World of Warcraft Classic släpps 27 augusti

Permalänk
Medlem

För mig var en stor del av tjusningen med vanilj-WoW den kompetitiva stämningen. Horde var din fiende och andra alliance-guilder var också dina fiender. Alla ville bli först med att ta ner Ragnaros, få full epic gear, eller t.o.m. ha nog DKP för att ropa hem ett legendary item. Det var känslan av att få uppleva något för första gången som gjorde hela upplevelsen magisk.

Visst, det går att tävla i det kommande släppet också. Jag undrar bara hur magiskt det är att uppleva något för första gången - andra gången.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jag undrar om det kommer att fungera, som många påpekat, så hade de flesta av oss som spelade 2006 en helt annan livs-situation då.
Det finns säkert många som fortfarande har möjlighet att sitta 4+h i sträck, men många som var med 2006 har inte den möjligheten längre.
De som har tid idag att spela mycket var ju knappt födda 2006, varför skulle de ta upp ett sånt fult (?) och tidskrävande spel? Speciellt då det idag faktiskt finns konkurrenter.
Tror att detta kommer att bli en kortvarig historia, ett år högst.
Personligen är jag inte nostalgisk över vanilla, isof mer över tiden, stämningen och känslan av något nytt som rådde då.
Detta kommer dock inte en WoW re-relese kunna göra något åt, möjligen förstöra mina rosenröda minnen av hur perfekt allt var.
Jag tror hellre jag behåller mina nostalgi glasögon och låter WoW leva i minnet.

Ja det är lite så jag också tänker. Hypen över Classic kommer vara sjuk över dom första månaderna. Sen faller många bort som saknar dom triviala sakerna i Retail WoW och sen är det bara dom riktiga Harcorespelarna kvar 10% möjligtvis av dom som testade från start.

Jag låter Vanilla leva kvar i minnet jag också, känner att det är bäst så.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nu får man väl inte ha politiska debatter här i forument men det skiter vi i. For the Horde!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har gjort 1-60 resan väldigt många gånger och känner mig klar med wow. tyvärr lyssnade inte Blizzard på communityn i tid, utan gjorde allt för att kämpa mot PS istället för att se snabbt vad spelarna vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Permalänk
Medlem

Tvivlar på att jag kommer spela, peaken för mig var sent classic wow fram till strax efter Lich King. Vad jag dock kommer ihåg så var det bytet från en vanlig HDD till SSD och hur snabbt det gick att ladda in ett fullt Dalaran, den känslan var en av de största "woah!"-moments med ny hårdvara för mig

PS. For the horde!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Värt att påminna om Sweclockers Classic-tråd. Där diskussionen fortsätter efter nyheten passerat.

Jag var supertaggad innan men trillat av hype-tåget lite. Däremot siktar jag på att spela och det hade varit kul att hitta en schyst "casual" guild så man kan spela igenom innehållet jag en gång missat. Hoppas kunna hitta en guild med de tre nyckelorden svenskt, lagom, moget. Varken för lite eller för mycket

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Lego Master

For the WIN!

Jag kommer förmodligen inte spela speciellt mycket, det har man inte tid till längre, men det måste bli några timmar. Så är det bara. Punkt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

offtopic:

Jag kommer ihåg när moderatorerna tog bort mitt inlägg för att jag använde memes som svar, strikt förbjudet. Nu använder redaktören gifs.

Ah, the sweet progress of time.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

offtopic:

Jag kommer ihåg när moderatorerna tog bort mitt inlägg för att jag använde memes som svar, strikt förbjudet. Nu använder redaktören gifs.

Ah, the sweet progress of time.

Det blir dock snabbt kaos med dem Men jag har också fått uppleva det du har och det är ju förbaskat kul

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Du vet att jag är snäll, kanske inte alltid lydig dock.

Ontopic, ser fram emot Vanilla / Classic då jag aldrig fick uppleva det på riktigt. Spelade ytterst lite och var otroligt dålig på den tiden och började spela mycket i WOTLK / blev lvl 80 i lich king patchen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesoj:

O jäsiken, nu får man hålla tungan rätt i mun. 2006 var man ett glin och hade hur mycket tid som helst, men jag kan inte göra samma resa igen. Ska hålla mig bort från allt vad WoW Classic heter, det kommer bli för bra, och längtan att leta upp gamla guildies och köra typ Maraudon eller Sunken Temple eller UBRS kommer bli för stor.

