Vad hoppas du på inför E3 2019?

Permalänk
Medlem

Dragon age: origins 2 och en expansion till Diablo 2 hade varit fint. Väntat länge nu.

Permalänk
Medlem

Bara intresserad av Cyberpunk (antar PI/AoW: Planetfall är icke-närvarande).

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@kaput: Jag tror inte det hade blivit bra. Om de bara skulle göra en tekniskt uppgraderad variant av originalet skulle de behöva föra med sig saker som inte fungerar i en modern spelmotor. Alla minispelen i Golden Saucer skulle behöva göras om helt, hela sekvensen där Cloud ska sätta ihop sin dress och charma Don Corneo skulle bli konstig i en modern spelmotor och behöva göras om, med mera. Spelet är fyllt av den sortens sekvenser som skulle bli knasigt i modern spelmotor.

Om Square Enix skulle göra en traditionell tolkning av det skulle de behöva göra någon form av retro-grafik alá Octopath Traveler, men även där skulle en hel del behöva göras om. Jag tycker det är rätt att göra en ny, modern tolkning av vad FFVII var, och då passar inte turbaserade strider in. Jag gillar mer actionorienterade strider när de görs rätt. FFXV var delvis rätt, kul när man blir bra på det men samtidigt också lätt rörigt. Och summons var helt sämst i FFXV, där hoppas jag verkligen att de tänker om helt med FFVII Remake. Skulle inte ha något emot om de körde som i FFXII, dvs. att summons dyker in i partyt och slåss vid ens sida.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk

-Vore riktigt kul att se mer utav Elder Scrolls 6. Även fast det bara har gått ett år sedan de annonserade spelet.
-Hoppas också på mer Cyberpunk 2077. Även det vore riktigt kul. Förväntar mig inte ett datum för lansering men kanske mer gameplay och någon info om vad spelet kommer handla om mer detaljerat.
-GTA VI vore kul att höra något om. Eller få bekräftat från officiellt håll att spelet är under utveckling.
-Star Wars Fallen Order vill jag oerhört gärna se gameplay ifrån.
-Samt alla roliga vloggar. Vore kul att få se Emil Åkered äta strimlad smurf igen

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk

Svar på tal när RDR2 kommer till pc. Cyberpunk2077, Age of Empires IV, Metroid Prime 4 hade varit skoj men inte troligt pga omständigheter och Witcher 4 hade givit mig stå fräs mellan benen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem

Är väl egentligen bara något nytt från Subset Games som skulle smälla högt för mig, typ Into the Breach: Advance Edition. Men gissar att de i bästa fall kommer utannonsera mer konsolportar av ItB eller FTL.
Shenmue III kommer jag spela oavsett men antar att det dyker upp i någon form där på E3.
Kommer nog skippa flera större presskonferenser i år. Kollar nog PC Gaming Show då de brukar kunna ha en radda mindre titlar som får mer fokus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Medlem

Half Life 3, Dota 3 Inget av dem lär väl komma de närmaste åren

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Nån sneakpeak på kommande PS5 är ju bara att glömma, men vore trevligt med nån form av nyheter etc ang den. Är i princip det enda.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag hoppas faktiskt på ett riktigt fint skräckspel. Finns inget roligare att ha polaren hemma med några bärs och sitta och vara livrädd, hehe.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Jag hoppas faktiskt på ett riktigt fint skräckspel. Finns inget roligare att ha polaren hemma med några bärs och sitta och vara livrädd, hehe.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Bira, Resident Evil 7 och Playstation VR torde vara en rolig kombination! Har dock inte provat då jag troligen skulle... hmmmm... behöva duscha relativt omgående om jag känner mig själv rätt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Bira, Resident Evil 7 och Playstation VR torde vara en rolig kombination! Har dock inte provat då jag troligen skulle... hmmmm... behöva duscha relativt omgående om jag känner mig själv rätt

Jo det kan jag se framför mig som en rolig upplevelse!
Brukar dock själv hålla mig till skräckspel utan vapen, det är lite läskigare hehe.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonk97:

Jo det kan jag se framför mig som en rolig upplevelse!
Brukar dock själv hålla mig till skräckspel utan vapen, det är lite läskigare hehe.

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Haha! Då är du fanimig modigare än mig! Kudos

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mugen08: jag är inte direkt förvånad över att du ser fram emot Shen Mue III Är du taggad på Judgment? Förhandstestade det tidigare i vår, känns väldigt Yakuza (vilket så klart bara är positivt).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Kanske är fel tillställning men mer info om Google Stadia, tex spel som kommer att finnas där. Hoppas på tex RDR2 och Cyperpunk!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@sparkar_boll: just ja, Star Wars Jedi: Fallen Order glömde jag bort helt! Där hoppas jag verkligen vi får se ordentligt med gameplay från spelet, har höga förhoppningar om det här faktiskt. Tror Respawn har vad som krävs för att stöpa en bra Star Wars-upplevelse. Ribban är ju inte satt jättehögt med Battlefront och Force Unleashed-spelen.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Microsft +++ Ori and the Will of the Wisps !
Sony +++ The Last of us Part 2!
Nintendo +++ Animal Crossing!, och helst en mer bärbar mini Switch.
Bethesda +++ Doom Eternal!

