Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ficklampa:

Hojta till om lakrits-ölen är god.

Den är bra enligt mitt tycke. Köper den lite då och då på bolaget. (Gillar mycket av Nya Göteborgsbryggeriet)
Även Belhaven twisted thistle är en riktigt bra IPA, rekommenderas starkt om du inte provat.

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem

Jag slog till på en Xbox One Phantom White S.E.-kontroll nu när CDON hade den nedsatt till 399 kronor och Gears of War 4 (PC/Xbox) ingick gratis. Helt klart nöjd!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Plockade upp en Steelseries QcK Edge Large samt en Blue Compass boom arm idag.

Visa signatur

Computer: 9900K + NH-D15, Aorus Master, 32GB@3200MHz, 2080 Ti Strix OC, 970 EVO+ 500GB, RM850x Plat, Fractal R6 + 1xNF-A14, 3xNF-A12x25, Win10 Pro.
Audio: Lavry DA11, WooAudio WA22, HD800 + Cardas XLR, Blue Compass, Radius & Yeti Pro.
Other: Herman Miller Envelop + Aeron, XB271HU, U2717D, Filco TKL + PBT, G403, QcK Edge, Bungee v2, EdgeRouter Lite, UAP-AC-LITE, DS412+ (4x4TB).

Permalänk
Medlem

En philips XXL luftfritös på 1.4L

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4527575

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk

Om du orka så får du gärna berätta hur den är.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Om du orka så får du gärna berätta hur den är.

Bara att söka på modellen på Youtube finns många reviews.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

@wasted: Recension och inköpsstad för Lervig:en tack.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@wasted: Recension och inköpsstad för Lervig:en tack.

Det kommer

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Om du orka så får du gärna berätta hur den är.

Pappa har en och har testat den en del själv. Luftfritös tycker jag kan vara lite missvisande för det är egentligen en vanlig varmluftsugn fast i mindre format. Väldigt smidig om du ska göra mat till dig själv eller någon mer är man 4+ tycker jag att den är för liten. Vad gäller maten så är det inte jättestor skillnad från varmluftsugn enligt mig i alla fall. Tycker den är värd om man vet om att man kommer använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Om du orka så får du gärna berätta hur den är.

Mina föräldrar har en det jag blivit bjuden på (olika varianter av potatis) har smakat i stort sett som när man gör det i ugnen. Så jag skulle inte köpa en.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Blev en ny elcykel när man kom över en bra deal. Har funderat ett bra tag på att köpa en cykel och skulle man få något bra är det ändå minst 6k ut så lika bra att slå på stort och det ångrar jag inte för en sekund. Snittade 22km/h från butiken utan att behöva anstränga sig allt för mycket

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Köpte öl

Sen köpte jag mer öl

Sen lite nödvändigheter också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Release:

@wasted: Recension och inköpsstad för Lervig:en tack.

Väldigt god Ale. Mycket smak i den. Skulle sitta perfekt en varm sommardag😊 rekommenderar dig att prova den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Blev en ny elcykel när man kom över en bra deal. Har funderat ett bra tag på att köpa en cykel och skulle man få något bra är det ändå minst 6k ut så lika bra att slå på stort och det ångrar jag inte för en sekund. Snittade 22km/h från butiken utan att behöva anstränga sig allt för mycket http://i.imgur.com/UDK5wGa.jpg

Snygg! Var köpte du den ifrån?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Snygg! Var köpte du den ifrån?

XXL de kör med 20% i hela butiken som också gäller elcyklar för en gång skull. Samt Trippelbag för pakethållare va värt köp såg när jag kom hem att översta väskan va också en liten ryggsäck.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Plockade upp en Terasic DE10-Nano med en Altera Cyclone V FPGA. Den används väl främst i utbildningssyfte för att lära sig programmera FPGA-kretsar, men mitt syfte är dock att köra MiSTer-projektet på den för att hårdvaruemulera lite gamla konsoler och datorer.

Permalänk
Medlem

Blev nya dojjor

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Skandinavisk

För ett projekt som inte ville som jag ville. Inge fel på skärmen dock. Kul när det nästan tog 2 månader att få hem den.

Den fungerar mer eller mindre på allt utom ps2:an....fan

Dold text

På grund av denna var jag tvungen att läsa på om USB-C ännu mer än vad jag ville. Den fungerar inte på min stationära (usb-c), Clevo (thunderbolt + usb-c), ultrabook (usb-c)....osv. Den fungerar på min Galaxy S8. Har en lösning, funkar inte det så köper jag en med USB-3.1 istället.

Dold text

Alltid velat spela detta, fanns ju endast på MAC på den tiden. Får lite Ashes to Ashes känsla när jag spelar.

Köpte en till fläkt. Svalare, tystare och mycket lägre pitch på ljudet även om RPM är högre.

1080ti EVGA SC BLACK EDITION för referens.

Dold text

Har magnettejp på tangentbordet.

