Xiaomi Roborock gen 2 eller liknande

Permalänk
Avstängd

Hej
Min mamma skulle behöva en dammsugsrobot på grund av sjukdom och då jag läst mycket bra om dessa Robrock så behöver jag fråga lite saker.
Mamma har inget nätverk hemma, funkar den ändå?
Mamma saknar en smart telefon men jag hjälper givetvis till att installerar den första gången med min. Men sen kommer hon inte att kunna se något. Går att avhjälpa med att hon får en avlagd telefon av mig men hon är inte så teknisk.

Vi börjar med dessa två frågor. Hade gärna själv skaffat en men behöver i så fall tre stycken då huset är uppdelat på tre nivåer. Sen har jag ju en tant som städar🤪, hon kan dessutom gå i trappor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag köpte precis en Roborock, mkt nöjd. Tror att man kan köra den utan wifi, inte helt säker. Är 99% säker på att om man släpper ner den i ett random rum och sätter på den, kommer den dammsuga tills allt är klart (och ladda emellan om det behövs).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesoj:

Jag köpte precis en Roborock, mkt nöjd. Tror att man kan köra den utan wifi, inte helt säker. Är 99% säker på att om man släpper ner den i ett random rum och sätter på den, kommer den dammsuga tills allt är klart (och ladda emellan om det behövs).

Tack, hoppas någon vet till 100%.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

room specific scheduling, det hoppas jag verkligen verkligen kommer till den gamla också, måste ju bara vara i mjukvaran ju
saknar alternativet att jag vill schedulera att ta några rum på förmiddagen (när ingen är där) och ta resten av rummer på kvällen när inte dom används..

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Just på G att köpa en ny robotdammsugare då min gamla Botvac kastat in handduken.

Så vart hittar man S5 billigt? hittat hos vissa Aliexpress säljare för ~3500kr men gillar inte att betala direkt med kort utan Paypal eller dylik :/

eller värt att gå på en S6? ~2000kr dyrare om man kollar på svenska priserna.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

finns det någon robot damsugare som klarar 3cm höga trösklar? kan man kanske lägga en list så det blir som en trappa?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@Aka_The_Barf: det kan du, jag har 3.5-4cm tröskel. xioami s5 fick jag lägga en eklist och då var det inga problem,
den nya t6 funkar även den med eklist dock har jag inte provat utan list med den.
EDIT: T6 klarar inte samma höjder som d5.skiljer någon mm
dock är lidar på t6 är väldigt mycket bättre

Ett par tips: xioami T6 är mycket tystare, och mycket snabbare, gör ett helt otroligt bra jobb med att avläsa området, kartfunktionen är fantastisk med olika rum och även zoner. OBS att det är lite mer strul att installera den då kina ändrat på server rättigheter i med eu:s gdpr.
för att komma runt det får du sätta telefonen på tex japan med en vpn och sätta klockan till kinas tidszon +8

när du sedan gjort det en gång kan du ändra tillbaka och använda den som vanligt.
EDIT: nu när ja testade igen var jag tvungen att aktivera vpn igen, så förmodligen kör den tester med x antal timmar/dagas mellan rum
var den befinner sig.
för min del vill jag ha mina saker på china servern då jag har deras kameror som bara funkar mot den serven.
med min s5 som är för eu marknaden så får jag byta server hela tiden, det behöver jag inte längre.

T6 funkar även bra med Home Assistant för den som undrar, det är samma process som med s5 för att få fram token.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@Aka_The_Barf: det kan du, jag har 3.5-4cm tröskel. xioami s5 fick jag lägga en eklist och då var det inga problem,
den nya t6 funkar även den med eklist dock har jag inte provat utan list med den.

Ett par tips: xioami T6 är mycket tystare, och mycket snabbare, gör ett helt otroligt bra jobb med att avläsa området, kartfunktionen är fantastisk med olika rum och även zoner. OBS att det är lite mer strul att installera den då kina ändrat på server rättigheter i med eu:s gdpr.
för att komma runt det får du sätta telefonen på tex japan med en vpn och sätta klockan till kinas tidszon +8

när du sedan gjort det en gång kan du ändra tillbaka och använda den som vanligt.
EDIT: nu när ja testade igen var jag tvungen att aktivera vpn igen, så förmodligen kör den tester med x antal timmar/dagas mellan rum
var den befinner sig.
för min del vill jag ha mina saker på china servern då jag har deras kameror som bara funkar mot den serven.
med min s5 som är för eu marknaden så får jag byta server hela tiden, det behöver jag inte längre.

T6 funkar även bra med Home Assistant för den som undrar, det är samma process som med s5 för att få fram token.