Permalänk
Medlem

Jag fick sånt jäkla sug för Super Mario Sunshine häromdagen. En uppföljare på det? Ja tack, hemskt gärna!

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Hade helt klart varit mer taggad på Cyberpunk om det inte vore för designen. Hade verkligen hoppats på en mer realistisk design ala The Witcher 3 istället för den nästan plastiga/cartooniga designen som spelet verkar få.

Som spel ser det däremot sjukt ballt ut och det kommer helt klart att införskaffas när det väl kommer.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

GTA 6 , COD MW2-3 remake men drömma går ju.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Hoppas på något från Nintendo gällande deras Switch. En hårdvaruuppgradering eller budgetvariant hade varit kul att se.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@markiiie: +1 på den! Super Mario Sunshine är ju fantastiskt bra, svämmar fullkomligen över av charm och tokbra design. Förstår inte alls varför det kritiserats av fans.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls VI
Cyberpunk 2077
Starfield
något Fallout som inte är 76

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

World in Conflict 2 eller en remake av 1an men det kommer troligtvis aldrig hända

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX Merc, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

@loevet: Jo men jag köper nog Judgement förutsatt att det kommer ut på PC. Får hoppas Sega tar med ett nytt "Best of Japan on PC"-block till årets PC Gaming Show på E3, det var förra årets glasklara ljuspunkt för mig. Dock ännu inte klar med Yakuza 0, och hade hoppats hinna spela om Shenmue I&II HD innan del 3. :/

Visa signatur

Asus Rog Strix X570-F | AMD Ryzen 9 3900X | G.Skill 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Noctua NH-U12A | Asus Geforce RTX 2070 Super 8GB DUAL OC EVO | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | Corsair Force MP600 1TB | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define C TG | Acer 27" Predator XB273K | QPAD MK-85 (Brown) | Razer DeathAdder Chroma | Logitech Z623 | Sennheiser GAME One
http://www.youtube.com/channel/UCl0ZJPJ7XZkjvUoR7zgPOLg

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mugen08: har införskaffat Shenmue 1 & 2 till PS4, men har inte hunnit ta tag i det heller. Skulle också vilja fräscha upp minnet inför trean, men är väldigt oklart om jag kommer hinna. Sannolikt blir genomspelning av trean skjuten på framtiden också #backlogen

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

vill gärna se något nytt och spännande. något man inte hört om innan.

Permalänk

Sabre Wulf 2

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077, uppföljaren till God of War 2018, och lite snack om Elder Scrolls 6.

Jag förväntar mig att ES 6 kommer vara multiplayer-fokuserat, eftersom Bethesda verkar marschera rakt ned i den kloakbassängen med sina titlar.

Jag förväntar mig även att Ubisoft fortsätter sin utstakade bana med lite nytt om Watch Dogs, mer Far Cry, mer Assassin's Creed, och mer, mer, mer av saker som tyvärr är så uttjatade att jag somnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Jag förväntar mig även att Ubisoft fortsätter sin utstakade bana med lite nytt om Watch Dogs, mer Far Cry, mer Assassin's Creed, och mer, mer, mer av saker som tyvärr är så uttjatade att jag somnar.

Räknar verkligen med att vi får se mer av Beyond Good and Evil 2 under Ubisoft's sändning. Gärna en längre gameplay-snutt

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@kaput: Jag tror inte det hade blivit bra. Om de bara skulle göra en tekniskt uppgraderad variant av originalet skulle de behöva föra med sig saker som inte fungerar i en modern spelmotor. Alla minispelen i Golden Saucer skulle behöva göras om helt, hela sekvensen där Cloud ska sätta ihop sin dress och charma Don Corneo skulle bli konstig i en modern spelmotor och behöva göras om, med mera. Spelet är fyllt av den sortens sekvenser som skulle bli knasigt i modern spelmotor.

Om Square Enix skulle göra en traditionell tolkning av det skulle de behöva göra någon form av retro-grafik alá Octopath Traveler, men även där skulle en hel del behöva göras om. Jag tycker det är rätt att göra en ny, modern tolkning av vad FFVII var, och då passar inte turbaserade strider in. Jag gillar mer actionorienterade strider när de görs rätt. FFXV var delvis rätt, kul när man blir bra på det men samtidigt också lätt rörigt. Och summons var helt sämst i FFXV, där hoppas jag verkligen att de tänker om helt med FFVII Remake. Skulle inte ha något emot om de körde som i FFXII, dvs. att summons dyker in i partyt och slåss vid ens sida.

Jag hade nog tänkt mig något som i stort var troget originalet, med upphottad grafik, nya karaktärsmodeller, och justeringar av de värsta missarna i spelmekaniken, typ. Även om FFIX var favoriten i serien, så är FFVII otroligt bra som det var också, det behövs inte byggas om helt.

Varför tycker du det skulle behövas retrografik för att det skulle funka? Kan inte riktigt se det själv. Eller är det en såndär grej som är nästan omöjlig att förklara?

Har inte spelat nåt nyare än FFXII, så kan inte riktigt uttala mig där, men det brukar ju ofta vara på den spelmekaniska fronten FF-serien gör stora missar. Kommer ju aldrig glömma det så löjligt dumma systemet i FF8, man hade ju inte kommit en femtedel genom spelet innan man kunde farma 100 styckna sånadär vad det nu var och äga sönder

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!