Maraudon, LÄTT bästa instansen!
Princess Theradras, va bra jävla söt också!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Bye wife. Bye friends. Bye family. Buy job. It was nice knowing you!

Skämt åsido. Ska bli kul att lira lite på helgerna 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Mithras:

offtopic:

Jag kommer ihåg när moderatorerna tog bort mitt inlägg för att jag använde memes som svar, strikt förbjudet. Nu använder redaktören gifs.

Ah, the sweet progress of time.

Skrivet av FredrikMH:

Det blir dock snabbt kaos med dem Men jag har också fått uppleva det du har och det är ju förbaskat kul

Haha! Som @FredrikMH är inne på blir det snabbt kaos. Om folk bara använde memes med måtta hade förbudet aldrig behövts från första början, men när hela diskussionstrådar bestod av roliga bilder blev det lite för mycket. Även om det inte är uttalat har vi med tiden lättat på det där superstrikta totalförbudet och om de passar låter vi de ligga kvar. Typ.

"§ 1.6 [...] Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt."

Luddigt kanske var gränsen går, men samtidigt ska det nämnas att vi inte alls tar i med hårdhandskarna på samma sätt som förr och numera gör tysta raderingar utan tråkiga åtgärder som varningar och avstängningar (undantaget shitpostare som inte gör annat än att försöka tänja på gränserna). Vi får se om det här förbudet är något vi lyfter helt framöver eller åtminstone gör det mer uttalat att det är okej att i vissa fall.

Slut på off-topic och om någon verkligen brinner för memes på SweC är du välkommen att skapa en tråd i Feedback!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jag undrar om det kommer att fungera, som många påpekat, så hade de flesta av oss som spelade 2006 en helt annan livs-situation då.
Det finns säkert många som fortfarande har möjlighet att sitta 4+h i sträck, men många som var med 2006 har inte den möjligheten längre.
De som har tid idag att spela mycket var ju knappt födda 2006, varför skulle de ta upp ett sånt fult (?) och tidskrävande spel? Speciellt då det idag faktiskt finns konkurrenter.
Tror att detta kommer att bli en kortvarig historia, ett år högst.
Personligen är jag inte nostalgisk över vanilla, isof mer över tiden, stämningen och känslan av något nytt som rådde då.
Detta kommer dock inte en WoW re-relese kunna göra något åt, möjligen förstöra mina rosenröda minnen av hur perfekt allt var.
Jag tror hellre jag behåller mina nostalgi glasögon och låter WoW leva i minnet.

Inte för att jag lirat just WoW, men har ett antal år under bältet i DAoC, och folk hade samma rosa nostalgibrillor där. Vanilla var dock inte bättre, det handlade bara om att allt var nytt, fräscht och outforskat då. Stämningen som rådde mellan spelarna var också mycket skönare, inte alls samma tävlingshets.

Tycker mig också ha sett en kulturförändring. Folk lirar inte samma spel i åratal längre, man kör någon månad eller tre, sen hoppar man vidare till nästa nya spel.

Tror kort sagt du är på rätt spår med din analys.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Det släpps samma dag som Shenmue 3. Det blir svårt.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Haha! Som @FredrikMH är inne på blir det snabbt kaos. Om folk bara använde memes med måtta hade förbudet aldrig behövts från första början, men när hela diskussionstrådar bestod av roliga bilder blev det lite för mycket. Även om det inte är uttalat har vi med tiden lättat på det där superstrikta totalförbudet och om de passar låter vi de ligga kvar. Typ.

"§ 1.6 [...] Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt."

Luddigt kanske var gränsen går, men samtidigt ska det nämnas att vi inte alls tar i med hårdhandskarna på samma sätt som förr och numera gör tysta raderingar utan tråkiga åtgärder som varningar och avstängningar (undantaget shitpostare som inte gör annat än att försöka tänja på gränserna). Vi får se om det här förbudet är något vi lyfter helt framöver eller åtminstone gör det mer uttalat att det är okej att i vissa fall.

Slut på off-topic och om någon verkligen brinner för memes på SweC är du välkommen att skapa en tråd i Feedback!

Vill bara lägga till två saker här:

1) Jag har då aldrig använt memes utanför det sunda förnuftets och måttets gränser, och ändå blivit hammered varje gång! *förnämad*
Men det var också ett väldigt bra tag sedan sist jag försökte

Skämt åsido: Ganska säker på att inget händer idag om jag skulle göra det, jag tycker det märks att ni har släppt en hel del på förbudet och tagit en mer "passande" approach!

