Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlantica4ever:

@Runqen: Crunchyroll är det enda lagliga alternativet, tyvärr lämnar det nordiska utbudet mycket övrigt att önska, slutade därför personligen med premium där. Upplevde det som 2/3 av allt jag ville se inte var tillgängligt.

Netflix har extremt dåligt utbud också. Vissa enstaka serier laddas dock upp lagligt på tjänster som youtube, har för mig Quanzhi Gaoshou var ett exempel på sådan. Men detta utgör en klar minoritet.

Nerladdning sysslar jag inte med och för att inte bryta några forumregler ska jag inte nämna de andra alternativen. Stödja har jag för mig att en gör bäst genom att köpa merchandise och serierna.

Jag tror jag ger Crunchyroll ett försök, tack. För en novis som jag tror jag utbudet kommer räcka
ett bra tag.

[quote postid="17379874" userid="27003" name="doomas"]
@Runqen
Jag slänger ur mig lite förslag bara:
Detective Conan (lång, inte avslutad), Uta koi, Chihaya furu, Moyashimon, Naruto + Naruto Shippuden (lång, avslutad), Cowboy bebop, Evangelion, Galaxy express 999, Nodame cantabile, Lupin III (bio- och TV-filmerna). Typ alla studio Ghibli-filmer.

Jag tittade mest på Crunchyroll, men tyvärr saknas en del för oss (tex One Piece!?) och nu har jag inte haft tid att se så mycket. Ett tag betalade jag för premium och skaffade avsnitten på annat håll. Bäst att göra som @atlantica4ever säger dock.

Onepiece ser jag när jag kikar igenom utbudet på crunchyroll, så det verkar finnas för oss.
Ska undersöka de andra du skrev också, tack.

Permalänk
Medlem

Nämnen! Att jag missat denna tråd! Here goes. B)

Skrivet av Runqen:

Kan någon rekommendera lite serier för en som inte är alls insatt i anime/manga?

Vad jag sett:

Pokemon (älskar fortfarande pokemon!)
Hunter x hunter (väldigt väldigt bra även om vissa händelser drogs ut på något enormt)
Onepiece (bara sett de första 10-15 avsnitten, men denna gillar jag verkligen med)

Nedan följer lite rekommendationer, tar av lite olika sorter:

"91 Days", dramatisk berättelse om hämnd och maffia.
http://www.crunchyroll.com/91-days

"Barakamon", komisk och härlig serie om en kalligrafitecknare som behöver finna inspiration.
http://www.crunchyroll.com/barakamon

"Blood Blockade Battlefront", action, komedi. Toppklass animering och ljud.
http://www.crunchyroll.com/blood-blockade-battlefront

"Drifters", huvudkaraktären, en samuraj i krig transporteras plörsligen till en fantasyvärld - i krig. Serie full av kända historiska figurer från världen över (bland annat Oda Nobunaga, Hannibal Barca, Butch Cassidy, Jeanne dArc m.fl.) har blivit transporterade hit för krig mellan mystiska viljor. Samma författare av mangan som till "Hellsing".
http://www.crunchyroll.com/drifters

"Gintama", en lång shounen-serie men dels egen story men även väldigt mycket parodier (allt från Star Wars till Dragon Ball till Jackie Chan), de seriösare delarna av serien är episka. Rekommenderar att man sett på en hel del annan anime först för att fatta alla parodier.
http://www.crunchyroll.com/gintama

"JoJo's Bizarre Adventure", klassiker bestående av flera säsonger med olika generationer av "JoJo" (huvudpersonen).
http://www.crunchyroll.com/jojos-bizarre-adventure

Ovanstående får nog räcka till att börja med..

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Har kikar igenom endel av det som rekommenderats och det mesta har jag gillat. Tack för bra tips!

