Hur stort chassi har du?

Huvuddatorn sitter i ett FD Define R4, nöjd men funderar på att uppgradera till R6. Övriga burkar är ett FD Core 500 och en liten AsRock ION 330. Fractal Chassina är egna byggen och Asrocken köpte jag färdigbyggd.

Hade vart intressant med en omröstning bland ATX miditower användarna om hur mycket av platsen som faktiskt används.
SLI/Crossfire är nog väldigt ovanligt numera och gissar att en stor majoritet har under 2 diskar.

Skrivet av Ignostic:

Hade vart intressant med en omröstning bland ATX miditower användarna om hur mycket av platsen som faktiskt används.
SLI/Crossfire är nog väldigt ovanligt numera och gissar att en stor majoritet har under 2 diskar.

Ett kort, 4 HDD, 2 SATA SSD, 1 pciex ssd, 1 nvme ssd.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Ignostic:

En GPU, ett nätverkskort, ett RGB-kontrollerkort, 1 HDD, 3 sata SSD, 2 NVMe-SSD

Skickades från m.sweclockers.com

Hade fractal design arc tills förra året. Fult och stort, men hittade ett begagnat fd r3 för 100 kr och slog till. Smalare och stilrenare. Vill ha mindre men vill inte lägga ut pengar för nytt chassi och/eller moderkort.

Skrivet av Ignostic:

Ja, du har nog en poäng. Jag gick från Fractal R4 till ett Corsair 540 kub chassi. Nu är det ingen enorm skillnad, en decimeter på bredd och höjd knappt, men som jag tror jag visade tidigare i tråden så kunde jag disponera chassit på ett helt annat sätt. Hade kunnat gå mindre men det föll på grafikkortets längd. Nu har jag 2 SSD, 1 NVMe och 2 spindiskar, men jag hade klarat mig med bara SSD, om de varit lite större.

En annan anledning till större chassin, för mig, är plats för händerna när man drar kablar, samt luftflöde runtom.

@Söderbäck: Ville ha en diskret chassi och komma undan så billigt som möjligt sen behövde jag rymma det på min lilla hylla också, det är nästan decimetern mindre bredd på det vilket gjorde valet ganska självklart. Var initialt inne på att försöka skaffa ett loake ghost men där har priset satt stopp.

Nästa fråga borde vara hur många som har någon form av glas på sin dator.
Följt av hur många som har några LED/RGB komponenter.

@employed: Jag skulle tippa på att rätt många har både glassida och RGB, är själv skyldig till att äga ett grafikkort med RGB. Dock installerade jag mjukvaran för att kunna slå av ljuset.