Ubisoft satsar vidare på Epic Games Store med Ghost Recon Breakpoint

Permalänk
Melding Plague

Ubisoft satsar vidare på Epic Games Store med Ghost Recon Breakpoint

Ubisoft fortsätter att satsa på Epic Games Store, vilket medför att nya Ghost Recon Breakpoint inte dyker upp på Steam alls. Spelet finns dock kvar på bolagets egna Uplay.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

... och jag satsar vidare på att inte köpa grejer på Epic Game Store tills dom slutar med sitt trams.

Permalänk
Medlem

@Cimlite: tur för dig att de finns på Uplay då.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Cimlite:

... och jag satsar vidare på att inte köpa grejer på Epic Game Store tills dom slutar med sitt trams.

Skrivet av Vash:

@Cimlite: tur för dig att de finns på Uplay då.

Precis som Cimlite så vägrar jag handla från Epic's store, av ren princip.

Men har personligen inga större problem med Uplay (längre), dock är det bara 1st party titlar jag har där med så som Division och Ass-creed. Kan ju dock säga med handen på hjärtat att om EA/Ubisoft etc hade släppt sina spel på Steam istället så hade jag gladligen betalat dom där extra 12% extra gentemot t.ex. Epic's andel - Steam är så överlägset mycket bättre som plattform än någon av "konkurrenterna" och det säger jag inte bara för att jag har merparten av mitt bibliotek där, utan för att funktionsmässigt erbjuder Steam så himla mycket bra saker.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

När det kommer till Ubisoft spel är det sak samma. Spelen måste ändå gå via Uplay så man kan lika gärna köpa spelen på Uplay och inte behöva starta epic store launcher och Uplay launcher.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Precis som Cimlite så vägrar jag handla från Epic's store, av ren princip.

Men har personligen inga större problem med Uplay (längre), dock är det bara 1st party titlar jag har där med så som Division och Ass-creed. Kan ju dock säga med handen på hjärtat att om EA/Ubisoft etc hade släppt sina spel på Steam istället så hade jag gladligen betalat dom där extra 12% extra gentemot t.ex. Epic's andel - Steam är så överlägset mycket bättre som plattform än någon av "konkurrenterna" och det säger jag inte bara för att jag har merparten av mitt bibliotek där, utan för att funktionsmässigt erbjuder Steam så himla mycket bra saker.

Kunde inte sagt det bättre själv. Till en början tyckte en del av mig att det var sunt att det dök upp konkurrens men när konkurrensen handlar om att fullständigt utesluta en plattform är det ju inte längre konkurrens. Nu kan jag inte, inte ens om jag är villig att betala mer, köpa spel för att kunna använda en fullständigt överlägsen plattform med t.ex. familjedelning eller streaming till min Steam Link. Mindre åt utvecklare men avsevärt mycket mer åt kunden. Jag vill ju åtminstone kunna välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

... och jag satsar vidare på att inte köpa grejer på Epic Game Store tills dom slutar med sitt trams.

Skrivet av Yatagarasu:

Precis som Cimlite så vägrar jag handla från Epic's store, av ren princip.

Men har personligen inga större problem med Uplay (längre), dock är det bara 1st party titlar jag har där med så som Division och Ass-creed. Kan ju dock säga med handen på hjärtat att om EA/Ubisoft etc hade släppt sina spel på Steam istället så hade jag gladligen betalat dom där extra 12% extra gentemot t.ex. Epic's andel - Steam är så överlägset mycket bättre som plattform än någon av "konkurrenterna" och det säger jag inte bara för att jag har merparten av mitt bibliotek där, utan för att funktionsmässigt erbjuder Steam så himla mycket bra saker.

Skrivet av Alumax:

Kunde inte sagt det bättre själv. Till en början tyckte en del av mig att det var sunt att det dök upp konkurrens men när konkurrensen handlar om att fullständigt utesluta en plattform är det ju inte längre konkurrens. Nu kan jag inte, inte ens om jag är villig att betala mer, köpa spel för att kunna använda en fullständigt överlägsen plattform med t.ex. familjedelning eller streaming till min Steam Link. Mindre åt utvecklare men avsevärt mycket mer åt kunden. Jag vill ju åtminstone kunna välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan man förutsätta att ni endast köper multiplattformsspel till era konsoler om ni äger någon sådan?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Bra med lite mer press på Valve. Priserna på spel, speciellt de med några år på nacken, har blivit för dyra de senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Steam som program (inte som tjänst) är fruktansvärt dålig. Det är alldeles för svårt att hitta AAA titlar eller spel man kan tänkas gilla när allt dränks i indie-skit och pre-releases. Sökfunktionen är ett skämt.
Och att de envisas med att prompta om verifiering av mailen i tid och otid gör det inte bättre.

