Permalänk
Medlem

24.se legit?

Tjena snubblade över denna sida idag 24.se undrar om nån har handlat där ifrån och kan rekommendera dom?
Sidan verkar ju va riktig med en adress i Kalmar dock saknas synligt telefonnummer vilket gör mig lite misstänksam.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Bolaget har ju funnits sedan 1992 (enkelt att kolla registreringen, vilket stämmer), och jag har handlat därifrån förut utan några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Tjena snubblade över denna sida idag 24.se undrar om nån har handlat där ifrån och kan rekommendera dom?
Sidan verkar ju va riktig med en adress i Kalmar dock saknas synligt telefonnummer vilket gör mig lite misstänksam.

Förstår inte ens riktigt varför du gör denna tråd. 23.000 omdömen på Trustpilot som säger 4/5 stjärnor. Du kan inte få så mycket mer bevis för att sidan är legit.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

har handlat därifrån flera gånger

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Och 16000 omdömen på prisjakt och snittar 4/5 stjärnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Förstår inte ens riktigt varför du gör denna tråd. 23.000 omdömen på Trustpilot som säger 4/5 stjärnor. Du kan inte få så mycket mer bevis för att sidan är legit.

Det missade jag faktiskt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Skojare som säljer piratkopior utan att ange att det är kopior i produktbeskrivningen. Undvik.

Se även denna tråd: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1517858-har-24-se-bliv...

Citerar mig själv från tråden:
24.se har alltid varit oseriösa enligt mig. De har tidigare sålt piratkopior utan att i beskrivningen uppge att det är en piratkopia. Hur vet jag det? För att jag såg att de sålde "Xiaomi" Piston 2-hörlurar, mailade och frågade om de var äkta eller inte. Fick till svar att de var kopior. Oseriöst (och olagligt) att sälja piratkopior från första början, ännu mer oseriöst att inte ens uppge det för kunden. Förstår inte hur de kan vara certifierade hos Trygg e-handel.

Fler som har liknande erfarenheter i tråden.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de är seriösa för jag jobbade där som servicetekniker i 3 månader :/

Det är faktiskt sant att de säljer en hel del piratkopior men det är ju ganska självklart att om man på samma sida säljer apple ipods för 499:- och sen apple ipods för 1699:- så är den ena en kopia. Kan man inte fatta det så ska man kanske sluta handla prylar på nätet.

Överlag är det ett ok företag. De har väldigt låg frakt, frikostiga reklamations och returregler och en hel del guldkorn bland skräpet de säljer.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Dom är seriösa, om än med ett inte helt fläckfritt betyg. Men har handlat därifrån flertalet gånger, snabba och trevliga är mina intryck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Vi gled ifrån ämnet något via en konversation som nog hade gjort sig bättre i PM

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord