Testpilot: Corsair Ironclaw RGB Wireless – en stor och välbyggd järnklo

Testpilot: Corsair Ironclaw RGB Wireless – en stor och välbyggd järnklo

Corsair uppdaterar ett välbeprövat recept med nya funktioner, vilket får testpilot Björn "Deriveh" Höjing att ta den till testbänken.

Läs hela artikeln här

Tack för test och information.

Trevligt är ute efter en ny mus är det denna https://www.inet.se/produkt/6100613/corsair-gaming-ironclaw-r...

Får erkänna att jag inte fattade att den handlade om en mus innan jag började läsa testen.

Skrivet av crew seven:

Det stämmer! På artikelns sista sidan finns en länk till musen på Prisjakt, men 799 kronor ser ut att vara lägsta pris just nu

Varför envisas de med att lägga till knappar för de 3 fingrar man använder mest istället för att använda alla 5 fingrar?
Hur vore det om man gav möss storlek i liknande format som man har skostorlek i skor?

Skrivet av Fenrisulvfan:

Varför envisas de med att lägga till knappar för de 3 fingrar man använder mest istället för att använda alla 5 fingrar?
Hur vore det om man gav möss storlek i liknande format som man har skostorlek i skor?

Precis, finns ju redan handstorlek som tex på arbetshandskar.
Jag har storlek 9,

@Fenrisulvfan: Det hade varit gött, jag har vanligtvis en 8:a i handskar och en del möss funkar inte alls med mitt palmgripp. Min förr-förra razer mus tex var hopplöst stor. Men storleken är mkt greppberoende, min 10-åring trivs bra med den razermusen och tycker min CM mus är liten. Dock gillade han den här Ironclaw, den funkade för honom med.

Kul ni gillade recensionen, var klurigt när testerna inte gav alls samma bild som upplevelsen. Var i valet och kvalet om jag skulle ge den guld-betyg istället för den var så jäkla skön, men samtidigt så var testresultaten så kassa så att jag nästan kände att jag inte skulle rekommendera den alls. I slutänden så är det trots allt upplevelsen som räknas, alla tester i världen kan kvitta om produkten levererar det den utlovar i själva upplevelsen. Det tycker i vart fall jag. 😊 Vad tycker ni andra?

Skrivet av Fenrisulvfan:

Fast man behöver ju kunna lyfta upp och flytta runt musen, behövs ju ett bra grepp och minst ett finger för det.

Skrivet av Deriveh:

@Fenrisulvfan: Det hade varit gött, jag har vanligtvis en 8:a i handskar och en del möss funkar inte alls med mitt palmgripp. Min förr-förra razer mus tex var hopplöst stor. Men storleken är mkt greppberoende, min 10-åring trivs bra med den razermusen och tycker min CM mus är liten. Dock gillade han den här Ironclaw, den funkade för honom med.

Kul ni gillade recensionen, var klurigt när testerna inte gav alls samma bild som upplevelsen. Var i valet och kvalet om jag skulle ge den guld-betyg istället för den var så jäkla skön, men samtidigt så var testresultaten så kassa så att jag nästan kände att jag inte skulle rekommendera den alls. I slutänden så är det trots allt upplevelsen som räknas, alla tester i världen kan kvitta om produkten levererar det den utlovar i själva upplevelsen. Det tycker i vart fall jag. 😊 Vad tycker ni andra?

Håller med, den personliga upplevelsen är viktigast. Får ändå hoppas de fixar detta, den här musen hade annars varit en kandidat till ev. uppgradering av min Logitech G602. Den här jitter-problematiken är väl inget som trådlösa möss brukar lida av?

Jag köpte den här musen för några dagar sen. Det är jättebra att den går ner i sleep efter 15 min inaktivitet för att spara batteri, men jag har ett problem när jag väcker den igen. Efter sleep så vägrar icue att se musen, och således laddar den inte in min profil. Istället får jag musens default-profil vilken har helt galet låg dpi. Enda sättet att fixa är att starta om datorn. Så nu kör jag med musen inkopplad med sladden hela tiden istället

@Archaea: Skumt! Jag har aldrig haft det problemet. Min trillade alltid in som den skulle. Testat att köra om allt antar jag? Uppdaterat iCUE och firmware?

@Deriveh: Allt är uppdaterat. Men jag orkar inte hålla på med det där nu; löser det i framtiden nån gång

Men, har den freewheel? Förmodligen bland de viktigaste egenskaper en mus kan ha.

@Casper_83: Jag har storlek 10 i handskar Föddes med pianofingrar
De flestar musar är alldeles för små.
Om man sedan måste ha tummen trippelvikt för att nå vissa knappar tycker jag det vore bättre att ha knappar för ring & lillfingret.
(Man kan högerklicka med ringfingret, men det blir trångt med fingrarna och har man sedan någon form av valkar är det bara att glömma.)

Jag har liknande problem med t.ex en playstationkontroll, L & R knapparna sitter för nära handflatan och handtagen är därför mest ivägen.

Skrivet av Fenrisulvfan:

@Casper_83: Jag har storlek 10 i handskar Föddes med pianofingrar
De flestar musar är alldeles för små.
Om man sedan måste ha tummen trippelvikt för att nå vissa knappar tycker jag det vore bättre att ha knappar för ring & lillfingret.
(Man kan högerklicka med ringfingret, men det blir trångt med fingrarna och har man sedan någon form av valkar är det bara att glömma.)

Jag har liknande problem med t.ex en playstationkontroll, L & R knapparna sitter för nära handflatan och handtagen är därför mest ivägen.

Vet hur det känns har min Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 den är stor nog för mig men har utgått för flera år sen men min mus fungera fint än. Har hittat två tillverkare som har samma mus elgiganten & Teknikmagasin har samma modell med olika namn ADX Firepower H01 & Arachnid Neoscona .. Man har tur

Fantastisk recension! Blir nog ett köp då jag redan sneglat på denna tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du ställer om knapparna så de ska aktivera NUMPAD 0, funkar det?

I Company of Heroes så hängde sig Qpads program när ja försökte göra det nämligen