Hoppas innerligt Epic kan ge dem konkurrens så de behöver förbättra och utveckla sig.
Monopol har väl aldrig fört något gott med sig egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Bra med lite mer press på Valve. Priserna på spel, speciellt de med några år på nacken, har blivit för dyra de senaste åren.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av spawnstah:

Steam som program (inte som tjänst) är fruktansvärt dålig. Det är alldeles för svårt att hitta AAA titlar eller spel man kan tänkas gilla när allt dränks i indie-skit och pre-releases. Sökfunktionen är ett skämt.
Och att de envisas med att prompta om verifiering av mailen i tid och otid gör det inte bättre.

Hoppas innerligt Epic kan ge dem konkurrens så de behöver förbättra och utveckla sig.
Monopol har väl aldrig fört något gott med sig egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Valve är Privatägt och kommer aldrig känna den pressen ni suktar efter.
Sen om man har filter i Steam så funkar det ypperligt att söka efter titlar man letar efter.
Om nån behöver utveckla sig så är det väl Epic, deras store ser ju ut som en gammal Win8 pekplatta när man startar den. Katastrofalt dålig och svår navigerad om nån.

OT så köper jag spelet om jag vill ha det på Uplay oavsett.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

... och jag satsar vidare på att inte köpa grejer på Epic Game Store tills dom slutar med sitt trams.

Skrivet av Yatagarasu:

Precis som Cimlite så vägrar jag handla från Epic's store, av ren princip.

Men har personligen inga större problem med Uplay (längre), dock är det bara 1st party titlar jag har där med så som Division och Ass-creed. Kan ju dock säga med handen på hjärtat att om EA/Ubisoft etc hade släppt sina spel på Steam istället så hade jag gladligen betalat dom där extra 12% extra gentemot t.ex. Epic's andel - Steam är så överlägset mycket bättre som plattform än någon av "konkurrenterna" och det säger jag inte bara för att jag har merparten av mitt bibliotek där, utan för att funktionsmässigt erbjuder Steam så himla mycket bra saker.

Skrivet av Alumax:

Kunde inte sagt det bättre själv. Till en början tyckte en del av mig att det var sunt att det dök upp konkurrens men när konkurrensen handlar om att fullständigt utesluta en plattform är det ju inte längre konkurrens. Nu kan jag inte, inte ens om jag är villig att betala mer, köpa spel för att kunna använda en fullständigt överlägsen plattform med t.ex. familjedelning eller streaming till min Steam Link. Mindre åt utvecklare men avsevärt mycket mer åt kunden. Jag vill ju åtminstone kunna välja.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket hyckleri, om ni tror att Valve är den "goda" sidan så har ni blivit grundlurade.

En väldigt bra artikel om Valve/Steam:
https://www.polygon.com/2017/5/16/15622366/valve-gabe-newell-...

Nu säger jag inte att Epic är bättre, men hyckleriet blir jag jäkligt less på..

Permalänk
Inaktiv

Hade hyfsat kul med Wildlands även om det blev lite enformigt dock. Imponerande spelvärld dock och så snygg grafik. Får se om detta blir någonting att ha. Blir att köpa på Epic Games Store i så fall, om man nu inte får ett bättre pris via Uplay.

Härligt att Steam får ordentlig konkurrens.

Permalänk
Medlem

Kan någon räcka mig en påse popcorn? Tack
Väldigt dåligt att jag inte kan köpa ica kex på willys 😭
Fy på er ica exklusiva kex nä nu får det vara nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Kan man förutsätta att ni endast köper multiplattformsspel till era konsoler om ni äger någon sådan?

Om ett spel är gjort av Microsoft, Sony eller Nintendo och det endast släpps på deras egen plattform. Det är helt okej i min mening. Likaså att Fortnite endast finns tillgängligt på Epic Game Store eller Half-Life endast finns på Steam.