Jag har fått lite dille på Pokémon nu igen, gissar att lets go eevee utlöste någon nostalgiendorfin i hjärnan på mig. ^^ Men jag hittar inga bra samlingar för Pokémon någonstans. De streamingtjänster vi har här i Sverige har mest lite ströavsnitt. Netflix har s1, cmore s10 (tror jag) osv.

Även när jag letar efter dvdsamlingar att köpa går jag lottlös. Det är bara lite ströboxar jag hittar här och där med undantag för någon samling med s1-13 på eBay. Men den kostade runt 3000kr och det vill jag inte betala. Inte ens sidor som säljer saker saker från officiella pokestops i Japan har något vad jag lyckats hitta.

Någon som vet vart man kan hitta officiella boxar med Pokémon att köpa eller en streamingtjänst som iaf har ett par kompletta säsonger?

Permalänk
Medlem

Någon mer som tittar på Reborn as a Slime ?
Eller som det heter på Japanska 'Tensei Shitara Slime Datta Ken'.
Startade förra året så finns en hög med avsnitt för dom som missat den serien.
Fantasy/Isekai något sådant på kategori. Ganska avslappnande lungt tempo.

Såg att även The Morose Mononokean 'Fukigen na Mononokean' Säsong 2 har börjat.

Rising of the Shield Hero 'Tate no Yuusha no Nariagari' har tydligen börjat, måste kolla upp det.

Kan även rekomendera Goblin Slayer från förra säsongen, men är ganska våldammt imellanåt.

Länkar för mera info.

Fukigen na Mononokean
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=11924

Goblin Slayer
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=13831

Tate no Yuusha no Nariagari
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=13246

Tensei Shitara Slime Datta Ken
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=13871

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Har kikar igenom endel av det som rekommenderats och det mesta har jag gillat. Tack för bra tips!

Jag har fått lite dille på Pokémon nu igen, gissar att lets go eevee utlöste någon nostalgiendorfin i hjärnan på mig. ^^ Men jag hittar inga bra samlingar för Pokémon någonstans. De streamingtjänster vi har här i Sverige har mest lite ströavsnitt. Netflix har s1, cmore s10 (tror jag) osv.

Även när jag letar efter dvdsamlingar att köpa går jag lottlös. Det är bara lite ströboxar jag hittar här och där med undantag för någon samling med s1-13 på eBay. Men den kostade runt 3000kr och det vill jag inte betala. Inte ens sidor som säljer saker saker från officiella pokestops i Japan har något vad jag lyckats hitta.

Någon som vet vart man kan hitta officiella boxar med Pokémon att köpa eller en streamingtjänst som iaf har ett par kompletta säsonger?

Science Fiction bokhandeln (sfbok.se) har i alla fall de 52 avsnitten av Pokémon: Indigo League i en box. Sen kan jag rekommendera att söka på Tradera, fann några "complete collection" DVD-boxar vis snabb sökning. Mitt tips att att annars köpa boxar från Storbritannien eller annan europeisk utgåva då anime är dyrt att köpa från Japan. Alternativt amerikansk. Har själv köpt samlarutgåva med 13 avsnitt för mer än 1000 kr från Japan men det är undantag jag gör för mina absoluta favoriter annars blir det bara manga vilket är betydligt billigare att köpa. Jag vet ingen streamingtjänst med Pokémon då jag själv inte tittar på det.

Skrivet av Alpha77:

Någon mer som tittar på Reborn as a Slime ?
Eller som det heter på Japanska 'Tensei Shitara Slime Datta Ken'.
Startade förra året så finns en hög med avsnitt för dom som missat den serien.
Fantasy/Isekai något sådant på kategori. Ganska avslappnande lungt tempo.

Även jag kan rekommendera denna. Lite av parodi på jrpg-genren också fann jag. xD

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Köpte en manga serie för första gången i mitt liv. Såg Alita battle angel på bio för ett tag sedan och blev totalt golvad över storyn, dess karaktärer och miljön allt utspelade sig i. Köpte de 5 stycken Battle Angel Alita deluxe edition som finns och ser fram emot att läsa dem. Har alltså inte läst de än.

