Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

~600 pix är rätt fint ändå för ett Anne 2

Det är det nog, men jag avbeställde.

Om någon mer ska göra det, det går inte att svara på mailet som det står, jag kontaktade dem via deras chatt istället.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Fick mail från bangood nu, de har gjort fel med Anne tangentbordet, antingen pengarna tillbaka eller lägga till 38 dollar.

Skrivet av muSashi:

Samma här, och om man fortfarande vill ha tangentbordet så får man snällt vänta 1-2 månader, blir att avbeställa.

Jag med! Blir att avbeställa!

Skrivet av Lodisen:

~600 pix är rätt fint ändå för ett Anne 2

Inte för mig som inte känner till märket! Hade varit kul att prova för det låga priset!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av carlitoman:

Verkar nästan som att Elgiganten sitter och kollar i dessa trådar. Så fort jag rekommenderat Kef q550 så tas dem bort från sortimentet på webben. Samma sak hände tidigare när någon annan rekommenderat samma deal. Nu finns de bara kvar som vita för avhämtning i Skövde :/
Samma sak hände förresten när google home mini köp 3 betala för två med någon extra rabatt. Togs bort ganska omgående. Är det en konspiration?

Gud vad jag vill lägga labbarna på ett par Q550...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Jag fick 2x80kr (blev två ordrar som togs bort). Någon som hittat nåt köpbart flr dem pengarna på deras sida.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag undrar detsamma.
Är det ngn som hittar något "kul" (läs prisvärt) så kan ni ju dra en länk här i tråden!
Det mesta på sidan känns spontant väldigt dyrt i kombination med en dyr frakt gör det mesta ointressant...
Men som sagt, länka gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

Gud vad jag vill lägga labbarna på ett par Q550...

Skickades från m.sweclockers.com

Är dom så bra? Jag har aldrig lyssnat på dem men för 6k får man rätt vettiga högtalare annars på begagnatmarknaden.
Jag drar lite öronen år mig när jag ser att de är utrustade med spikes från start.
Någon har ju gjort ett fundamentalt fel på KEF och då känns det som att det inte är det enda felet på designen.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Är dom så bra? Jag har aldrig lyssnat på dem men för 6k får man rätt vettiga högtalare annars på begagnatmarknaden.
Jag drar lite öronen år mig när jag ser att de är utrustade med spikes från start.
Någon har ju gjort ett fundamentalt fel på KEF och då känns det som att det inte är det enda felet på designen.

Allt är väl relativt. Finns ju såklart mycket bättre högtalare, men dessa är bra nog för de flesta. Speciellt om man mest kör Spotify. Att hitta ett par för 50% av priset är ju helt otänkbart i normala fall. Dessa prylar går sällan ner i pris vilket gör att man kan sälja dem till inköpspris om ett par år på begagnatmarknaden. Dessutom är de ganska lättdrivna så finns stort urval av förstärkare som kan driva dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Jag undrar detsamma.
Är det ngn som hittar något "kul" (läs prisvärt) så kan ni ju dra en länk här i tråden!
Det mesta på sidan känns spontant väldigt dyrt i kombination med en dyr frakt gör det mesta ointressant...
Men som sagt, länka gärna!

Slutade med att jag köpte 100pack med kaffemjölk för totalt 160kr med frakt. Precis vad jag fick i bonus alltså
Riktigt trist utbud i övrigt men nu har jag kaffe till båten i sommar iallafall.
https://www.kontorsgiganten.se/kaffemjolk-100fp-p-1546322.htm...

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Slutade med att jag köpte 100pack med kaffemjölk för totalt 160kr med frakt. Precis vad jag fick i bonus alltså
Riktigt trist utbud i övrigt men nu har jag kaffe till båten i sommar iallafall.
https://www.kontorsgiganten.se/kaffemjolk-100fp-p-1546322.htm...


Tror jag inväntar lite och se om ngn postar ett tips här i tråden.
Kaffemjölk i all ära men inget jag känner att jag behöver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wirje:

Gud vad jag vill lägga labbarna på ett par Q550...