T6 ?? vilken modell är det?
Kan du länka till den?

Den nya jag kollat på heter S6, den du menar?

Edit
Länkt till nya S6 modellen. --> https://en.roborock.com/pages/roborock-s6
Tystare och lite bättre mjukvaru funktioner, städar annars det samma som S5

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Merlinen:

T6 ?? vilken modell är det?
Kan du länka till den?

Den nya jag kollat på heter S6, den du menar?

Edit
Länkt till nya S6 modellen. --> https://en.roborock.com/pages/roborock-s6
Tystare och lite bättre mjukvaru funktioner, städar annars det samma som S5

Xiaomis första och andra robotdammsugare har en hel uppsjö olika namn. Det är förvirrande redan där om man grottar lite i benämningarna.
Så det följer väl bara mönstret att deras kommande modell heter olika på olika siter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

@Aka_The_Barf: det kan du, jag har 3.5-4cm tröskel. xioami s5 fick jag lägga en eklist och då var det inga problem,
den nya t6 funkar även den med eklist dock har jag inte provat utan list med den.

Ett par tips: xioami T6 är mycket tystare, och mycket snabbare, gör ett helt otroligt bra jobb med att avläsa området, kartfunktionen är fantastisk med olika rum och även zoner. OBS att det är lite mer strul att installera den då kina ändrat på server rättigheter i med eu:s gdpr.
för att komma runt det får du sätta telefonen på tex japan med en vpn och sätta klockan till kinas tidszon +8

när du sedan gjort det en gång kan du ändra tillbaka och använda den som vanligt.
EDIT: nu när ja testade igen var jag tvungen att aktivera vpn igen, så förmodligen kör den tester med x antal timmar/dagas mellan rum
var den befinner sig.
för min del vill jag ha mina saker på china servern då jag har deras kameror som bara funkar mot den serven.
med min s5 som är för eu marknaden så får jag byta server hela tiden, det behöver jag inte längre.

T6 funkar även bra med Home Assistant för den som undrar, det är samma process som med s5 för att få fram token.

Inte för att var den som är den. Men tradeoffen att mixtra med VPNer för att få igång den och i gengäld få en tystare och snabbare dammsugare, som man kanske oftast kör när man inte är hemma, låter lite si sådär.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Xiaomis första och andra robotdammsugare har en hel uppsjö olika namn. Det är förvirrande redan där om man grottar lite i benämningarna.
Så det följer väl bara mönstret att deras kommande modell heter olika på olika siter

Skickades från m.sweclockers.com

Hittat nu
EU/US = S6
Samma i Kina/Asien marknaden heter T6 så det är samma.

Efter sett tester mellan dom så kommer jag gå på en S5.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Merlinen:

Hittat nu
EU/US = S6
Samma i Kina/Asien marknaden heter T6 så det är samma.

Efter sett tester mellan dom så kommer jag gå på en S5.

Jag räknar med att S6 även kommer ha namnen S60, s6x, roborock gen 3 och kanske något mer.
Samt motsvarande varianter med t för ett gäng andra marknader.
Så har det sett ut med deras tidigare versioner hehe.

Kolla exempelvis xiaomis svenska site där de själva rör till det med namnen ;).
https://www.mi-store.se/sv/mi-robot-vacuum-roborock/robotdamm...

"Xiaomi Mi Robot Vacuum Vit - Lillebror till Roborock S50 och bästa budgetköp!"

Roborock s50 finns inte på siten utan det är en annan benämning på deras S5.

Welcome to the jungle hehe.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag räknar med att S6 även kommer ha namnen S60, s6x, roborock gen 3 och kanske något mer.
Samt motsvarande varianter med t för ett gäng andra marknader.
Så har det sett ut med deras tidigare versioner hehe.

Kolla exempelvis xiaomis svenska site där de själva rör till det med namnen ;).
https://www.mi-store.se/sv/mi-robot-vacuum-roborock/robotdamm...

"Xiaomi Mi Robot Vacuum Vit - Lillebror till Roborock S50 och bästa budgetköp!"

Roborock s50 finns inte på siten utan det är en annan benämning på deras S5.

Welcome to the jungle hehe.

"Kärt barn har många namn"

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Inte för att var den som är den. Men tradeoffen att mixtra med VPNer för att få igång den och i gengäld få en tystare och snabbare dammsugare, som man kanske oftast kör när man inte är hemma, låter lite si sådär.

inga problem egentligen, jag kör vpn med en app på telefonen så det handlar bara om 1 klick. även utan vpn funkar den. det enda som skiljer är att du inte kan starta den på distans utan vpn. allt annat funkar som att kolla status, ändra sugkraft, eller återvända till dockan.

