logitech G920 med Forza h4 och m7

Permalänk
Medlem

logitech G920 med Forza h4 och m7

fundera på skaffa mej en ratt till mitt xbox one x som jag ska ha till tvn i vardagsrummet. spelar bara 2 stycken bilspel forza motorsport 7 och horisont 4 nån som har erfarenheter att ha ratten till dessa 2 spel? läste att det knappt gick Att köra med ratten till horisont 4. nån som fått till det som kan rekommendera denna ratt. alla tips och knep för få bäst nytta av ratten är välkommet. tanken är att bygga egen rig med så tips på enkel fixa sån med beg bil stol är vällommet alt kontorsstol

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tror inte du blir bättre i FH4 med en ratt. Däremot är det väldans nice att köra FM7 med den.

Jag har G920+shifter som sitter på en Playseat Revolution så några timmar har det blivit

Ett tips är att köpa Dirt 2.0 och Project Cars 2 för att få ut det mesta ur din ratt.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

testade horizon 4 med min Logitech g25 det var helt värdelöst.
däremot Dirt är riktigt skoj!

Visa signatur

||ASUS Z390-Formula||9900K@5.0Ghz||360(60MM)+280+120mm EKWB Custom loop (9Fans)||32GB corsair dominator 3000mhz cl15||X2 RTX 2080TI EKWB||asus hyper m.2 x16||X2 970 EVO 1TB||960 EVO 500GB||Corsair ax1600i||Corsair 500D RGB||
Monitor: ACER X27 4K 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag tror inte du blir bättre i FH4 med en ratt. Däremot är det väldans nice att köra FM7 med den.

Jag har G920+shifter som sitter på en Playseat Revolution så några timmar har det blivit

Ett tips är att köpa Dirt 2.0 och Project Cars 2 för att få ut det mesta ur din ratt.

kanske inte bättre tänke mer på rolighets faktorn har ju båda spelen. men den är kul att ha i m7? visa skriver att man knappt kan köra med ratten på h4.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskar80:

testade horizon 4 med min Logitech g25 det var helt värdelöst.
däremot Dirt är riktigt skoj!

Konstigt då jag kör med G27 och tycker det funkar riktigt bra medans i The Crew 2 så känns det verkligen helt värdelöst.
Kan inte köra med Kontroll i Bil spel efter att jag skaffade min G27 när den kom
Spelar även Assetto Corsa ,dirt med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av terry88:

kanske inte bättre tänke mer på rolighets faktorn har ju båda spelen. men den är kul att ha i m7? visa skriver att man knappt kan köra med ratten på h4.

Skickades från m.sweclockers.com

Är väl förarna som inte kan köra ? XD
Spelar som jag skrev ovan bara med min G27 och skulle aldrig komma på att spela med Kontroll eller liknande.
Det är ju inte realistiskt som Grid,Forza Motorsport,Assetto Corsa men fortfarande bättre känsla än Kontroll och The Crew 2
Denna snubben är riktigt bra på att köra med Ratt
https://www.youtube.com/watch?v=4o15F1wKauU

Mycket roligare med ratt även om det inte är som det ska vara

Permalänk

@terry88: Kör med g920 på FH4 och det funkar mycket bra!

Det tog lite tid för att ställa in alla inställningar för att få det som man vill. Men när du hittar rätt så är det trevligt att köra. Men du kommer tröttna på pedalerna snabbt(det gjorde jag), alla tre känns likadana.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Pim_pim1:

@terry88: Kör med g920 på FH4 och det funkar mycket bra!

Det tog lite tid för att ställa in alla inställningar för att få det som man vill. Men när du hittar rätt så är det trevligt att köra. Men du kommer tröttna på pedalerna snabbt(det gjorde jag), alla tre känns likadana.

om man köper ratten har du inställningarna då kommer ta år och dar för mej. Och när du växla mellan 2 spel tex forza m7 och h4 måste du ställa om ratten eller är det på spelet man ändra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Pim_pim1:

@terry88: Kör med g920 på FH4 och det funkar mycket bra!

Det tog lite tid för att ställa in alla inställningar för att få det som man vill. Men när du hittar rätt så är det trevligt att köra. Men du kommer tröttna på pedalerna snabbt(det gjorde jag), alla tre känns likadana.

skulle man kunna få dina inställningar isf så det går köra någelunda är det roligare med ratt eller ärdet typ lika

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@terry88: klart du kan få det, de är inte de bästa som finns men det är iallafall roligt att köra med det. Men FH4 är lika roligt om du spelar med ratt eller kontroll, själv tycker jag ratt är roligare men skulle velat haft en växelspak till den då jag mest kör runt och chillar. Vet ej hur det är på M7 då jag inte har det men på andra bilspel som t.ex assetto corsa, f1 så höjer ratten känslan till en helt annan nivå!

Jag ändrar inställningarna på spelet, på FH4 har jag så att ratten är lätt att svänga medan på F1 så har jag det tyngre samt en högre "forced feedback"

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2

Permalänk
Medlem

Jag spelar fh4 med thrustmaster t300 alcantara på pc, fungerar hur bra som helst 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Pim_pim1:

@terry88: klart du kan få det, de är inte de bästa som finns men det är iallafall roligt att köra med det. Men FH4 är lika roligt om du spelar med ratt eller kontroll, själv tycker jag ratt är roligare men skulle velat haft en växelspak till den då jag mest kör runt och chillar. Vet ej hur det är på M7 då jag inte har det men på andra bilspel som t.ex assetto corsa, f1 så höjer ratten känslan till en helt annan nivå!

Jag ändrar inställningarna på spelet, på FH4 har jag så att ratten är lätt att svänga medan på F1 så har jag det tyngre samt en högre "forced feedback"

så om jag fatta rätt så när du väl ställt in ratten för varje spel så kan du byta spel utan att behöva ställa om?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@terry88: Ja, då det sparas på spelet

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2