För nästa köp funderar jag på Akira. Läser bara goda omdömen om den serien. Jag tror jag såg någon animerad film för rätt länge sedan som jag inte minns mycket av. Tror ni det blir en bra serie att läsa efter att jag är klar med Battle Angel Alita?

Gillar hela grejen med dystopier och folk som går från "ingenstans" till att upptäcka sig själva och vad de är kapabla till.

Kan ju nämna att jag förmodligen inte kommer bli någon manga aficionado. Utan vill bara läsa några bra serier som kanske kan ses som representativa för genren. Om det överhuvudtaget finns något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Köpte en manga serie för första gången i mitt liv. Såg Alita battle angel på bio för ett tag sedan och blev totalt golvad över storyn, dess karaktärer och miljön allt utspelade sig i. Köpte de 5 stycken Battle Angel Alita deluxe edition som finns och ser fram emot att läsa dem. Har alltså inte läst de än.

För nästa köp funderar jag på Akira. Läser bara goda omdömen om den serien. Jag tror jag såg någon animerad film för rätt länge sedan som jag inte minns mycket av. Tror ni det blir en bra serie att läsa efter att jag är klar med Battle Angel Alita?

Gillar hela grejen med dystopier och folk som går från "ingenstans" till att upptäcka sig själva och vad de är kapabla till.

Kan ju nämna att jag förmodligen inte kommer bli någon manga aficionado. Utan vill bara läsa några bra serier som kanske kan ses som representativa för genren. Om det överhuvudtaget finns något sådant.

Om du gillar folk upptäcka sig själva i kniviga situationer så tror jag Gantz kan vara något.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

@DST: tack för tipset. Ska kolla upp!

Permalänk
Medlem

Hej.
Min dotter är på jakt efter "Stall Norrsken" Det är en svensk manga-inspirerad romansvit , någon här som känner till den? Är 6 böcker i denna serie.
Har letat på bibliotek , ja överallt utom just här i Manga tråden.
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Hej.
Min dotter är på jakt efter "Stall Norrsken" Det är en svensk manga-inspirerad romansvit , någon här som känner till den? Är 6 böcker i denna serie.
Har letat på bibliotek , ja överallt utom just här i Manga tråden.
Mvh / Mangee

Detta verkar vara förlaget som gav ut böckerna, finns någon mailadress mediakontakt kan ju prova att fråga om dom finns kvar.
https://www.bonniercarlsen.se/bocker/156960/stall-norrsken-el...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Detta verkar vara förlaget som gav ut böckerna, finns någon mailadress mediakontakt kan ju prova att fråga om dom finns kvar.
https://www.bonniercarlsen.se/bocker/156960/stall-norrsken-el...

Tack för svaret , vi har varit i kontakt med dom och dom hade inga kvar.
Vi letar vidare på second hand butiker och på olika forum.
Tack / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Någon mer som tillhör den stora skaran som imponerades av kvalitén i avsnitt 19 av Demon Slayer?

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

@Yaana: Tror jag har sett andra halvan av det avsnittet 10 gånger nu kanske!

Permalänk
Medlem

Känns som en mellansäsong nu i höst, bortsett från att Chihayafurus tredje säsong ju kommer att sändas. Äntligen!

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

@kode: Håller med, inte mycket som tilltalar denna säsong men det är bra för backlog ibland.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Känns som en mellansäsong nu i höst, bortsett från att Chihayafurus tredje säsong ju kommer att sändas. Äntligen!

Litet urval iaf efter att ha tittat på vad som finns.

Choyoyu (Choujin Koukousei-tachi wa Isekai demo Yoyuu de Ikinuku you desu!)
väldigt overpowered protagonists, men kanske kan vara underhållande.