Edit: går visst slippa vpn helt, jag fick detta av supporten.
EDIT2: fungerade kanon att köra på detta sätt.

you can use a Mi Home Mod app and a T6 Plugin that you need to replace after you setup T6 (no root needed).

To do so install the Mi Home Mod APK file (xiaomi_home_5.5.6_mod_20190504.apk) and complete T6 setup. Afterwards, open File Manager of your phone and copy T6 Plugin file (24345.apk) into the Xiaomi Mi Home app folder (usually at: interal_storage/Android/data/com.xiaomi.smarthome/files/plugin/install/mpk/1182/24345.apk) to replace existing file. After, you can open and use Mi Home app as usual with the T6. You can download the two files here: https://mega.nz/#F!9xcjWKyI!_kURM7Gb7hi5V2Y_kMTNVg

Für weitere Fragen stehen wir Ihnen jederzeit gerne zur Verfügung. / If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på s6 och 360s6? Hittar bara s6 på roborocks hemsida men bara recensioner av 360 s6 på youtube...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag räknar med att S6 även kommer ha namnen S60, s6x, roborock gen 3 och kanske något mer.
Samt motsvarande varianter med t för ett gäng andra marknader.
Så har det sett ut med deras tidigare versioner hehe.

Kolla exempelvis xiaomis svenska site där de själva rör till det med namnen ;).
https://www.mi-store.se/sv/mi-robot-vacuum-roborock/robotdamm...

"Xiaomi Mi Robot Vacuum Vit - Lillebror till Roborock S50 och bästa budgetköp!"

Roborock s50 finns inte på siten utan det är en annan benämning på deras S5.

Welcome to the jungle hehe.

Xiaomi Mi Robot Vit = 1 gen
Roborock S5X = 2 gen där S50 är vit och S55 är svart
Roborock S6 = gen 3 för internationella marknaden
Roborock T6 = asiatiska marknaden (samma som S6)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Xiaomi Mi Robot Vit = 1 gen
Roborock S5X = 2 gen där S50 är vit och S55 är svart
Roborock S6 = gen 3 för internationella marknaden
Roborock T6 = asiatiska marknaden (samma som S6)

Vet du hur 360 modellerna kommer in i detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Vet du hur 360 modellerna kommer in i detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår inte riktigt vad du menar? 360 S6 är väl inte ens Roborock som gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Förstår inte riktigt vad du menar? 360 S6 är väl inte ens Roborock som gör?

Aha, det förklarar saken. Jag googlade på roborock s6 och fick upp förslag på roborock s5 vs 360 s6, vilket jag tolkade som att 360 s6 var en version av roborock, inte en annan tillverkare. Tackar för uppklarningen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni som köpt utanför Sverige vart har ni handlat??

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Jag är på vippen att beställa en Roborock då min ordinarie dammsugare börjar få problem med munstycket (plasten börjar ge med sig) och därmed blir rätt svårmanövrerad. Jag står lite lite i valet och kvalet mellan s50 och s6. Det skiljer ju strax över 2 000 kronor mellan dem och frågan är ju om s6 faktiskt är värd så pass mycket mer. Jag kan ju potentiellt få en s50 och en kompetent vanlig dammsugare för samma peng som endast en s6.

Jag har letat runt och försökt hitta någon vettig jämförelse, men ärligt talat så blir jag inte så mkt klokare. s6an ska ha bättre moppingfunktion (känns ju rätt meningslöst ändå), låta mindre och städa snabbare (men inte nödvändigtvis bättre). Är det någon som måhända har båda skapelserna i sin ägo? Tankar i övrigt gällande valet mellan de två?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Ni som köpt utanför Sverige vart har ni handlat??

Jag köpte en från Ali Express som jag fick fick igår. Finns flera ställen som skicka från Europa så man slipper avgifter.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av svintooo:

Jag är på vippen att beställa en Roborock då min ordinarie dammsugare börjar få problem med munstycket (plasten börjar ge med sig) och därmed blir rätt svårmanövrerad. Jag står lite lite i valet och kvalet mellan s50 och s6. Det skiljer ju strax över 2 000 kronor mellan dem och frågan är ju om s6 faktiskt är värd så pass mycket mer. Jag kan ju potentiellt få en s50 och en kompetent vanlig dammsugare för samma peng som endast en s6.