Problemet blir när en plattform köper rättigheterna till tredjeparts spel och låser dom till sin plattform. Då blir det en helt annan sak.

Skrivet av Zyriak:

Vilket hyckleri, om ni tror att Valve är den "goda" sidan så har ni blivit grundlurade.

En väldigt bra artikel om Valve/Steam:
https://www.polygon.com/2017/5/16/15622366/valve-gabe-newell-...

Nu säger jag inte att Epic är bättre, men hyckleriet blir jag jäkligt less på..

Ingen säger att Vavle är "the good guys". De är allt för dominerande på marknaden och det är varken bra för oss kunder eller spelindustrin som helhet.

Tyvärr så gör Epic Game Store inte något som helst åt den saken. Genom att låsa tredjeparts spel till sin butik så fråntar det oss kunder valet att köpa var vi vill. Visst, även om många spel endast släpps på Steam, så är utgivarna också helt fria att släppa det precis var de vill. Vavle påtvingar ingen något sådant. Enda kravet vad gäller släppa spel på andra butiker bredvid Steam är att priser är någorlunda samma (utvecklare kan inte sälja det för halva priset jämfört med Steam på sin egen butik till exempel).

Accepterar vi EGS så istället för att luckra upp Vavle's "monopol", kommer vi bara byta ut det mot ett faktiskt (enligt definitionen) monopol - där om vill du till exempel ha Metro Exodus, då finns det ett ställe du kan köpa det. Allt tack vare att Epic och utgivarna gjort en massa backroom deals som gynnar dom själva, inte kunderna.

stavar som en krata ibland
Permalänk
Medlem

Kan Epic först och främst börja med och fixa prestationer för sina spel?

Så det känns vettigt att köpa ett 3rd part spel därifrån och bara spela där.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Wildlands rådiggar jag så detta ser jag verkligen fram emot!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Kan man förutsätta att ni endast köper multiplattformsspel till era konsoler om ni äger någon sådan?

Jag sitter och försöker förstå frågan. Vad menar du egentligen? Jag har ingen konsol så jag kan vara helt tappad i sammanhanget. Men jag ger det ett försök ändå.

På playstation network finns det flera olika butiker/launchers där en launcher/butik tillåter dina familjemedlemmar att spela på sina egna datorer genom att låna dina spel när du inte spelar, en gedigen grund med reviews, väl beskrivna, och ett fungerande återköpsprogram om du inte skulle gilla det du köper. Du brukar köpa dina spel där. Och nej, dom är inte världsbäst för dom har (typ) ett monopol och borde utmanas. Men, det kommer en uppstickare som är en sämre produkt genom att dom där funktionerna inte finns. Men spelen kostar lika mycket. Jo, dom ger mer pengar till utvecklarna, men du vill fortfarande kunna välja att köpa spelet på den launchern du brukar använda för att det finns funktioner där du vill kunna fortsätta använda för du anser att mervärdet av det är värt att betala för. Och då inser du också att det inte är möjligt för att uppstickaren använder sig av exklusivitet istället för priskonkurrens. Du är konsument. Du sysslar inte med välgörenhet i detta sammanhanget. Vill du ge mer pengar till en utvecklare vill du kunna välja det utan att behöva göra avkall på saker du anser ha stort mervärde är bekvämt.

Om din fråga ska ha någon relevans är alltså ovan en direkt beskrivning av verkligheten och playstation och/eller x-box-universumet.
Mitt svar är då alltså: "Ja, absolut! Jag insisterar alltid på att köpa multilauncherspel på playstation och x-box."

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Barak:

Kan man förutsätta att ni endast köper multiplattformsspel till era konsoler om ni äger någon sådan?

Tvärtom så köper jag endast Sony-exklusiva titlar till min PS4 och rör inte ett enda multi-plat.
Varför? För det finns inget alternativ då det är ett stängt ekosystem, till skillnad mot PC som i regel inte bör vara det på det viset.

Skrivet av Zyriak:

Vilket hyckleri, om ni tror att Valve är den "goda" sidan så har ni blivit grundlurade.

En väldigt bra artikel om Valve/Steam:
https://www.polygon.com/2017/5/16/15622366/valve-gabe-newell-...