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har Elgiganten uppdaterat hemsidan igen och KEF Q550 ligger uppe som SINGEL högtalare för samma pris, 5250kr. Styck nu... Samma varunummer som när jag köpte det PAR som tidigare låg ute till samma pris. Bild på två högtalare. Specifikationen sa 2.st högtalare. Priset var detsamma 5250kr. Paret. Jag har hört av mig till deras kundtjänst, de tyckte det hela var konstigt och skulle kolla med marknadsavdelningen. Det låg en kampanjkod kopplad till köpet av paret högtalare också, vilket förvirrar ytterligare. Får se var detta landar, jag som redan har köpt en förstärkare och börjat sälja min övriga utrustning, högtalare etc...

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem

Lustiga är att Elgiganten har ändrat på det vi beställde under Mina sidor med bild och allt. Screen shottade dock bilden och texten när det stod att det var två högtalare som det var när jag la beställningen.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Nu har Elgiganten uppdaterat hemsidan igen och KEF Q550 ligger uppe som SINGEL högtalare för samma pris, 5250kr. Styck nu... Samma varunummer som när jag köpte det PAR som tidigare låg ute till samma pris. Bild på två högtalare. Specifikationen sa 2.st högtalare. Priset var detsamma 5250kr. Paret. Jag har hört av mig till deras kundtjänst, de tyckte det hela var konstigt och skulle kolla med marknadsavdelningen. Det låg en kampanjkod kopplad till köpet av paret högtalare också, vilket förvirrar ytterligare. Får se var detta landar, jag som redan har köpt en förstärkare och börjat sälja min övriga utrustning, högtalare etc...

När man kollar längst ner på informationen så står det:

Förpackningen innehåller:
- 2x KEF Q550
- Plint med spikar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iffelito:

När man kollar längst ner på informationen så står det:

Förpackningen innehåller:
- 2x KEF Q550
- Plint med spikar

Nix, det är borttaget. Och bilden ersatt med en högtalare. Men det är samma länk och samma varunummer. Bizzart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlitoman:

Nix, det är borttaget. Och bilden ersatt med en högtalare. Men det är samma länk och samma varunummer. Bizzart.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah sorry, kollade på den vita varianten. Men konstigt att de ändrat på svarta och inte vita, riktigt shady av Elgiganten, förlorar mig nästan som kund när jag ser sånt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Lustiga är att Elgiganten har ändrat på det vi beställde under Mina sidor med bild och allt. Screen shottade dock bilden och texten när det stod att det var två högtalare som det var när jag la beställningen.

Jag svor lite att jag inte gjorde just det, screenshot. Men då finns det iaf hos dig! Jag kommer vara besvärlig i detta ärende eftersom jag redan börjat sälja av grejjor och har haft beställningen hos dem flera dagar utan att Elgiganten isf påpekat att de gjort ett misstag. Det som är konstigt är ju att när vi köpte så var det ett kampanjerbjudande. Googlar man det erbjudandet så är det just till ett par hörgtalare, men för en högre summa än vad vi betalade. Erbjudandet/produkten har koden SP3960BA. Vi får se hur det går med detta som sagt...

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem

AMD 2700 + moderkort (och Spelkupong - AMD Division 2 + World War Z värde 1000kr) för 2749:-!! Gratis moderkort då bara CPUn kostar 2749! Kan vara felpris? Löjligt billigt iaf. Slog till för ev. framtida utbyte av VR/HTPCn

https://www.inet.se/produkt/v100879/uppgraderingspaket-amd-ry...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linghult:

AMD 2700 + moderkort (och Spelkupong - AMD Division 2 + World War Z värde 1000kr) för 2749:-!! Gratis moderkort då bara CPUn kostar 2749! Kan vara felpris? Löjligt billigt iaf. Slog till för ev. framtida utbyte av VR/HTPCn

https://www.inet.se/produkt/v100879/uppgraderingspaket-amd-ry...

Tack för tipset! Bra pris!

Permalänk
Medlem

@Linghult: fan jag som skulle vänta på ryzen 3000.. blir svårt nu. Får ju faktiskt en 8 core processor med ram etc för 4000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linghult:

AMD 2700 + moderkort (och Spelkupong - AMD Division 2 + World War Z värde 1000kr) för 2749:-!! Gratis moderkort då bara CPUn kostar 2749! Kan vara felpris? Löjligt billigt iaf. Slog till för ev. framtida utbyte av VR/HTPCn

https://www.inet.se/produkt/v100879/uppgraderingspaket-amd-ry...