2) Finns redan en tråd från år 2012 under feedback hahaha!
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1146388-forbud-av-meme...

Inte ska du väl uppmuntra folk till att skapa en till tråd för något som redan finns

OnT:
Har man inte tillräckligt med saker som drar tid ur ens liv? Ska man verkligen behöva sugas in i samma tidsslukande hål som år 2005?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ser fram emot att ta mig tillbaka till 2005 igen... Har fortfarande antika och väldigt nostalgiska screenshots från den tiden <3

https://i.imgur.com/0M5WhX1.jpg

Har typ 5000 screenshots ifrån betan+vanilla Kul att kolla igenom ibland, och hur lite liv man hade då

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaput:

Inte för att jag lirat just WoW, men har ett antal år under bältet i DAoC, och folk hade samma rosa nostalgibrillor där. Vanilla var dock inte bättre, det handlade bara om att allt var nytt, fräscht och outforskat då. Stämningen som rådde mellan spelarna var också mycket skönare, inte alls samma tävlingshets.

Tycker mig också ha sett en kulturförändring. Folk lirar inte samma spel i åratal längre, man kör någon månad eller tre, sen hoppar man vidare till nästa nya spel.

Tror kort sagt du är på rätt spår med din analys.

det här argumentet fungerar inte då retail wow och orginalet ifrån 2004 inte är samma spel på något sätt förutom världen. Retail skulle kunna beskrivas som wow2 medan 2004 är wow1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Mitt när mina tentor ligger. Fan.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av naikon:

Blizzard borde fixa ett tool där man kan skriva in vilken guild man var med i under vanilla, för att sen se vilka andra guildmates som tänkt börja lira Classic så att man kan synka ihop sig!
Kan inte komma på något sätt att komma i kontakt med mina gamla guildes...

Här kan du kolla det https://www.vanillafriends.com/

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Tog bort ett par inlägg!

Det framgick tydligt att diskussionen om vårt gamla meme-förbud var slut i den här kommentarstråden. Hänvisar ännu en gång till Feedback och tipsar även om den tråd som @Mithras länkade till, så låter vi den här diskussionen fortsatt handla om World of Warcraft Classic.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Time is money, friend!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Closed beta idag?

Permalänk
Medlem

Tänker med fasa på att levla, grinda, kolla tradekanalen efter grupper till dungeons...nä ush! 99% var dödtrist upprepning av exakt samma saker i dagar innan man kunde göra det man planerat att göra från början.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Är sjukt osäker på om jag kommer att spela detta, är sugen, men har inte riktigt tiden för att spela med en liten knodd som kommer strax efter releasen hehe..
Men om det blir något lir, så blir det garanterat Horde, och funderar på att köra rogue isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har typ 5000 screenshots ifrån betan+vanilla Kul att kolla igenom ibland, och hur lite liv man hade då

Avis, jag lyckades hitta burken jag använde under Vaniolla - TBC och hittade till och med massa screenshot filer när jag försökte återskapa disken... bara för att se att allt som fanns kvar var filnamnen och ingen "bilddata" x(

Permalänk
Medlem

Lirade wow ett halvår när det kom, men tröttnade på att grinda. Sedan jag fick barn har jag mer eller mindre slutat med alla online-spel, så lär inte bli något spelande för mig. Måste kunna avsluta nästan omedelbart om något händer och kan inte räkna med att återkomma något mer den dagen /kvällen så samarbete blir svårt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyckte också att 120~ i månaden kändes hårt i plånkan när man gick på gymnasiet cirka 2004.
Spola fram till 2019.. det är fan billigare än att köpa snacks _en_ lördagskväll på ica, eller pizza för 2.

Kek

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Många spel är bara roliga av nostalgin man har kvar i huvudet.

Testade dock privatserver vanilla för något år sen och det var faktiskt riktigt kul att levla igen.

Bara kört från Wotlk innan men det var klart mycket roligare i vanilla än mist of pandara och allt vad det heter.

Dock tänker jag inte betala för ett 15 år gammalt spel, släpper de gratis så kör jag.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Blev inbjuden till en guild och påpekade att jag bara höll på lvla upp ett par 120 för BGs å öldrickande. Och att jag slutat spela 5-6 gånger pga raida tog för mycket tid. Han va snabb att klargöra att ingen slutar spela wow, det är bara kortare eller längre uppehåll 😂 så det finns tydligen en bunt med folk därute som e precis som en annan är 😂😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P