Nu säger jag inte att Epic är bättre, men hyckleriet blir jag jäkligt less på..

Det är inte direkt hyckleri alls skulle jag vilja säga?

Jag har aldrig påstått att Valve är "dom goda" eller inte är ute efter att maximera sin vinst. Men när företag gör som EPIC games och KÖPER exklusiva 3.e parts rättigheter för att dom inte ska hamna på Valve's Steam-plattform, då är det så anti-consumer som det bara blir - Det är värre än konsolexklusiva titlar på flera plan då det EPIC gör är forcerad segration under falska anspråk om konkurrens.

Jag hade nog inte brytt mig så mycket som jag gör om EPIC faktiskt hade något att erbjuda utöver sina köpta titlar på sin plattform. Men EPIC's launcher är rent skit på alla nivåer bredvid Steam som plattform och bidrar inte det minsta med någon förmån för mig som slutkund i dagsläget.

Precis samma sak anser jag om EA med Origin, Ubisoft med Uplay och Bethesda med deras ditto. Om EPIC vill på riktigt gå upp emot Steam och "stäva Steam's monopol", då får dom väl helt enkelt se till att släppa en plattform med Library Sharing, In-Home Streaming, Mod support, User Reviews och allt annat sådant - Slåss med den bättre produkten och inte Tencent's plånbok alá Sony-wannabes.

Tänker inte köpa ett spel från EPIC eller så mycket som kolla snett på någon som väljer att pirata spel som är EPIC-exklusiva fören dom lägger ner sina uppköp och faktiskt börjar leverera något som gynnar mig & inte utgivarna/utvecklarna. Steam kanske har monopol, men åtminstone så känner jag som användare att jag har mervärde av tjänsten i sin helhet, till skillnad mot alla andra plattformer utom GOG faktiskt (tycker det är grymt jobb dom gör med att få äldre spel spelbara igen och ger mig en laglig väg att införskaffa dem).

Fixade upplägg för enklare läsning.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tvärtom så köper jag endast Sony-exklusiva titlar till min PS4 och rör inte ett enda multi-plat.
Varför? För det finns inget alternativ då det är ett stängt ekosystem, till skillnad mot PC som i regel inte bör vara det på det viset.
Det är inte direkt hyckleri alls skulle jag vilja säga?

Jag har aldrig påstått att Valve är "dom goda" eller inte är ute efter att maximera sin vinst. Men när företag gör som EPIC games och KÖPER exklusiva 3.e parts rättigheter för att dom inte ska hamna på Valve's Steam-plattform, då är det så anti-consumer som det bara blir - Det är värre än konsolexklusiva titlar på flera plan då det EPIC gör är forcerad segration under falska anspråk om konkurrens.

Jag hade nog inte brytt mig så mycket som jag gör om EPIC faktiskt hade något att erbjuda utöver sina köpta titlar på sin plattform. Men EPIC's launcher är rent skit på alla nivåer bredvid Steam som plattform och bidrar inte det minsta med någon förmån för mig som slutkund i dagsläget.

Precis samma sak anser jag om EA med Origin och Bethesda med deras ditto. Jag kan till viss del acceptera Uplay då deras klient är lätt, flyter bra och har åtminstone det minsta man kan förvänta sig av en plattform idag. Om EPIC vill på riktigt gå upp emot Steam och "stäva Steam's monopol", då får dom väl helt enkelt se till att släppa en plattform med Library Sharing, In-Home Streaming, Mod support, User Reviews och allt annat sådant - Slåss med den bättre produkten och inte Tencent's plånbok alá Sony-wannabes.

Tänker inte köpa ett spel från EPIC eller så mycket som kolla snett på någon som väljer att pirata spel som är EPIC-exklusiva fören dom lägger ner sina uppköp och faktiskt börjar leverera något som gynnar mig & inte utgivarna/utvecklarna. Steam kanske har monopol, men åtminstone så känner jag som användare att jag har mervärde av tjänsten i sin helhet, till skillnad mot alla andra plattformer utom GOG faktiskt (tycker det är grymt jobb dom gör med att få äldre spel spelbara igen och ger mig en laglig väg att införskaffa dem).

A, as in Amen.

Visa signatur

HRLD

Permalänk
Medlem

Det är en Ubisoft titel, dom köper man ju på Uplay, inte på Steam eller Epic.