Description
Seven high school students are involved in an airplane crash. When they woke up, they found themselves in a parallel world where magic and beastmen exist. Of course, they panicked at their sudden unexpected predicament... or not? Instead, they create a power plant in a world that doesn't have electricity, they did a little extra work and managed to take economic control over a metropolis, they managed to repay their gratitude to some oppressed citizens by upending a corrupt government, and basically do whatever they feel like?

Hataage! Kemono Michi
verka ju lite bra iaf.

Description
3,2,1...RUMBLE! Genzo, Japan's number one animal-loving pro-wrestler, gets transported to another world where magical beasts run rampant. In order to save the kingdom, the princess asks him to rid the world of the beasts, but he refuses and wants to save them instead! Genzo opens a pet shop for his new beast friends, but he gets too attached to them and is unable to sell them which leads to constant financial problems for his new shop! Join Genzo and his cute demi-human employees as they find loving homes for the many beasts of the kingdom!

Watashi, Nouryoku wa Heikinchi de tte Itta yo ne!
(Didn't I Say to Make My Abilities Average in the Next Life?!)
tror anime serien börjar på tredje boken.

Description
Kurihara Misato was a little more capable than other high school girls, and as a result, she was always alone and couldn't live her life the way she wanted. When she was reincarnated in another world after a tragic accident, she wanted a chance to make normal friends and live a normal life. So she asked God for one thing... "Give me abilities that are average for that world!" But the abilities God gave her were not "average" at all... And now this girl, who's been reborn in a world where magic is real, struggles to find simple, ordinary happiness!

Sword Art Online – Alicization – War of Underworld
finns ju också, även om jag tyckte förra säsongen kunde vart bättre.. men inte sett hela.

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Och "isekai" fortsätter med sin dominans. XD

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Avstängd

One of Us

T.o.m. Dwight Schrute vet vad som gäller.

REDLINE är lätt bästa anime-filmen btw.

Permalänk
Medlem

Året började ju helt klart bra med Eizouken (bara tre avsnitt kvar nu, snyft). Utöver det väntar jag ju på att Netflix släpper Dorohedoro. Hade ju varit trevligt om de kunde släppa den på veckobasis som de gjort i Japan, men men. Tyvärr tar ju även tredje säsongen av Chihayafuru snart slut, så jag hoppas verkligen man slipper vänta i 6 år på nästa den här gången.

Nästa säsong kommer ju några favoriter tillbaks, säsong 2 av Fruits Basket-remaken (som ju ska adaptera hela mangan den här gången), och så blir det mer Kaguya-sama.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Året har fortsatt bra med Great Pretenders (finns på Netflix och rekommenderas starkt även för icke-anime fans). Följer just nu Jujutsu Kaisen och Noblesse veckovis på Crunchyroll, varav den första troligen är min favorit just nu.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Inaktiv

Jag har just nu 91 manga serier på min NAS, har i stort sett alla bra serier som finns och de har tagit mig många år att samla ihop allt.

Just nu är de One Piece som gäller och de lär ta tid, har snart kollat klart på säsong 1 som är 61 avsnitt och de är bara typ 900 avsnitt till så de lär ta några år.

Min favorit serie är Cowboy Bebop, Samuraj Shamploo, Death Note, Highshool of the dead.

Om ni har Megasync konto så har jag en länk med hundra tals serier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Jag har just nu 91 manga serier på min NAS, har i stort sett alla bra serier som finns och de har tagit mig många år att samla ihop allt.

Just nu är de One Piece som gäller och de lär ta tid, har snart kollat klart på säsong 1 som är 61 avsnitt och de är bara typ 900 avsnitt till så de lär ta några år. Samurai Schamploo känns lite som bortglömd klassiker ibland vilket är synd.

Min favorit serie är Cowboy Bebop, Samuraj Shamploo, Death Note, Highshool of the dead.

Om ni har Megasync konto så har jag en länk med hundra tals serier.

One Piece (animen) är mycket bra till en början men senare i serien så är det tyvärr mycket dålig tempo varför mangan är att föreslå istället då animen drar ut på en del för mycket (då animen kommer ikapp mangan).