Jag beställde ett paket, men något verkar skumt.
När jag går in på "visa produkter" under min ordersida, så finns bara processor och spelkupong med. Inget moderkort, är det samma för dig?.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linghult:

AMD 2700 + moderkort (och Spelkupong - AMD Division 2 + World War Z värde 1000kr) för 2749:-!! Gratis moderkort då bara CPUn kostar 2749! Kan vara felpris? Löjligt billigt iaf. Slog till för ev. framtida utbyte av VR/HTPCn

https://www.inet.se/produkt/v100879/uppgraderingspaket-amd-ry...

Tack för tipset! Blev en beställning. Vilka minnen skulle ni rekommendera till detta? Gärna så lågt pris som möjligt utan att prestandan påverkas allt för mycket (för spel).

Edit: står samma för mig men längst upp står det "- Innehåll i Uppgraderingspaket - AMD Ryzen 7 2700 + ASUS PRIME B450-P"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sebbe_a: Jag tänkte mig 2x8GB DDR4 3000MHz ifrån Corsair för 990kr på elgiganten

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare

AMD-paketet på inet är borttaget nu. Gissar på att det var felaktigt pris

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@Sebbe_a: Jag tänkte mig 2x8GB DDR4 3000MHz ifrån Corsair för 990kr på elgiganten

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Bra, på webbhallen står det "de ligger i 2166 MHz på 1,2V. Ställer du in dem i XMP eller manuellt lägger dem på 3000Mhz går de upp på 1,35 V" - är det samma för alla minnen i 3GHz, dvs inget konstigt?

Hoppas på förklaring från Inet under dagen innan vi hinner slänga iväg massa beställningar på Elgiganten också.
Finns det hopp om billigare/bättre minnen om man är tålmodig så kan jag nog vänta - lär ju inte hoppa på första bästa grafikkort heller.

Permalänk
Medlem

@pacc: På corsairs sida skriver 1.35V .
https://www.corsair.com/eu/en/Categories/Products/Memory/veng...

Har ju samma minnen i min i5 9600k men inte märkt något konstigt med dessa där. Fungerar som de ska.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

AMD-paketet på inet är borttaget nu. Gissar på att det var felaktigt pris

Mycket möjligt. Min ordet paketerade i morse dock! Verkar gått igenom

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Tack för tipset! Blev en beställning. Vilka minnen skulle ni rekommendera till detta? Gärna så lågt pris som möjligt utan att prestandan påverkas allt för mycket (för spel).

Edit: står samma för mig men längst upp står det "- Innehåll i Uppgraderingspaket - AMD Ryzen 7 2700 + ASUS PRIME B450-P"

Skickades från m.sweclockers.com

Nemas. Tur att man var uppe sent o slösurfade! Jag beställde

https://www.webhallen.com/se/product/263512-G-Skill-Trident-Z...

Till den. Snygga minnen och bra pris

Permalänk
Medlem

@Linghult: Men fick du med moderkortet under dina produkter?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Blev ett köp här med. Fått sms att den plockas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@Linghult: Men fick du med moderkortet under dina produkter?

Antagligen inte, lägger jag ett av de andra paketen i varukorgen så ser det annorlunda ut.
Mailade inet tidigare men har inte fått svar, hinner inte ringa nu (om nu någon är där)
men risken är ju att beställningarna packas efter plocklistan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

@Linghult: Men fick du med moderkortet under dina produkter?

AH nej det har du rätt i....satan. Aja får hoppas! Är ju lurendrejeri annars! haha ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linghult:

AMD 2700 + moderkort (och Spelkupong - AMD Division 2 + World War Z värde 1000kr) för 2749:-!! Gratis moderkort då bara CPUn kostar 2749! Kan vara felpris? Löjligt billigt iaf. Slog till för ev. framtida utbyte av VR/HTPCn

https://www.inet.se/produkt/v100879/uppgraderingspaket-amd-ry...

Synd att moderkortet är en mega basmodell. Var nära o beställa för bra pris. Men saknar tom spdif på skiten.

Hoppas ni som beställde får ert