Permalänk
Medlem

Ska man köpa Ubisofts spel så kan man lika gärna köpa det direkt till Uplay. För min del så blir det inget köp överhuvudtaget, för Ghost Recon har inte varit bra sen Advanced Warfighter.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Jag tycker som många andra! Att det vore skönt att ha allt på Steam! Men Valve, har varit lite som Intel. I en monopolställning! Där man kunnat ta det pris man velat, bara för att man varit störst och bäst!
Så förhoppningsvis Kommer Valve känna sig pressade, och sänka priserna pga av konkurrensen?

Så på sikt, bra för oss konsumenter, och även för speltillverkarna! Vi får hålla ut, för den goda saken

Konkurrens is da shit

Visa signatur

9900k på vatten

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallandes:

Jag tycker som många andra! Att det vore skönt att ha allt på Steam! Men Valve, har varit lite som Intel. I en monopolställning! Där man kunnat ta det pris man velat, bara för att man varit störst och bäst!
Så förhoppningsvis Kommer Valve känna sig pressade, och sänka priserna pga av konkurrensen?

Så på sikt, bra för oss konsumenter, och även för speltillverkarna! Vi får hålla ut, för den goda saken

Konkurrens is da shit

Tänk om alla kunde vara lika positiva när det gäller AMD då om Valve är så lika Intel.
Då kanske folk ska börja köpa AMD saker endast så får dem som de önskar.
Nej jag köper spelet på uplay då det inte finns på steam.

Permalänk
Medlem

Ubi-soft spel har jag, ända sedan de startade med Uplay, haft samlade hos just Uplay ändå. Så att de väljer rutten Uplay+Epic bryr jag mig inte så mycket. Om/när jag köper Breakpoint så blir det via Uplay kod. Jag har sällan problem med Uplay och tycker det är smidigt. Tvåstegsverifiering, cloudsaves mm och gränssnittet är ganska behagligt. De stora tekniska problemen blev de av med för några år sedan redan, för min del i alla fall

Permalänk
Inaktiv

@Barak:
"Köper du exclusives på konsol så måste du göra det på PC också, så funkar världen" -Barak, 2019

Eller så motsätter man sig det för att man inte vill att spelutvecklare ska föra över samma (dåliga) beteende till PC marknaden.
Behöver man filosofera mer än så?

Permalänk
Medlem

När Epic Games fixar sin förbannat dåliga nedladningshastighet kommer jag inte längre ha något problem med dem. Men i dagsläget finns det inte en chans att jag tänker ladda ned 50GB spel i 700 kb/s. Att de låser titlar på detta sätt när deras store inte är i närheten klar är bara dålig stil.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Vilket hyckleri, om ni tror att Valve är den "goda" sidan så har ni blivit grundlurade.

En väldigt bra artikel om Valve/Steam:
https://www.polygon.com/2017/5/16/15622366/valve-gabe-newell-...

Nu säger jag inte att Epic är bättre, men hyckleriet blir jag jäkligt less på..

Riktigt dåligt skriven artikel tycker jag. Halva artikeln är upprepande utfyllnad för att försöka förstärka skribentens åsikt och de punkter som faktiskt tas upp hör hemma under en gravsten.

Det är fullkomligt orealistiskt att Valve skulle betala till alla som gör mejmejs om dem. Att direkt efter det ta upp hur vi inte lär se HL3 innan något stort händer är ju bara löjligt.

Tjurigt folk som har fått sparken brukar inte vara svårt att hitta från stora företag heller. Åh nej, någon kände för att skapa ett anonymt konto på Reddit för att säga vad de tycker om Valve, då måste ju Valve vara ondskan själv!

Visste inte att Polygon hade börjat köra "hit-pieces", undrar hur mycket herr Sweeney betalade för den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

To be fair, det är inte jättemånga exklusiva tredjepartsspel på konsoll. Det är trots allt Sony själva som pyntar de spel som är exklusiva. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Wildlands rådiggar jag så detta ser jag verkligen fram emot!

Håller med.
Bland de absolut bästa spel jag spelat på år och dar.

