Köpråd ny telefon budget 4000:-

Permalänk

Köpråd ny telefon budget 4000:-

Hej allihopa

letar just nu ny telefon då jag för tillfället får gå runt med laddare vart jag än går känns det som.
letat runt lite själv men är dåligt insatt om vilka som håller bra kvalite osv nuförtiden.
just nu kör jag en lg g6:a och är ärligt inne på att bara köpa en ny.

Mina krav på telefon är:
BRA batteritid. ingen tung användare, kollar mest börsen och instagram/facebook på raster osv.
Vill gärna ha stock android. Hatar bloatware, touchwiz, brisbane osv går fetbort.
Nfc - tar blodsockret med telefonen och vill gärna fortsätta med det.
Någonform av skydd mot väta. svettats sönder två telefoner på gymmet tidigare.

Kamera struntar jag fullständigt i. tar inga selfies, fotar mest nc program på jobbet så sålänge jag kan se lite text på ett foto är jag nöjd.
skärm är inte heller jätterelevant.
64gb Lagring räcker gott och väl i dagsläget.
spelar inte mobilspel heller.

några förslag?
kikat på pocophone men den faller bort pga nfc stödet som inte finns.
likaså släppte asus någon mobil med bra batteri för ett tag sen men går gärna inte tillbaka till usb b..

budgeten är väl flexibel sålänge man får vad man vill ha men 10000 för en telefon anser jag vara direkt oförskämt.

tack för tips på förhand.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackmackan:

Hej allihopa

letar just nu ny telefon då jag för tillfället får gå runt med laddare vart jag än går känns det som.
letat runt lite själv men är dåligt insatt om vilka som håller bra kvalite osv nuförtiden.
just nu kör jag en lg g6:a och är ärligt inne på att bara köpa en ny.

Mina krav på telefon är:
BRA batteritid. ingen tung användare, kollar mest börsen och instagram/facebook på raster osv.
Vill gärna ha stock android. Hatar bloatware, touchwiz, brisbane osv går fetbort.
Nfc - tar blodsockret med telefonen och vill gärna fortsätta med det.
Någonform av skydd mot väta. svettats sönder två telefoner på gymmet tidigare.

Kamera struntar jag fullständigt i. tar inga selfies, fotar mest nc program på jobbet så sålänge jag kan se lite text på ett foto är jag nöjd.
skärm är inte heller jätterelevant.
64gb Lagring räcker gott och väl i dagsläget.
spelar inte mobilspel heller.

några förslag?
kikat på pocophone men den faller bort pga nfc stödet som inte finns.
likaså släppte asus någon mobil med bra batteri för ett tag sen men går gärna inte tillbaka till usb b..

budgeten är väl flexibel sålänge man får vad man vill ha men 10000 för en telefon anser jag vara direkt oförskämt.

tack för tips på förhand.
Mvh

Det jag skulle kunna rekommendera så här rakt på arm är väl en Pixel 3A, men då får du importera den från Tyskland, vilket visserligen inte är svårt. Den har dock inte IP-klassificering, men typ alla telefoner har någon skydd mot vätska

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@jnsson: pixel 3a xl känns ju rimlig och kapabel. läste lite nu om avbrutna ordrar från google store dock från svenskar som försökt med detta. finns det andra butiker än googles egna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackmackan:

@jnsson: pixel 3a xl känns ju rimlig och kapabel. läste lite nu om avbrutna ordrar från google store dock från svenskar som försökt med detta. finns det andra butiker än googles egna?

Ja, men lite bökigt. Du kan också beställa från Google Store och använda en forwardingtjänst, som https://www.mailboxde.com/ finns också Clove UK som skickar direkt till Sverige, enda skillnaden är laddkontakten då du kommer få en UK laddare https://www.clove.co.uk/google-pixel-3a-xl

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Köpte en Asus Zenfone 5Z i fjol, mycket nöjd med den hittills!

Kanske kan vara nått för dig?

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

En a40 kanske? Här blir det en sån när det blir dags för ny telefon igen. Bra storlek och pris, och har allt man behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

En a40 kanske? Här blir det en sån när det blir dags för ny telefon igen. Bra storlek och pris, och har allt man behöver.
https://youtu.be/uWmS8ZO89q0

Han skrev dock att han inte ville ha Touchwis (visserligen är det ju One UI) men du förstår nog vad han menade

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Pixel-seriens stora fördel, utöver "ren Android", är ju kameran. I övrigt är de ju ganska medelmåttiga. Kolla på Nokia om du vill ha lite kvalitet men inte bryr dig så mycket om kamera.