Permalänk
Medlem

Nya HBO-appen på LG OLED funkar icke

Är det någon som lyckats få den hyfsat nya HBO Nordic-appen på LG:s OLED (med WebOS) att funka?

Har en LG OLED65B7V och appen installeras utan problem och startar som den ska men sedan kommer problemet. Det går inte att logga in. Har testat med email/lösenord och då hamnar jag först på en sida för att välja eventuell barnsäkerhetskod (vilket inte funkar) och väljer jag cancel så hamnar jag sedan till en sida där det står typ att ett oväntat fel inträffat (hat testat snart två veckor nu).

Försöker jag gå med aktiveringskod istället så börjar appen på TV:n rabbla koder i rask takt och slår jag in en kod på hemsidan med datorn kommer mycket riktigt LGTV upp i listan på min "Hantera enheter"-sida på datorn men TV-appen fortsätter bara att rabbla koder och ingen inloggning sker.

HBO Nordic funkar annars utmärkt både på mina datorer och min telefon.

Va händer?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Satans har samma TV men har HBO via Telia Play och den appen lär ju aldrig komma till vår TV annars hade jag gärna testat. Sorry det var inte mkt till hjälp...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Ring HBO support så ger de dig instruktioner hur du ska gå till väga. Det innefattar ett samtal till LGs support (ej vanliga, du får ett specialnummer). De remotar din TV o gör inställningar.

Då får du det att fungera redan nu. Annars så jobbar HBO tillsammans med LG på en ny fix.

Med vänlig hälsning en annan LG ägare som ville se på GoT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Har samma modell som du, fungerar bra (men appen är kass och hbo:s kvalitet på streams är kass). Men fungerar gör det, uppdaterat tvn till senaste versionen osv?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem som dig, samma tv också. Gav upp efter många försök, testade sen dagen efter och då hoppade den igång, fast ljud ut via cec (simplink) funkar inte på min och att bilden suger, riktigt dålig bild. Kör via chromecast, allt frid å fröjd 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg ett avsnitt av game of thrones på den, ångrar mig nu då kvalitén var fruktansvärt dålig . Kör chromecast istället.

Permalänk
Medlem

Fick ett PM av en hjälpsam medlem som löste det för mig. Avaktivera Quickstart i inställningar och sedan starta om TV:n och det funkade, plötsligt hoppade inloggningen igång som var stendöd innan.

HBO:s kundtjänst hänvisade bara till LG när de istället kunde gett denna simpla lösning.

Allt funkar bra nu inklusive ljud ut från TV:n via HDMI till min stärkare och interfacet är helt OK. Vad som är mindre OK är hur många år efter de ligger Netflix som kör: 4K, HDR/Dolby Vision och Atmos på en massa filmer och serier.

Min ranking på bildkvalitet (och ljudkvalitet, låt oss inte glömma Atmos) av de betalda streamingtjänster jag har:

1. Netflix (4K, HDR/Dolby Vision, Atmos)
4. Amazon Prime (4K)
9. HBO Nordic
19. Viaplay

En del beror säkert på vilken device du streamar med men detta är alla över samma TV, en LG 65B7V med inbyggda appar. Körde tidigare med HTPC men det var i princip alltid en kompromiss.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Har samma tv och det funkar utan problem

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]