Vad hoppas du på inför E3 2019?

Permalänk
Relik 📜

Vad hoppas du på inför E3 2019?

Det är bara en månad kvar till årets E3! Även om mässan tappat lite glans mot förr är det fortfarande stor spelhändelse, där många jättar finns på plats för att spänna musklerna. I år har bland annat CD Projekt sagt de ska visa mer Cyberpunk 2077, bara en sådan sak!

Själv ser jag mest fram emot Microsofts presskonferens, på rak arm. Känns som de har läge för en riktig smashboll, med tanke på att de plockat upp en hel del starka studios senaste åren. Till det, blir garanterat ny hårdvara! Frågan är när lansering faktiskt kommer sedan..

Förutom Microsoft, själva resan i sig! Jag kommer vara där tillsammans med @Callemedskägget, titta på spel och träffa folk. Åkte för första gången i fjol, ska bli jätteroligt att göra om igen.

Så, vad ser just du fram emot inför årets E3? Någon presskonferens, en speciell utvecklare, första hands on på redan presenterat spel? Och kanske ännu viktigare, någon som ska åka dit?

Schema för alla presskonferenser 2019
FZ på E3 2019

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Det här är mina stora förväntansområden:
- FFVII Remake. Nu när Square Enix faktiskt visat en teaser-trailer, eller frestar-trailer som man kanske skulle kunna kalla den på svenska, känns denna punkt ganska given. Eftersom FFVII är det största som någonsin hänt i min lilla spelvärld kommer det här bli otroligt häftigt att se.
- På tal om Square Enix är jag sugen på att se vad deras nästa stora titel blir utöver FFVII Remake. Det lär vara alldeles för tidigt för att prata om ett FFXVI, så jag tror nog mer på att de lyfter locket på en uppföljare till Octopath Traveler (som inte är en sketen mobilversion). Men kanske en helt ny IP också? Hade varit tufft.
- Metroid Prime Trilogy. Eftersom Prime 4 har startats om kommer vi inte få se nytt matnyttigt från det spelet på ett tag, men nu är det fan dags att Nintendo får tummen ur och visar upp Prime Trilogy för Switch med lansering kort efter E3. Jag måste stilla mitt Metroid-begär damnit!
- Att Microsoft pratar om nästa Xbox, så Sony får blåslampa under baken för att berätta mer om PS5. Är orimligt taggad på att få veta mer om nästa generations spelmaskiner. På samma ämne ska det bli intressant att se om AMD i samband med E3 kommer prata något om tekniken i dessa konsoler (Zen 2, Navi). Spännande tider!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Hedersmedlem

Jag säger som @loevet, väldigt taggad på att se mer av Final Fantasy VII remake. Trailern från inatt gjorde nästan så att jag kunde se förbi alla år av radiotystnad från Square Enix.

Nästa stora hype är Nintendo, de bara måste visa mer av Animal Crossing som ska släppas under 2019. Samt det andra stora spelet som släpps under 2019, Pokémon Shield/Sword. Det är verkligen på tiden nu med tanke på att något av spelen bör släppas efter sommaren någon gång. Need!

Och så är jag såklart nyfiken på Microsoft och nya Xbox. Behövs kanske inte någon motivering varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas på något nytt om Halo 6 Infinite. Det kan väl inte bli sämre än Halo 5 iaf..

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk

elder scrolls 6

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Hedersmedlem

Mest av allt är det cyberpunk 2077. Helt klart!

Sedan hoppas jag på lite nya större VRspel. Ska ju komma nya headsets nu på flerafronter och då kanske det kommer lite nya lir också?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

The Witcher 4 - vilket med nära 100 % inte kommer att presenteras. Men man kan få önska

Permalänk
Medlem

Jag håller mig till ett fåtal spel och just nu är det främst Fallout 76 som gäller. Därför ser jag fram emot att se vad Bethesda presenterar gällande Fallout.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem

Mer info om Cyberpunk 2077. Jag blir inte ofta hypad för spel nuförtiden, men den där minan har jag gått på med CP2077.

Age of Empires IV skulle såklart vara jätteroligt att höra mer om. Men jag tror de har sagt att Definitive Edition av AoE2 och AoE3 kommer före det, så nyheter om AoE2 Definitive Edition skulle ju vara kul i sig.

Eh... Ori and the Will of the Wisps bör väl få ett lanseringsdatum kan man tycka. Ögon-och-öron-och-själs-godis.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Half-Life 3.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Halo MCC på PC

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Om jag får drömma så vore det en efterlängtad uppföljare (eller remake) till Golden Sun serien till Switch.

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Supreme commander: Generals ( C&C Generals remake med samma scale som Supcom)

Hotline Miami:Tactics (Typ Fallout tactics fast med totalt jävla vansinnig combat)

Half-life 3. Enbart till linux.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Devolver Digital

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Avstängd

Världsfred.

Permalänk
Medlem

GTA 6. Tror dock det är för tidigt.
Mer av Cyberpunk.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 och nästa Bioware spel är längtan. Alltid kul med nya spel.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk

Jag har sedan länge gett upp drömmen om HL3, så det får bli något annat. Kanske lite mer från Cyberpunk (?)

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk
Medlem

För min del är de 3 spel jag ser fram emot speciellt: Final Fantasy 7 remake, Pokemon Sword/Shield för Switch och Cyberpunk 2077. Är säkert för tidigt för nån teaser av nästa Elders Scrolls då det är väl ett par åt bort ännu från release.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge!

Permalänk
Medlem

Dark Souls 4 , men det lär nog inte hända skulle ja tro , Miasaki gör nog inte fler

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

crysis 4. elder scrolls 6 där bethesta slutar vara snåla och gör eller licencerar en bättre motor...kommer nog inte hända men hoppas kan man...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på mer om Obsidians Outer Worlds! Blev ordentligt hypead av trailern i våras

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pacman 2019 eller CRT new generation!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Finns väl bara en sak man kan bli taggad av och de är väl Sweclockers läskedryck tester.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

En E3 video som faktiskt visar gameplay från samma spel som kommer att släppas, utan en massa fuffens som non-real-time-rendering, eller dubbla Titan XXXL kort. ?,,, vore ju nice

Permalänk
Medlem

Jag önskar alltid samma sak varje år och det börjar bli ganska många år vid det här laget.

Dark Cloud 3

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk
Inaktiv

The Legend of Zelda: Link’s Awakening. Men den kommer väl typ till sommaren .
GTA 6, men jag tror tyvärr inte de ens nämner spelet
Nytt C&C

En massa mobilspel, som rädda en under tråkiga tider till och från jobbet.

Permalänk
Medlem

DOOM: Eternal

Från Microsoft: Nextbox (och hur de strukturerat den), Navi, ray tracing (på xbox & PC), xboxspel på PC.

Överraskningar är också välkomna. Brukar inte gilla att gå in med alltför höga förväntningar.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på Bad Company 3 och Call of Duty world at war 2 jag aldrig fick.
Men Cyberpunk och ett nytt GTA men det är nog förtidigt för det