Jag har letat runt och försökt hitta någon vettig jämförelse, men ärligt talat så blir jag inte så mkt klokare. s6an ska ha bättre moppingfunktion (känns ju rätt meningslöst ändå), låta mindre och städa snabbare (men inte nödvändigtvis bättre). Är det någon som måhända har båda skapelserna i sin ägo? Tankar i övrigt gällande valet mellan de två?

Med tanke på hur nöjda alla är med sina S50 och hur bra recensioner den får så tror jag du blir nöjd med S50.
Samtidigt ersätter den inte en vanlig dammsugare, du måste ju manuellt dammsuga ställen den inte kommer åt ibland. Men såklart inte lika ofta som vanligt.
Så jag röstar på en S50 + en vanlig billig dammsugare.

Själv är jag grymt nöjd med min S50 som jag köpte för ca 4 veckor sedan.
Den är schemalagd och startar varje dag 12.00. Jag har flera katter så därför går den dagligen.

För er med höga trösklar kan jag rekommendera denna tröskelramp;
https://www.shoppo.se/troskelramper-i-gummi
Dyr men väldigt smidig lösning och som ser bra ut.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Jag köpte en från Ali Express som jag fick fick igår. Finns flera ställen som skicka från Europa så man slipper avgifter.

Ok, men hittar ingen på Aliexpress som tar paypal, och för att handla med kort där så vill dom ju ha kopior på kort/id handlingar m.m. (be om att bi kapad..) och det är då inget jag skickar iväg.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

För er med höga trösklar kan jag rekommendera denna tröskelramp;
https://www.shoppo.se/troskelramper-i-gummi
Dyr men väldigt smidig lösning och som ser bra ut.

åh helvete va dyr! min lösning med kartong och tejp får duga tills jag orkar slipa till en träbit

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Med tanke på hur nöjda alla är med sina S50 och hur bra recensioner den får så tror jag du blir nöjd med S50.
Samtidigt ersätter den inte en vanlig dammsugare, du måste ju manuellt dammsuga ställen den inte kommer åt ibland. Men såklart inte lika ofta som vanligt.
Så jag röstar på en S50 + en vanlig billig dammsugare.

Själv är jag grymt nöjd med min S50 som jag köpte för ca 4 veckor sedan.
Den är schemalagd och startar varje dag 12.00. Jag har flera katter så därför går den dagligen.

För er med höga trösklar kan jag rekommendera denna tröskelramp;
https://www.shoppo.se/troskelramper-i-gummi
Dyr men väldigt smidig lösning och som ser bra ut.

Tack för din input. Jag lutar åt s50 ändå. Sen eventuellt köpa en ny vanlig dammsugare när min nuvarande ger upp helt.

Permalänk
Medlem

Enda jag ser att gå på S6/S60 är om man kommer köra den mycket medans man är hemma, då den är tydligen bra mycket tystare, då dom städar lika bra i dom tester jag sett iallafall.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Enda jag ser att gå på S6/S60 är om man kommer köra den mycket medans man är hemma, då den är tydligen bra mycket tystare, då dom städar lika bra i dom tester jag sett iallafall.

Min plan är väl att låta den brumma runt när ingen är hemma, så ljudnivån behöver ju inte nödvändigtvis vara superlåg. Som du skriver, städningen verkar ju vara lika bra enheterna emellan. Bortser man också från moppningen så är det ju nästan inget alls som talar för s6an.

Permalänk
Medlem

@svintooo: jag har båda versionerna (s50 och en t6) s5 klarar lite högre tröskel, vi talar enstaka mm
t6/s6 kartfunktion är vida överlägsen s50, med rumsindelningen och och våningar osv. s50 är hackad dvs det går göra mer saker med den som att ändra så den blir en t5 i stället om man har mycket xiaomi saker på kina servrar, tänk dock på strulet som blir.
t/s6 funkar med homeassistant och 3 part appar som s5 dock funkar s5 med alexa direkt medans t6 körs via deras egna röststyrning.

6t är mycket snabbare på städningen, kör effektivare och är fysiskt snabbare, och som andra skrev så är den väldigt tyst, går köra när man sover, det kan jag inte göra med s50)
t6 tork/våttork är mycket bättre än s50 samt är den bättre på att känna av mattor.
t6 borstar är jäkligt mycket lättare att rengöra då man kan ta bort sidorna, men jag tror det går montera dessa i s50 med. (ska testa någon gång när jag orkar)

hmm tror jag fått med dom flesta sakerna som skiljer dom åt,
personligen skulle jag aldrig köpa en s50 över s6 jag tycker att det sammantaget är viktiga saker som är mycket bättre på s6, dock använder vi våttorkning, städning i olika rum på olika tider och vi kör den när vi har andra aktiviteter så vi vill ha en låg ljudnivå.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.