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Har alltid sett lite grumligt på långt håll men har fått köra bil utan glasögon. Nu är det 12 år sedan jag tog körkort så nu kände att det var dags att kolla synen igen. Får fortfarande köra utan glasögon men samvetet säger att det ändå var dags att skaffa sig ett par. Att ta betalt är optikerna utomordentligt duktiga på 😏

Sen fick jag lov att bygga på hemautomatiseringen här hemma så nu har vi att lagt till en liten Google Home Mini som hänger fint i köket. Den hör förvånansvärt bra. Från sovrummet på ovanvåningen (två små hallar och en trappa emellan) så tar den kommandon när jag pratar i normalt tonläge 😲

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Att ta betalt är optikerna utomordentligt duktiga på

Vilket är anledningen att man inte köper glasögon på Synsam och liknade "märkesbutiker". Köper man t.ex. på Smarteyes kostar ett par glasögon 1500 inklusive undersökning om jag inte minns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Vilket är anledningen att man inte köper glasögon på Synsam och liknade "märkesbutiker". Köper man t.ex. på Smarteyes kostar ett par glasögon 1500 inklusive undersökning om jag inte minns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Beror väl också på vad man köper antar jag. Jag har visserligen noll koll men jag antar att allt som det står "Prada" på kostar en hel del extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Vilket är anledningen att man inte köper glasögon på Synsam och liknade "märkesbutiker". Köper man t.ex. på Smarteyes kostar ett par glasögon 1500 inklusive undersökning om jag inte minns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade absolut kunnat komma undan bra mycket billigare men då hade det blivit glas utan någon direkt behandling. Bågarna var inte så farliga, ca. 1/3 av slutsumman.

Hade jag däremot gått på glaset som de inte var blyga med att rekommendera så hade jag knappt våga ha dem på mig. Vansinne 😬

Skrivet av Trunk:

Beror väl också på vad man köper antar jag. Jag har visserligen noll koll men jag antar att allt som det står "Prada" på kostar en hel del extra.

Visst betalar man ofta extra för endast märket, men just hos Synsam när jag köpte glasögonen så var det halva priset på bågarna. Men glaset, åh glaset.. 😭

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Beror väl också på vad man köper antar jag. Jag har visserligen noll koll men jag antar att allt som det står "Prada" på kostar en hel del extra.

Bågar är inte så dyrt, utan det är glasen. Synsam tar hutlöst betalt för sina glas, senaste och sista gången jag köpte glasögon där kostade det 6000 och då valde jag billiga bågar. Då tar jag heller potentiellt lite sämre glas men vet att de är billiga att ersätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markiiie:

Har alltid sett lite grumligt på långt håll men har fått köra bil utan glasögon. Nu är det 12 år sedan jag tog körkort så nu kände att det var dags att kolla synen igen. Får fortfarande köra utan glasögon men samvetet säger att det ändå var dags att skaffa sig ett par. Att ta betalt är optikerna utomordentligt duktiga på 😏
https://i.imgur.com/n3Ayylb.jpg

Sen fick jag lov att bygga på hemautomatiseringen här hemma så nu har vi att lagt till en liten Google Home Mini som hänger fint i köket. Den hör förvånansvärt bra. Från sovrummet på ovanvåningen (två små hallar och en trappa emellan) så tar den kommandon när jag pratar i normalt tonläge 😲
https://i.imgur.com/WLMq7lf.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Att den hör från så långt är ju otroligt! Är du säker på att det är normalt tonläge eller behöver öron sig en titt också? 😅

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Att den hör från så långt är ju otroligt! Är du säker på att det är normalt tonläge eller behöver öron sig en titt också? 😅

Det var en ren slump! Satt i sovrummet och försökte få mobilen att reagera, var lite osäker på kommandot. Helt plötsligt så svarar minin mig från köket. Det kändes helt orimligt så jag satte mobilen på flygplansläge och provade igen för att se om det var den som spökade, men den svarade igen 😁

Jag pratar kanske något högre än vad som kan anses vara vanligt, men att den lyckas förstå mig på en annan våning samtidigt som jag knakar på med min väldigt inte-så-rikssvenska dialekt är ganska imponerande 😂

Planen var att sätta en till i sovrummet men vad händer då om två stycken tar upp kommandon? Pratar de i mun på varandra? Blir ovänner? 😲

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Länge tänkt uppgradera min lödutrusting från en snikstation jag köpte på Kjell, och fick tag på en begagnad weller WECP-20 i mycket fint skick inkl. penna till ett riktigt bra pris.

Permalänk
Medlem

@wasted: Lakrits och Ocean hintar om att de är köpta i Göteborg, så jag får väl pallra mig till Nordstan om de inte fördelar någon av Lervig-burkarna till Linné. Tack för tipset!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

@Leafo: Kul med Marathon! Jag spelade ett par av dem på nittiotalet och de är minst lika bra som Doom och Duke Nukem. Kul onödig fakta: i Beck-filmen "Spår I Mörker" är det just Marathon som seriemördar-kidsen i tunnelbanan spelar i sin nedlagda industrilokal, men i filmen kallas det "Final Doom.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Xbox kontroll från CDON

Final Fantasy X och X-2 på en och samma kasett från Asien

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Taskman fick samma i förr-förra beställningen från Play-Asia! Idag kom den här samligen finfina spel från samma leverantör

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas