även roligare med ett fetare kort. Men frågan är som sagt om det verkligen är värt det...

Permalänk
Medlem

Hej!
Kan bara säga att jag har en I7 7700k och ett MSI RTX 2070 gaming Z och det klarar allt jag kastar åt den i 1440 upplösningen så det kommer att bli kanon åt gubben din i flera år👍

Tänk om man ändå hade en partner som du!😀

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Medlem
Skrivet av DatorMuppen:

Hej!
Kan bara säga att jag har en I7 7700k och ett MSI RTX 2070 gaming Z och det klarar allt jag kastar åt den i 1440 upplösningen så det kommer att bli kanon åt gubben din i flera år👍

Tänk om man ändå hade en partner som du!😀

Det låter bra! Då vet jag vad jag ska köpa i julklapp dessutom. En ny skärm Fast det kommer jag fråga om råd närmare jul! ;D
Rofl x) Han brukar få hårda paket av mig #insertjokehere. Tycker man ska ha lite tanke bakom sina presenter, och har nu ens partner spel som intresse varför inte unna han något inom den arean :3 Skaffa en geek till gf så kanske du också får hårda klappar någon dag ^^

They say that diamonds are a girl's best friend, but i'd rather get a new graphics card. Hmm, min nya signatur!

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Medlem
Skrivet av visenstam:

Köp han ett rtx 2080, Han prossesor kommer inte flaska grafikortet och han kommer vara nöjd med dom extra fps han får över ett 2070 kort, Jag kör med en betydligt sämre cpu och den flaskar inte heller mitt system, Hade köpt det över ett 2070 om jag vore du iaf.

Min budget är dock på 7k. Kollade benchmarklistorna och såg att 2080 presterar bättre, men den ligger över min budget :< Och man kan säga att han mer har gjort sig förtjänst av ett 2070 än 2080

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Skrivet av Lillan2k:

Then it’s decided! Tack alla för er hjälp Uppskattas verkligen!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skulle tatt en fractal design r6 chassi pga att den är ljudlös om du inte sätter in en fläkt på sida så att det blir ett hål för ljudet att komma ut från men annars 100% ljudisolerat chassi.. dem mätte r5an i en sån där ljud känslighets rum utan någon respons från micen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillan2k:

Det låter bra! Då vet jag vad jag ska köpa i julklapp dessutom. En ny skärm Fast det kommer jag fråga om råd närmare jul! ;D
Rofl x) Han brukar få hårda paket av mig #insertjokehere. Tycker man ska ha lite tanke bakom sina presenter, och har nu ens partner spel som intresse varför inte unna han något inom den arean :3 Skaffa en geek till gf så kanske du också får hårda klappar någon dag ^^

They say that diamonds are a girl's best friend, but i'd rather get a new graphics card. Hmm, min nya signatur!

Vägen till mannens hjärta går genom magen modermodemet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noocebo:

Jag hade iaf valt ett Vega 64 framför ett 2070. Vega är mycket mer prisvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det må så vara. Men jag tror att han är insnöad på GeForce. När jag har sneglat på hans skärm och även pratat med hans polare så verkar det vara det som gäller. Dom tycker däremot att ja kan köpa ett 1070 + ett till mig själv. Men jag klarar mig nog på mitt 960 ett tag till.
För min egen del kan jag lätt köra på Vega 64 i framtiden om det är ett mer prisvärt alternativ

Skrivet av Sando:

Många olika åsikter här, men personligen skulle jag rekommendera ett RTX 2060. RTX 2070 är ca 15% bättre, men kostar ca 40% mer. Bang for the buck är 2060 helt klart bättre, och kommer att duga riktigt fint i flera år framåt.

Fast 15% är ju rätt mycket imo. Får tänka på att det ska hålla i några år framåt. För det kommer dröja innan jag är så här snäll mot gubben igen x)

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shadow666:

Jag skulle tatt en fractal design r6 chassi pga att den är ljudlös om du inte sätter in en fläkt på sida så att det blir ett hål för ljudet att komma ut från men annars 100% ljudisolerat chassi.. dem mätte r5an i en sån där ljud känslighets rum utan någon respons från micen..

Bra tips! Tror iofs inte att det gör så mkt att det låter. Vi har ett separat gaming rum och båda kör med lurar, då stör det inte så mycket. Hade det varit i vår gamla lägenhet så hade det varit ett givet val (jag researchade och även testade själv en mängd olika mekaniska tangentbord innan jag köpte till honom bara för att det skulle vara så minst irriterande ljud som möjligt då vi hade datorerna i vardagsrummet) x)

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vägen till mannens hjärta går genom magen modermodemet.

https://www.google.com/url?sa=i&source=images&cd=&cad=rja&uac...

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lillan2k:

Min budget är dock på 7k. Kollade benchmarklistorna och såg att 2080 presterar bättre, men den ligger över min budget :< Och man kan säga att han mer har gjort sig förtjänst av ett 2070 än 2080

Då kör du på ett 2070 Hoppas han förstår att du ska ha massage, och bli ompysslad efter det här inköpet.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av visenstam:

Då kör du på ett 2070 Hoppas han förstår att du ska ha massage, och bli ompysslad efter det här inköpet.

Tror du på det själv? :') Du kan få hans steam och ge han instruktioner efter den 18e juni xD

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Medlem

Givetvis där ifrån hänvisningen kom. Sweclockers har ju för övrigt en fin kaffekopp (som jag givetvis köpt!)

https://shop.geeks.se/se/article.php?art=160902173

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Givetvis där ifrån hänvisningen kom. Sweclockers har ju för övrigt en fin kaffekopp (som jag givetvis köpt!)

https://shop.geeks.se/se/article.php?art=160902173

Jaaajaaaa Det är en mycket vacker kopp må jag säga

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Medlem

@trickeh2k:

Det finns något sånt fail i en tidning på mig från att ja va på ett lan ute på bygden och deltog i en quake 3 turnering. Undrar om det går att få tag på..

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillan2k:

Det låter bra! Då vet jag vad jag ska köpa i julklapp dessutom. En ny skärm Fast det kommer jag fråga om råd närmare jul! ;D
Rofl x) Han brukar få hårda paket av mig #insertjokehere. Tycker man ska ha lite tanke bakom sina presenter, och har nu ens partner spel som intresse varför inte unna han något inom den arean :3 Skaffa en geek till gf så kanske du också får hårda klappar någon dag ^^

They say that diamonds are a girl's best friend, but i'd rather get a new graphics card. Hmm, min nya signatur!

Att få hårda paket är det roligaste man vet ju!
Jag fick en intel 8086K med nytt maximus hero X moderkort och nya ramstickor av min fästmö i födelsedagspresent förra året! Då var jag jävligt glad må jag säga Så denna present kommer nog gå hem så det står härliga till!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Att få hårda paket är det roligaste man vet ju!
Jag fick en intel 8086K med nytt maximus hero X moderkort och nya ramstickor av min fästmö i födelsedagspresent förra året! Då var jag jävligt glad må jag säga Så denna present kommer nog gå hem så det står härliga till!

Hehe det tro jag det! Vem hade inte varit glad Tror också detta kommer att gå hem, annars åker han fan ut och jag tar kortet själv (;

Visa signatur

They say that diamonds are a girl's best friend, but I'd rather get a new graphics card