Gällande en del du skriver om; nedan följer delvis citat från första inlägget i denna tråd:

Skrivet av Rich:

Efter intern diskussion har vi kommit fram till att tillåta diskussioner även om serier olicensierade utanför Japan. Detta till en förutsättning att inga diskussioner sker om warez, fansubbar, fansubgrupper, var och hur man kan ladda ner med mera.

Det finns lagliga streamingsidor så som Netflix, Crunchyroll och Wakanim för anime. Manga går att köpa i fysisk form eller digitalt på exempelvis Bookwalker.

Edit: https://mangaplus.shueisha.co.jp/ är laglig sida för att läsa manga gratis, utges direkt av utgivaren Shueisha i Japan som bland annat har Shonen Jump.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yaana:

One Piece (animen) är mycket bra till en början men senare i serien så är det tyvärr mycket dålig tempo varför mangan är att föreslå istället då animen drar ut på en del för mycket (då animen kommer ikapp mangan).

Gällande en del du skriver om; nedan följer delvis citat från första inlägget i denna tråd:

Det finns lagliga streamingsidor så som Netflix, Crunchyroll och Wakanim för anime. Manga går att köpa i fysisk form eller digitalt på exempelvis Bookwalker.

Edit: https://mangaplus.shueisha.co.jp/ är laglig sida för att läsa manga gratis, utges direkt av utgivaren Shueisha i Japan som bland annat har Shonen Jump.

Tycker redan de är segt, är för utdraget och de är flera avsnitt bara för en uppgörelse, vet inte om jag is fortsätta titta och som sagt den tid som krävs för att se allt är på tok för hög, kollar man 3 avsnitt varenda dag så tar de typ 3 år innan man sett klart allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Tycker redan de är segt, är för utdraget och de är flera avsnitt bara för en uppgörelse, vet inte om jag is fortsätta titta och som sagt den tid som krävs för att se allt är på tok för hög, kollar man 3 avsnitt varenda dag så tar de typ 3 år innan man sett klart allt.

Rekommenderar mangan istället i sådana fall, storyn är det ju inget fel på.

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem

Baki och Kenshan Ashura är två netflixserier som faktiskt fångade mitt intresse rätt skapligt och har kikat igenom båda. Dessvärre inga längre avsnitt och inte särskilt många säsonger.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

Tycker väl att det generellt är lite för många animeserier som går just i vilket jag har intresse för. Är väl konsekvenserna av att så många blev flyttade i våras och somras för Corona. Eller så är det så att Haikyuu tar det mesta fokuset från andra serier.

Permalänk
Medlem

Vet inte varför denna dök upp bland mina Youtube-rekommendationer men roligt var det;
"If Programming Was An Anime":

Visa signatur

[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5] [Samsung Galaxy Z Flip 4]
[Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2] [LG 34WN750-B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Baki och Kenshan Ashura är två netflixserier som faktiskt fångade mitt intresse rätt skapligt och har kikat igenom båda. Dessvärre inga längre avsnitt och inte särskilt många säsonger.

Kengan Ashura (Om någon letar efter serien).

Om du gillar fightingserier så har du även Hajime No Ippo. Mer komedi än fighting, men den handlar om boxning och är riktigt underhållande.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Kengan Ashura (Om någon letar efter serien).

Om du gillar fightingserier så har du även Hajime No Ippo. Mer komedi än fighting, men den handlar om boxning och är riktigt underhållande.

D'oh! Såklart stavas det så här

Ja men den är rätt skaplig. Tänkte inte ta det som något seriöst, och första säsongen var nog den lite svagare men tar sig rätt fint

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Vet inte varför denna dök upp bland mina Youtube-rekommendationer men roligt var det;
"If Programming Was An Anime":

https://www.youtube.com/watch?v=pKO9UjSeLew

2003 gick ju Battle Programmer Shirase iofs

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."