Men säg att det bara skulle gå att köpa via epic store.. Nah sorry no buy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon290132:

@Barak:
"Köper du exclusives på konsol så måste du göra det på PC också, så funkar världen" -Barak, 2019

Eller så motsätter man sig det för att man inte vill att spelutvecklare ska föra över samma (dåliga) beteende till PC marknaden.
Behöver man filosofera mer än så?

Din tolkning.
Man kan inte åt ena sidan vägra att handla en produkt på en specifik plattform för att det missgynnar utbudet av leverantörer samtidigt som man stöder det missförhållandet på en annan.
Det var uttalandet av påstådda principiella skäl jag vände mig emot.

Skrivet av Yatagarasu:

Tvärtom så köper jag endast Sony-exklusiva titlar till min PS4 och rör inte ett enda multi-plat.
Varför? För det finns inget alternativ då det är ett stängt ekosystem, till skillnad mot PC som i regel inte bör vara det på det viset.
Det är inte direkt hyckleri alls skulle jag vilja säga?

Jag har aldrig påstått att Valve är "dom goda" eller inte är ute efter att maximera sin vinst. Men när företag gör som EPIC games och KÖPER exklusiva 3.e parts rättigheter för att dom inte ska hamna på Valve's Steam-plattform, då är det så anti-consumer som det bara blir - Det är värre än konsolexklusiva titlar på flera plan då det EPIC gör är forcerad segration under falska anspråk om konkurrens.

Jag hade nog inte brytt mig så mycket som jag gör om EPIC faktiskt hade något att erbjuda utöver sina köpta titlar på sin plattform. Men EPIC's launcher är rent skit på alla nivåer bredvid Steam som plattform och bidrar inte det minsta med någon förmån för mig som slutkund i dagsläget.

Precis samma sak anser jag om EA med Origin, Ubisoft med Uplay och Bethesda med deras ditto. Om EPIC vill på riktigt gå upp emot Steam och "stäva Steam's monopol", då får dom väl helt enkelt se till att släppa en plattform med Library Sharing, In-Home Streaming, Mod support, User Reviews och allt annat sådant - Slåss med den bättre produkten och inte Tencent's plånbok alá Sony-wannabes.

Tänker inte köpa ett spel från EPIC eller så mycket som kolla snett på någon som väljer att pirata spel som är EPIC-exklusiva fören dom lägger ner sina uppköp och faktiskt börjar leverera något som gynnar mig & inte utgivarna/utvecklarna. Steam kanske har monopol, men åtminstone så känner jag som användare att jag har mervärde av tjänsten i sin helhet, till skillnad mot alla andra plattformer utom GOG faktiskt (tycker det är grymt jobb dom gör med att få äldre spel spelbara igen och ger mig en laglig väg att införskaffa dem).

Mjo hyckleri är precis vad jag skulle kalla det.
Du gynnar exklusiviteten hos Sony så exklusivt lär det förbli.
Det är varken konsekvent eller principiellt.
Man får göra vad man vill man jag hade lämnat ordet "princip" utanför.

Det är inget falskt anspråk om konkurrens utan det är precis vad det är och den behövs.
Sedan att du inte giller sättet Epic konkurrera på är en annan sak.
Att du även retar dig på deras påstådda anledning till att göra det är också en annan sak. Jag tror inte heller Epic gav publicisterna och utvecklarna bättre villkor för att gynna marknaden som helhet.
Min konspirationsteori är att det rör sig om ekonomisk vinning.

Jag köper det argumentet.

Det kommer antagligen lanseras fler funktioner med tiden men man måste få börja någonstans.
Att utveckla bra mjukvara tar tid och vill man slå sig in fort så är pengar en väg att gå.

Detta kommer förhoppningsvis gynna dig (oss) längre fram. Kan publicisterna/utvecklarna få in mer pengar vid direkt försäljning så behöver dom inte ta igen det på annat håll. Gungor och karuseller...
Det är marknaden (kunderna) som har avgjort hur dagens kalkyl ser ut och den är inte lätt att få ihop.
Att utveckla stora spel är dyrare än någonsin samtidigt som kunderna inte vill se några prishöjningar samt avskyr alla andra former av extra utgifter.
Vill man ha stora spel, färdiga/fungerande spel samt nya titlar så är utvecklarna om några man borde gynna.

Vi får se var det tar vägen.
I värsta fall går det åt helvete alltihop.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch