Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.5.1

Permalänk
Medlem

Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.5.1

Support For

  • RAGE®2

    • Up to 16% performance gains with AMD Radeon™ Software Adrenalin 2019 Edition 19.5.1, on an AMD Radeon™ VII.

  • Windows®10 May 2019 Update

  • Instruction Tracing for Radeon GPU Profiler 1.5.X

Fixed Issues

  • Performance metrics overlay may experience intermittent flicker when playing back protected content with this feature enabled.

  • DOOM™ may experience an application hang during launch on AMD XConnect™ Technology system configurations.

  • Radeon Software installation may fail or get stuck at 33% when installing on AMD Radeon HD 7970 system configurations.

  • Some Radeon RX 400 and Radeon RX 500 series graphics products may experience a system hang when hot plugging 8K displays.

  • AMD Radeon VII may fail to apply Radeon Settings video profiles to video playback.

  • HTC VIVE™ devices may experience connection or detection issues by the OS or SteamVR™.

  • System instability may be experienced on ASUS TUF Gaming FX505 laptop when a wireless display is connected.

  • Stuttering or frame drop may be experienced when playing back DivX interlaced content in the Windows® Movies & TV application.

  • Radeon RX Vega series graphics products may experience higher than expected memory clocks at idle or desktop with multi-display system configurations.

  • Some system configurations may not be able to set 10-Bit color in Radeon Settings when the connected display is set to 4K 60hz.

  • Enhanced Sync may fail to enable on Radeon FreeSync enabled displays in DirectX®9 API games on game first launch.

  • AMD Link may experience intermittent authentication issues. An update of the AMD Link application is also required.

  • Some games may experience texture flickering or corruption on Radeon RX Vega series graphics products when using the Vulkan™ API.

Known Issues

  • Radeon ReLive streaming and uploading of videos and other content to Facebook™ is currently unavailable.

  • ASUS TUF Gaming FX505 may experience discrete GPU connection issues with devices disappearing from device manager when the system is idle.

  • World War Z™ may experience an application hang after extended periods of play.

  • AMD Radeon VII may experience screen flicker in multi display setups on desktop or while applications are running.

  • Performance metrics overlay and Radeon WattMan gauges may experience inaccurate fluctuating readings on AMD Radeon VII.

  • HDR Video may freeze or have corruption during playback when using Movies and TV Application with some Ryzen APUs.

Nedladdning och mer info

Permalänk

hmm jag vet inte om denna uppdatering är sabilt nog för min APU ... (2400g Vega-11) och mina behov ... ser dock denna är en beta...

Visa signatur

<<< AMD Ryzen 7 3700X | Corsair DDR4 16GB 3200mhz PRO RGB | WD SN850X m2 - Gigabyte 1tb m2 - Samsung 256gb SSD | Gigabyte RTX 3060 Vision 12GB OC
Fractal Design Define Compact vit TG | 2 st Acer 24" skärmar >>>

Permalänk
Medlem

Såg att rage 2 var tungdrivet på 2080ti ej 60fps på 4k (om det räknas som tungdrivet vet jag inte).
Hur ser det ut på AMD kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Såg att rage 2 var tungdrivet på 2080ti ej 60fps på 4k (om det räknas som tungdrivet vet jag inte).
Hur ser det ut på AMD kort?

Skickades från m.sweclockers.com

mmm ska bli intresant, kommer bli å de grövsta besviken om sweclockers inte testar denna i Vulcan med.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av UncleDirty:

mmm ska bli intresant, kommer bli å de grövsta besviken om sweclockers inte testar denna i Vulcan med.

Jag tror tyvärr inte det blir något Rage 2-test i närtid, vi är mitt i flytt och testriggarna är nedpackade! @JonasT eller @Kenneth får rätta mig om jag har fel.

@Tompa på FZ körde en superkompakt vända med bara RTX 2070.
https://www.fz.se/artikel/279796-snabbtest-sa-flyter-rage-2-p...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av HenrikM:

Såg att rage 2 var tungdrivet på 2080ti ej 60fps på 4k (om det räknas som tungdrivet vet jag inte).
Hur ser det ut på AMD kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett test.
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/RAGE...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Bäst att invänta patchar och optimeringar samt tills roadmap är fullbordad (någon gång mot augusti-september) innan jag plockar upp det.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som märker av mindre screen flickering i multiskärm config? Eller hade min dator bara en bra dag? 😄

Skickades från m.sweclockers.com